Quellian schreef:Wel hebben wij alle drie te kampen met enorme faalangst en drang naar perfectie, ook hebben we alle drie te kampen (gehad) met een eetstoornissen, depressies en de rest van de riedel.
Ik heb ook faalangst, en soms denk ik wel eens dat dit komt door mijn ouders. Omdat mijn vader zo enorm kwaad was altijd, vluchtten mijn moeder en ik in de nacht uit huis, om drie uur lang te gaan wandelen. Onze band is sterker geworden doordat we alles stiekem moesten doen, en eerlijk gezegt hebben we daar wel veel om gelachen. Maar wat er altijd al is geweest, is dat mijn moeder overal bij was. Ze ging mee met mijn vrienden (die vonden dat trouwens geweldig en vroegen het zelf), ze ging veel om met mijn exen en als ik een nieuwe school begon ging zij ook mee naar de klas om mij te brengen. Ik deed niets zonder haar eigenlijk, en dat vond ik ook wel fijn. Nu alleen, moet ik zelfstandiger worden. Ik merk dat ik veel mijn werk wil afzeggen (doe het alleen niet), de drang om niet naar school te gaan is erg groot (dit komt dan weer omdat ik mijn moeder ook meer niet dan wel naar haar werk zag gaan). Ik wilde nergens heen zonder mijn moeder, en toen ze ons 8 maanden in de steek had gelaten omdat ze van mijn vader afging, klapte ik dicht. Mijn hele leven bestond eigenlijk uit moeder en ik, en dan moet je ineens alles alleen doen. Je zit met een vader die altijd kwaad is, of juist heel zielig. Waar moet je dan heen met je verhaal? Bij mijn ex kon ik niet terecht, hij vond mij maar aanstellen. Ik heb nu niet geleerd hoe ik met mensen om moet gaan, hoe ik vrienden moest maken, hoe ik mijn werk moet behouden en netjes naar school moet gaan..ik weet dat niet. Ik probeer het wel hoor, maar zoals vandaag (ik heb me verslapen), dan merk ik wel weer dat ik het verslapen totaal niet erg vind. Verder ben ik vroeger ook veel gepest, en mijn moeder was er voor me om het op te lossen, het pesten werd daardoor alleen maar erger natuurlijk..maar zolang mijn moeder er was vond ik het best. Dan was mijn moeder ook degene die zei dat ik leuke haren had, een leuk lichaam en een fijn karakter. Als dat ineens weg is, hoor je zulke dingen ook niet meer. Ik was zelfverzekerd met mijn moeder in de buurt, maar als zij weg is dan wil ik mijzelf het liefst heel de dag niet vertonen. Nu heb ik trainingen gehad die niet werkten, maar omdat ik nu nieuw werk heb moet ik veel met mensen bezig zijn, en ik begin een beetje open te bloeien, leer weer een beetje vrolijk te zijn zonder dat iemand mij daarmee moet helpen. Ik durf daarintegen niet uit te gaan, en heb geen enkele vriend of vriendin omdat ik toch altijd denk dat ze me niet aardig vinden. Ik heb wel eens meiden waar ik heen ga, maar dat is puur 1 keer in de tig maanden als we beiden niets te doen hebben, en merken dat we elkaar ervoor kunnen gebruiken (wat zeg ik dat raar).