Ik heb ook mijn hele leven nagels gebeten, en op een dag groeiden ze ineens heel erg hard in de zomer, en dan ben ik er wonderbaarlijk vanaf gebleven. Toen kwam ik in een periode dat ik ze alleen in de winter beet, maar deze winter zitten ze er nog steeds, en ben ik nu officieel nagel bijt af! Echt héérlijk, terwijl ik het altijd als een verslaving zag, ik vond het héérlijk nagelbijten...
Nu denk ik er nieteens meer aan, als ik zenuwachtig ben of verveel me, ga ik mijn nagels bestuderen haha.. ipv bijten! Nu denkt iedereen altijd dat ik nepnagels heb!
merel_gomez
Geplaatst: 14-02-07 19:14
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben nu zo'n 2/3 weken gestopt en het gaat nogsteeds goed! Geweldig! Heel veel aandacht aan je nagels geven, elke dag lakken en vijlen enz enz. Ik zag dat het steeds beter ging en ben er nu zo trots op dat ik ze helemaal niet meer wíl afbijten!
Pffff nagelbijten.. Wat erg.. Ik doe het ook al heel mn leven. Vorig jaar ben ik een paar maanden gestopt maar toen kwamen mijn examens eraan en toen begon ik dus weer En die velletjes ernaast ruk ik er ook altijd af! Soms wel pijnlijk en het ziet er idd niet uit nee.. Moet er nu echt een mee stoppen!!
merel_gomez
Geplaatst: 15-02-07 18:24
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Een erg herkenbaar 'probleem'. Ik bijt al zolang op mijn nagels dat ik me kan herinneren... En als de nagels 'op' zijn, begin ik ook te knagen op de velletjes... Zo erg soms dat het echt pijn gaat doen en helemaal rood ziet.
Ik heb ook al verschillende dingen ondernomen om af te kicken (pleisters, gelnagels, vieze lakjes) en nee hoor... Ik blijf het gewoon doen.
Voor speciale gelegenheden doe ik even van die nepnagels op van het Kruidvat ofzo, anders zien m'n handen er echt niet uit! *schaam*
Ik bijt dus absoluut geen nagels, de mijne zijn altijd superlang en krijg er vaak complimentjes over. Alleen..... Ik bijt wel op die vreselijke velletjes naast m'n nagels, als ik gestresst ben, soms zelfs tot bloedens toe.
Nou sinds mijn post op page 2 ( de 25e januari ) heb ik gewoon geen nagels meer gebeten Ik snap ook niet hoe het kan, maar het gaat nog steeds goed. Ik had ook niet eens bedacht van 'en nu kap ik er mee' nee, ik keek naar m'n nagels en zag ineens wat witte randjes. En die zijn inmiddels al redelijk lang Ik ben ze nu wel de hele tijd aan het bewonderen "goh, ik heb nagels!" En geef de handcrème branche een boost, ik smeer me suf
Ik bijt wel (af en toe) velletjes maar geen nagels.. en dat bijten doe ik alleen als ik me sterk irriteer of met stress.. maar heb wel heeele lange sterke nagels en daar hoef ik niks voor te doen verder dus geen last van..
Zo echt heel vervelend ik doe dat zelf ook ... uit verveling maar ook gewoon als ik wel iets aan het doen ben als gewoonte... vooral velletjes word helemaal gek van mezelf afentoe
Ik heb vroeger erg lang nagels gebeten en daarna velletjes gebeten omdat mn nagels anders zo lelijk werden. Nu ben ik er gelukkig vanaf. Alleen als ik stress heb wil ik af en toe nog wel eens velletjesbijten, maar niet zo erg als vroeger gelukkig.
Ik bijt dus ook velletjes Nagel bijten doe ik nog maar heel af en toe. Als ik nerveus of gestresst ben doe ik dat. Maar ook als ze op een gegeven moment lang en mooi zijn. Dan ga ik ineens weer bijten :S !