Meer mensen met een Whiplash?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bebikaya

Re: Meer mensen met een Whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:30

mynique:
in die 2 uurtjes op het revalidatiecentrum deed ik ergotherapie, was regelmatig bij de psycholoog en de fysiotherapeut, en heb een paar keer geheugentraining gekregen.
Ergotherapie heb ik wel veel aan gehad trouwens...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:52

Ja inderdaad heb ook last van mijn geheugen.
Als je me nu iets verteld ben ik het vaak over 5 min alweer vergeten Boos! en dat in mijn baan als secretaresse.
Werk ook nog niet mijn normale uren, is gewoon niet haalbaar.

Ik zit trouwens ook nog in een letselschadezaak verwikkeld.
Inderdaad dat brengt ook een hoop stress met zich mee wat natuurlijk niet goed is voor je gestel.
Ik ben net als jij bebikaya op zoek naar iemand of iets de pijn kan verlichten maar ben er nog niet aan toe om het maar te "accepteren".
Ik vraag me ook af of ik ooit weer gewoon kan paardrijden.
Is zo zonde he als je een paard hebt en er niet eens op kan rijden.

Heb je een goede advocaat bebikaya?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:17

Ik heb meerdere gescheurde tussenwervels, na een val van mn paard.
herken veel klachten!
Ik loop nu al 2 jaar bij de pijnpolie en heb nog steeds erg veel pijn enz.
Na 2 jaar in de ziektewet moest ik naar de UWV- arts, voor de keuring van de WIA, die zei dat het psychisch was en dat ik weer 40 uur aan het werk moet. Boos! Boos! Boos!
Zit nu in de ww in afwachting van mijn bezwaar maar hou mijn hart vast.
Heeft iemand hier ervaring mee??

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:35

@amanda2
Komt mij ook erg bekend voor dat ze zeggen dat het psychisch is en dat je er maar overheen moet zetten.
Ik ben nu bijna een jaar ziek en ze beginnen steeds meer druk te leggen dat ik weer meer moet gaan werken, terwijl ik vind dat dat te veel is, maar ja.... zegt mijn bedrijfsarts, ga met een psychiater praten en weer volledig aan het werk, het zit teussen je oren.

Ze zou ook eens moeten meemaken wat wij voelen, denk dat ze dan wel anders piept.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 01:15

Tis zo gemakkelijk af te schuiven op 'aansteller' of 'profiteur', de meesten denken dat je alleen wat pijn in je nek hebt, maar om dat van een arts te horen? Je zou toch wel denken dat die beter weten.
Je kunt niet meer doen dan proberen, en je doet je best, maar sommige mensen valt dat jammer genoeg niet op Boos!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:16

Tja het is zooo frustrerend, alsof je niet zou willen. Huilen Huilen
Die arts zei letterlijk: "tja we kunnen allemaal wel zeggen dat we rust moeten hebben" Extreme duivel
Je zou er bijna een maagzweer van krijgen.
Gekke is dat ook mn elleboog ernstig beschadigd is, maar daar zijn de zenuwen van "uitgezet", dus dat voel ik niet en daar kan ik wél 25% voor worden afgekeurd!
Maar omdat ze tegenwoordig kijken naar hoeveel je er in loon op achteruit gaat en dat minimaal 35% moet zijn, schiet ik daar nog niks mee op.
Kan hier op zijn tijd nogal ongelukkig van worden... Verdrietig

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:55

Hallo allemaal,

Dat soort dingen heb ik nog niet echt mee gemaakt dat een arts zei dat ik me aanstelde. Ik heb wel in een revalidatiecentrum gelopen toen het net een half jaar geleden gebeurt was en als ik daar nu weer naar toe zou gaan zou ik de rem er wel wat meer optrekken. Hun helpen je dan met van alles en nog wat en zo gaan ze je helpen om weer aan het werk te komen. Ja das allemaal leuk, maar heb ook nog een privéleven...

Ik was laatst bij mij huisarts en die zei dat Whiplash wel medisch erkent is en het enige wat ze hebben kunnen aantonen is dat je in je hele dagelijkse programma overal een stap in terug moeten nemen (dus rust). Dat is effectief bewezen bij mensen met een Whiplash...

Dat ik het moet accepteren weet ik en doe ik ook wel voor 80%, maar als dingen niet lukken dan wordt die acceptatie wel een stuk moeilijker. Ik blijf me grenzen opzoeken en kijken wat ik wel kan met alle gevolgen van dien...

Heb straks een gesprek met mijn nieuwe teamleider ben benieuwd hoe zij erover denkt. M'n vorige liet het heel erg bij mij liggen. Ze zei ik weet niet wat jij voelt, dus jij moet aangeven wat wel en niet kan. Dat was echt super tof!!!

Ik voelde me in het begin wel schuldig, dat ik mijn werk met problemen opzadelde, maar ja neem mezelf nu maar voor dat ik er niks aan kan doen...

Ja dat afkeuren is echt te bizar voor woorden. Leuk hoor die WIA, maar de regels die eraan vastzitten zijn echt krom...

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:11

Ik heb sinds mijn 17e een whiplash.
Zat bij een vriend van mij in de auto, die met 100 over de vluchtstrook reed waar dus een andere auto met pech stond.
Ik had gelukkig wel mijn gordel om en ik had ook nog een grote tas van dienst vol met kleren voor mij staan die dus eigenlijk als airbag diende.
Ben pas 5 dagen later naar de dokter geweest.Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor foto,s waar ze dus niks op konden vinden.
Daarna heb ik allerlei therapie-en gehad, wat allemaal niet werkte.
Eind vorig jaar hebben ze me toch maar door gestuurd naar het Militair Revalidatie Centrum in Doorn.
Daar konden ze mij pas na 3,5 jaar vertellen dat ik een whiplash heb.
En nu doe nze er verder niks meer aan.
Ik werk bij de luchtmacht als chauffeur.En als ik in de vrachtwagen of bus rij dan heb ik dus een heel stuk minder last van mijn nek dan dat ik 8 uur per dag op kantoor zit.
Maar ik ben bang dat ik der nooit meer vanaf kom.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:30

RNLAF001 schreef:
Ik heb sinds mijn 17e een whiplash.
Zat bij een vriend van mij in de auto, die met 100 over de vluchtstrook reed waar dus een andere auto met pech stond.
Ik had gelukkig wel mijn gordel om en ik had ook nog een grote tas van dienst vol met kleren voor mij staan die dus eigenlijk als airbag diende.
Ben pas 5 dagen later naar de dokter geweest.Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor foto,s waar ze dus niks op konden vinden.
Daarna heb ik allerlei therapie-en gehad, wat allemaal niet werkte.
Eind vorig jaar hebben ze me toch maar door gestuurd naar het Militair Revalidatie Centrum in Doorn.
Daar konden ze mij pas na 3,5 jaar vertellen dat ik een whiplash heb.
En nu doe nze er verder niks meer aan.
Ik werk bij de luchtmacht als chauffeur.En als ik in de vrachtwagen of bus rij dan heb ik dus een heel stuk minder last van mijn nek dan dat ik 8 uur per dag op kantoor zit.
Maar ik ben bang dat ik der nooit meer vanaf kom.

wow dat is ook heftig, nee ik denk niet meer dat we er vanaf komen en zo kan je je tijden super goed voelen maar dan begint de ellende weer van voren af aan Verdrietig

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:31

mynique schreef:
@amanda2
Komt mij ook erg bekend voor dat ze zeggen dat het psychisch is en dat je er maar overheen moet zetten.
Ik ben nu bijna een jaar ziek en ze beginnen steeds meer druk te leggen dat ik weer meer moet gaan werken, terwijl ik vind dat dat te veel is, maar ja.... zegt mijn bedrijfsarts, ga met een psychiater praten en weer volledig aan het werk, het zit teussen je oren.

Ze zou ook eens moeten meemaken wat wij voelen, denk dat ze dan wel anders piept.

heel herkenbaar , mij stuurde ze van de ene psycholoog naar de andere , de riagg nou noem maar op maar ook die zeiden het zit niet tussen je oren, maar goed ze dwingen je wel om full time te gaan werken terwijl je zelf zoiets heb, ik ben blij dat ik het een uurtje red achter de computer, er is een hoop onbegrip en al die stress doen er geen goed aan,

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:38

mynique schreef:
Hoe vaak bezoek jij de chiropractor dan? Elke week?
En hoe lang ben jij al bezig?

\Ik heb ook chiropractor geprobeerd maar kon op een gegeven moment niet meer ontspannen en het kraken toestaan. En had ik meestal moment supreme er geen last van maar stond ik weer buiten en toen deed het nog steeds pijn.

ik ben sinds februari bezig (heb in december een ongeluk gehad) en had in het begin iedere week een behandeling, na 2 maand had ik 1x per 2 weken en momenteel is het 1x per 3 weken, maar sinds dat het 1x per 3 weken is heb ik niet zo veel vooruitgang. als in het begin. Ik hoop dat het na de vakanties ed iets meer vooruitgang krijgt, maar dat is afwachten.

De bedrijfsarts bij ons wilde mij gewoon wat aan praten. Net alsof dit tussen je oren zit (nou ja letterlijk bijna wel Tong uitsteken Tong uitsteken ) Ik kan me daar echt over opwinden, zulke reakties. Jakkes.

Oh ik heb het eindelijk zo ver. Er is een stoel aangevraagd op mijn werk waarbij ik mijn rug en schouders zou moeten kunnen ontspannen. Ja echt en de levertijd..... 3 MAAND, echt belachelijk. Boos! , "hij moet maar met de gewone levering mee komen, je hebt toch een stoel," dat was de opmerking van de inkoper.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:05

ja mustang2006 er is een hoop onbegrip en je maakt je zelf er zo druk om dat je je nog slechter voelt, je moet bijna letterlijk een muur om je heen bouwen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:15

Ik heb nog niet alles gelezen maar dat ga ik zeker nog doen.
Even vast een korte introductie Haha!
Zelf heb ik een whiplash opgelopen in de tijd dat het woord amper bestond, gevolg, over het hoofd gezien en vele jaren en klachten later is er pas een diagnose gesteld. (Met de fiets over de kop gegaan notabene)
Helaas was er toen nog weinig aan te doen, heb revalidatie dagbehandeling gehad om te leren zo optimaal mogelijk te kunnen functioneren en daar zal ik het dus mee moeten doen.
Ik ben drie dagen gaan werken wat wel het maximum is, ik merk nu al vaak dat ik op het randje loop.

En inderdaad, het onbegrip is iets waar ik ook veel tegenaan loop...............

RickCr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:44

Mensen kijken je gewoon raar aan als je niks kunt.Ze hebben dan zoiets van "wat stel jij je aan ga gewoon eens door met werken." Ze begrijpen gewoon niet dat je er ontzettend veel last van kunt hebben. Ze denken dat je je aanstelt, waarom?? Omdat ze niks aan je kunnen zien.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:21

rnlaf001; denk dat iedereen met een whiplash dit wel heel herkenbaar vind, volgens mij loopt echt iedereen tegen dit vooroordeel aan.

Ik heb ook nog de pech gehad dat ik bijna geen medewerking van mijn werkgever kreeg met de reintegratie, en daar bovenop nog een arboarts die ook van mening was dat ik me aanstelde, nou, wat doe je dan nog?!
Gelukkig heb ik een hele goede letselschade advocaat, die me ook met dit soort narigheid heel goed heeft geholpen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:44

Jij hebt dan geluk met een goede letselschade avdvocaat Bebikaya, ik heb denk gewoon pech.
De s.kkel belt niet terug enzo. Heb hem tot einde deze week gegeven en anders ga ik op zoek naar een andere. Ben 5 weken geleden bij hem geweest en hij zou bij de verzekering van de tegenpartij iets voor me regelen maar tot de dag van vandaag nog niks gehoord. En als ik hem bel is ie steeds in gesprek enzo...echt Boos!

Heeft iemand ervaring met Winock van Achmea arbo?
Ik werd daar naar verwezen maar heb het niet gedaan. Wellicht dat iemand wel een ervaring heeft met hun?!?

Ga zo op weg naar het ziekenhuis voor mijn MRI van mijn nek.
Zal wel niks op te zien zijn, maar ja weet ik het in iedergeval voor 100% zeker.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:15

mynique:
sterkte zometeen.
Ik heb Van der Toorn Personenschade, uit Voorburg, echt een heel goed kantoor!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:46

Zo inmiddels terug en moet zeggen dat een MRI reuze meevalt. Het maakt wel een herrie maar verder vond ik het niet erg ofzo!
volgende week dinsda de uitslag, dan hoor ik ook meteen of ik weer mag gaan paardrijden of dat ik mijn paard....

Die van der Toorn is dat echt een letselschade advocaat?
Ik heb ook wel een letselschade advocaat maar het duurt allemaal zo ..... lang.
Miss toch op zoek naar een andere.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:10

mynique;
Nee, een MRI doet helemaal niet zeer, maakt een beetje lawaai, en is zo weer voorbij. Wel jammer dat je altijd een week of wat moet wachten op de uitslag.

Als je interesse hebt, mijn letselschadekantoor (Van der Toorn) heeft ook een website:
http://www.letsel.tv
Ze hebben meerdere kantoren, verspreid over nederland.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:25

Ik heb ook een whiplash, voor zover dat zeker is, want het is bijna niet aan te tonen. Ik ben vorig jaar in september van m'n pony gevallen. Gedoe met werken heb ik gelukkig niet, alleen dat ik heel veel problemen kreeg op school daardoor...

Ben maandag voor de 1e keer bij een manueel therapeut geweest en ik hoop heel heel erg dat die me kan helpen.

Wel bekende problemen trouwens, dat je woorden enzo niet kan vinden, snel dingen vergeten, woorden fout schrijven....

Mri is niet eng Tong uitsteken Maar waarschijnlijk heb je er heel erg weinig aan. Dat was bij mij tenminste wel zo... Niks op te zien, er werd me veel succes gewenst en ik hoefde niet weer te komen bij die neuroloog... En dan zit je nog steeds met je klachten.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:39

bebikaya schreef:
mynique;
Nee, een MRI doet helemaal niet zeer, maakt een beetje lawaai, en is zo weer voorbij. Wel jammer dat je altijd een week of wat moet wachten op de uitslag.

Als je interesse hebt, mijn letselschadekantoor (Van der Toorn) heeft ook een website:
http://www.letsel.tv
Ze hebben meerdere kantoren, verspreid over nederland.

Vandaag kreeg ik eindleijk een brief van mijn advocaat. 5 weken nadat ik bij hem was geweest. Wat een Boos! is hij zeg. Maar goed, hij heeft een brief naar de verzekering van de tegenpartij gestuurd dus het is nu een kwestie, zucht, van afwachten.

Ik ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duren. Ik was toch echt in staat naar een andere advocaat te gaan. Maar miss is ie veranderd. Ik heb jou advocaat ff bekeken en hou hem zeker in mijn achterhoofd!

Is hij erg actief? Of moet jij ook actief hem achter zijn vodden aanzitten? Knipoog

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:55

mynique;

Je moet niet raar staan kijken als er weer weken overheen gaan voordat je advocaat wat te melden heeft, tegenpartijen maken nooit haast hoor, is mijn ervaring.
Is er wel al schuldbekend?

Mijn advocaat is erg actief, heb nog nooit ergens naar hoeven vragen, en hij meld ook netjes iedere actie die word ondernomen(zowel schiftelijk als telefonisch) , daarom ben ik ook super tevreden met dit kantoor.
Nog een voordeel is dat hij altijd bij me thuis komt, waardoor ik niet weer een reis naar zijn kantoor moet maken. (autorijden is de laatste 3 jaar voor mij ook niet zo'n pretje meer).

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:07

mag ik vragen wat een Whiplash is??

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 01:34

Natuurlijk Lachen

Een whiplash is wanneer je met je hoofd bovenmatig naar voren en weer naar achteren geslingerd word. Vaak gebeurt dit in bijv. een auto ongeluk. Het houdt in feite in dat de spieren en wervels in je nek extreem opgerekt worden (buiten hun kunnen).

Het heet als je het vertaalt een zweepslag, en daar is het wel mee te vergelijken. Zwaai maar eens een longeerzweep in de lucht, en kijk wat het touw doet. Dat is de essentie van een whiplash Lachen

Klachten die je ervan kunt krijgen:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jaapwi ... chten1.htm

Je staat er echt verbaasd over, ik dacht vroeger dat het een weekje duurde, maar er zijn echt veel meer klachten, die voor mij een boel verklaren Lachen

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:40

okee dankje wel Lachen
ik had echt geen flauw benul wat dat was...
ik zou het niet willen, niemand niet denk ik.. maar het kan gebeuren..
voor de mensen die het hebben sterkte er mee!
ik vind het al lastig als ik een beetje last van men nek heb, nou volgensmij wil ik dit dan niet hebben...Tong uitsteken