Alcoholisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Alcoholisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:22

Miss_Petit schreef:
Wat zijn de redenen, dat jullie samen zijn? Op wie/welke eigenschappen ben jij verliefd geworden? Gaan samenwonen?

Zelfde vraag, als jullie zo weinig samen hebben, hoe zijn jullie bij elkaar gekomen?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:23

Als hij niet meewerkt, dan komt hij ook niet van zijn problemen af, los van het drinken. Maar zo denk ik erover Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:23

Miss_Petit schreef:
Wat zijn de redenen, dat jullie samen zijn? Op wie/welke eigenschappen ben jij verliefd geworden? Gaan samenwonen?

We konden het goed vinden samen en ook wel lachen samen. Vonden elkaar qua uiterlijk aantrekkelijk. Verder denk ik ook omdat ik ineens schoonouders had die ik daarvoor nooit had gehad. Ik voelde me goed in hun gezin...

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:25

Mayo schreef:
We konden het goed vinden samen en ook wel lachen samen. Vonden elkaar qua uiterlijk aantrekkelijk. Verder denk ik ook omdat ik ineens schoonouders had die ik daarvoor nooit had gehad. Ik voelde me goed in hun gezin...

Wat is daar nu nog van over?
En wat heb jij er voor over om dat terug te krijgen?
Is de kans dat het lukt reeel?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:25

Mayo schreef:
Ehhh... de kroeg, stappen in skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje, sport kijken, poolen.

Ik hou niet van de kroeg, niet van skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje soms en poolen ook soms.

Dan is de vraag hoever ieder van jullie wil gaan om toch samen wat te doen.
Om nog maar mezelf als voorbeeld te nemen: Sander is geen paardenman, maar gaat wel mee. Ik ben geen lacrosse-fan, maar ga wel mee. De kroeg waar zij in darten, is niet mijn type kroeg, maar ik ga wel mee. Hij houdt niet van winkelen, maar hij gaat wel mee. Hij houdt niet van dansen, maar gaat wel mee naar dansles. Ik ben geen echte film-fan, maar kijk wel met hem mee. enz. enz.
En weet je? We hebben nog lol ook, ook al zijn we met iets bezig dat eigenlijk maar één iemand daadwerkelijk leuk vindt.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:26

Aimee, jij geeft eigenlijk heel mooi aan, een relatie is geven en nemen Lachen
Vertrouwen, eerlijkheid, en voor elkaar dingen overhebben.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:27

Dat is ook zeker belangrijk Aimee, dat je dingen voor elkaar doet, ookal vind je het zelf niet leuk!

Daarintegen denk ik niet dat Mayo allerlei dingen met haar vriend moet gaan doen die hij leuk vind. Hij zal zich ook moeten aanpassen en dingen voor haar doen. En ik ben bang dat dat nog wel eens moeilijk zal gaan worden Bloos

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:28

Miss_Petit schreef:
Mayo schreef:

Wat is daar nu nog van over?
En wat heb jij er voor over om dat terug te krijgen?
Is de kans dat het lukt reeel?

Geen idee, momenteel zie ik dit allemaal niet meer even eigenlijk.

Ik weet niet wat ik er voor over heb, omdat ik er al zo lang vruchteloos mee bezig ben ben ik me af gaan sluiten. Niet goed, maar wel gebeurd. Ik weet niet hoe en of ik die stoplichten weer op groen wil zetten Scheve mond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:28

Mayo schreef:
Daar heb je op zoch gelijk in, maar het is ook lastig als hij daarin niet meewerkt.

Ja, maar daar wringt de schoen. Voor hem is het namelijk vreselijk pijnlijk om die jeugdproblemen op te lossen, zéker met zijn ouders. Daar zal hij niet zomaar aan meewerken, zeker niet als de ouders hem nu vooral als een probleem zien omdat hij extensief drinkt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:29

Aimee, precies Lachen. Geven en nemen. En dan ga je eens mee naar iets waarvan je vantevoren denkt "zal wel" en dan heb je gewoon een leuke gezellige avond Lachen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:31

Aimee schreef:
Dan is de vraag hoever ieder van jullie wil gaan om toch samen wat te doen.
Om nog maar mezelf als voorbeeld te nemen: Sander is geen paardenman, maar gaat wel mee. Ik ben geen lacrosse-fan, maar ga wel mee. De kroeg waar zij in darten, is niet mijn type kroeg, maar ik ga wel mee. Hij houdt niet van winkelen, maar hij gaat wel mee. Hij houdt niet van dansen, maar gaat wel mee naar dansles. Ik ben geen echte film-fan, maar kijk wel met hem mee. enz. enz.
En weet je? We hebben nog lol ook, ook al zijn we met iets bezig dat eigenlijk maar één iemand daadwerkelijk leuk vindt.

Het leek erop dat hij het leuk vond om mee te gaan naar stal. Maar hij was aan het zuipen in de bar en ging dan weer aangeschoten tot lam mee naar huis. Soms wel een aai of een klontje voor Kas. Sinds de zomer is die barman weg en is hij ook niet meer mee naar stal geweest. Ik ging ook kijken bij z'n voetbal, was best grappig. ik ging mee naar zijn kroegen, maar was uiteindelijk alleen maar omringd door lamme zakken en ik was de bob, nou leuk. hij gaat verder niet mee met dingen van mij, vind ie niet leuk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:32

Ja, dan houdt het op een gegeven moment op Lachen.

Niet leuk.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:33

zolang een alcholist niet inziet dat hij of zij een verslaafd is bereik je helemaal niets. Wat je je wel zou kunnen afvragen is: WAAROM drinkt iemand?

Wat misschien een oplossing zou kunnen zijn (moet wel voorgeschreven kunnen worden door een erkende arts/instelling) is het verstrekken van anti-bus(pilvorm), deze dient de verslaafde elke dag in te nemen en laat het dan wel uit zijn hoofd om alcohol te drinken (bij het nuttigen van 1 drankje in combinatie met deze pil zal hij of zij bijna niet meer op zijn benen kunnen staan), het enige wat je nodig hebt is disipline om deze pil elke dag weer in te nemen!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:33

Mayo schreef:
hij gaat verder niet mee met dingen van mij, vind ie niet leuk.

Heeft hij dat uberhaupt al eens geprobeerd (buiten stal om)?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:34

Wat ik denk is dat jullie het stadium voorbij zijn dat je mee gaat naar elkaars dagelijkse of wekelijkse bezigheden. Je moet jullie eigen ritme verbreken. Een dag naar een pretpark, dagje museum, weekendje thermen2000, wandelen op de veluwe of aan het strand. Dat hoeven geen dingen te zijn waar jullie beide vantevoren bij staan te springen.... zoals een dagje museum, wedden dat jullie juist samen lol hebben omdat jullie het allebei eigenlijk niet bijster interessant vinden?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:36

Ja, hij is een keer meegeweest met stappen met mij. Dan zijn we lekker aan het dansen en lachen met z'n allen en hij loopt heen en weer van de rand van de dansvloer en de bar. Uiteindelijk moet je hem dan weer lam meesleuren. Niet leuk. Verder is hij nog nooit meegeweest. Ik heb hem al vaker gevraagd een keer mee te gaan naar een dansopdracht ofzo, hij zegt altijd dat hij zich afvraagd hoe dat gaat, maar als ik vraag of ie mee gaat dan zegt ie nee.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:36

Sherif, dit is eerder al geopperd door katiavl Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:37

Aimee schreef:
Wat ik denk is dat jullie het stadium voorbij zijn dat je mee gaat naar elkaars dagelijkse of wekelijkse bezigheden. Je moet jullie eigen ritme verbreken. Een dag naar een pretpark, dagje museum, weekendje thermen2000, wandelen op de veluwe of aan het strand. Dat hoeven geen dingen te zijn waar jullie beide vantevoren bij staan te springen.... zoals een dagje museum, wedden dat jullie juist samen lol hebben omdat jullie het allebei eigenlijk niet bijster interessant vinden?

Dat zou kunnen ja. Ik kan alleen echt niet zeggen of ik daar nog de energie voor heb...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:37

Ik weet niet of iemand het al heeft geopperd, heb niet alle posts gelezen. Via je huisarts kun je in contact komen met een preventiebureau voor alcohol en drugs. Je kunt hun contacteren en als je wilt komen zij bij je thuis op gesprek. Met jou en met de alcoholist in kwestie. Maar iemand die drinkt, zal je alles beloven om maar te kunnen blijven drinken. Als je alcoholist bent, is zelfs dat éne glaasje al teveel. Leven met een alcoholist vergt veel van je, want jij bent degeen die het probleem ziet, hij niet.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:38

Wat ik begreep gaf hij aan dat hij je mistte, en baalde dat je weg was. Wat verwacht hij dan van jouw?

En heb je hem gevraagd of hij dat reeel vind ten opzichte van jouw? En heeft hij hetzelfde voor jouw over?

Forget

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:40

Beste Mayo,

Beloof me één ding dat je voor jezelf gaat kiezen. Als ik dit allemaal lees dan gaat het op dit moment slechter met jou dan met hem (ondanks zijn probleem). Relatie beeindigen kan ik niet beoordelen, maar denk aan jezelf!!!! Ik zeg dit niet voor de grap. Mijn vader heeft jarenlang een drankprobleem gehad en wij hebben ook alles geprobeerd. Mijn moeder is altijd bij hem gebleven, maar heeft daar wel spijt van gehad. Je sociale contacten worden minder, mensen gaan je erop aan kijken, je bent zelf niet happy etc. etc. etc. Gelukkig is hij nu een aantal jaar van de drank af op eigen kracht. Dit omdat hij een hartstilstand heeft gehad en er toen achter kwam dat er meer was(hebben wij al zo vaak gezegd Ach gut ) Echt je kan hem niet helpen als hij het zelf niet wil. Je hebt de mogelijkheden al goed aangepakt. Knap van je!! Probeer afstand te nemen en desnoods ga uit elkaar. Probeer er boven te staan en ga zelf dingen doen die jij leuk vind.
Succes!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:40

Is ook zo, dat is ook merkbaar, hij zegt ook dat ik hem van alles de schuld geef. Maar dat is niet zo. Ik ben niet heilig en kan ook een rotwijf zijn en soms moeilijk de knop omzetten. Ik maak ook fouten en verkeerde keuzes. Maar het blijft zo'n cirkeltje. Ik hou dat gedrag omdat hij drinkt en hij wil dat ik moeite doe anders wil hij niet stoppen met drinken. Hij ziet niet dat mijn gedrag voorkomt uit zijn drinken. En als hij die cirkel niet kan doorbreken na zoveel pogingen, krijg ik die knop niet omgedraaid uit zelfbescherming Scheve mond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:43

Mayo schreef:
Is ook zo, dat is ook merkbaar, hij zegt ook dat ik hem van alles de schuld geef. Maar dat is niet zo. Ik ben niet heilig en kan ook een rotwijf zijn en soms moeilijk de knop omzetten. Ik maak ook fouten en verkeerde keuzes. Maar het blijft zo'n cirkeltje. Ik hou dat gedrag omdat hij drinkt en hij wil dat ik moeite doe anders wil hij niet stoppen met drinken. Hij ziet niet dat mijn gedrag voorkomt uit zijn drinken. En als hij die cirkel niet kan doorbreken na zoveel pogingen, krijg ik die knop niet omgedraaid uit zelfbescherming Scheve mond

Maar voor hem is dat precies hetzelfde. Hij krijgt zijn knop niet omgedraaid als jij jou cirkel niet doorbreekt. Daardoor versterken jullie elkaars problemen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:43

Mayo schreef:
En als hij die cirkel niet kan doorbreken na zoveel pogingen, krijg ik die knop niet omgedraaid uit zelfbescherming Scheve mond

Sorry Mayo, maar dat is dus fout...
Noem jij dit zelfbescherming?!

Dit hele topic staat vol met hoe zijn probleem, vooral en bovenal invloed heeft op jouw. Jij laat het je nu allemaal ondergaan, want helpen kan je hem niet.

Als je aan zelfbescherming deed, koos je voor jezelf! En niet voor hem/dit!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:44

Miss_Petit schreef:
Wat ik begreep gaf hij aan dat hij je mistte, en baalde dat je weg was. Wat verwacht hij dan van jouw?

En heb je hem gevraagd of hij dat reeel vind ten opzichte van jouw? En heeft hij hetzelfde voor jouw over?

Hij mist me omdat ik al een tijd tegen hem zeg dat ik op deze manier geen liefdesrelatie kan hebben. Dat dat hopelijk terugkomt als zijn drankprobleem verholpen is en dat ik hem daarbij wil helpen. Hij verwacht dat ik iedere avond thuis ga zitten en in het weekend 1 avond wegga. Zelfs als hij nog op de voetbalclub zit en hij belt kan hij kwaad zijn als ik dan nog niet thuis ben Verward

Nee heb ik niet gevraagd. Nee, want hij vraagt mij om thuis te zitten, dat vraag ik niet aan hem. Ik vraag hem te stoppen met overmatig drinken en om dat onder controle te krijgen in het begin geheelonthouding.