ik weet als geen ander hoe het voelt om veel pijn te hebben, om dat dan 2 keer door te moeten maken...ik hoop dat de 2de operatie wel gelukt is...
ik heb btw pijnstillers met codeine gehad en die werkte wel bij mij, of iig was het uit te houden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik weet als geen ander hoe het voelt om veel pijn te hebben, om dat dan 2 keer door te moeten maken...
dus hier kan je rustig je frustratie en verhalen kwijt

en zondag weer naar huis kon.
op naar betere tijden!
Ben afgelopen donderdag voor het eerst na de plaatsing van mijn beugel voor controle geweest. Hij was erg tevreden, gaat allemaal vrij vlot. Mijn ondertanden stonden behoorlijk gedraaid, die staan alle 4netjes in de rij. Alleen de eerste kies die stond nog erg uit het 'gelid' en deze heeft hij even handmatig ertussen geduwd ( auuuu!! Dacht dat ik door de grond ging, damn wat een rotgevoel! Je tanden zijn al zo gevoelig!). Daarna is er onder een sterkere draad in gezet.
Hij heeft boven mijn hoektand naar voren getrokken, deze stond beetje verdringen en iets naar achter. Bij de plaatsing van mijn beugel kon de draad nog niet meteen door dit slotje heen, dat ging via verlegingsdraadje. Nu heeft hij ook deze tand er tussen getrokken zodat hij in de draad mee kon . Helaas wist ik al wat me te wachten stond doordat hij daarvoor die kies had gedaan en auuuuu... Was wederom vreselijk! Maar goed, heb het overleefd!
De ortho wil nu alleen de boog nog verbreden en perfectioneren. Waarschijnlijk wordt ik al eind zomer geopereerd. Vrij snel na de plaatsing van mijn beugel, maar het stond opzich allemaal al redelijk recht dus daarvoor hoefde niet veel te gebeuren. In principe is dat nu al gebeurd, nu wil hij alleen nog de stand zo aanpassen voor de operatie en zoals het er nu uit ziet duurt dat nog ongeveer 6mnd....
Haha ik weet ook wel dat er een goede kans is dat bij mij alles in 1x goed gaat. Dit hoop ik ook echt natuurlijk! Maar toen de ortho zei nog half jaartje dacht ik woo, dat is al best snel! Ik rekende meer op een jaar minimaal nog... Dat is ook gangbaarder...

moet zeggen dat ik sinds zze het plaatje en schroeven verwijderd hebben ik geen ontstekingen meer heb, dus bij mij gaat het nu een stuk beter. 

Voor mij is het nog 3 tot 6 maanden met beugel en dan gaat hij er ook uit, ik kan niet wachten
.