Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:26

nightlover schreef:

Ik zei dat ze maar naar de huisarts moest gaan .
Dit heeft ze dus gedaan en komt ,met het mooie verhaal [ volgens haar]
over een spiraaltje !
Nu moet ze volgende week terug en dan gaan ze het bekijken ....
Ikzelf vind dit nogal debiel , Begint een arts daar zo vroeg aan ??

Ikzelf ben 22 : Heb een tong & navelpiercing , hou van uitgaan met mijn kleren aan en
zit netjes aan de pil ...
Mijn zusje van 16 : Heeft een navel & mutspiercing , gaat uit in de sauna [met piercer]
En gaat dus binnenkort aan een spiraaltje ...

Ik weet het ook niet, maar weet dus ook niet zeker of je op je 16e al een spiraaltje mag.
Ikzelf was 18 toen ik het ding liet plaatsen.

Dat 2e, ik vind het knap dat jij dit soort dingen voor je zusje doet, maar is ze gehypnotiseerd ofzo?
Ze doet alles wat de piercer doet.
Vind jou ook een stuk volwassener dan haar.

als je hem in elkaar wilt slaan, wil ik je graag helpen ermee hoor Haha! Tong uitsteken

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:29

Wat is er mis met een spiraaltje?
Ik zou er geen laten zetten omdat ik veel te preuts ben, maar een spiraaltje is een prima voorbehoedsmiddel..
En wat je zegt over die mutspiercing, iedereen heeft zijn eigen ideen over piercings, wrs krijgt ze er genoeg van en haalt ze hem eruit maar wat dan nog?
Snap eigenlijk niet dat je je zo druk maakt, denk aan je bloeddruk Knipoog

Groetjes Lara

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:31

wjerdo schreef:
Wat is er mis met een spiraaltje?
Ik zou er geen laten zetten omdat ik veel te preuts ben, maar een spiraaltje is een prima voorbehoedsmiddel..
En wat je zegt over die mutspiercing, iedereen heeft zijn eigen ideen over piercings, wrs krijgt ze er genoeg van en haalt ze hem eruit maar wat dan nog?
Snap eigenlijk niet dat je je zo druk maakt, denk aan je bloeddruk Knipoog

Groetjes Lara

Lees dan even alles en reageer dan nog een keer Rolleyes

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:35

heb de eerste paar pagina's door gelezen hoor.. Ik begrijp wel dat je je druk maakt, maar ik zou dat dus niet doen. Daarom mijn reactie..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:36

wjerdo schreef:
heb de eerste paar pagina's door gelezen hoor.. Ik begrijp wel dat je je druk maakt, maar ik zou dat dus niet doen. Daarom mijn reactie..

Het scheelt het is ook niet jou zusje Knipoog

Edit: even een S te veel verwijderd Bloos

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:38

Zelfde geval bij mij hoor.. En ja ik heb me daar druk om gemaakt, maar dat heeft weinig zin. Zelfde leeftijd trouwens. Ze doen waar ze zin in hebben en gaan echt niet naar een grotere zus luisteren. Geloof me het is wrs zonde van je tijd en ze komt er toch van terug. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar het heeft zo weinig zin, die meiden begrijpen of willen dat nu toch niet begrijpen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:58

Ja oke daar ben ik het mee eens!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:49

zo dan ...ik had gereageerd voordat ik verder had gelezen Bloos
maar hij is 50...
mmm, sja, dit is echt aan je ouders om op te lossen ...

edit,: niet goed gelezen even aangepast...ga nu ook maar naar bed geloof ik
sterkte

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:52

Ik denk dat jij als ouder zijnde niet veel kunt beginnen. Als die pubers hun kop erop zetten kun je heel wat willen maar luisteren doen ze toch niet Haha!

_kleinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 01:56

1 tip voor je zusje van 16 dat gaat pijn doen ik ben nu zelf 18 ik had er een paar manden geleden 1tje laten zetten omdat ik de pil makkelijk vergat. en ze brengen dat ding in nou ik d8 dat ik van me eigen afging van de pijn. heb er de dagen derna nog veel last van gehad de week erna nog en toen heb ik hem laten verwijderen. Wat ook nog is zeer deed.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:10

nightlover schreef:
binkyl0ver schreef:
@ nightlover..:
Ik heb dit topic even doorgelezen en nu heb ik toch een paar vragen..
Hoe weet je zo zeker dat je zusje met die man naar bed is geweest? omdat ze de pil ging slikken? Dat kan ieder meisje gaan doen zonder sex te hebben.. en wat je zelf zeg die man heeft een vrouw? zou die het goed vinden?, denk het niet.
Je loopt hier te zeuren over je zusje omdat jij vindt dat ze stom bezig is..wie zeg dat het zo is? heb je keiharde bewijzen waarschijnlijk niet?
en dan kom je nog met,,me zusje krijg veel meer dan dat ik vroeger kreeg, ik heb der een pak rammel gegeven omdat me ouders het niet doen..
Je moet 1 ding goed begrijpen jij bent haar moeder niet en je heb geen enkel recht om haar te slaan, waarschijnlijk weet je zusje heus wel waar ze mee bezig is, en dan kan je zeggen ze is pas 16, mensen van 16 hebben ook hersens..
Praat is met je zusje zoals een zus zou doen.. niet zoals een ouder zou doen, misschien kom je dan meer te weten, vraag of ze een vriend heeft, vraag wat ze zoal elke dag doet, hoe het op school gaat... waarschijnlijk gaat het veel beter met der dan jij denkt.
en oja.. als je mijn zus was geweest had ik je dit totaal niet in dank af genomen..alles op internet zetten.

Pardon ???
Ik vraag hier om serieuze reactie's ,
Jij bent iemand die zelf in de pubertijd zit volgens mij !!
Hoe ik het zo zeker weet ?
Ik heb genoeg msn gesprekken met die man gehad waar hij het in bekend heeft
En zelfs mijn zusje heeft het eerlijk tegen mij verteld !
Ze moest er zelfs bij janken ...
Over dat het beter gaat met mijn zusje dan ik zelf denkt :
Zie jij dat ze elke dag spijbelt , Mijn vader word elke dag zowat opgebeld door die school !!!
Ik ben haar zus ja en als niemand anders haar corrigeert mag ik dat dus wel doen !!!
En dat alleen maar in haar voordeel ...
Heb ik het recht niet om haar te slaan , neej ??
Eigenlijk heb ik het recht om haar en die man hier heel het dorp rond te schoppen ...
Je geeft een heel erg domme reactie ,
Maar de volwassenen onder ons zullen dat wel begrijpen !
Ik praat met haar , elke dag opnieuw ALS ZUS.

Hebben jullie je ook wel eens verdiept in het gedrag van je zusje?

Als zij huilt als ze bekent dat ze met die man naar bed is geweest, dan zit er iets niet helemaal pluis. En volgens mij zit dat dan dieper dan dat jij en/of je pa en ma denken. Misschien, het is maar een optie, heeft het wel met thuis te maken.

Als jij als zus tegen haar spreekt, en beweert dat je haar het hele dorp rond mag schoppen, dan heb ik al enig vermoeden hoe zo'n gesprek waarschijnlijk zal verlopen. Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat je haar echt op vangt, meer dat je haar steeds maar weer verteld hoe slecht ze bezig is etc.

Ik snap je emoties wel, maar daar heeft je zusje nu gewoon even niet zoveel aan. Dat is niet haar probleem. Haar probleem is misschien het thuisfront en anders die vent waar ze misschien niet vanaf kan komen.

Zelf vind ik de reactie van Binkyl0ver helemaal niet vreemd. Ze heeft er over nagedacht en stelt gewoon wat vragen. Lachen

Het is niet mijn bedoeling om je in het harnas te jagen, maar dit is echt de indruk die ik ervan krijg... Bloos

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:41

Jeeemig, dat er hier nog reacties zijn van mensen die zeggen "ze zal echt wel weten waar ze mee bezig is".

- ze slaapt met een man van 50
- eentje die niet al te kieskeurig is
- ze wil een spiraaltje om te voorkomen dat ze zwanger wordt, m.a.w. ze gebruikt geen condoom
- ze heeft een grote bek tegen haar ouders

sorry hoor maar dan moet je tegen jezelf in bescherming worden genomen. Ieder van deze 4 punten had mij vroeger een paar flinke klappen en huisarrest tot mijn 18e bezorgd Ja En volkomen terecht. Ik vind het van de gekken dat Ts als zus zich hier druk over moet maken, mijn ouders hadden al lang ingegegrepen. Ik kan me voorstellen dat als je 10x op een dag zegt "foei dat mag niet" dat mevrouw dan nog veel meer naar de viespeuk toetrekt. Maar dan zorg je toch gewoon dat ze er echt niet meer kan komen? Hoppa naar school met die luie reet, brengen en halen en verder de deur niet uit. Als je op die leeftijd niet voor jezelf kunt zorgen, dan niet. Dan maar kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:42

Waarom mag zij geen spiraaltje? Toch heel slim van haar om te zorgen dat ze beschermt is? Die pil is louter rotzooi.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:44

spiraaltje beschermt niet tegen soa's van een 50-jarige viespeuk

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:01

russel schreef:
Waarom mag zij geen spiraaltje? Toch heel slim van haar om te zorgen dat ze beschermt is? Die pil is louter rotzooi.

Heb je het topic gelezen? Het gaat inmiddels niet meer over het spiraaltje maar over wat dr zusje allemaal uitvreet...

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:08

Sorry hoor, maar ik begrijp je ouders echt helemaal niet!
Als ik toch wist dat mijn dochter dit allemaal uitspookte dan ging ik toch eens goed met haar praten, en ik liet me zeker niet wegjagen door een brutale mond!

En wat al eerder gezegd is: desnoods wordt ze gebracht en gehaald naar en van school/stage.
Ze zal het in het begin wel poedersuiker vinden, maar achteraf (als ze wat ouder is en verstandiger) zal ze er blij om zijn.

Mijn nichtje heeft net zo iets gehad alleen dan met een soort van 'loverboy', ze kreeg ook huisarrest, mocht niet meer bij die jongen komen en ging tijdelijk naar een internaat. Ze is nu blij dat haar ouders zo gehandeld hebben, wie weet zat ze nu achter de rode lampen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:24

Citaat:
Sorry hoor, maar ik begrijp je ouders echt helemaal niet!
Als ik toch wist dat mijn dochter dit allemaal uitspookte dan ging ik toch eens goed met haar praten, en ik liet me zeker niet wegjagen door een brutale mond!

En wat al eerder gezegd is: desnoods wordt ze gebracht en gehaald naar en van school/stage.
Ze zal het in het begin wel poedersuiker vinden, maar achteraf (als ze wat ouder is en verstandiger) zal ze er blij om zijn.

Mijn nichtje heeft net zo iets gehad alleen dan met een soort van 'loverboy', ze kreeg ook huisarrest, mocht niet meer bij die jongen komen en ging tijdelijk naar een internaat. Ze is nu blij dat haar ouders zo gehandeld hebben, wie weet zat ze nu achter de rode lampen.

Ik snap idd ook niet goed dat je ouders er niets aan doen.
Is het niet een idee om een keer met je ouders erover te praten??
Vertellen waar jij je zorgen om maakt. En kunnen je ouuders hulp zoeken met hoe het beste om te gaan met je zusje.
En wat ze eraan kunnen doen om haar weer naar school te krijgen en weg te krijgen bij die man.
Daar zijn vast instanties voor om bij te helpen....

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:45

Mensen : Natuurlijk , Als ik met haar praat is het niet alleen maar van :
Jij bent verkeerd bezig etc etc !
Toen ik er net achter was , zei ze wel van " ja ik heb het met hem gedaan"
Omdat ik wat meer wou weten begon ik er druk op te zetten,
Dit was bijv mijn vraag aan haar :
Heb je het uit jezelf gedaan of is het iets wat jij niet wilde ??
Op die vraag begon ze keihard te janken waarna ik dacht : Die is verkracht !!
Achteraf vond ze het niet leuk dat ik "hem" zwart maakte,
Want ze had het al meer dan 1 keer met hem gedaan.
Ze zegt nu dat ze het niet meer doet maar ik heb mn twijfels

Kijk en dan nog over mijn ouders :
Mijn moeder werkt Full-Time en dat is echt zo'n iemand die voor deze onzin NIET haar baan op het spel gaat zetten ...
Hoezo zal je denken : Het is toch niet voor niks !
Ik geef even een korte samenvatting :
We zijn echt al heeel lang bezig met mijn zusje.
Het gezanik begon al in de eerste.
Mijn vader moest zowat elke week naar school voor haar.
Nu zit ze in de derde klas en kreeg ze van school een psychiater,
Ergens bij ons in het "dorp" zitten ze !
Dus mijn vader [tis echt een goeie vent,neemt altijd alles opzich en maakt zich veel te druk]
En mijn zusje daarnaar toe.
Op een gegeven moment wist de psychiater het niet meer , want ook daar had mijn zusje een grote mond etc en moest mijn vader alleen komen !
Dat bijna elke week...
Dus ipv dat mijn zusje er zat , zat mijn vader er ....
En dat was hij op een gegeven moment spuugzat .
Als mijn zusje thuis is en mijn vader praat erover krijgt hij een grote mond ,
Daar krijgt hij weer stress van en dan zie je m gewoon betrekken [hij is ook al 48]
Daarom heb ik tegen mn vader gezegd :
Als ik jou was zou ik er mee stoppen ---} Vandaag of morgen ligt hij op het kerkhof en
zij ligt in bed met die vent van 50 !!
Want Ze luisterd toch niet ,
Wij maken ons erg druk en zij viert feest ,
Dan moet ze er zelf maar achter komen , vind ik .

Zoals ik een reactie hierboven las :
Het ligt inderdaad aan de thuissituatie .
Thuis mag ze veel minder :
Ze moet vroeger naar bed bijv en daar mag ze tot 1 uur opblijven [doordeweeks]
Dus ze heeft iets gevonden wat veeeel leuker is natuurlijk.
Mijn ouders liggen bijtijds op bed [doordeweeks] en dat vind zij dom !
Ja maar hun moeten wel om half 6 uit bed om vervolgens 7 uur aan het werk te gaan ...
En *meneer* hoeft dat niet , die prikt alleen wat gaatjes op een dag.
Ze roept nu al : Als ik 18 ben ga ik daar wonen .
Het lijkt wel of je er niks tegen kan doen !
Ze wil NIET luisteren en houd zich compleet van de domme !
OOw die vent betaald later mn kleding enzo wel Clown
Je krijg het niet aan haar verstand gepraat....

@ edit : Ze is volgens mij echt gehersenspoeld ja !! Ach gut

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:50

Dan maar 'hardere' maatregelen als ze niet wil luisteren, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Dat is voor alle parijen even niet leuk, maar na een tijd kan ze blij zijn dat er iets aan gedaan is.

Als er verder geen stappen ondernomen worden wordt het alleen maar slechter en krijgen je ouders en jij ook steeds meer zorgen. Wie weet hoeveel jaren dat gaat duren.

Advies voor ouders: ga naar de politie, zij kunnen misschien tips geven of hulp bieden! (voor het te laat is)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:26

oliebol die is behoorlijk ontspoord.
Allereerst is sex met een man van 50 als 16 jarige nog altijd verboden en de 50 jarige kan rekenen op een fijne celstraf om zijn daden te overdenken. Zie volgende bericht:
30 augustus 2006

In Maastricht is een 50 jarige man veroordeeld tot een gevangenisstraf van 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk omdat hij ontucht heeft gehad met vijf minderjarige meisjes. Tegen de man was door de officier van justitie vier jaar cel geëist. visual
visual

De meiden waren allen jonger dan 18 jaar en werkten voor de man in zijn mobiele snackbar waarmee hij op markten stond. De verdachte heeft volgens de rechter met regelmaat gedurende een aantal jaren seks gehad met twee van hen. De man gaf de meiden geld en cadeaus in ruil voor seksuele handelingen.

De rechter zei dat de verdachte zich had moeten realiseren dat een jong meisje in die situatie wellicht geen goede keuze kan maken. Bovendien laat de rechter meewegen dat de verdachte geen blijk gaf, spijt te hebben van zijn daden en dat hij nog steeds jonge meisjes als zaterdaghulp in dienst heeft.
"
Dus je moet naar de politie gaan om dit verhaal aan te kaarten.

Verder is het plaatsen van een spiraal niet perse pijnlijk wel is het belangrijk dat de arts of de gynacoloog dit vaker gedaan heeft en dus ervaren is en de vrouw goed op haar gemak weet te stellen. Want je moet werkelijk met de billen bloot. En werkelijk wordt er eerst gevoeld of alles goed is en daar lig je dan met de benen wijd, en die man of vrouw voelt je werkelijk na, nou dat had ik als 16 jarige niet echt prettig gevonden hoor. Al zeer zeker niet als ik net sexsueel actief zou zijn geweest. Nee en dan word de boel even opgezet met behulp van zon eendenbektang en plaatsen ze de spriraal.
Ach inderdaad niet meer ongesteld. buikpijn valt heus wel mee en makkelijk is het ook.
Maar het beschermt je niet tegen als die ziektes die die viezerik oploopt door sex met al die kinderen.

En verder die vrouw van hem heeft het recht het te weten dus gewoon vertellen.
Naar de politie gaan en naar je huisarts.En je zus vertellen hoe ze zon spriraal plaatsen.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 12:39

@ Kafue ....

Word het verhaal niet anders als zij er gewoon aan mee werkt ?
Ik bedoel : Ze wilt het zelf ook natuurlijk .
Mja toch ga ik de info vragen ,
Zij is inmiddels niet de enige die het doet.
Bovendien zou die alleen al opgepakt kunnen worden omdat hij bij
minderjarige meisjes [zonder handtekening] een piercing zet !

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:43

nightlover schreef:
@ Kafue ....

Word het verhaal niet anders als zij er gewoon aan mee werkt ?
Ik bedoel : Ze wilt het zelf ook natuurlijk .
Mja toch ga ik de info vragen ,
Zij is inmiddels niet de enige die het doet.
Bovendien zou die alleen al opgepakt kunnen worden omdat hij bij
minderjarige meisjes [zonder handtekening] een piercing zet !

Nee ookal werkt zij absoluut neit mee.Als hij van 50 sex heeft gehad met haar van 16, en dan bedoel ik strelen, zoenen, geslachtsgemeendschap dan is hij van 50 gewoon hartstikke strafbaar.
Een meisje van 16 weet namelijk helemaal niet wat ze wil, de man van 50 had dus wijzer moeten zijn.

Gewoon aangifte doen. Hij wordt gewoon opgepakt als hij sex heeft dat met die piercings nemen ze wel mee natuurlijk in hun verhaal. De rechter redeneert altijd zo dat hij als volwassen beter had moeten weten en zioch had moeten beheersen. Sex met een minderjarige is strafbaar ook als de minderjarige toestemming heeft gegeven.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 12:47

@ Kafue ...

Hartstikke Bedankt voor je reactie en informatie !
Vanavond even mijn ouders laten lezen want die moeten de stappen ondernemen .
Ze waren al bij het politie bureau geweest en moesten weer terugkomen voor
zedendelicten....
Misschien komt het met een hoop geluk nog goed Ach gut

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:48

Info: Seks en de wet: wat is strafbaar?

Volgens het Wetboek van Strafrecht is seks met iemand jonger dan 12 jaar strafbaar.

Seks met iemand tussen de 12 en 16 jaar is in het algemeen niet strafbaar, op voorwaarde dat het gebeurt zonder dwang, geweld, misleiding en buiten een afhankelijkheidsrelatie (dus het mag niet je docent of sportleraar zijn).

Seks met iemand tussen de 12 en 16 jaar is echter wèl strafbaar als de betrokken jongere, de ouders of de raad voor de kinderbescherming een klacht indient.

Tussen de 16 en 18 jaar geldt dat seks zonder geweld, dwang, misleiding of afhankelijkheidsrelatie niet strafbaar is. Seks met iemand van ouder dan 18 jaar is niet strafbaar tenzij er geweld of dwang wordt gebruikt.

Mensenhandel, kinderporno en prostitutie zijn zonder meer strafbaar! De hoogste straf voor een zedendelict is 12 jaar gevangenis of een geldboete. De straf kan worden opgelegd voor incest en verkrachting. Voor seksueel contact met iemand tussen de 12 en 16 of aanranding is de maximale straf acht jaar of een geldboete. Op ontucht met misbruik van gezag, bijvoorbeeld tussen groepsleider en pupil of een leraar en een leerling, of van iemand die wilsonbekwaam is, bijvoorbeeld een patiënt, staat een gevangenisstraf van maximaal zes jaar. Wie een minderjarige misleidt of misbruik maakt van diens (financiële) afhankelijkheid om hem tot ontucht aan te zetten, kan rekenen op een straf van maximaal vier jaar.

Dus in dit geval is er sprake van misleiding zij is namelijk niet weerbaar genoeg omdat ze aan het puberern is.

Dus direct aangifte doen......Sucses

Op ontucht met misbruik van gezag, bijvoorbeeld tussen groepsleider en pupil of een leraar en een leerling, of van iemand die wilsonbekwaam is, bij voorbeeld een patiënt, staat een gevangenisstraf van maximaal zes jaar. Wie een minderjarige misleidt of misbruik maakt van diens (financiële) afhankelijkheid om hem of haar tot ontucht aan te zetten, kan rekenen op een straf van maximaal vier jaar.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:30

Het enige wat hier nu gebeurt is praten vanuit een 3de persoon, je bent de zus niet, en je bent het zusje in kwestie niet. Er worden verwijten gemaakt richting het zusje, hoe fout ze wel niet bezig is. En ook worden de ouders aangevallen, die worden niet gesnapt, dat ze nog geen stappen ondernomen hebben. We staan er allemaal boven, en weten pèrfect wat er moet gebeuren mochten we zelf ooit in zo'n situatie komen. Ik ben benieuwd hoeveel dáár van terecht komt. Nors opkijken

Denk nou eens goed na, en tel tot 10.

Beeld je eens in, in het zusje. Kom maar eens uit zo'n situatie waar je zonder nadenken in bent gelopen. Die man spoort niet, maar jij hebt een band met hem opgebouwd en vind het fijn bij hem. Tot je ineens de halve wereld [even zwaar overdreven] bovenop je hebt dat je fout bezig bent. Dan ga je nadenken en alles nalopen en kom je misschien wel tot de conclusie dat je fout bezig bent geweest. Dan komt het moeilijkste, uit het ['vroeger'?] vertrouwde plekje weg kruipen, en tegen de man in kwestie zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Als je dit allemaal zo hoort, over het fijne persoon waar jij altijd graag bij was, schrik je. En dan kom je er simpelweg niet zomaar uit. Ze is gek op hem, en waarom weet ze zelf eigenlijk niet. En dat is ook frustrerend, je bent gek op iemand, en dat zit diep, zo goed speelt hij op haar in. Máár waarom weet je zelf eigenlijk niet. Toch wil je het fijne gevoel niet kwijt.

Misschien hebben jullie thuis wel niet een fijne situatie? En heeft ze het gevoel of ze bij die oudere man in een warm nestje 'thuis' aankomt? Denk eens aan de oorzaak, en niet aan het probleem en de evt. oplossing. [Overigens komen er nu vast allemaal oorzaken als; Die man is de oorzaak. Enkel zit de oorzaak meestal dieper dan je neus lang is. Dromen ]

En dan de kwestie van de ouders, dat die niet goed bij hun hoofd zijn. Als je hoort dat je kleine dochter zulke actie's onderneemt schrik je ook. En dan moet je eerst alles op een rijtje zetten voor je actie onderneemt. Dat ze niet te snappen zijn is 1 grote onzin. Verplaats je eens in hun positie. Scheve mond

En voor de TS; Val je zusje niet constant zo aan. Daar word niemand beter van en zeker je zusje niet. Zo krijgt ze inderdaad de indruk dat hij de enige vriend voor haar is, ja. Scheve mond

Overigens komt nu 1 bokker aan met celstraffen, en word meteen google afgespoort naar meer artikelen. LAAT het zusje het nou eens even zelf uitzoeken, en tot haar positieven komen. Zit er niet meteen zo bovenop, hoe logisch dat ook is. Als ze er dan nòg niet uit komt moet je haar helpen, maar een meid van 16 is heus niet gek. Die kan ècht wel zelf denken. Ook in zo'n situatie.