Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VIPPIEKIPPIE schreef:Hoe ik tegen tienermoeders aankijk? Hangt ervan af. Als door een verkrachting een kind wordt geboren bij een tienermoeder heb ik daar geen problemen mee. Dat is immers niet hun eigen fout. Ik vindt het ook knap dat ze dan besluiten het te houden. Is iemand een tienermoeder omdat ze geen zin hadden een condoom te gebruiken en gaat de moeder dan zielig doen dat ze niet meer uitkan (in kenniskring gebeurt) dan vind ik dat eigen schuld.
loves_lutin schreef:ik vind he nog heel moeilijk. maar kan er wel makkelijk over praten . weet niet hoe dat komt. ik vind het prettig om er over te praten.
chevax schreef:Shanna, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden helemaal géén kindjes geboren!
Shanna schreef:dat snap ik op zich ook niet he, er te laat achterkomen dat je zwanger bent, ik bedoel; abortus kan tot 22 of 24 weken geloof ik? als je 1 maand overtijd bent en je wacht nog een maand ben je nog maar op de helft en als je 2 maand overtijd bent gaat er echt wel een lampje bij je branden lijkt me..
ik wil ook een ''jonge'' moeder worden en dan bedoel ik dus voor mijn 30e mijn 1e kind zoiezo en mischien al wel het 2e ook, ook dan ben je in de begrippen van tegenwoordig al een jonge moeder namelijk.. een tienermoeder verwacht ik niet dat ik ga worden, zodra ik weer een vriend krijg (wat ik al tijden niet heb gehad) wil mijn moeder dat ik aan de pil ga omdat ze weet dat als ik alleen al met een jongen zoen dat ik er dan iets met die jongen heb (eerder zoen ik niet met een jongen) en dat ik van de ''lange, vaste'' relatie's ben, dus wil ze zodra ik weer een vriend krijg dat ik ook gelijk aan de pil ga, en ik geef haar groot gelijk
Shanna schreef:chevax schreef:Shanna, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden helemaal géén kindjes geboren!
er heeft zelfs een tijdje terug in de krant gestaan van een vrouw in het leger die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en dat kindje is toch echt geboren hoor!
loves_lutin schreef:ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk
loves_lutin schreef:ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk
loves_lutin schreef:ja ik heb dat in overleg met mijn ouders gedaan
LadyElmira schreef:Bij mij op mijn werk hebben we een meisje van 17 jaar met een zoontje van 8 maanden. De eerste paar maanden heeft ze er niet voor willen zorgen en deed haar moeder dat, maar nu probeert ze het wel. Het is alleen zo, dat ze uitgaat wanneer ze wil, ze werkt fulltime én gaat naar school (avondschool). Al haar geld gaat op naar haarzelf en haar moeder betaald alles voor haar kind. Ze kijkt er niet naar om vind ik, want onder zorgen voor een kind verstaat zij een slabbetje kopen..of een speentje. Ze is er dan ook verder bijna niet bij, en zoiets vind ik niet kunnen. Ze had nog een keus hoor, om het weg te laten halen. Ze is nu weer bezig met allerlei jongens, en de vader van het kindje heeft ze er ook bij. Ze gedraagt zich tegenover jongens als een slet, zonder er voor te zorgen dat ze niet weer zwanger raakt. Dit alles verteld ze ook gewoon, anders zou ik het niet kunnen weten. Zulke tienerzwangerschappen vind ik niet goed, ben ik het niet mee eens. Maar ik zie ook wel eens jonge meiden die hun allerbest doen voor het kindje, en ookal is het een ongelukje of een totaal ongewenst kind, ze doen wel hun best en daar gaat het om.