Anti-depressiva

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anti-depressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:57

Postamn; nee Prozac is ook geen euforisch middel, dus ook niet verslavend....

twinducklin schreef:
Meid als jij dat denkt, vooral blijven denken..

Oei...zijn wetenschappelijke rapporten hoor.....Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent..ik hoop iig dat jij de patienten geen pillen hoeft voor te schijven Haha!

Postman; ik vidn het sterk hoor van je dat je de draad weer op wilt gaan pakken,
ik hoop dat je er gaat komen zonder al die rotzooi!
Je bent nog zo jong.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:59

Chiqa schreef:
twinducklin schreef:
Meid als jij dat denkt, vooral blijven denken..

Oei...zijn wetenschappelijke rapporten hoor.....Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent..ik hoop iig dat jij de patienten geen pillen hoeft voor te schijven Haha!

Zou willen dat twinducklin mijn arts was. IEDEREEN kan leven zonder AD, de mensen die beweren dat ze niet zonder kunnen, zijn de mensen die verslaafd zijn -en ontkennen is makkelijk-.

Ooit was ik ook zo, maar vertik het om ergens van afhankelijk te moeten zijn.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:35

Oei...zijn wetenschappelijke rapporten hoor.....Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent..ik hoop iig dat jij de patienten geen pillen hoeft voor te schijven Haha! [/quote]
Zou willen dat twinducklin mijn arts was. IEDEREEN kan leven zonder AD, de mensen die beweren dat ze niet zonder kunnen, zijn de mensen die verslaafd zijn -en ontkennen is makkelijk-.

Ooit was ik ook zo, maar vertik het om ergens van afhankelijk te moeten zijn.[/quote]

Wacht eens even, ik heb nooit gezegd dat mensen zonder kunnen. Ik heb juist gezegd dat er ook genoeg mensen zijn die deze medicijnen chronisch moeten slikken omdat zij een bepaald stofje niet aanmaken, en daardoor dus steeds weer in een depressie vallen.

Anti - depressivia helpen juist heel veel mensen, maar het is wel verslavend, niet allemaal, maar als je ermee stopt krijg je ontwenningsverschijnselen bij sommige, en die zijn verslavend. Bovendien zijn er genoeg mensen die niet durven te stoppen terwijl de arts dit eigenlijk wel wil, en die mensen zijn emotioneel verslaafd aan het middel..

Ik ben echt wel voor dit middel, alleen willen sommige artsen het iets te snel voorschrijven in mijn mening, en schrijven ze het vaak veel te lang door ( wat overigens wel met meer medicijnen gebeurd hoor )

willekuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:57

Neem nu inmiddels 12 jaar A.D. Vele merken in alle jaren geprobeerd, telkens opnieuw op en afbouwen viel idd niet mee maar mijn leven was haast ondragelijk. Ik zag totaal geen toekomst meer en had angsten voor de angsten. Het beheerste mijn leven totaal. Na lang zoeken heb ik nu al ruim 4 jaar paroxetine/seroxat. Wordt hier wel wat dikker van maar houd mijn gewicht goed in de gaten. Ik durf NU te zeggen dat als ik geen A.D. had genomen ik erg genoeg geen enkel lichtpuntje meer gezien had in mijn leven. Ben vele jaren vreselijk diep gegaan, zelfs suicidaal geweest en nu leef ik tenminste weer. Dus lieve mensen....be/veroordeel niet te makkelijk. Mensen met een lichamelijke aandoening nemen ook pillen. Hoge bloeddruk, hart en vaatziekten, hoog cholesterol etc etc.....zelfs voor hoofdpijn nemen we nog wel medicatie.
voor mij geldt en vele anderen LEVE de ANTI DEPRESSIVA!!!!!!!!!!.
Gr Willeke

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:43

willekuss schreef:
Mensen met een lichamelijke aandoening nemen ook pillen. Hoge bloeddruk, hart en vaatziekten, hoog cholesterol etc etc.....zelfs voor hoofdpijn nemen we nog wel medicatie.

Dit is ook wel over 1 kam scherend, is mijn mening Knipoog

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:40

Nergens is een pasklare oplossing voor, meestal is het veel zoeken.
Als een mens eerlijk naar zichzelf kijkt en het toelaat kom je meestal al een heel eind.
Het probleem kan ontstaan zijn op de lagere school bijv. Ook is het mogelijk dat je iets hebt meegemaakt wat zoveel indruk heeft gemaakt en nu naar boven komt.
Mischien is er wel geen probleem en zit je nu niet goed in je vel.
Er zijn zoveel mogelijkheden en ja soms is het moeilijk om te achterhalen wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Belangrijk, kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je er mag zijn.
Je bent die je bent en mensen nemen je zoals je bent.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:54

Ik heb ook zo'n anderhalf jaar AD gebruikt en dat is nu alweer een tijdje terug. Ik voelde me er wel een stuk gelijkmatiger door, niet meer van die stemmingswisselingen die ik erg kan hebben. Met afbouwen had ik totaal geen moeite, wel kreeg ik ontwennigsverschijnselen als ik ze 2 dagen vergeten had.
Ik slikte Seroxat en dan 10 mg (dacht ik.)

Ik vind dat AD een heel goed hulpmiddel kan zijn om je leven weer op orde te brengen, maar het hoeft niet..bij niet iedereen is dat nodig.
Therapie kan ook goed helpen waardoor je zaken eens van de andere kant gaat bekijken. Je kunt de wereld om je heen niet veranderen maar wel hoe jij je tegenover de wereld gedraagt, en dat kan ook een hoop uitmaken. Klinkt misschien zweverig, maar als jij andere mensen positief benadert zul je ook goede dingen terug ontvangen.

In het geval dat dat echt niets helpt (omdat sommige mensen nou eenmaal chronisch serotonine tekort hebben) vind ik AD een goeie oplossing.
Ik ben zelf echter wel heeel blij dat ik er weer vanaf ben, al is het alleen maar om de moeite die ik had om ze niet te vergeten Knipoog

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:13

Tjee...even zoeken op bokt en ik kwam bij dit topic uit
het valt me echt op dat er zo veel mensen depressief zijn, eerlijk, het stelt me gerust dat ik niet de enige ben.

2 weken terug werd ik zwaar beroerd op mn werk, burnout.....duizelig, angstig, zweten
Daarbij een verstoord evewichtsorgaan
nu zit ik thuis en heb ik al een paar angstaanvallen gehad, slaap voor geen ene meter e.d.
de meeste zullen het wel herkennen.
Nu ben ik ook een koppig persoon wat er zelf uit wil komen omdat ik bang ben om AD te gebruiken.
Ik hou graag controle over mn eigen lichaam.

Wel heb ik oxazepam gekregen van de arts om rustig van te worden en van te kunnen slapen wat me nu dus niet lukt...en als ik slaap heb ik vage nachtmerries
Heeft iemand hier ervaring mee??

toen ik 2 dagen terug zwaar in het zweet en overstuur wakker werd om 1 uur s'nachts en dus nog een hele nacht moest heb ik er 1 genomen. Niet veel van gemerkt, wel geslapen tot 10 uur! ik was wel super wazig toen ik wakker werd...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:51

Nachtmerrie's ????

Ik werd/wordt er gek van, voorheen nooit last van ja een enkel keertje zoals heel nederland.
Maar sinds de DP en het gebruik van paratoxine is het heel vervelend worden en altijd in combinatie met hevig zweten, en soms hevig emotioneel en vooral erg bang, dat laatste is echt naar.
De dromen zijn ook erg realistisch en als ik wakker schrik moet ik echt effe nadenken om alles weer op een rijtje te krijgen, heel vervelend en vermoeiend want soms kom ik amper aan mn nachtrust.

Nu ik aan het afbouwen met mn medicijnen en ook de aandoening op zich zich sterk verbetert heeft komen de nachtmerries steeds minder vaak voor, dar ben ik echt superblij om, ik heb de hoop dat als ik weer helemaal mezelf ben en geen medicijnen meer gebruik dat het over is!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:57

cissie schreef:
Nachtmerrie's ????

Ik werd/wordt er gek van, voorheen nooit last van ja een enkel keertje zoals heel nederland.
Maar sinds de DP en het gebruik van paratoxine is het heel vervelend worden en altijd in combinatie met hevig zweten, en soms hevig emotioneel en vooral erg bang, dat laatste is echt naar.
De dromen zijn ook erg realistisch en als ik wakker schrik moet ik echt effe nadenken om alles weer op een rijtje te krijgen, heel vervelend en vermoeiend want soms kom ik amper aan mn nachtrust.

Nu ik aan het afbouwen met mn medicijnen en ook de aandoening op zich zich sterk verbetert heeft komen de nachtmerries steeds minder vaak voor, dar ben ik echt superblij om, ik heb de hoop dat als ik weer helemaal mezelf ben en geen medicijnen meer gebruik dat het over is!

ok en ik maar denken dat dat aan mij ligt! Ik gebruik nu alleen maar Perika van VSM en geen AD
Die nachtmerries zijn indd super realistisch...soms weet je ook gewoon dat je droomt maar kan je niet wakker worden. dat vind ik nog het engst

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:44

zirkoontje schreef:
Tjee...even zoeken op bokt en ik kwam bij dit topic uit
het valt me echt op dat er zo veel mensen depressief zijn, eerlijk, het stelt me gerust dat ik niet de enige ben.

2 weken terug werd ik zwaar beroerd op mn werk, burnout.....duizelig, angstig, zweten
Daarbij een verstoord evewichtsorgaan
nu zit ik thuis en heb ik al een paar angstaanvallen gehad, slaap voor geen ene meter e.d.
de meeste zullen het wel herkennen.
Nu ben ik ook een koppig persoon wat er zelf uit wil komen omdat ik bang ben om AD te gebruiken.
Ik hou graag controle over mn eigen lichaam.

Wel heb ik oxazepam gekregen van de arts om rustig van te worden en van te kunnen slapen wat me nu dus niet lukt...en als ik slaap heb ik vage nachtmerries
Heeft iemand hier ervaring mee??

toen ik 2 dagen terug zwaar in het zweet en overstuur wakker werd om 1 uur s'nachts en dus nog een hele nacht moest heb ik er 1 genomen. Niet veel van gemerkt, wel geslapen tot 10 uur! ik was wel super wazig toen ik wakker werd...

héél herkenbaar, ben destijds ook helemaal ingestort op mn werk, dacht écht serieus dat ik doodging. Was de hele tijd bezig met mn hart, om te kijken of het nog wel klopte, en of ik nog wel ademhaalde. Met als gevolg dat ik ging hyperventileren. Durfde niet meer te gaan slapen want was bang dat ik niet meer wakker werd. Durfde niet eens mijn huis meer uit!!! Heb 9 maanden in de ziektewet gelopen, veel gesprekken gehad en ben paroxetine gaan slikken voor de aanvallen. Dat heeft bij mij wel heel goed geholpen de paroxetine (wil uiteraard géén reclame praatje houden dat je vooral wél moet slikken !!!). Leef nu eigenlijk aanval vrij en doe alles weer, de meeste mensen weten het niet eens van me!