jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loves_lutin

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:30

ik vind he nog heel moeilijk. maar kan er wel makkelijk over praten . weet niet hoe dat komt. ik vind het prettig om er over te praten.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:32

VIPPIEKIPPIE schreef:
Hoe ik tegen tienermoeders aankijk? Hangt ervan af. Als door een verkrachting een kind wordt geboren bij een tienermoeder heb ik daar geen problemen mee. Dat is immers niet hun eigen fout. Ik vindt het ook knap dat ze dan besluiten het te houden. Is iemand een tienermoeder omdat ze geen zin hadden een condoom te gebruiken en gaat de moeder dan zielig doen dat ze niet meer uitkan (in kenniskring gebeurt) dan vind ik dat eigen schuld.

hier ben ik het helemaal mee eens.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:32

loves_lutin schreef:
ik vind he nog heel moeilijk. maar kan er wel makkelijk over praten . weet niet hoe dat komt. ik vind het prettig om er over te praten.

Ja ik kan het snappen nog zo dichtbij alles lijkt me ook echt zwaar voor je Ach gut . Ik kan het begrijpen dat je praten fijn vind dan ben je het toch een beetje kwijt.

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:35

ja inderdaad. maar ik ben ook wel een beetje er overheen want het is nu ook uit met dat vriendje . hij was ook wel te oud voor mij . hij was 18 . maar het gaat wel beter met me in ieder geval

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:36

Dat is mooi dat het dan beter gaat met je Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:59

chevax schreef:
Shanna, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden helemaal géén kindjes geboren!

er heeft zelfs een tijdje terug in de krant gestaan van een vrouw in het leger die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat kindje is toch echt geboren hoor! Ja

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:18

Shanna schreef:
dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..

ik wil ook een ''jonge'' moeder worden en dan bedoel ik dus voor mijn 30e mijn 1e kind zoiezo en mischien al wel het 2e ook, ook dan ben je in de begrippen van tegenwoordig al een jonge moeder namelijk.. een tienermoeder verwacht ik niet dat ik ga worden, zodra ik weer een vriend krijg (wat ik al tijden niet heb gehad) wil mijn moeder dat ik aan de pil ga omdat ze weet dat als ik alleen al met een jongen zoen dat ik er dan iets met die jongen heb (eerder zoen ik niet met een jongen Knipoog ) en dat ik van de ''lange, vaste'' relatie's ben, dus wil ze zodra ik weer een vriend krijg dat ik ook gelijk aan de pil ga, en ik geef haar groot gelijk Knipoog

Ik was op mijn 20e zwanger en kwam er pas na 4 en een halve maand achter, heb al die tijd de pil geslikt en ben tot de 6e maand zelfs ongesteld geweest, het zijn inderdaad wel uitzonderingen maar ik hoor het de laatste tijd wel vaker.
Ik had het ook totaal niet gepland maar abortus was geen optie meer en ik denk ook niet dat ik ervoor had gekozen.Mijn vriend(de vader dus) wilde altijd voor zijn 25e een kind, en dat is dus gebeurd 3 maanden na zijn 25e verjaardag is onze meid geboren. Go jij! Go jij!
Mijn dochter is inmiddels bijna 4 en ben nog nooit afhankelijk geweest van iemand, ik werk part-time en mijn vriend heeft een goed betaalde full-time baan, als mijn meid wat ouder is wil ik een studie gaan doen, daar kom ik nu niet aan toe maar ik ben nog jong genoeg dus tijd zat.
Uitgaan doen we niet zo heel vaak, maar wij hebben weer de gezellige gezins uitstapjes Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:45

Shanna schreef:
chevax schreef:
Shanna, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden helemaal géén kindjes geboren!

er heeft zelfs een tijdje terug in de krant gestaan van een vrouw in het leger die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat kindje is toch echt geboren hoor! Ja

Shanna, buiten de baarmoeder kan een kindje niet groeien. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap nestelt het embryo zich op een verkeerde plaats, meestal een eileider. Het embryo groeit, maar er is geen plaats voor in de eileider en de eileider springt (als het tenminste niet eerder wordt ontdekt).

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:05

loves_lutin schreef:
ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk

Begrijp dat het moeilijk voor je is maar ik vind het heel verstandig van je, in die situatie kan je de zorg van een kleintje nog niet op je nemen laat staan financieren...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:06

loves_lutin schreef:
ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk

heb je dit in overleg met je ouders gedaan?

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:51

ja ik heb dat in overleg met mijn ouders gedaan

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:56

Bij mij op mijn werk hebben we een meisje van 17 jaar met een zoontje van 8 maanden. De eerste paar maanden heeft ze er niet voor willen zorgen en deed haar moeder dat, maar nu probeert ze het wel. Het is alleen zo, dat ze uitgaat wanneer ze wil, ze werkt fulltime én gaat naar school (avondschool). Al haar geld gaat op naar haarzelf en haar moeder betaald alles voor haar kind. Ze kijkt er niet naar om vind ik, want onder zorgen voor een kind verstaat zij een slabbetje kopen..of een speentje. Ze is er dan ook verder bijna niet bij, en zoiets vind ik niet kunnen. Ze had nog een keus hoor, om het weg te laten halen. Ze is nu weer bezig met allerlei jongens, en de vader van het kindje heeft ze er ook bij. Ze gedraagt zich tegenover jongens als een slet, zonder er voor te zorgen dat ze niet weer zwanger raakt. Dit alles verteld ze ook gewoon, anders zou ik het niet kunnen weten. Zulke tienerzwangerschappen vind ik niet goed, ben ik het niet mee eens. Maar ik zie ook wel eens jonge meiden die hun allerbest doen voor het kindje, en ookal is het een ongelukje of een totaal ongewenst kind, ze doen wel hun best en daar gaat het om.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 21:08

loves_lutin schreef:
ja ik heb dat in overleg met mijn ouders gedaan

Ik snap best dat hoe jij zelf voelt.. het is best wel zwaar voor je.. Wat zei je ouders dan?
Je bent erger jonger voor de moeder.. dat ik dit wel begrijpt..

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:40

Wel heftige dingen staan hier. Ik vind het ook wel een moeilijk onderwerp.. bij verkrachting vind ik het heel knap als je het kind toch houdt. (Zelf ben ik sowieso niet voor abortus) Seks hebben is voor mij ook de verantwoordelijkheid kunnen dragen.

Laatst las ik een verhaal van een meisje dat op haar 12e een kind had gekregen (op haar 11e dus zwanger), en nu op haar 14e nog wel een kind erbij wilde maar haar huidige vriend was er nog niet aan toe. Daar viel mijn mond toch wel van open.. natuurlijk verschilt het per persoon wanneer je klaar bent voor een kind, maar er is toch ergens een grens voor mij hoor.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:33

LadyElmira schreef:
Bij mij op mijn werk hebben we een meisje van 17 jaar met een zoontje van 8 maanden. De eerste paar maanden heeft ze er niet voor willen zorgen en deed haar moeder dat, maar nu probeert ze het wel. Het is alleen zo, dat ze uitgaat wanneer ze wil, ze werkt fulltime én gaat naar school (avondschool). Al haar geld gaat op naar haarzelf en haar moeder betaald alles voor haar kind. Ze kijkt er niet naar om vind ik, want onder zorgen voor een kind verstaat zij een slabbetje kopen..of een speentje. Ze is er dan ook verder bijna niet bij, en zoiets vind ik niet kunnen. Ze had nog een keus hoor, om het weg te laten halen. Ze is nu weer bezig met allerlei jongens, en de vader van het kindje heeft ze er ook bij. Ze gedraagt zich tegenover jongens als een slet, zonder er voor te zorgen dat ze niet weer zwanger raakt. Dit alles verteld ze ook gewoon, anders zou ik het niet kunnen weten. Zulke tienerzwangerschappen vind ik niet goed, ben ik het niet mee eens. Maar ik zie ook wel eens jonge meiden die hun allerbest doen voor het kindje, en ookal is het een ongelukje of een totaal ongewenst kind, ze doen wel hun best en daar gaat het om.

Dat is wel heel apart. Waarom ingodsnaam heeft ze niet voor abortus gekozen? Verward

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:48

Je weet dondersgoed dat je voorbehoedsmiddelen moet gebruiken als je geslachtsgemeenschap heb zeker op zo'n jonge leeftijd maargoed, Mocht je dan toch zwanger raken dan moet je heel goed nagaan van heb ik mensen die me helpen heb ik het geld er voor kan ik het gaan combineren met me school enz enz. En ik denk als je vriend echt van je houdt wel je mee zal helpen. Maar ikzelf zit er niet echt op te wachten. Om nu al met een kind rond te lopen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:20

Tis ook zijn kind. Stel ik krijg een kind, maar hield niet genoeg van m'n vriend dat ik het kind bij hem op de stoep leg.....
Tis wel een stuk makkelijker om als man weg te lopen en helaas doen idd genoeg mannen dat ook, maar dat vind ik niet alleen mee te maken hebben of die vriend van zijn vriendin houdt. Ook met zijn eigen verantwoordelijkheid en het is wel zijn kind, zijn bloed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:24

Maar wat als die vriendin hem er niet bij wil betrekken? of haar ouders? etc? Ik ken ook de andere kant... van een jongen die niets lievers wil dan vader zijn voor zijn zoon. maar hij heeft zijn zoon vanaf zijn geboorte niet meer mogen zien... door de ouders van zijn ex...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:29

Die heb je ook natuurlijk. Dat vind ik heel raar. Kweet niet wat de preciese situatie was, misschien heeft hij haar heel veel pijn gedaan en is hij een zeer foute jongen, maar zo over het algemeen gezegd, vind ik dat een rare beslissing van de moeder en zeker de ouders van de moeder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:34

Hij is een jongen die altijd zijn verantwoording neemt, hij is leiding van kinderen, en huilt elk jaar weer op de verjaardag van zijn zoontje. Ik weet de situatie, maar zijn 'schoonouders' hebben zijn ex enorm gemanipuleerd. Zij was jong en makkelijk te beinvloeden. De mensen waren sowieso al vreemd.
Sja... neem het niet altijd gelijk een jongen kwalijk omdat hij geen vader is van zijn kind. Het hoeft niet direct aan hem te liggen, al vergeten mensen dat snel.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:34

Ik denk niet dat mensen daar een standaard oordeel over hebben, mss ook wel, er zijn zoveel bevooroordeelde mensen. Ik ga iig van vele mogelijkheden uit, maar je hebt wel iets als de meerderheid, ik weet niet hoe de cijfers verdeeld zijn, maar ik vermoed dat de gang van zake die jij beschrijft, niet vaak voorkomt. Ik denk dat er ook genoeg stellen zijn die wel bij elkaar blijven, maar feit is wel dat het nou eenmaal makkelijker is voor ee jongen om er voor weg te lopen dan voor een meisje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:50

En er zijn zat meiden die er ook voor weglopen en het kind maar door de ouders laten opvoeden... Ik vind het altijd zo jammer dat als men hoort dat er geen vader meer in het spel is, dat ze dan gelijk denken: aaah arm kind! je vriend is zeker hard weggerend.... terwijl dat niet altijd hoeft. vriend kan ook weggejaagd zijn. Maar ach mensen zijn mensen Haha!
Er is een verschil tussen jong zwanger en té jong. een kind van 14 is té jong, geestelijk en lichamelijk. Iemand van 18 is ook jong, maar toch al een stuk volwassener. Een 14jarige kan de taak van moederschap niet alleen op zich nemen, omdat zij zelf nog bemoedert moet worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 00:57

Agree.

Met weg lopen van de jongen bedoelde ik het btw letterlijk, dat hij het kind nooit meer zal zien omdat hij nooit meer langs komt. Een meisje kan moeilijker letterlijk weg lopen van d'r kind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:01

Ik ben 22, maar ik ben erg blij dat ik een normale jeugd heb gehad waarin ik rustig op mijn tempo volwassen kon worden Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:06

Ik ben 19 en ik gelukkig ook. Ik zal d'r ook voor zorgen dat mijn rust niet verstoord wordt (klinkt mss negatief ten opzichte van jonge moeders, maar zo bedoel ik het niet Tong uitsteken), sowieso niet voor mijn 30ste, maar eig. nooit, maar zeg nooit nooit zeg ik altijd maar.