Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Debo schreef:Mijn arts vertelde me dat ze er wel mee bezig zijn, over 8 a 10 jaar zou er een medicijn zijn die deze aandoening kan genezen.... laten we daar dan maar op hopen...
Amandje schreef:Hmm.. dat zijn er nog best veel. Maar dit mijd ik zo ongeveer:
- hele vette dingen (zoals patat, hamburger, enz.)
- buitenlands eten (niet alles, maar bijvoorbeeld bami doet geen goed en veel andere 'vreemde' dingen krijg ik vaker last van)
- harde dingen (zoals harde kaakjes en chips)
- zure dingen (zoals sinaasappelsap en appelsap)
- sterk gekruide dingen (geen mosterd, sambal of enigzins sterke kruiden)
- vlees (ik eet eigenlijk bijna alleen maar kip, de rest verteert te langzaam en krijg ik vaak buikpijn van, gelukkig hou ik sowieso al niet van vlees)
- koolzuur (helaas geen lekker glaasje cola of 7up, hoewel heel af en toe kan het wel)
- alcohol (dan slaan mn darmen gelijk op hol, en mn maag doet ook moeilijk)
- rauwkost (helaaswant ik ben echt helemaal gek op rauwkost, maar mijn maag doet er moeilijk van)
- suiker (neem ik wel, maar probeer ik erg matig mee te zijn)
- melkproducten in zekere mate (ik neem ze wel, maar niet te veel op een dag)
- grote maaltijden (ik probeer meerdere malen op de dag kleinere porties te eten, zo verdeel ik het beter en dat is beter voor mijn spijsvertering)
Dat is het geloof ik wel zo'n beetje, ik ben vast nog wel wat vergeten maar dit is toch wel het belangrijkste.
Amandje schreef:Het is inderdaad wat, al dat bloedprikken. Er is bij ook al heel vaak bloedgeprikt, soms wel 6 buisjes tegelijk. Af en toe vraag ik me af of ik nog wel bloed overhoud..![]()
Ik ben ook afgelopen vrijdag weer voor een onderzoek geweest, een onderzoek van mijn maag en dunne darm. Dat was een hel, want mijn eigen dokter die het met een roesje wilde doen was verhinderd. Toen kwam er een bijdehante dokter die vond dat ik het wel zonder kon. Dus hup, die slang naar binnen zonder roesje. Ik moest vooral door blijven ademen via de neus. Maar ik moest zo hard kokhalzen dat ik echt geen lucht kreeg. Dus wat doet dan een 'slimmerik' als ik.. Ik trok in een reflex die hele slang eruit. Je had de gezichten van de dokter en de verpleegkundigen moeten zien
.
Toen bedacht de dokter dat ik toch beter een roesje kon krijgen (hehe.. ik had het toch gezegd dat het anders niet zou gaan) en toen moest die slang opnieuw erin. Toen ging het wel wat beter, maar wat een rotonderzoek was dat zeg.
Ik hoop dan ook echt dat ze nog eens met een oplossing komen om spastische maag-darmkanalen tot rust te brengen.
Citaat:Getsie dat is een rotonderzoek heb ik ook eens gehad. Bij mij kwam er coeliakie uit..