Nagelbijten, hoe ervan af komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: Nagelbijten, hoe ervan af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:12

Heeee nog meer lotgenoten hahah. Ik bijt niet op mijn nagels, maar ik vouw ze altijd om, tot ze er af knappen (mijn nagels zijn heeeeeel zacht, dus ze scheuren iig niet snel haha) maar ik vond het dus ook zó lelijk dat ik nu al bijna 3 weken ben gestopt, en ik moet zeggen dat ik nog heel erg moet wennen aan het typen met nagels haha, maar we gaan het volhouden! Ik lak mnijn nagels nu vooral met dat doorzichtige spul, om ze wat harder te laten worden zodat het pijn gaat doen als ik ze om wil gaan vouwen. Lachen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:19

Ik bijt ook nagels, ziet er echt onverzorgd uit. Nagelbijten / Gniffelen
Maar gelukkig doe ik het de laatste tijd minder en probeer ik het bij de houden met een vijl.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:05

Ik heb het sinds ik in dit topic zit wel weer kunnen volhouden om niet te bijten Haha! Heb vandaag voor de eerste keer weer kunnen knippen Haha!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:16

Nagellak erop doen , maakt niet uit of het kort is er kan altijd nagelak op Clown.
Dan bijt je en dat is smerig Huilen van het lachen , dus dan stop je wel , heb ik ook.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:33

Nee, daar bijt ik doorheen Knipoog

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:11

Oke mensen, het is mogelijk Nagelbijten / Gniffelen Ik ben mn hele leven al een nagelbijter geweest maar ben er nu al bijna een maand vanaf Ja
Zoek andere bezigheden, ga bijvoorbeeld fietsen of een andere sport doen. Dan ben je wel met wat anders bezig. Ik hoop dat ik de komende weken nog even goed doorsta dan kan ik me na al die jaren weer anti-nagelbijter noemen. Haha!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:17

hihi hier nog een lotgenoot teminste tot 3 maandjes terug Tong uitsteken een oplossing neem een beugel Knipoog haha nee ff zonder dollen ik heb nu een beugel en kan niet meer bijten! Hoop dat ik het kan volhouden nadat hij er straks weer uitgaat. Maar veder tja ik kan je niet echt helpen heb precies hetzelfde probleem gehad en wist ook niet hoe ik er af kwam!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:23

ik heb alles al geprobeerd, bitex bijt ik door, etc etc..

nagelbijten is een gewoonte, teminste neem niet aan dat je het doet omdat het zo lekker is Clown
en van die gewoonte moet je afkomen, dus als je het een tijdlang niet doet, zal het ook niet meer zo gewoon worden Lachen

bij mij was de oplossing, een tijdje acryl/gelnagels nemen(heb maandje acryl nagels gehad), nu heb ik de neiging niet meer om te bijten en van mezelf al hele mooie lange nagels Lachen
je nagels groeien gewoon door, maar kan verder niks meegebeuren, je kunt niet bijten/omvouwen, want acryl is heel hard Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:02

bij mij is het over gegaan door acrylnagels te nemen Haha!
mijn oude buurvrouwtje deed toendertijd een opleiding.. en zocht iemand die ernstig nagel beet Tong uitsteken
en tadaaaaaaa daar was ik..

en heb nu mooie lange nagels van mezelf Tong uitsteken

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:09

9, bijna 10 jaar nagelgebeten, en ik dacht vlak voor mn 14e verjaardag: dit is echt niet mooi voor een meisje van bijna 14.. heel vaak poging gedaan tot stoppen, maar ben zo op de een op de andere dag gestopt, en bijt nu al 3 á 4 maanden niet meer, en mijn nagels zijn echt super mooi! Ben er echt super trots op, heb ook helemaal geen behoefte meer om te bijten, ik heb hulp gekregen met het oplossen van een aantal dingen, en sindsdien, lange mooie nagels! Ze zijn ook helemaal niet zacht, en er zijn pas 3 nagels ofzo gebroken in die paar maanden. Gewoon heel veel nagellak gebruiken, worden ze hard van.

Oja, tips om er vanaf te komen: Doel hebben waarom je wilt stoppen, stoppen met nagelbijten in ruil voor iets, (dus 3 maanden niet nagelbijten betekent 50 euro ofzoiets.) nepnagels wil ook helpen, zoals al eerder genoemd wordt. Succes!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:52

Het klinkt misschien wat verwend Huilen van het lachen .. Maar 'in ruil voor' werkt echt!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:51

Ik beet/bijt ook heel erg veel nagel. Mijn vriendin deed het ook, maar is gestopt. Vrijdag avond was ik daar, en heb gezegt dat ik ook ging stoppen. En ben er niet meer aangeweest.
Als je echt iets wil lukt het ook.. Denk dat al die spullen niet werken, het moet van je eigen komen!!
(alleen weet ik niet of ik het vol hou.. Tong uitsteken )

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:43

ik beet ook nagels maar ik heb een weekje iets heel vies op m'n nagels gehad, het heet iets van bitex ofzo, en het werkt,
nu heb ik wat langere nagels, maar ja, het is en blijft een verslaving, bij mij tenminste dus soms..... Bloos

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:20

En jongens, hoe staat het met het stoppen?

Ik ben nog steeds 'clean' Clown

Maar ik heb wel een vraagje. Tot wanneer moet je je nagels blijven kortknippen? Eerder werd gezegd dat je het witte randje moet afknippen en dat heb ik zo een paar keer gedaan. Ik kon wel nooit het hele witte randje afknippen, dat zat te laag Bloos De nagels op mijn duimen zijn al vrij sterk, maar de rest niet echt, dus misschien die blijven knippen?

(Als ik eenmaal nagels heb, krijg ik een obsessie om ze ook proper te houden. Door te veel te kuisen worden ze ook dunner, zeker?)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:26

hmm heb die van mij eigenlijk gewoon laten groeien, afknippen moet ik niet aan denken Tong uitsteken pff Clown

ze zijn best hard hoor, alleen als ik gedouched heb wat slap, maar worden ze wel weer hard daarna Ja

ik kan d'r ook niet tegen als ze vies zijn, dus zit er ook altijd spul onderweg te pielen, maar ze worden volgens mij niet slapper hoor Clown

de 1 is trouwens al afgebroken Zij zijn groot en ik is klein!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:35

Ik heb de indruk dat die van mij wel slapper worden. Ze zijn ook doorzichtiger doordat ik precies telkens een stukje zachte nagel wegschraap... Ik zie de nagelvijl door mijn nagel Clown

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:37

Ik bijt ook al van kleins af aan, ook velletjes, echt vreselijk. Het enige wat bij mij helpt zijn ook acrylnagels! Heb in april en mei mooie sets gehad en daar kwamen m'n eigen nagels heel mooi onder vandaan. En met m'n vijlenset vijl ik ze nu telkens bij.

En voor broze nagels, tip!: http://www.rimmellondon.com/NL/products ... spx?id=222
Werkt super bij mij! Zo krijg je een mooi glanzend laagje erop, ik moet wel anders bijt ik m'n mooie nageltjes alsnog af. Dat zal in de toekomst sowieso vast wel weer voorkomen en dan laat ik gewoon weer één of twee sets zetten.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 00:17

jammer genoeg, ik bijt al sinds een tijdje. En als je dat dan eenmaal weer gedaan hebt heb je echt geen zin meer om opnieuw.\]

dat heb ik dan. Tong uitsteken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:10

Ik moet zeggen, het stoppen lukt bij mij deze keer beter dan anders! Al mijn nagels zijn nu langer dan een dikke centimeter. Straks lak ik ze terug opnieuw en dan worden ze nog sterker.

Heb net alle velletjes op mijn nagels naar achter geduwd (tegen mijn vel), dan ziet het er ook al wat langer en beter uit.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:50

je kan pleisters om je vingers/nagels doen voor als je thuis bent
of sokken om doen.

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:23

Ìk bijt ook nagels.. Overgenomen van me moeder, die heeft bijna der hele leven nagelgebeten, sinds aantal jaar gestopt.
Als ik op vakantie ben heb ik altijd een paar vingers met lange nagels Vork tuurwel ze meestal allemaal kort zijn.
Blijkbaar bijt ik op vakantie dus minder vaak nagels dan thuis..
Hoe je er van af komt? Dat vraag ik me dus ook af! Ik denk gewoon steeds denken niet nagel bijten! Gestoord &steeds als je de neiging hebt, zorgen dat je toch niet doet.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:28

annika_s schreef:
hihi hier nog een lotgenoot teminste tot 3 maandjes terug Tong uitsteken een oplossing neem een beugel Knipoog haha nee ff zonder dollen ik heb nu een beugel en kan niet meer bijten! Hoop dat ik het kan volhouden nadat hij er straks weer uitgaat. Maar veder tja ik kan je niet echt helpen heb precies hetzelfde probleem gehad en wist ook niet hoe ik er af kwam!

Inderdaad, blokjesbeugel en voìla Haha!

Maar Bytex is irritant, want als je maar je vingers aflikt proef je dat en het is viieeeeees Misselijk
Maar dat werkte dus niet.

Ik ga het eens proberen met gewoon NEE denken Lachen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:32

patsur schreef:
Ik ben ermee gestopt toen mijn vader me ging betalen voor lange nagels Cool

hahaha vett ! Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:33

Een blokjesbeugel kon mij niet tegenhouden...

Femke, als ik ontspannen ben, bijt ik ook veeeel minder dan door het schooljaar. Dus bij mij zal het wel aan de stress liggen. Ook, als ik een stoppoging doe, is dat altijd in de vakantie Clown

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:43

Hai ben ook een nagelbijter
Ben net van de feit af
Klikt misschien gek maar krijg van mij oma 100 euro als ik stop zegt ze al een jaar maar lukt niet wie heeft er nog meer feit gehad
gr