Over mij [Eetprobleem]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirr

Re: Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:54

Sterkte meid..
als je wilt.. mijn pb-box staat altijd open ! Lachen

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:58

bedankt Lachen
ik ga nu maar slapen, ik heb hoofdpijn en morgen een so (grieks nogwel, ik doe, net zoals jij, gymnasium, wat een overeenkomsten hebben we zeg... Bloos).

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:10

Haha, ja klopt..
Succes morgen (zal je wel nodig hebben denk ik, tenminste.. als jij het net zo moeilijk vind als ik Tong uitsteken) !

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:17

bedankt, het viel nog mee uiteindelijk(mijn so) Lachen. ik heb vandaag een paar sticks van een cheesedipper gehad van mijn vriendin, want ze vond dat ik het echt moest eten, omdat ik ''mijn lunch vergeten was''. Ik probeer er trots op te zijn, maar diep vanbinnen voelt dat niet zo.. die gedachte probeer ik toch te verdringen. maar het altijd nieuwsgierig zijn naar de kalorieen blijft, ik weet precies hoeveel ik gehad heb en ik blijf dat ook maar uitrekenen, soms word ik daar helemaal gek van..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:05

Justy schreef:
Moderatoropmerking:
In dit topic komen nogal wat meiden die met eetstoornissen te kampen hebben. Aangezien voor die meiden het noemen van BMI's, calorie-inname of voedselhoeveelheden triggerend kan werken wil ik jullie vriendelijk verzoeken het daar niet meer over te hebben. Het is namelijk niet de bedoeling dat dit topic ontaardt in een competitie 'wie is de beste lijner'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:07

Gevoelig topic is dit idd... Ik denk dat een beetje toezicht van iemand die hier ervaring mee heeft mss een goed idee zou zijn?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:14

Ik heb er ervaring mee, het gaat nu hartstikke goed met mij. ben weer op gewicht en wil d'r ook niets af. maar weet ook hoe hun zich voelen!! Wil het wel in de gaten houden?!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:37

woow, idd gevoelig topic dit Lachen wel goed dat mensen erover kunnen praten en dat ook doen!

ik heb zelf een vriendin die serieus een vrij erge vrom van anorexia heeft, dit heeft op mij ook heel veel indruk gemaakt, en beinvloed soms ook m'n leven... als het weer eens heel slecht eraan toe is...
ze zit in een kliniek en is op een andere kliniek al opgegeven en heeft in een aantal ziekenhuizen gelegen!
ik heb al een tijdje niks meer van haar gehoord, dus ik maak me ook wel een beetje zorgen.. fijn dat ook ik dit even kwijt kon Lachen

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 21:06

^ Sterkte met je vriendin!

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:59

Hoewel ik heb gezien dat dit topic al 2 weken stil ligt wil ik jullie toch wijzen op 2 organisaties die zich inzetten voor mensen met eetstoornissen.
Kijk eens op www.sabn.nl Daar vind je een prikbord waar je kan posten met andere mensen die ook een eetstoornis hebben.
Ook wil ik je wijzen op www.ziezo.eu Dit is een organisatie die zich ook inzet voor mensen met eetstoornissen dmv gastlessen, voorlichtingen, zelfhulpgroepen en een inloophuis. Dit alles in de regio Gelderland en Overijssel.

Mocht je meer informatie willen dan kan je mij pb-en. Ik ben ervaringsdeskunidge medewerker bij Stichting ZieZo.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:30

Ik herken mezelf ook in jou verhaal..
Vooral met ontbijten dat je je bord vies maakt zodat ze denken dat je gegeten hebt, dat deed ik ook altijd.
Als ik maar wist dat er eten in mijn tas zat dan werd ik misselijk gooide ik het weg dan voelde ik me weer goed.
Bij mij is het begonnen toen ik naar de middelbare school toe ging..

S'ochtends at ik niet, nam 2 boterhammen mee naar school en die gooide ik daar weg.
Ik keek wel hoeveel vet er in alle producten zaten, maar lette niet op de andere dingen..
Maar als ik thuis kwam dan gingen alle remmen los en at ik er op los.
1 zak marsjes ging er dan wel in, 2 zakken (grote) chips, heel veel dropjes, snoep en al dat andere ongein.
Ijs was ook binne no-time op.

Met avond eten at ik ook bijna niets en s'avonds voordat ik naar bed ging ging er rustig een rol koekjes in.
In mijn thee ging dat ook rustig 6suikerklontjes, hoe zoeter hoe beter!

Ik voelde me altijd heel dik, vies en smerig. Daarom ging ik altijd extra hard naar school toe fietsen zodat ik lekker afviel. (als je normaal naar school zou fietsen was dat een uur, ik deed er een half uur over).
Had totaal geen energie nergens zin in en ik dacht ook altijd aan eten..

Ik heb al vanaf het begin toen ik die eetstoornis kreeg verschrikkelijke buikpijn, na drie jaar werd het steeds erger en erger.
Ik liep elke week bij de dokter en die maar vragen: "Eet je wel regelmatig?" ik zo heilig als het maar kon: "Jahaa, ik eet heel erg goed" en dat vond ikzelf ook echt dat ik gewoon normaal en regelmatig at.

Ik heb door die eetstornis dus heel mijn maag en darmen verpest!
Heb een paar maanden een bio-resunatieteraphie gevolgt omdat ik echt van die verschrikkelijke pijn af wilden.
Ik ben dus allergies voor Tarwe, melk, suiker, citrusvruchten en varkensvlees en nog veel meer dingen..
Nu gaat het echt super ook met mijn eten ik eet heel regelmatig en verschrikkelijk veel, voel me niet meer dik, vies of wagelijk.

Doordat ik die eetstoornis had heb ik mijn allergien dus aangezet dat ik er nog allergieser voor werd.

Nu mijn normale eetpatroon:
4boterhammen s'ochtends
Mandarijn + Appel
8boterhammen s'middags
1pak rijstewafels of appel of chips.
S'avond bord voor rijst met kip of iets anders
en voordat ik naar bed ga sharonvruchten..

Ik eet nu echt verschrikkelijk veel en heb heel de dag door honger, terwijl ik normaal gesproken nooit honger had.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wil je toch waarschuwen wat voor gevolgen het kan hebben.
Dus kijk goed uit met wat je doet, heel veel strekte ermee..

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:35

tjonge..ik heb zelf ook eetproblemen vanaf baby af aan.
aankomen lukt heel moeilijk.
een keer ziek en je bent weer terug bij af..
ik loop bij de dieetist.
moet ik een dagschema invullen wat ik allemaal eet.
eerst eette ik alleen s'middags een klein beetje en sávond haast niks nu gata dat al veel beter..
nu sóchtend zowiezo 1 broodje + drinken
smiddags 4 broodjes en sávonds nog steeds wat minder.
maar drink je wel genoeg.
voor tips ofzow kan je altijd bij mij vragen

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:37

veel sterkte nog trouwens.. het zou moeilijk worden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 07:14

Mirr schreef:
Nu zullen jullie wel zeggen [...] je wilt toch geen anorexia krijgen

Heb je al...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:44

astridastrid schreef:
Mirr schreef:
Nu zullen jullie wel zeggen [...] je wilt toch geen anorexia krijgen

Heb je al...

Constructieve bijdrage weer Slapen

Ik hoop dat het met iedereen hier goed gaat, en dat er op de tijd aan de alarmbel getrokken wordt Ja

Het verhaal van Nassie toont idd hoe gevaarlijk het is als je niet gezond en regelmatig eet. (even in je profiel gespiekt en meid jij bent zeker NIEt dik of zo).

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:42

Citaat:
Nu zullen jullie wel zeggen dat ik gewoon weer moet gaan eten, je wilt toch geen anorexia krijgen, etc. Ik wil aan de ene kant ook wel normaal kunnen omgaan met eten. Maar aan de andere kant: ik wil de controle niet kwijt! Ik heb nu de controle over eten, het is zo'n geweldig gevoel voor mij als ik weinig heb gegeten, en veel verbrand. En jáá, ik weet hoe ontzettend triest dit klinkt, en ik ben er dus ook niks trots op.

Meid, ik heb hier geen ervaring mee, maar wat ik jou kan aanraden: ga naar een dietist. Leg je probleem uit, die kan dan een dieet voor je maken (waar jij je aan moet houden, dus je hebt nog steeds de controle) en die zal ze ook in de goede hoeveelheden aanbevelen, dus niet waar je dik van wordt, maar waarmee je op een goed gewicht komt.

Citaat:
LarissaXX:
Hee meiden !

Ik herken mezelf hier wel enigzins in, maar ik weet dat ik eerder aan moet komen dan afvallen. Ik ben 1.70 lang en 48/49 kilo.

Probeer voor jezelf kcal dagen op te stellen. En die ook te varieren. Dinsdag wat meer, dan woensdag weer wat minder. Dat helpt.

Bv: Maandag eet ik min. 300 kcal en max. 500. Dan eet ik dus: ... En probeer je daaraan te houden. Dan heb je ook een controle en een goed gevoel als je weet; ik heb me aan mijn minimum gehouden en zit er maar iets boven

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en hou vol met proberen te stoppen met dit! Succes

Sorry, dit vind ik een HEEL slecht voorbeeld!!
Je geeft de indruk dat een schema helpt, en daar ben ik het mee eens, hoor!
Maar dit voorbeeld? Hiermee geef je de indruk dat 300 tot 500 calorien normaal is!! Ga eens naar www.voedingscentrum.nl daar zie je dat een vrouw 2000 calorien per dag mag hebben/ nodig heeft. 2000 CALORIËN!! Dan is 300-500 echt niet goed.
Overigens ben ik 174cm, 15 jaar en 67 kilo, en ja dat lijkt zwaar en dan is het ook, ik bedoel komop, 67 kilo is veel, maar ik ben niet dik! Nee ik heb dan geen afgetrained beyonce buikje, maar ik ben zeker niet dik, en af en toe denk ik ook wel van sh*it koe, val eens wat af, maar dan loop ik naar de keuken voor een flesje water en zie ik de versgebakken heerlijke appeltaart met slagroom, en dan denk ik: ach stik erin, ik ben niet te dik, zelfs niet mollig, dus doe mij maar een lekker groot stuk Haha!
Je leeft maar een keer, laat het niet verzieken door anderen!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:44

en daarrbij kun je beter een schema maken met : ik neem maximaal zoveel calorien, en niet minimaal dit, maximaal dat, want als je zegt; mijn minimum is 1200 en mijn maximun is 1800, dan voel je je slechter als je er 1500 neemt, dan dat je alleen zegt mijn maximum is 1800 en je neemt dan 1500 calorien Lachen

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:50

LarissaXX schreef:
Hee meiden !

Ik herken mezelf hier wel enigzins in, maar ik weet dat ik eerder aan moet komen dan afvallen. Ik ben 1.70 lang en 48/49 kilo.

Probeer voor jezelf kcal dagen op te stellen. En die ook te varieren. Dinsdag wat meer, dan woensdag weer wat minder. Dat helpt.

Bv: Maandag eet ik min. 300 kcal en max. 500. Dan eet ik dus: ... En probeer je daaraan te houden. Dan heb je ook een controle en een goed gevoel als je weet; ik heb me aan mijn minimum gehouden en zit er maar iets boven Haha!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en hou vol met proberen te stoppen met dit! Succes Lachen

Dat komt er dus op neer dat je maar 2 tot 3 droge crackers op een dag eet Clown Hoezo ongezond.
Je moet niet kijken naar je gewicht, dat heb ik zelf ook jaren gedaan maar dat doet er even niet toe. Als je kijkt naar je gewicht en je weegt bv 80 kg, maar je bent niet dik. Dan ga je toch niet afvallen omdat die 80 niet aanstaat. Je moet eerlijk naar jezelf zijn, kijk op een eerlijke manier naar jezelf. Daar heb je het meest aan, en wordt je het gelukkigst van!!

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:39

Ik wens jullie allemaal veel sterkte Lachen!
Ik heb zelf ernstig anorexia gehad, en nog een eetprobleem, maar het gaat goed met me gelukkig, ik heb het onder controle, na VEEL en lang hulp, dat wel.
En als het alleen niet lukt, zoek hulp, doe het niet alleen, dat is ZO zwaar, en bijna niet mogelijk, al bestaan er uitzonderingen hoor Knipoog!
Sterkte!!!

Liefs, Charlie.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:26

Poes: Dank je wel Lachen Ik heb nu helemaal geen problemen meer met mijn gewicht, ik vind mezelf goed als hoe ik ben.

Charlie_ schreef:
Ik wens jullie allemaal veel sterkte Lachen!
Ik heb zelf ernstig anorexia gehad, en nog een eetprobleem, maar het gaat goed met me gelukkig, ik heb het onder controle, na VEEL en lang hulp, dat wel.
En als het alleen niet lukt, zoek hulp, doe het niet alleen, dat is ZO zwaar, en bijna niet mogelijk, al bestaan er uitzonderingen hoor Knipoog!
Sterkte!!!

Liefs, Charlie.

Vind het heel knap van je dat je dat durft toe te geven, ik durfde ook pas na een jaar het toe te geven dat ik een eetstornis heb gehad.
Ik heb ook hulp gezocht omdat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest Lachen