Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:07

Bloempje gefeliciteerd!!!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:14

had alleen maar rugweeen...ik wist van gekkigheid niet hoe ik moest, zitten liggen, staan of lopen....
heb de halve nacht op een krukje onder de douche gezeten..
de warme douche op mijn rug , gaf nog een beetje verlichting

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:18

Hahaha, ik had van te voren bedacht dat het vast heel fijn zou zijn om onder de douche de weeen op te vangen. Dus mijn vriend schopte ik wakker toen ik 8 centimeter ontsluiting had om de vroedvrouw te bellen en die (mijn vriend) vraagt heel hulpvaardig: 'Moet je dan niet even onder de douche gaan staan?' Ik gelijk heel fel: 'Ach man, flikker toch op met je douche! Wat weet jij nou van bevallen?!' Nagelbijten / Gniffelen

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:25

12 september 2006 bevallen (bijna 5 weken te vroeg)

Ik wist niet dat ik aan het bevallen was. Ik voelde mij niet ok en moest daarvoor naar het ziekenhuis. Om 19.00 uur kwam ik binnenlopen. Om 19.30 uur wist ik dat ik weeen had, om 19.35 wist ik dat ik al 4 cm. onsluiting had. Om 21.00 uur had ik 10 cm ontsluiting. Vliezen waren nog niet gebroken en deze zijn toen gebroken. 3 Persweeen gehad en om 21.10 uur was onze kleine meid er.

De zwangerschap zou ik graag opnieuw beleven. Ik was te druk met vanalles en ik kon er niet van genieten. Daarom graag nogmaals om echt te kunnen genieten. De tijd om te kunnen genieten (zwangerschapsverlof) hebik niet gehad omdat onze kleine meid te vroeg kan!

De pijn: viel erg mee en ik zou het morgen weer doen. Maar al met al ben ik niet langer dan 1,5 uur bezig geweest. Ik zou er niet aan moeten denken dat je 4 uur persweeen hebt!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:26

Mijn vriend en mijn schoonmoeder doen er zo luchtig over! Over bevallen en zwanger zijn. Ik ben een best wel angstig persoon en het lijkt mij best eng om zwanger te zijn, omdat ik niet weet hoe het is. En bevallen lijkt mij helemaal dood eng. In mijn familie komt ook nog iets voor, wat zwangersschapsvergiftiging veroorzaakt. Ik heb mij laten testen en ik heb dat dus ook. Mijn tantes, nicht en moeder hebben allemaal problemen gehad met zwangerschappen. Ik ben dus best wel bang.

Maar mijn schoonma heeft 5 zoons, zij vind het echt niets voorstellen. Mijn vriend doet er ook heel nuchter over.

Ik moet ook niet zoveel nadenken en lezen, haha.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:27

wwhhaaa jaaa....heerlijk bitcherig uit de hoek komen...
ik was al 2 dagen aan het rommelen...
ooeee wat had ik het gehad...verloskundige was er, die probeerde ook alleen maar te helpen, rug aan het wrijfen, beetje op me in praten..
en ineens knapte er iets in me hoofd...ben naar beneden gegaan,
zat op de bank met een deken om me heen, een programma te kijken op discovery over de witte tijger Clown
en ik stak een sigaret op Bloos ..
komt mijn man met verloskundige naar beneden...die wilde dus duidelijk iets zeggen, over het feit dat ik zat te roken.....weet niet meer wat ik zei Bloos (ik ontken alles)
maar binnen 5 sec was de kamer deur weer dicht..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:48

Hahaha, achteraf was het nog steeds zo hoor, aard van het beestje denk ik Bloos

Want ik was net bevallen en voelde me helemaal relaxed en in de zevende hemel, hoor ik mijn vriend aan de telefoon zeggen 'Nee, het ging hartstikke goed. Heel snel en ze heeft bijna geen pijn gehad.' Ik zal maar niet zeggen wat ik TOEN zei! Boos!
Maar ik heb maar een keer gevloekt verder tijdens het bevallen dus dat viel wel weer mee Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:11

wwhhaaa...ja dat kun je dan echt niet hebben...
net na de bevallling was ik totaly hyper..had dan ook een shotje met pepmiddel gehad..
ratelde honderd uit...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:21

Shaienne: Tuurlijk doet je vriend er nuchter over, hij hoeft niet te bevallen Knipoog Bevallen is geen pretje maar goed als het echt zo erg was kiezen vrouwen ook niet voor een 2e of 3e. Trouwens als de man moest bevallen was de mens snel uitgestorven durf ik te wedden Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:22

Over de partner tijdens de bevalling. De eerste uurtjes keek die van mij nog wel naar me om. Maar ik heb heel wat uurtjes alleen weeen op mogen vangen omdat meneer tv zat te kijken beneden Boos!
Tuurlijk moet je het alleen doen maar een beetje steun tussen de weeen door zou niet verkeerd zijn geweest!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:24

vandaar dat ik ook maar 1 kind heb...
nooit maar dan ook nooit meer een bevalling voor mij..
ben erg blij dat ik een gezonde zoon heb..
maar die bevalling..ben ik na ruim 8 jaar nog niet echt vergeten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:28

Ik heb ook een hel van een bevalling gehad, maar ik sluit geen 2e uit Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:31

zwangerschap was geweldig..voelde me beter dan ooit..
maar die bevalling en de baarmoederonstekking, en borstontsteking daarna...nee dank u..ik hoef niet meer.
ben zeker anderhalf tot 2 jaar na de bevalling steeds maar wer naar de gynecoloog geweest, steeds was er wel weer wat..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:38

Nou dan kan ik het me voorstellen dat je geen trek hebt in een 2e!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:39

moet ook bekennen. dat ik babytjes.
vroeger veel leuker vindt , dan nu..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:46

Shaienne, dat nonchalante van je vriend kan ook een manier zijn om zijn onzekerheid te verbergen Knipoog
Als je echt zwanger raakt, zal hij wel anders piepen denk ik.
Als je eenmaal zwanger bent, groei je naar je bevalling toe en dan ga je er anders tegenaan kijken is mijn ervaring.
Wel een eng idee dat je ook kans maakt op zwangerschapsvergiftiging zeg!

Teroria ik moest enorm lachen om je verhaal van die sigaret! Ik zie het gewoon voor me! Clown

Hier geen hubbie die mijn pijn heeft onkend gelukkig. Ik geloof dat hij het erger vond dan ik dat ik al die uren voor niks pijn heb gehad. Omdat het uiteindelijk een KS is geworden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:38

Zou het een fabeltje zijn of niet: ik hoor vaak dat de 1e bevalling redelijk vaak moeizaam gaat, nummertje 2 is er vaak in een kreun en een zucht, en nummer 3 doet weer wat lastiger.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:37

jahoor fabeltje! zie mijn eerdere post in dit bericht (blz 4 geloof ik)

Wat ik wel vind, is dat je veel meer kunt hebben aan pijn als je ooit gedacht had. Je schijnt toch telkens net weer genoeg endorfinen aan te maken om ook die pijngolf te kunnen verwerken. Wat is de natuur toch mooi!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:01

terorita schreef:
zwangerschap was geweldig..voelde me beter dan ooit..
maar die bevalling en de baarmoederonstekking, en borstontsteking daarna...nee dank u..ik hoef niet meer.
ben zeker anderhalf tot 2 jaar na de bevalling steeds maar wer naar de gynecoloog geweest, steeds was er wel weer wat..

dat is sh*t!
Bij mij was het andersom. Zwangerschap een dikke ellende met wekelijkse bloedingen, BI, heel erg ziek en moe en het bevallen viel eigenlijk best mee.

Die tweede komt er wel als de natuur een beetje mee wil.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:10

kreeg s,avonds weeen die zeer verschillend kwamen drie min om de min dan weer na 10 min,ik dacht als dit het is wat zeuren die vrouwen dan allemaal doet niet echt heel veel pijn.mijn vriend de dokter gebeld die zei dat het nog wel even kon duren en we er op konden rekenen dat het de volgende dag pas kon komen of zelfs nog later.
rond ong kwart voor elf kreeg ik meer last werden heftiger en volgde snel op,weer dokter gebeld,die zei toen meteen door rijden naar ziekenhuis.
was in het weekend dus moest je in ziekenhuis bevallen.
we waren er om twaalf uur en om tien over half een s,nachts is onze mooie dochter geboren.ging verschrikkelijk snel en had moeite met de weeen op te vangen maar eigenlijk mag ik verder niet klagern.
chay had wel in haar vruchtwater gepoept waardoor ze helemaal gespoeld moest worden ,en vervolgens heeft ze nog een week met een infuus in haar hoofd gelegen,is allemaal goed gekomen en we hebben het mooiste geschenk gekregen wat je je zelf maar voor kan stellen. Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:33

Oja, nog een nieuwsgierig vraagje. Ik vind dat inknippen altijd zo gruwelijk klinken (oke, inscheuren is erger..) Veel zegger er dat je dat door de pijn en de endorfinen eigenlijk niet eens zo mee krijgt, is dat zo?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:35

patos schreef:
Zou het een fabeltje zijn of niet: ik hoor vaak dat de 1e bevalling redelijk vaak moeizaam gaat, nummertje 2 is er vaak in een kreun en een zucht, en nummer 3 doet weer wat lastiger.

Bij mij was nummer 1 een "makkie" en nummer twee een behoorlijk pijnlijke bevalling.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:36

Je wordt ook verdoofd hoor Knipoog
Maar ik heb er geen ervaring mee, ik heb een KS gehad.
Maar nu we het toch over inknippen hebben: ik meende altijd dat je recht naar onder werd ingeknipt. Maar een dinnetje dacht dat dit opzij was. Wat is het nou?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:56

Met mijn nog beperkte geneeskundige kennis hoop ik toch echt dat je opzij uit wordt ingeknipt, anders verzwak je het perineum (stukje tussen vagina en anus dat voorkomt dat je ingewanden verzakken), of de clitoris/preputium

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:00

patos schreef:
Oja, nog een nieuwsgierig vraagje. Ik vind dat inknippen altijd zo gruwelijk klinken (oke, inscheuren is erger..) Veel zegger er dat je dat door de pijn en de endorfinen eigenlijk niet eens zo mee krijgt, is dat zo?

ben ingeknipt en ingescheurd...en heb van bijde niets gevoeld..was niet verdoofd.
inknippen deed ze tijdens een perswee, was gebeurd eer ik er erg in had. hechten heeft ze wel verdoofd
alleen daarna, als ik moest plassen...ooooeee aaaaaauuuu