zijn er meer mensen zo verlegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sissa

Re: zijn er meer mensen zo verlegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:10

Hallo Soortgenoten Doei!

Ik ben ook een verlegenheids-muts.

Bellen naar bekenden gaat me gemakkelijk af, maar bellen naar onbekenden is echt een probleem, ik durf niet eens mn dokter te bellen Clown
Laat het ook altijd mijn mama doen hoor (Waar mama's al niet goed voor zijn) *LOL*
En zoals hierboven al genoemd word, weet ik bij onbekenden me ook geen raad met mn houding en wat ik moet zeggen enzo. Ook bij mensen die 'populairder' zijn indd, weet ik ook echt niet wat ik moet zeggen Verward

En op mijn werk heb ik hier echt totaal geen moeite mee, ik werk bij de Macdonalds ( Haha! ) en het mensen helpen en ermee praten lukt me dan weer wel.
Ook met mn collega's heb ik er totaal geen problemen mee, heb altijd lol ect.

Ook nu, ik heb een tijd niet meer gereden (Zo'n 2 jaar) en nu heb ik dus weer een nieuw verzorgpaard, en morgen moet ik met hem in de manege rijden. Punt 1; Ik ken daar helemaal niemand, en punt 2, mijn houding is om te janken, en t paard nageefelijk rijden lukt al helemaal niet. Koe

Vind dit eigenlijk wel een leuk topic Vork

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:14

Het komt vast wel goed morgen Lachen Je komt daar om te leren en dat jouw houding om te janken is en dat je paard niet in de krul loopt, daar ga je daar iets aan leren doen Knipoog

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:18

Ja maar ik rijd in een groep, en straks kunnen die mensen vet goed rijden, en dan voel ik me net een beginner Clown
En de eigenaar heeft me nog niet zien rijden en komt morgen ook misschien kijken Tong uitsteken

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:50

He wat heerlijk dit topic. Haha!

*hier meld zich dus nog een lotgenoot*

Sinds ik in een winkel werk gaat het beter. (je hoeft daar tenminste niet over jezelf te praten) Heb het idee dat dat ook echt goed is voor mensen die verlegen zijn.
Hoewel het natuurlijk daar buitenom altijd blijft. Ben gewoon niet zo goed in dingen uitleggen of dingen uitspreken.
Het komt er nooit zo uit zoals ik het wil. Daar wordt je weer lekker onhandig van en krijg ik een boei van een kop.
En voordat ik iets zeg moet ik goed nadenken over hoe ik het naar buiten breng. Tja dan is het moment alweer voor bij en is weer een stil moment gepasseert. Spontaniteit zit er dus ook niet in. En flapt er wel wat uit dan sla je je zelf even later voor je kop omdat je zo'n domme opmerking hebt gemaakt.
En inderdaad erg herkenbaar wat ik eerder hier al las, vooral bij mensen die een hogere opleiding/baan hebben.
Heb geen baan waar ik trots op ben, dus heb ook geen behoefte om daarover te praten met mensen. Vraag me liever naar m'n paard ofzo, dan komt er nog wel wat uit.
Ben ook altijd bang dat ik snel te opdringerig ben, dus hou ik liever m'n mond.

Jongens?? groot probleem. Humor hoef je van mijn kant niet te verwachten. Te verlegen. Voordat ik een grappige opmerking heb bedacht zijn we weer een paar minuten verder. Dat moet dus van zijn kant komen. Dus als je het over je dagelijks leven hebt gehad en over het zijne. Wat komt er dan? doodse stilte.
Helaas speelt dan ook nog mee dat ik geloof. Tja dan heb je al niet zoveel keus in de jongens.... Zie er maar eens eentje te vinden.
Als er eentje je aanspreekt, wat zeg je dan in vredesnaam terug? Komt er weer wat vaags uit m'n mond en is de eerste leuke indruk weer vervlogen. doeiii leuke jongen.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:14

Innaldo schreef:
He wat heerlijk dit topic. Haha!

*hier meld zich dus nog een lotgenoot*

Sinds ik in een winkel werk gaat het beter. (je hoeft daar tenminste niet over jezelf te praten) Heb het idee dat dat ook echt goed is voor mensen die verlegen zijn.
Hoewel het natuurlijk daar buitenom altijd blijft. Ben gewoon niet zo goed in dingen uitleggen of dingen uitspreken.
Het komt er nooit zo uit zoals ik het wil. Daar wordt je weer lekker onhandig van en krijg ik een boei van een kop.
En voordat ik iets zeg moet ik goed nadenken over hoe ik het naar buiten breng. Tja dan is het moment alweer voor bij en is weer een stil moment gepasseert. Spontaniteit zit er dus ook niet in. En flapt er wel wat uit dan sla je je zelf even later voor je kop omdat je zo'n domme opmerking hebt gemaakt.
En inderdaad erg herkenbaar wat ik eerder hier al las, vooral bij mensen die een hogere opleiding/baan hebben.
Heb geen baan waar ik trots op ben, dus heb ook geen behoefte om daarover te praten met mensen. Vraag me liever naar m'n paard ofzo, dan komt er nog wel wat uit.
Ben ook altijd bang dat ik snel te opdringerig ben, dus hou ik liever m'n mond.

Jongens?? groot probleem. Humor hoef je van mijn kant niet te verwachten. Te verlegen. Voordat ik een grappige opmerking heb bedacht zijn we weer een paar minuten verder. Dat moet dus van zijn kant komen. Dus als je het over je dagelijks leven hebt gehad en over het zijne. Wat komt er dan? doodse stilte.
Helaas speelt dan ook nog mee dat ik geloof. Tja dan heb je al niet zoveel keus in de jongens.... Zie er maar eens eentje te vinden.
Als er eentje je aanspreekt, wat zeg je dan in vredesnaam terug? Komt er weer wat vaags uit m'n mond en is de eerste leuke indruk weer vervlogen. doeiii leuke jongen.

Haha! Zo herkenbaar! Ben jij toevallig mijn tweelingzus Vork

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:13

Wie weet! Of we zijn dubbelgangers ofzo. Of innerlijk dezelfde identiteit Knipoog

greensleaves schreef:
Als ik al wat zeg heb ik dan vaak dat niemand me hoort dus dan denk je ook snel van " laat ook maar het interesseert je toch niet." Of dat je een grapje maakt waarvan je weet dat mensen het gehoord hebben maar niet reageren, en als iemand anders hetzelfde zegt keihard gaan lachen, vreselijk Tong uitsteken . Nou goed, dat gebeurt niet vaak maar dingen in die richting wel en dat is vervelend als je toch al heel stil bent.

Dat is inderdaad ook zo vervelend!! Komt me ook helaas erg bekend voor.
Ook een reden dat ik dan gauw m'n mond al dicht houd. Frusty

Succes vandaag Sissa! Ga gewoon lekker rijden en trek je nergens wat van aan.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:13

Het rijden ging supergoed!
Aan het begin van de les dacht ik echt, helppppp
Maar kreeg wat complimenten, en iedereen was heel aardig, en toen dacht ik echt van goh, waar maak ik me eigenlijk druk om Nagelbijten / Gniffelen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:15

Zie je wel Lachen Mooi dat het zo goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:22

Hier weer een lotgenoot. Haha!
Ik kan gewoon níet 'gezellig' zijn.
Moet ook altijd eerst wat biertjes ophebben voordat ik echt ga praten enzo. Scheve mond

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:50

Dat herken ik ook ja, verder ben ik bij vreemden meestal stil en zeg ik alleen maar ja en nee.
En tijdens het uitgaan + drank, kom ik helemaal los.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:53

Ik drink niet, zo te horen moet ik me volgende keer maar eens vol laten lopen Tong uitsteken

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:38

Ik meld me ook maar eens.
Ik herken me hier in alle verhalen...
Altijd als ik een vreemde moet aanspreken of iemand die ik niet goed ken,klap ik dicht en wordt knalrood.Het zelfde is als een vreemde mij aanspreekt Scheve mond
Ik heb nou ook niet echt veel vriendinen op school gewoon omdat ik niets durf te zeggen..
Bij mijn vriendinnen kan ik wel alles zeggen trouwens

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:07

Ik lees trouwens veel mensen in dit topic die hun ouders voor hun laten bellen bv, dat zou mijn moeder echt nooit voor me doen Bloos! Die heeft altijd zoiets van je gaat het maar gewoon leren doen.

Ergens wel goed denk ik, dan moet je wel namelijk Knipoog Met jongens was ik ook altijd vreselijk verlegen, helemaal als ik ze leuk vond.. Knalrood worden idd, en echt alle verkeerde dingen zeggen Vreselijk!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:15

Mijn moeder zegt de laatste tijd ook, ja je gaat maar mooi zelf bellen, soms is ze nog wel over te halen, maar ik snap ook wel dat ik het zelf moet gaan leren Clown

Oja, bij jongens die ik leuk vind ga ik echt vreselijk stuntelen, bijv loop ik ergens tegenaan, of ik val ofzo Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:43

Ik moet het ook echt zelf doen, bellen enzo. Vind dat wel heel moeilijk, maar het gaat wel steeds beter.

Heb nu sinds een week een nieuwe stage, 1e dag ging wel. Maar het wordt echt steeds erger. Vind het er zo vreselijk. Omdat ik behoorlijk onzeker heb, heb ik een poosje nodig om m'n draai te vinden. Stagebegeleider is niet zo leuk Bloos krijg steeds vervelende opmerkingen, zo van "ow, je kan niet zoveel he" waardoor ik nog een beetje verder in m'n schulp kruip. En allemaal van die steken onder water. Zo van "jaaa de andere stagiare is echt wel een talent" met een schuin oog naar mij. En voor iedereen drinken halen, behalve voor mij.
Ik doe zó m'n best, maar ik ben al onzeker en zo wordt dat dus alleen maar erger. Terwijl ik het zo graag goed wil doen, en me in wil zetten. laten zien dat ik het wél kan. Niks wat ik doe is goed, en heb het zo gehad Huilen
Maar ze zitten wel met een ernstig personeelstekort en op momenten dat ze niemand hebben, ben ik opeens wel goed genoeg Verward

zo, ff m'n frustraties eruit hoor! Herkennen jullie dat? Dat het alleen maar slechter gaat als je steeds commentaar krijgt, en het gevoel hebt dat je niet welkom ben/het niet goed kan doen?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:23

hier nog een Bloos
Ga maar niet opnoemen wat ik allemaal niet durf Nagelbijten / Gniffelen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:28

Kom ook maar weer even kijken hier Lachen

Ik werk sinds een aantal weken in een sportschool. Lopen heel veel verschillende mensen rond, euh ja ook hele mooie jongens Clown en moet zeggen dat het nu beter gaat, qua verlegen zijn en mijn zelfvetrouwen groeit ook al... misschien wel een tip, om ergens te gaan werken, waar je met mensen in contact komt?! Lachen

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:05

Dat is niet leuk om te horen Mazzel-meid. Hopelijk gaat het je lukken om er toch nog je draai een beetje te vinden. Hoe lang moet je daar stage lopen?
Ik herken dat zeker. Ben een poosje assistent bedrijfsleider geweest. Het inwerken was drama voor mij. Heb een keer jankend op kantoor gezeten omdat ik wist dat ze het erover hadden dat het allemaal niet zo vlot ging. En ik deed zo m'n best. Maar als je elke keer weer aangekeken wordt met een gezicht van: Snap je dat nou echt niet??? Dan wordt het steeds minder leuk. Ben een half jaar assistent geweest en ben er toen mee gekapt en ben weer lekker verkoopster.
Tja de bedrijfsleider vond dat het best goed ging. Maar het voelde niet zo omdat er telkens weer dingen waren waar commentaar op was en wat niet goed gebeurde in hun ogen.
*sorry dat ik niet zo slim en handig ben als jullie*

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 06:25

ah wat herkenbaar dit topic. het ergste is nog als ik mensen net heb ontmoet, dan wil op graag grappig en spontaan overkomen. en daardoor wordt de druk zo groot dat ik zowat stil val.
en achteraf bedenk ik met dan altijd wat ik had moeten zeggen Verward

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 06:59

Innaldo; moet nog 5 weken (blokstage).. maar dit is m'n laatste stage, en ben bang dat ik het niet eens ga halen als ze zoveel commentaar hebben. Nu heerlijk 3 dagen niet Lachen maar zie nu alweer tegen dinsdag op...

Heel herkenbaar wat jij verteld. Je wéét gewoon dat ze het erover hebben dat je niet snel/slim genoeg bent. En dat doet idd behoorlijk pijn terwijl je zo je best doet. En omdat ze zo doen, gaat het alleen maar slechter, is hier tenminste..

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 07:37

Hier nog een lotgenoot!

Ik ben bij vreemden en mensen die ik niet goed ken altijd heel erg verlegen. Dan zeg ik ook bijna niets, omdat ik bang ben om wat stoms te zeggen ofzo. Gek genoeg vind ik het weer niet erg om aan een vreemde op straat of in een winkel even iets te vragen, zolang het maar geen langer gesprek is want dan weet ik nooit wat ik moet zeggen.

Bellen durf ik ook niet goed, dat probeer ik ook altijd door mijn moeder te laten doen Bloos De laatste tijd probeer ik het wel echt zelf te gaan doen.. Kan moeilijk later mn moeder laten bellen als ik naar de dokter moet o.i.d. Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:56

greensleaves schreef:
Pff.. gelukkig zijn er ook nog meer mensen die er de hele nacht van wakker kunnen liggen als mensen gemeen zijn, of als ze iets fout doen zich schuldig voelen Lachen.
Misschien ben ik daarom wel verlegen, omdat mensen altijd zo snel onnodig onaardig doen.

Wieuw, Daar heb ik ook last van..!
Als ik ruzie of iets naar m'n hoofd krijg geslingerd dat niet waar is, dan kan ik daar ook nachten van wakker liggen.
Ook overdag spookt dat dan door m'n hoofd heen.
Heel irritant, maar ik hou gewoon niet van ruzie en die sh.it dus wel logisch dat ik er mee rond loop.! Zij zijn groot en ik is klein!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:05

Mazzel-meid, echt balen dat ze zo doen op je stage joh!
Ik herken het ook wel hoor, ik kan best wel tegen kritiek en commentaar, maar het moet wel een beetje aardig/opbouwend/positief gebracht worden. Anders klap ik gewoon totaal dicht en heb ik echt het gevoel dat ik niks kan... Kan er dan ook nachten over wakker liggen idd!

Ruzie kan ik totaal niet tegen, maak ook eigenlijk nooit ruzie.. In mijn puberteit had ik wel veel ruzie met mijn moeder maar meestal moest ik dan ook alleen maar huilen (waarop mijn moeder nog harder ging schreeuwen Rolleyes ) Maar ik weet niet of dat zozeer verlegenheid is, want tegenover mijn ouders ben ik helemaal niet verlegen..Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:56

Ik herken me in heel veel dingen wel, en ik kan mezelf ook echt wel verlegen noemen. Als gevolg van onzekerheid, denk ik. Ik zou zo graag dat spontane meisje zijn dat met iedereen een gesprek aan gaat, maar zo makkelijk is dat niet, als je altijd denk van: goh wat doe ik weer stom, wat een domme opmerking was dat weer van mij etc... Het rare is dat ik in sommige lessen op school juist hét meisje bent dat het grootste woord van de klas heeft. Ik praat er daar heel wat op los en dat voelt zó goed. Maar dan heb je weer in een les in een andere klas en zeg ik helemaal niks, als een leraar wat vraagt word ik zo rood als wat en grr. Tegen bekenden l*l ik er ook wel een eind op los, maar bij sommige juist ook weer helemaal niet.. Op m'n werk gaat het wel lekker, vaak kom ik thuis van mijn werk en denk ik: dát ging lekker, gewoon goede gesprekken gehad, praatjes met klanten etc. Maar andere dagen het ik het zó gehad, loopt alles mis, en ben ik weer dom bezig geweest, en dan gaat het weer helemaal mis. Het zou zo veel makkelijker zijn als ik met niet altijd alles zo aantrok, als ik wat meer scheit aan al die mensen had..

Ik vind het op jouw werk niet echt normaal Mazzel-meid.. ze zouden juist wat meer complimenten moeten geven in plaats van jou verder de grond in te stampen. Is er geen mogelijkheid om over te stappen op werk ergens anders? Zou gaat je zelfvertrouwen alleen maar meer 'kapot'.

Ohja over dat bellen: daar heb ik ook een verschrikkelijke hekel aan. Zelfs m'n werk bel ik liever zelf niet af, maar m'n ma is ook niet zo gek dat ze nog voor me wil bellen helaas.. Nagelbijten / Gniffelen

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:42

@mazzelmeid: heb je niet nog een soort van mentor of begeleider i.p.v je stagebegeleider met wie je het erover kan hebben? Is natuurlijk heel moeilijk om het aan te kaarten. Maar als je nog zo lang moet dan ga je daaraan kapot en dan inderdaad vooral je zelfvertrouwen zoals Paula dat al zegt. Meestal is dat voor je leven buiten zo'n stage of werk om ook niet al fijn. Ik werd er tenminste zelf heel somber en sjagerijnig van.