Indeed schreef:Jaha, maar 1 banaan bevat ongeveer 100 kilocalorieën, als jij 5 stuks fruit mag op een dag en je eet daarvan 5 bananen, dan heb je alleen al door fruit 500 kilocalorieën binnen gekregen. Ik kan me voor de rest wel vinden in je mening, men eet al weinig fruit in Nederland en dan worden er ook nog bepaalde beperkingen opgelegd.
Ik snap .wat je bedoeld, maar ik denk ook niet dat iemand snel 10 weken achter elkaar 5 bananen per dag gaat eten. Maar dat is met elk stuk fruit (of ander voedingsmiddel) zo.
(een banaan bevat overigens 88 kcal)
Citaat:
En te weinig kilocalorieën, tja dat zal... toch hoor je zoveel mensen die het niet opkunnen en dat ze zeker geen honger hebben, anderen juist weer wel. Nou goed, zeker als je eenmaal op je streefgewicht bent mag je meer gaan eten dus dan wordt dat te weinig ook zeker wel minder. Voor de rest is het dieet nog te jong om de langetermijnseffecten te meten.
Op pagina 2 heb ik uitgelegd waarom te weinig kcal niet goed is.
Citaat:
Diëtisten zijn uiteraard tegen het Sonja Bakker principe, want die trekt heel veel klanten uit hun handen door middel van het boek van Sonja Bakker. Ik denk dat je hun mening ook moet nuanceren omdat er ergens ook wel een vlaag jaloeze aanwezig is.
Dat kan. Maar een diëtist is veel meer dan iemand die je afvalmethodes kan geven. Er zijn genoeg diëtisten die dit in hun beroep bijna nooit meer doen.
En ik denk dat de diëtisten die dan jalours zijn eerder jalours zijn op haar management vaardigheden dan op haar dieet.
Over een jaar studeer ik af als diëtist. Zou iemand bij mij komen en zeggen ik wil dat dieet volgen, zeg ik niet, neeee niet doen. Als iemand dat graag wil, tja waarom niet. Maar ik zou zeker de nadelen ook vertellen.
Maar ik zou het nooit iemand aanraden, omdat ik niet achter haar methode sta en dit wetenschappelijk niet verantwoord wordt. (als diëtist moet je dat namenlijk altijd kunnen doen.)