Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:11

DeEiken schreef:
Ik heb ook zo'n probleem: Ik vind zelf dat ik veel te dik ben, en te zwaar, maar ik ben 1.76 en ik weeg 50. Volgens dat geval met die zegt hoe zwaar je mag zijn, ik mag 65 wegen voor mijn leeftijd+lengte (13 jaar).

Iedereen zegt jij hebt anorexia, vooral omdat ík vind dat ik te dik ben, terwijl anderen echt blijven volhouden dat ik te dun ben.

Wat nu?

Huisarts vinden m'n ouders niet nodig, want die vinden me op prima gewicht.
Oja, niet lachen, en ík ben bang voor de huis arts Clown

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:15

Ik ben 1.75 en vandaag gewogen precies 49 kilo.

Ik kom uit een gezin van 4 en eet het meest van allemaal. Van al mijn vriendinnen eet ik het meest. En ik eet elke pauze op school en zelfs vaak nog door de les heen.
Ik heb altijd snoep bij me oid. En ik eet veel MAC en andere onegzonde dingen.
Ik ben totaal niet sporterig, en de enige beweging die ik krijg is fietsen elke dag een half uur heen en terug van school. (En bed sport. Clown ) Ik woog eerst trouwens 53 kilo, geen idee waarom ik nu weer afval.
Ik kan er niks aan doen. Ik ben dun en blijf dun. En ja woorden raken mij ook.

Je mag tegen een dikkerd niet zeggen dat ze dik is maar tegen eem mager iemand wel zeggen dat ze eng dun is? Nou ik vind dat krom.

Toevoeging:
Ik ben er vroeger wel mee gespest, en krijg vaak opmerkingen. Maar het gaat er ook om wat je van je zelf vind en hoe je er mee omgaat. Nu ben ik voor mijn gevoel op zo'n punt dat het me niet kans schelen wat anderen vinden en of ik maar botjes te zien zijn of niet.
Ik vind me zelf prachtig, ik ben namelijk gezond.
Laatst bijgewerkt door Kana op 15-04-07 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:17

Kana schreef:
Je mag tegen een dikkerd niet zeggen dat ze dik is maar tegen eem mager iemand wel zeggen dat ze eng dun is? Nou ik vind dat krom.

wie zegt dat dan?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:19

Niemand zegt dat. Dat is hoe iedereen handeld.
Er word regelmatig tegen mij gezegd dat ik eng dun ben of gezegd dat ik anorexia heb. Kwetsend en totaal aso vind ik.
Maar tegen een dikkerd houd iedereen de mond, want tegen iemand die dik zeg je zoiets niet.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:24

Ik meld me ook even voor dit topic
Ik ben zelf 1.75 en weeg 53 kilo ik kan eten wat ik wil maar ik kom niks aan ..
Tegen mij zeggen ze ook ach jij bent zo slank jij hebt die problemen niet als mensen wat over je zeggen maar ik moet zeggen ik zit er best wel mee ik zal best wat dikker willen worden Lachen

Ze hadden ook op tv gezegt als je 2x per dag een banaan at dan zou je dikker worden dat heb ik een maand geprobeerd maar dat hielp ook niet ..

Gelukkig heeft niemand nog tegen mij gezegd of ik anorexia heb ik denk het dan voor mij een aardige afgang is..
Maar de mensen die mij kennen weten ook wel dat ik altijd heel veel eet . Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:25

Kana schreef:
Er word regelmatig tegen mij gezegd dat ik eng dun ben of gezegd dat ik anorexia heb. Kwetsend en totaal aso vind ik.
Maar tegen een dikkerd houd iedereen de mond, want tegen iemand die dik zeg je zoiets niet.

ik snap je wel,maar geloof me zo is het niet altijd.
ik word ook vaak uitgescholden voor vetklep of dikzak.
je zal mij dan ook nooit een dun iemand horen naroepen!

*edit: en het is niet zoals iedereen handeld hoor,maar zo voelt het voor jou.
voor mij trouwens ook Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:32

Bij mij denken ze vaak dat ik boulimia heb.. Ik heb namelijk 2 hobby's... eten en slapen Knipoog
Mensen denken trouwens dat je van vette hap aankomt, maar juist van gezond eten (geen dieetvoer dan he) kom je wat aan. Tenminste, als je geluk hebt...

Ik heb vroeger zelfs op een slagroomdieet gezeten en bij een dietiste geweest... niets geholpen Schijnheilig

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:40

ik heb ook een tijdje geklopte slagroom gegeten en idd het hielp niks je moet gewoon gezond en voldoende eten alleen helpt het ook niet maar ze zeggen dat als je steeds ouder wordt dat je resultaat ziet

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:41

Nagelbijten / Gniffelen zoals ik al zei ben ik nu bijna 31 en mij schatten ze nog steeds vooraan in de 20 Knipoog
De HA zei vroeger ook tegen me dat ik wel terug zou komen om af te vallen als ik 21 was... Ik geloof niet dat dat ooit nog gaat gebeuren.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:43

Dat betwijfel ik dan ook idd maar soms moet je dan ook proberen om te zeggen ik ben hoe ik ben je moet je zelf dan juist gaan accepteren..
En dat is juist zo moeilijk want je ziet elke dag wel mensen lopen en dan denk je ook zie ik er maar zo uit of die heeft een leuk figuur dat wil ik ook wel..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:45

oh maar ik ben tevreden met mijn figuur hoor... Anderen ook maar noemen me tegenwoordig wel slank... Komt denk ik ook omdat ik nu wat meer billen, borsten en benen heb gekregen dan een paar jaar terug...
Ik zou alleen willen dat mijn bovenlijf wat meer vet kreeg, en dan met name bij mijn borstbeen...

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:50

Denk dat iedereen dat wel wilt als je slank bent ik zo dat ook niet verkeerd vinden nee... sommige mensen dan die vinden het wel moeilijk om te accepteren!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:54

dat is dan mooi hun probleem Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:32

hier nog iemand ik ben 1.62 en weeg 45 kilo ongeveer..Ik ben inderdaad niet echt mager maar gewoon dun. Geen uitstekende botten, ribben ect. Ik heb wel heupen enz alleen alles in mindere mate.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:38

Ik weeg 48, en ben 1.67
Ik eet elke week een 200 grams chips zak, Eet s'avonds erg veel. Zomers zoon ijsje per dag enz.
Nou krijg ik die opmerkingen ook vaaak en ik eet onwijs veel. Tja, als ik dan wat ga doen zoals fietsen zeggen ze.. niet fietsen maar meer eten.
Want zo kom je niet aan. Maar toch ben ik gezond. Broeken.. altijd een riem. Shirtjes... nooit te strak.
Ik kan er ook niets aandoen en het idd erg vervelend,,
Als het nou ook tegen dikke mensen zeggen,, dat ze dik zijn, maarja dat doen ze weeer niet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:58

Tja, bij dikke mensen durft niemand wat te zeggen, bij dunne mensen echter...
Ik ben ook bezig met aankomen, maar het valt niet mee. Al die opmerkingen maken het niet gemakkelijker...

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:08

Waar slaat deze opmerking eigenlijk op :s[/quote]

Mensen zeggen vaak tegen dunne mensen recht in hun gezicht, zonder schroom zoiets als "wat ben jij mager zeg"... terwijl er bij dikke mensen naar mijn idee wat milder mee omgegaan wordt. Ik zou het iig niet in mijn hoofd halen om tegen een dik persoon te zeggen "wat ben jíj dik zeg"... en als ik erg beledigd reageer op een opmerking als "jeetje wat ben jij ontzettend mager".. dan wordt ik nog vreemd aangekeken ook. Dus dat bedoelde ik met die opmerking.

Ik begrijp ook echt niet waarom mensen sowiezo tegen anderen zeggen van "jij bent TE dun" of "jij bent TE dik"... op zich vind ik iemand niet te dun of te dik als diegene zich gezond voelt bij zijn gewicht. Maar als je als dikkerd moeilijk kan sporten en weinig conditie hebt of als je als dunnerd weinig weerstand hebt en nauwelijks energie, pas dan kun je het woordje "TE" in de mond nemen.

Over die kledingmaten, het gaat er om dat als je ook lang bent, dat broeken dan lastig zijn. Het is niet zo dat ik maat 34 moet hebben want ik ben wel gewoon groot, en een maat 36/38 daar zit ik al gauw aan. Helaas zijn de broeken alleen dan meestal te kort. Dan moet je dus naar een merk grijpen die aparte lengtematen heeft, zoals diesel, miss sixty, indian rose, ik heb nu drie broeken van nudie, die gaan tot 34, zitten ook mooi.. maar helaas vind je zo'n broek meestal niet onder de 100 euro Boos! Terwijl mijn vriendinnen blij in kleding van de H&M rondlopen, dat pas ik gewoon niet![/quote]

Okeej ik snap het nu Knipoog, ik begrijp je standpunt en kan me erbij aansluiten

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:55

Ik weet precies hoe het is. Ik ben 1.65 en 53kg. Niet echt superdun ofzo maar ik kom moeilijk aan. Ja, als ik eerst een heleboel snoep en/of taart eet kom ik misschien een beetje aan maar een paar dagen later is dat er al vanaf. Clown Ik sport niet, snoep veel enzo. Ik vind het ook echt irritant dat mensen iedere keer met die opmerkingen komen of ik anorexia heb. Ikbedoel, waar slaat dat op? Je ziet dat ik zoveel eet, en als ik dan één keer iets afwijs omdat ik er geen trek in heb ben ik gelijk een anorexiapatient. Gister ook m'n moeder en dr vriend: "Men je bent wel dun hoor, bijna vel over been." "Ja, er zit geen grammetje teveel aan." Van je moeder moet je het hebben hoor. Rolleyes

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:15

ik ben 1.70 lang en weeg zo tussen de 50 en de 53 kilo, ben trouwens 25 jaar.
moet er wel bij zeggen dat ik een eetstoornis heb gehad, woog toen nog veel minder, nu eet ik goed iedere dag 6 boterhammen met dik beleg, tussendoortjes en veel avond eten en 's avonds alrijd nog wel iets te snoepen en in het weekend vooral snel teveel, hele zakken chips, repen chocola etc.maar blijf stabiel op dit gewicht, draag maat 34/36 en ben er tevreden mee!!
krijg nog wel eens opmerkingen dat ik mager ben maar ik zie mezelf gewoon als slank nu, toen ik 46 kilo woog was ik pas echt mager, al zag ik dat toen zelf niet hoor!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:52

Ik weeg hetzelfde als de TS en ben ook even lang. Ik heb heel lang 58 kilo gewogen, ben nu eindelijk wat dikker aan het worden en zit op de 63 kilo. Vooral toen ik net uit het ziekenhuis kwam en eens aardig wat afgevallen was (was geoppereerd) leek ik een lopende graat en moest me moeder me allemaal dik makkers geven, zoals verse slagroom door de yogert enz, het duurde lang mr ik kwam op den duur weer op het zelfde gewicht en nu ben ik dus zo'n 5 kilo aangekomen. Ik vindt mezelf echt geen strijkplank ofzo, heb gwn een normale kont en andere vrouwelijke vormen. Liever zo'n gewicht dan enorme vetrollen. Ik werd vorig jaar sinterklaas door een vriendin opgebeld die vroeg of het wel goed met me ging, ze had me zien lopen in de stad en vond me wel erg dun. De vriendin zelf is dik, ik heb dan altijd zo me bedenkingen. Altijd de wat steverige mensen maken zulke opmerkingen naar mijn. Mrgoed met kleren kopen heb ik geen probleem hoor, meestal replay broeken, lengtemaat 34 en ze passen perfect. Vooral die replay broeken met lagere zaken die laten je billen ook nog wat groter lijken Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:57

asjemenou schreef:
En ik dacht dat ik dun was....
Als ik het hier zo lees heb ik eigenlijk niks te klagen, ik ben ongeveer 1.75 en weeg 60 kg.

Ik eet ongeveer 2 keer per week friet en heel veel chocola en koeken enzo.
Af en toe baal ik er wel van dat ik zo dun ben, vooral in de zomer met al die blote lichaamsdelen enzo.
Maar ik ben zo blij dat ik echt alles kan eten wat ik wil!
ik moet er echt niet aan denken dat ik zou moeten lijnen.

En een groot voordeel vind ik is dat lange dunne mensen meestal een veel mooiere houding op een paard lijken te hebben.

Maar ik baal ervan dat ik het echt altijd koud heb, gelukkig was het vandaag lekker warm!!
En als ik 5 min op een stoel zit doet mijn kont al zeer!Heb sinds vandaag een gelhoes over mijn zadel liggen, zit lekker zacht.

Het heeft gewoon zo zijn voor- en nadelen.
Ik weet niet wat er makkelijker is, te dik of te dun, perfect is gelukkig (bijna) niemand.

hahah dat heb ik ook, dan lijkt het net alsof me zitbeenknobbels door me velletje heen komen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:41

ik vind mij eigen niet te dun. ik ben 20. 1.60 en weeg 50kg. ik kan ook alles eten wat ik wil en wordt gelukkig niet dikker. ik sta vaak genoeg op de weegschaal of ik op de 50kg blijf hangen. dit gewicht is prima voor mijn lengte en wil dat graag zo houden

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 22:44

Snoevie schreef:
Kana schreef:

ik snap je wel,maar geloof me zo is het niet altijd.
ik word ook vaak uitgescholden voor vetklep of dikzak.
je zal mij dan ook nooit een dun iemand horen naroepen!

*edit: en het is niet zoals iedereen handeld hoor,maar zo voelt het voor jou.
voor mij trouwens ook Knipoog

Nou ik heb zulke dingen in verschillende situaties meegemaakt, het is zo dat dikke mensen echt uitgescholden worden als iemand boos op je is of echt gemeen wil zijn.. maar bij dunne mensen is het vaak tussen neus en lippen door, recht in je gezicht, je hebt een rokje aan, je staat te praten met iemand van school, over je vakantie bijvoorbeeld, plots kijkt diegene omlaag en zegt zoiets van "jeetje jij hebt eigenlijk ook spillepoten"... zoiets lijkt me bij dikke mensen minder vaak gebeuren, maar misschien zit ik er naast.. Ik heb in iedergeval nog nooit iemand naar beneden zien kijken naar iemands stevige benen en horen zeggen "jeetje jij hebt ook dikke benen zeg"... zoiets is meer taboe.. Maar inderdaad, als men kwaad wil, zijn we beide (dik of dun) het zaadje en het mikpunt van ongein.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:21

Bombarie: daar heb je wel gelijk in ja, mensen die dun zijn die krijgen vaker die dingen naar hun hoofd geslingerd. Misschien omdat mensen denken dat het bij dikke mensen rotter over komt, mr als er tegen mijn gezegd wordt spillepoot, vindt ik dat net zo lastig

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:42

ik weeg 48 kg en ben 1.70 lang. (en ben 29 jaar)
das veeeeels te weinig en ik vind het ook echt erg dat ik zo mager ben.
ik kan eten wat ik wil en wanneer ik wil,maar er komt geen grammetje aan.
gelukkig komt de zomer eraan want ik heb het altijd en eeuwig koud en ik heb ook totaal geen weerstand met als resultaat dat ik altijd verkouden ben of de griep heb (noem maar op)
van broekenmaat heb ik maatje 158,dat is wel lekker goedkoop maar ook altijd te kort. gelukkig kan ik voor bovenkleding wel maatje xxs of xs aan.
de dokter kan geen oorzaak vinden en zegt dat ik maar moet genieten van m'n uiterlijk.. (nou ja...??)
bah,ik ben liever 10kg te zwaar dan 4kg te licht.