De genezende kracht van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Re: De genezende kracht van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:19

Ik moest met mijn armen naar voren gaan staan, de steentjesman ging dan met zijn hand over een rij steentjes of hield er een in zijn hand en drukte mijn armen zachtjes naar beneden. De verschillen in spierspanning geven aan of een steen wel of niet goed voor je is Lachen

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:33

Weet iemand waar je online goede en betrouwbare stenen kunt kopen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 23:10

Er zijn in het topic al een aantal sites genoemd... Zou je even terug kunnen lezen Ja

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:01

Wow, zie ik dit topic ff te laat..

Ik heb heel veel edelstenen in mijn huis. Ik laat ook edelstenen healings doen. Maar dit is om je chakras in balans te krijgen, niet per se voor de fysieke problemen. Maar vaak komen fysieke problemen door uitbalans chakras Knipoog

"mijn" steen is een roze kwarts. Een goede kennis van mij heeft een mega boek, waarin alle edelstenen staan, ook bij welke sterrenbeeld ze passen, echt alles wat er over de stenen te vertellen zijn. Ik ben stier van sterrenbeeld, en wou een voor stier. Maar er waren echt een stuk of 10! Maar goed, mijn kennis vertelde dat ik gewoon een steen uit moest kiezen die mij aantrok.

Zo gezegd zo gedaan en dit werd een roze kwarts. En ja hoor, die zijn 'voor' Stieren!

Ik geloof er ontzettend in, zoals ik zei heb heel veel in huis.

Heb een grote roze kwarts bij mijn bed, en een hele kleine donut roze kwarts om mijn armband, die nooit af gaat. Ik heb een Jaspis steen die ik altijd bij moet dragen, omdat dit je helpt te aarden, (1e chakra) wat ik dus nodig heb.

Op onze kast in de woonkamer zitten ook veel stenen, tijgeroog (bescherming staan), jaspis, bergkristal, oranje calciet (zonnige steen, zorgt voor 'licht' in huis, warmte) en mijn favoriet: labradoriet.

Labradoriet helpt je je pad in het leven te begrijpen! Erg belangrijk!

Labradoriet is ook een ontzettend mooie steen!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:15

Myfairytale schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb de studie edelsteen therapie gedaan en bij ons loopt iedereen met een steen.Zelfs de hond als dat nodig is,mijn dochter draagd nu een Aquamarijn.Dat is tegen het hoesten, ik heb een keer iemand een steen gegeven en die deed zij om.toen zij 2 straten verderop was spatte de steen uit elkaar, er was te veel negatieve energie aanwezig bij die persoon.

Wow, dat hij uit elkaar spatte!
Ik ga dit topic ook volgen...

Afhangend wat voor steen het is nemen de stenen negatieve energieen op. Daarom moeten stenen ook gereinigd worden. En daarom mag niet iedereen mijn stenen aanraken Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:29

Je kunt je steen reinigen door hem een nacht in een glas water te leggen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:38

Op laden doe je in het licht van de volle maan, en voor dat je een steen gaat dragen moet je hem een minuut onder stromend water houden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:21

wow echt interressant, ik ben ook al aan het kijken welke steen het beste bij mij past. Ben er nog niet helemaal uit

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:36

eey dit is wel interesant maar als ik voor alle dingen die ik heb een steen heb nou dan moet ik ff een flinke tas regelen haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 08:25

Dan is de Sodaliet schotel drager wat voor jou,hij is wel prijzig maar werkt erg goed.Het is een glazen hanger in de vorm van een schotel,en er zit Sodaliet zout in.Hij werkt op je kwalen en hij beschermt je,ik ben bijna van mijn fibromyalgie af en mijn vermoeidheid.Ook mijn hoofd pijn is weg, maar ook is mijn gedrag erg veranderd.Ik heb mijn levensstijl zelf veranderd na jaren,ik ben een ander mens aan het worden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:10

marleen_usar schreef:
Dan is de Sodaliet schotel drager wat voor jou,hij is wel prijzig maar werkt erg goed.Het is een glazen hanger in de vorm van een schotel,en er zit Sodaliet zout in.Hij werkt op je kwalen en hij beschermt je,ik ben bijna van mijn fibromyalgie af en mijn vermoeidheid.Ook mijn hoofd pijn is weg, maar ook is mijn gedrag erg veranderd.Ik heb mijn levensstijl zelf veranderd na jaren,ik ben een ander mens aan het worden.

Is daar wat over te vinden via internet? Ik krijg niets als ik 'google'.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:58

Ik ga even voor je zoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:04

je tikt Benzoliet in en dan de tweede regel is in rode letters, daar vind je er van alles over.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 10:45

Zijn er ook stenen voor apparaten die kapot gaan? In één gedeelte van ons huis is dat zo namelijk...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:48

marleen_usar schreef:
je tikt Benzoliet in en dan de tweede regel is in rode letters, daar vind je er van alles over.

Hahaha.. ik zie al dat ik het verkeerd had ingetypd! Satelliet is toch iets heel anders Bloos

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:49

iefke schreef:
Zijn er ook stenen voor apparaten die kapot gaan? In één gedeelte van ons huis is dat zo namelijk...

Lijkt me niet, misschien moet de spanning van de stopkontakten eens nagekeken worden?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:49

maikymouse3 schreef:
Weet iemand waar je online goede en betrouwbare stenen kunt kopen?

Ik draag zelf amethyst voor een scala aan klachten eigenlijk. Weet niet of het helpt, dat weet je eigenlijk nooit. Je moet de stenen wel regelmatig in een "badje" doen, goed reinigen dus.
Weet niet of je hier websites mag noemen maar http://www.inspiratie.info kun je stenen kopen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:10

hier nog een vervent stenendraagster Doei!

Gam, joris de kat en ik hebben een bergkristal, vriendlief een amethist, hondje een citrien, en daantje poes een jade. napoleon heeft van de week zijn turkoois weer afgeschuurd, bij de paarden naai ik ze altijd in een vlecht, en van de week ga ik weer ff een nieuwe voor hem halen.

ik ga altijd naar de Krater, en laat ze persoonlijk aanmeten. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:45

Ik ben ook op zoek naar een steen, interessant topic!!!
Alleen kom ik er maar niet uti welke...en om nu met 10 stenen om mijn nek te gaan
lopen... Sigaar Ik zoek dus een siet waar je heel makkelijk een steen uit kan zoekekn op de werking enzo ervan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:30

www.dekrater.nl

zij hebben al dik 25 jaar ervaring in het aanmeten van stenen. je betaald er wel iets meer voor (rond de 10,- voor een steen) maar je weet zeker dat deze op dat moment goed voor jou is, en je krijgt er een begeleidend schrijven bij. De stenen die ze hebben zijn van absolute kwaliteit. Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 12:02

Bij welke chakra hoort de Agaat?? Ik kan het van alle stenen lezen op de krater maar de agaat niet...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:04

rommie schreef:
Ik moest met mijn armen naar voren gaan staan, de steentjesman ging dan met zijn hand over een rij steentjes of hield er een in zijn hand en drukte mijn armen zachtjes naar beneden. De verschillen in spierspanning geven aan of een steen wel of niet goed voor je is Lachen

Dat moest mijn moeder ook doen Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 12:04

Bij welke chakra hoort de agaat? Op de krater kan ik het van allemaal vinden, behalve van de agaat!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:05

heb je de begeleidende tekst goed gelezen?
Citaat:
Agaat kan bij verschillende chakra’s horen, afhankelijk van de kleur.

Knipoog

de kleuren van de stenen corresponderen met de chakra kleuren.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:59

Pellie schreef:
hier nog een vervent stenendraagster Doei!

Gam, joris de kat en ik hebben een bergkristal, vriendlief een amethist, hondje een citrien, en daantje poes een jade. napoleon heeft van de week zijn turkoois weer afgeschuurd, bij de paarden naai ik ze altijd in een vlecht, en van de week ga ik weer ff een nieuwe voor hem halen.

ik ga altijd naar de Krater, en laat ze persoonlijk aanmeten. Ja

Hoe maak je de steen vast bij je hond?

Ik wou bij mijn hond een tijgersoog doen, aangezien het een beschermerde steen is, heb ook roze kwarts geprobeerd, allemaal lagen er binnen enkele minuten af, ze passen dus niet bij hem.

Maar hoe zorg je dat je hond zijn (passend) steen bij zich heeft?