verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

racheltjj

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 10:56

Weer een slachtoffer , wanneer moeten ze er bij jou uit Lous?
Het is vandaag alweer 12 mei, over 19 dagen moeten ze er bij mij uit !! Verdrietig

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:16

Mijn verstandskies komt ook door, de rechter maar ik voel totaaaaal niets ervan Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:50

miss_blimm t zit jou eens goed mee ik kamp al 3 weken met "steken" in mn kaak zo nu ook mn kaak doet zo'n pijn ervan, ze gaan er ook binnenkort uit. ff afspraakje maken

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:15

PrinCessRomy, als je echt last hebt, moet je niet te lang wachten met het maken van een afspraak. Duurt nl. vaak nog wel even voor je terecht kan.

Bij mij gaat het herstel voorspoedig, heb wel wat verhoging, veel geslapen. De ergste pijn is wel weg, maar lachen doet nog pijn. Er hing eerst nog een stuk tandvlees los, maar die heb ik inmiddels eruit gespoeld... bah!

Tip voor als je nog moet:
Ze adviseren gekookt water met zout om te spoelen, maar je kunt beter Natrium Chloride spoelvloeistof halen bij de apotheek, is kant en klaar.

Nadat je bent geweest, meteen 2 pijnstillers nemen.

Zelf gebruik ik nu Aleve Classic (pijnstiller en ontstekingsremmer). Die neem ik 's ochtends in, 8 uur later nog een Aleve. Voor het slapen neem ik 2 paracetamols.

Sterkte voor degene die nog moeten. Ach gut

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:42

racheltjj schreef:
Weer een slachtoffer , wanneer moeten ze er bij jou uit Lous?
Het is vandaag alweer 12 mei, over 19 dagen moeten ze er bij mij uit !! Verdrietig

Bij mij zijn ze er sinds afgelopen september allemaal uit. Bij mij kwamen ze niet allemaal tegelijk door, dus zodra er eentje(of meerdere) eruit konden heb ik meteen nadat ik een verwijskaart had gehaald bij de tandarts ze eruit laten halen in het ziekenhuis.
Ik vond het echt meevallen. De napijn vond ik het ergste. Boos!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:44

HaileysComet schreef:
PrinCessRomy, als je echt last hebt, moet je niet te lang wachten met het maken van een afspraak. Duurt nl. vaak nog wel even voor je terecht kan.

Bij mij gaat het herstel voorspoedig, heb wel wat verhoging, veel geslapen. De ergste pijn is wel weg, maar lachen doet nog pijn. Er hing eerst nog een stuk tandvlees los, maar die heb ik inmiddels eruit gespoeld... bah!

Tip voor als je nog moet:
Ze adviseren gekookt water met zout om te spoelen, maar je kunt beter Natrium Chloride spoelvloeistof halen bij de apotheek, is kant en klaar.

Nadat je bent geweest, meteen 2 pijnstillers nemen.

Zelf gebruik ik nu Aleve Classic (pijnstiller en ontstekingsremmer). Die neem ik 's ochtends in, 8 uur later nog een Aleve. Voor het slapen neem ik 2 paracetamols.

Sterkte voor degene die nog moeten. Ach gut

Ik kreeg om te spoelen waterstofperoxide mee van het ziekenhuis samen met imbuprofen 600 voor de pijn. Waren van die zakjes met sinaasappelsmaak. Was nog best lekker Tong uitsteken Knipoog

En direct als je uit het ziekenhuis thuis komt een pijnstiller innemen. Dit is om de pijn voor te zijn tegen de tijd dat je verdoving is uitgewerkt.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:54

Citaat:
Ik kreeg om te spoelen waterstofperoxide mee van het ziekenhuis samen met imbuprofen 600 voor de pijn. Waren van die zakjes met sinaasappelsmaak. Was nog best lekker

Je zou zo weer gaan! Haha! Haha!

Recept voor als je niet kan eten na de ingreep: In de blender: slagroomijs, pakje Oreo koekjes, volle melk. Rietje erbij en je "maaltijd" is gereed! Het vult heel erg, dan voel je je ook niet zo naar omdat je niet kan eten.

Als ik trek had in hartig, nam ik tomatensap (maar daar moet je maar net van houden).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:57

HaileysComet schreef:
Citaat:

Als ik trek had in hartig, nam ik tomatensap (maar daar moet je maar net van houden).

En dan mensen vragen : meisje dit is niet goed hoor je bloed helemaal Clown

Tomatensap is erg lekker Tong uitsteken beetje zout erin maakt het nog lekkerder.
Mijn mamsje is er helemaal gek van, dus aan tomatensap is bij ons nooit gebrek. Knipoog

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:02

Hee nog een tomatensap liefhebster! Kom je niet vaak tegen. Ik doe er ook altijd een beetje zout in! Heb ik er maar niet bijgezet, want mensen kijken je al raar aan dat je uberhaupt tomatensap lust, laat staan met wat zout erin!! Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:04

HaileysComet schreef:
Hee nog een tomatensap liefhebster! Kom je niet vaak tegen. Ik doe er ook altijd een beetje zout in! Heb ik er maar niet bijgezet, want mensen kijken je al raar aan dat je uberhaupt tomatensap lust, laat staan met wat zout erin!! Haha!

Heerlijk Haha! Al zolang ik mijn mamsje ken, drinkt ze het zo. Elke dag. Ben benieuwd hoeveel liters die al naar binnen heeft gewerkt Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:05

Toch nog heel even off-topic Bloos . Met een beetje peper erbij is ook best lekker Tong uitsteken

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:30

Ook nog even off-topic... Bloos

Tomaten houden je huid jong! En met wat peper erbij is ook lekker, het blijft vaak wel een beetje drijven.

Eigenlijk zijn we nog steeds on-topic, want we geven advies wat je kunt drinken als je door de operatie niet meer kunt eten. Zodat je toch nog de nodige vitaminen binnenkrijgt. Haha! Slim

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:34

Idd.

Dus mensen let op onze tip, drink tomatensap na de ingreep want het is zeer lekker en zeer goed voor je!! Slim

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:45

Weet iemand hoe het zit om ze onder narcose o.d. weg te laten halen?
Ik denk er niet eens aan om ze onder plaatselijke verdoving weg te laten halen, weet zeker dat ik dan daar ga lopen flippen Sigaar
Probleem is nu alleen dat ze alle 4 tegelijk doorkomen en behoorlijk pijnlijk zijn, maar wil niet eerder naar de tandarts voordat ik weet of het mogelijk is Bloos

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:02

Ik heb zelf geen narcose gehad. Volgens mij is het wel mogelijk om ze alle 4 tegelijk (of per 2) onder narcose weg te laten halen.

Iemand anders in dit topic heeft ze volgens mij wel onder narcose weg laten halen, moet je even zoeken.

Als ik terugkijk zou ik mijn eerste 2 operaties wel onder narcose gehad willen hebben. De laatste keer, afgelopen donderdag, viel mee met de eerste 2 keren. Niet "narcose waardig".

Sterkte alvast!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:21

sronnie schreef:
Weet iemand hoe het zit om ze onder narcose o.d. weg te laten halen?
Ik denk er niet eens aan om ze onder plaatselijke verdoving weg te laten halen, weet zeker dat ik dan daar ga lopen flippen Sigaar
Probleem is nu alleen dat ze alle 4 tegelijk doorkomen en behoorlijk pijnlijk zijn, maar wil niet eerder naar de tandarts voordat ik weet of het mogelijk is Bloos

Ik heb ze alle 4 tegelijk onder narcose eruit laten halen. Kreeg hiervoor wel een doorverwijzing door mijn tandarts en moest een intake doen in het ziekenhuis waar ik ook een angst score lijst moest invullen...

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:28

Vrijdag zijn mijn er alle 4uitgehaald onder narcose. Had al even pijn toch maar naar de tandarts gegaan. Jaja kreeg ik een leuke mededeling dat ze er dringend alle 4uit moesten aan een kant lag al een zenuw bloot.Dat verklaarde dus die serieuse pijn Knipoog . dus de week erna direct naar de kaakchirurg. Nog nooit in het ziekenhuis geweest dus daar ook weer nerveus voor geweest. Maar alles verliep vlotjes. Geen opgezwollen kaken maar wel heel stijf en bijna niet open te krijgen sinds vandaag zit er terug genoeg beweging in om terug mooi te kunnen eten. Ben al heel blij dat ze eruit zijn. volgende week mogen mijn draadjes eruit en ben ik er helemaal vanaf. oh ja ps word er 20 dit jaar maar leefde al een jaar met wijsheid.
groetjes

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:01

Ze zijn bezig met doorkomen, maar mag ze tot nu van de tandarts lekker laten zitten Haha! *Even afkloppen. Heb soms redelijk veel last van mn kaak, maargoed, even doorbijten en na een paar uurtjes is het weer weg. Hoop dat ze er nog lang mogen blijven zitten als ik de verhalen hier lees... Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:05

Ik moet donderdag naar de tandarts. Mijn rechterboven kwam dus door, maar de laatste drie dagen heb ik er zoveel pijn aan.
Ik kan niet meer normaal praten en ik heb een soort spierpijngevoel in mijn 'wang'spier (of is dat je kaakspier)

Sterkte iedereen bij wie ze er binnenkort uitmoeten, ik vrees dat die van mij ook snel aan de beurt zijn en ik ben er echt heel bang voor, dus gelukkig maar dat hij nu zo pijn doet, dan lucht het misschien op dat ze eruit mogen..

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:38

Mijn herstel gaat zeer goed na het verwijderen van mijn 5e verstandskies.

Ik had altijd last van een dikke wang en bijholtes en nu na het eruit halen van die kies, is mijn wang ook niet meer dik.

Ik voel nu wel mijn andere kiezen. Ze hebben meer ruimte gekregen dus zullen wel een beetje aan het schuiven zijn.

Sterkte wie er nog moet!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:22

Ik heb afgelopen woensdag mijn 1e eruit laten halen. Donderdag een wat stijf en vervelend (niet eens echt pijnlijk) gevoel en daarna niets geen last gehad.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:01

ik moet alweer over 11 dagen..het gaat echt snel..
heb je er 1tje uit laten alen gabyfedde? is er nog maar 1 door dan ofso ?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:06

racheltjj schreef:
ik moet alweer over 11 dagen..het gaat echt snel..
heb je er 1tje uit laten alen gabyfedde? is er nog maar 1 door dan ofso ?

Jup, er was er pas 1 door. En die zat dusdanig dat ik er niet bij kon. Dus heb ik hem er uit laten halen voordat ik klachten kreeg. Nummer 2 (ook boven) is nog niet ver genoeg door.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:42

Leef met jullie mee Lachen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:09

Miss_Blimm schreef:
Leef met jullie mee Lachen

Haha kort maar krachtig , Bedankt Haha! !