Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:40

Bij mij zijn ze alle 4 voor de helft door, maar mooi dat ik ze er niet uit laat halen... Clown
Pas als ik last krijg neem ik het in overweging!! Vork
Brr, ben echt nergens bang voor, maar tandartsen... Bloos

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:35

Bij mij zijn ze alle 4 tegelijk, terwijl ze alle 4 nog niet door waren maar ik wel last had van 1, onder narcose vewijderd. Aangezien ik nl toch onder narcose ging hebben ze ze alle 4 maar tegelijk eruit gehaald. Echt ideaal. Wel ff bikkelen na der hand maar goed dan ben je er wel altijd vanaf Lachen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:00

Ik heb er drie die helemaal doorgekomen zijn en 1 die maar half doorgekomen is. Volgens mijn tandarts kan ik die wat half doorgekomen is het beste laten verwijderen en dan die daarboven ook, omdat die anders niet afslijt en doorgroeit of zoiets? Heb een verwijzing voor de kaakchirurg gekregen, maar ik kijk het eerst nog even aan geloof ik, want ik heb er nog geen last van.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:28

Bij mij was er 1 verstandskies half doorgekomen. Volgens de tandarts kon ik die er het beste uit laten halen. Dat heb ik dus ook laten doen, maar het was best wel pijnlijk en was er helemaal ziek van. Verder zit er nu ook een stuk tandvlees? of wat het is wat uitsteekt. Hebben meerdere mensen dit?

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:54

auw,ik heb er nog 2,allebei rechts,links zijn ze eruit gesneden door de kaakchirurg,wat echt geen pretje was,...dus wil eigenlijk neit meer terug,maar sinds 2 weken is de kies boven aan het doorkomen....
dus die moet er ook uit,en onder ligt horizontaal,dus die moet et bij de KC uitgehaald worden,...bah

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:55

furious schreef:
Bij mij was er 1 verstandskies half doorgekomen. Volgens de tandarts kon ik die er het beste uit laten halen. Dat heb ik dus ook laten doen, maar het was best wel pijnlijk en was er helemaal ziek van. Verder zit er nu ook een stuk tandvlees? of wat het is wat uitsteekt. Hebben meerdere mensen dit?

Misschien een stukje wildvlees?dat ze het niet echt goed dichtgemaakt hebben?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:32

momenteel komt er bij mij 1tje door.

De dag dat ik er last van kreeg heb ik direct de tandarts gebeld.
20 feb heen en ik hoop dat ze dat ding er snel uithalen.

Echter denk ik dat het wel een retourtje kaakchirurg gaat worden omdat ie er aan de zijkant doorkomt. Op dit moment nog een puntje.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:35

Man, wat ben ik blij dat ik uberhaupt geen verstandskiezen heb Lachen Lijkt me een drama als dat gaat irriteren! Ik heb nu al last van één kies en zal dus naar de tandarts moeten Scheve mond

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:42

De mijne zijn er alle 4 uit, is al even geleden, maar weet nog dat ik er reuze tegenop zag. Eigenlijk viel het heel erg mee. Het scheelt nu een boel gehannes met poetsen, want kon dr niet zo heel goed bij... Clown Ik denk maar zo: in kiezen die je niet hebt, kun je ook geen kiespijn krijgen. Lachen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:09

Patricia20 schreef:
furious schreef:

Misschien een stukje wildvlees?dat ze het niet echt goed dichtgemaakt hebben?

Ik heb het ook, zover ik weet is het geen ontsteking want ik heb er een paar keer flink op gedrukt maar er kwam niks ranzigs uit! Clown Dus het zal wel goed zitten!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:12

Alle 4 zijn ze al door, de laatste nacontrole (lees: geldschieten) bij de orthodontist zijn er foto's gemaakt en als er iets mis mee was zou mijn tandarts contact met me opnemen. Niets gehoord, dus ze zullen wel goed zitten. Ook nergens last van trouwens, alleen op de momenten dat ze doorkwamen deed het even zeurderig zeer.

Kreeg vandeweek een kaartje voor de halfjaarlijkse controle, alleen wat blijkt nu; we hebben zomaar ineens een nieuwe tandarts omdat de ander is weggegaan.. Ben aan het twijfelen of ik voor de halfjaarlijkse of de jaarlijkse moet gaan, heb eigenlijk een goed gebit en niets te vrezen maar die nieuwe tandarts staat me niet echt aan.. Dalijk begint ze ook over trekken van m'n verstand etc Nagelbijten / Gniffelen Mooi niet! Heb wel gezien hoe het bij mijn vriend gegaan is bij de kaakchirurg Scheve mond

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:11

Ik vind het wel gek dat de ene tandarts zegt dat je hem er uit moet laten halen en de ander niet. Ik had totaal geen last van mijn verstandskies, maar mijn tandarts vond toch dat ik hem er uit moest laten halen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:33

Ceeeentjes, allemaal draait het om schitterende euries bij de tandarts/ortho.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:37

Dioxide schreef:
Ceeeentjes, allemaal draait het om schitterende euries bij de tandarts/ortho.

Maar als je word doorgestuurd naar de kaakchirurg krijgen hun daar dan ook geld voor?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:04

Tuurlijk, ze hebben een consult gegeven.. Daar krijgt de verzekering ook een rekening van hoor.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:09

Bij mij zitten er ook nog. Omdat ik pas op 17jarige leeftijd ben begonnen met een beugel, hebben ze rekening gehouden met mijn verstandskiezen. Nu 3 jaar later (en al een tijdje beugelloos) zitten er gewoon nog in omdat er genoeg ruimte over was om ze te laten zitten.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:13

Ik heb 3 eigen verstandskiezen en 1 halve verstandskies, althans, dat is een kroon Bloos Mijn verstandskiezen zouden er ook allemaal uitmoeten volgens mijn tandarts omdat ik er slecht bij zou kunnen en ze daarom zouden kunnen gaan rotten. Echter heb ik nog nooit 1 gaatje gehad, dus zeurt hij nu al jaren dat ze eruit moeten. Vier jaar geleden is 1 verstandkies grotendeels afgebroken bij het eten van een chocotof en vervolgens was het mijn tandarts die er een mooie kroon op gezet heeft. trekken is dus echt niet altijd nodig Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:29

Bij mij zijn ze er alle 4 eruit gehaald door de kaakchirurg, en ze waren nog niet eens door Afbeelding.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:46

Ik heb er nog 1 , en eigenlijk moet tie eruit .. Maar na de laatste keer ,denk ik daar nog wel even over na ! Heb er nu geen last van, mijn tandarts adviseerde me om hem er toch uit te halen om problemen te verkomen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:18

ik heb ze nog.
de twee boven zijn kleine puntjes, en in mn onderkaak liggen ze kennelijk overdwars.... volgens de tandarts moeten die beter verwijderd worden.
maar dat doe ik niet, ik ben nogal panisch wat betreft tandartsen ziekenhuizen enz. dus zolang ik er geen last van heb steek ik liever mn kop in het zand Haha!
misschien dom, maar ach.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:28

Ik heb ze alle 4 nog.. 2 zijn een beetje doorgekomen, maar blijven nu zo zitten... Misschien dat ze ooit nog doorgroeien..

In principe laat de tandarts je verstandskiezen lekker zitten... Het is achterhaald dat ze vroeg of laat gaan ontsteken...

Wel maakt ze bij mij elk jaar een controlefoto, kan ze alles goed in de gaten houden, inclusief mn verstandskiezen...

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:29

ik Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:59

juval schreef:
ik heb ze nog.
de twee boven zijn kleine puntjes, en in mn onderkaak liggen ze kennelijk overdwars.... volgens de tandarts moeten die beter verwijderd worden.
maar dat doe ik niet, ik ben nogal panisch wat betreft tandartsen ziekenhuizen enz. dus zolang ik er geen last van heb steek ik liever mn kop in het zand Haha!
misschien dom, maar ach.

Hier nog eentje, maar inmiddels zijn ze er allemaal uit, omdat het reuze meeviel. Je wordt goed verdoofd en dan voel je er echt niets van. Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:00

Ik heb ze alle 4 nog.. mijn tandarts zegt ook zolang ik er geen last van krijg en ze blijven er nog goed uit zien "Lekker laten zitten"

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:16

ik heb er nog 2 en er absoluut geen last van