Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Forget: Niets meer aan toe te voegen!
Forget schreef:De meeste mensen denken dat het veiliger is om in het ziekenhuis te bevallen. De appartuur e.d. zijn direct paraat, maar jullie vergeten dat in het ziekenhuis het wemelt van de bacteriën. Er zijn feiten, alleen kan ik het artikel niet meer vinden, dat thuis bevallen veel beter is en zeker niet minder veilig. Dit mede doordat er niet te snel wordt ingegrepen (keizersnede) en dat het herstel stukken sneller gaat. Vaak ben je thuis ook ontspannender, omdat het je eigen omgeving is. Je mag doen wat jij lekker vind en je kunt gaan en staan waar je wilt. Tevens is Nederland zo klein vergeleken met andere landen dat je gemiddeld binnen 10 a 20 minuten in het ziekenhuis kunt zijn (met uitzondering van de buitengebieden). Tja, en als je werkelijk pijnstilling denkt nodig te hebben dan moet je naar het ziekenhuis. Bevallen is natuurlijk geen pretje, maar wel iets heel natuurlijks!!
De keus is aan jezelf. Ieder heeft zijn eigen bevalling en bij ieder mens ligt de pijngrens hoger of lager. Zelf ben ik thuis bevallen en heb dit als zeer prettig ervaren. Ik had een explosie van weeen, wat ik "redelijk" kon opvangen en gelukkig kwam de ontsluiting snel, maar heb wel 2 uur moeten persen voordat mijn kereltje ter wereld kwam en de persweeen kwamen zeker om de 5 minuten. (tja, paardrijdsters hebben stevige bekkenbodemspieren over het algemeen). Als ik in het ziekenhuis had gelegen dan hadden ze de vacuumpomp zeker gebruikt. Het ziekenhuis heb ik dus niet meegemaakt en kan daar dus geen oordeel over geven. Je moet het zelf bepalen en kijken waar jij je het prettigst bij voelt. Succes!!!
faye schreef:Ja dat dacht mijn zus ook. Ze woonde 10 minuten van het ziekenhuis. Helaas is het kindje al in de ambulance (in haar buik) overleden. Daarom zou ik zelf nooit voor een thuisbevalling hebben gekozen
Ilse1979 schreef:faye schreef:Ja dat dacht mijn zus ook. Ze woonde 10 minuten van het ziekenhuis. Helaas is het kindje al in de ambulance (in haar buik) overleden. Daarom zou ik zelf nooit voor een thuisbevalling hebben gekozen
Dit kan in een ziekenhuis ook gebeuren. Een kennis van mij is zo haar zoontje verloren. Perfecte bevalling, kind wordt op schoot gelegd en is gewoon dood. Tijdens bevalling was alles perfect. Was ook in Universitair ziekenhuis.
faye schreef:Maar dan was je wel op de plek waar alles bij de hand was. Mijn zus heeft zichzelf nog jaren verweten dat ze per se thuis wilde bevallen. Bij de tweede is ze dan ook in het ziekenhuis bevallen (moest ook, maar ze wilde zelf ook niet meer anders)
Ilse1979 schreef:faye schreef:Maar dan was je wel op de plek waar alles bij de hand was. Mijn zus heeft zichzelf nog jaren verweten dat ze per se thuis wilde bevallen. Bij de tweede is ze dan ook in het ziekenhuis bevallen (moest ook, maar ze wilde zelf ook niet meer anders)
Klopt, maar dat heeft haar kindje dus niet geredIk denk dat je jezelf altijd wel verwijt/de schuld geeft als er wat fout gaat, waar je ook bent.
Marloes_R schreef:Celticpony, ik begrijp je helemaal, dat je nog wel problemen gehad hebt met dat je bevallingen anders liepen dan je gedacht had. Ik heb ook een onverwachte keizersnede gehad, en heb daar ook nog weleens moeite mee. Mijn zoontje was nooit uit zichzelf levend ter wereld gekomen, dus het was de enige optie. En ik ben de gyn ook dankbaar voor zijn ingrijpen. Maar toch blijf ik het janmmer vinden dat ik een "echte" bevalling niet heb kunnen meemaken...
faye schreef:Klopt, maar dat heeft haar kindje dus niet geredIk denk dat je jezelf altijd wel verwijt/de schuld geeft als er wat fout gaat, waar je ook bent.
Als zij in het ziekenhuis bevallen was hadden ze al eerder ingegrepen. Ik denk dat mijn neefje dan gewoon levend ter wereld gekomen was.