Spiraaltje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spiraaltje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:44

Bij mij issie ook vergoed!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:44

Ik zou zo ondzettend de Mirena willen!
Ik slik de pil al 4 jaar ong, wegens heftige menstruatie zo vroieg begonnen te slikken,
Ik ben HEEL erg chaotisch echt vreselijk. Ik evrgeet mijn pil dus wekelijks.
En ja sex heb je emt ene vaste partner na een soa test en een paar maand neit meer met condoom. Haha!

Ik moet zowiezo de HA bellen deze week wegens mijn amandelen en ga direct hiervoor vragen.

Wat vraagjes: Zetten ze die wel bij meisjes van 16? Ik ben erg jong en mischien is dat dus een reden om hem niet te zetten. Maar aan de andere kant; ik heb sex wil niet zwanger worden en ben te chaotisch voor de pil en dit lijkt mij echt een uitkomst.

En hoe moet ik mij voorstellen waar dat ding zit en hoe groot het is? En mischien een rare vraag maar voelt de man het?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:48

Ik wil even doorgaan op wat QuijoSavan zei. Heeft je huisarts niets over de Nuvaring gezegd? Ik heb hem ook en ben er erg blij mee! Ik werd steeds misselijk van de pil en vergat hem daarnaast ook vaak. Ik heb ook nagedacht over een spiraaltje maar zag zo op tegen de plaatsing. Ik ben naar de huisarts geweest en die vertelde me over de Nuvaring.

Dit is een ring die continue een lage dosering hormonen uitstoot en die je zelf kunt plaatsen en verwijderen (gaat vrij makkelijk). Je plaatst hem voor 3 weken en je hebt er geen omkijken meer naar. Dan haal je hem er uit voor een week (in deze week wordt je dan ongesteld) en daarna plaats je een nieuwe. Ik heb al een paar keer naar 3 weken een nieuwe geplaatst en dat is ook geen probleem.

Je kunt ze per 3 ''bestellen'' bij de apotheek. Ze moeten wel eerst voorgeschreven worden door de huisarts. Als je erg opziet tegen een spiraaltje kun je dit eens 3 maanden proberen!! Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!!! Succes!!!!!

@Kana: Ik zie geen reden waarom ze hem niet bij je zouden zetten!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:49

Als de touwtjes goed afgeknipt zijn heeft de man er totaal geen last van.
Op http://www.mirena.nl staat hoe hij eruit ziet en hoe het precies zit.
Succes ermee!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:05

pubelia schreef:
nee de mirena word niet vergoed. Is nml anticonceptie. dat is nu dus ook de reden dat ik in de clich met mijn verzekring zit.

hier ben ik het dus niet helemaal mee eens.
de meest voorkomende zaak met de mirena is dat het als anticonceptie is.
maar als je het als medisch advies nodig hebt, bv tijdens hevige menstruatie wel wordt vergoed.

en toen ik het ding liet plaatsen vertelden ze dat die tot je 21 vergoed wordt, hoe het nou is weet ik niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:38

Lees de voorwaarden van je verzekering eens door. Bij mij zit de vergoeding dus in het aanvullende pakket, kwam ik te laat achter omdat iedereen dus riep dat het niet vergoed zou worden Tong uitsteken

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:42

Ik heb een Implanon (staafje onder de huid).
Ben na het zetten nog 1 keer ongesteld geweest, ben benieuwd of het uitblijft... ik hoop het wel, want dat was de voornaamste reden.
Kost 130 euro, maar onder de 18 jaar wordt 'ie volledig vergoed volgens mij. Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:52

tegen mij is verteld dat je tot en met je 21e vergoed zou worden, weet niet of het nog zo is.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 08:33

Ik heb een hoop slechte dingen gehoord over de implanon. Van mijn huisarts zelf, dus dat is voor mij geen optie.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:49

pubelia schreef:
@ sterre: dus met wat jij schrijft wil je aangeven dat als je de mirena hebt minder kans op cystes hebt? of interpeteer ik dat fout?

Ik zeg niet dat als je de Mirena hebt, per defintie geen/minder kans op cystes hebt, maar dat het in mijn geval wel een uitkomst bleek te zijn Lachen .
Liijkt me dat je dit het beste met je (H)A kunt bespreken.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:39

Zoals al eerder is aangegeven, is er een centraal topic voor anticonceptie.