nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:13

Kimmm schreef:
is wel vet echt minder als je daardoor moet stoppen met paardrijden. ga je nu helemaal niet meer met paarden om, xMarit?

Het is helemaal over gelukkig Haha! ik ben een half jaar zonder paarden/manege etc. geweest. (nou eigenlijk 3 maanden maar het was een hel, geloof me, het voelt veel langer Bloos ) Nu gaat alles weer super, ik mest ook gewoon weer uit (2 x per week) en ik moet blijven oppassen en zal ook nooit zomaar hooi gaan voeren ofzo maar het gaat stukken beter dan toen Pling

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:14

Ik realiseer me ineens dat ik het lang zo slecht nog niet heb .. als ik hier de verhalen zo lees! Bloos!
Wens iedereen er echt sterkte mee! Ach gut

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:16

Kimmm schreef:
verder is stress bij mij ook een hele grote factor, als ik bijvoorbeeld zenuwachtig/nerveus ben voor mn tentamens, dan kan ik bijna mn klok erop gelijk zetten.

Ja ik ook! Echt vreselijk is het! Heb over een week weer toetsweek en je kan het gewoon aan m'n huid zien ..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:22

Ik heb psoiriasis. het zit op me benen en bij me ellebogen...
Zat er vroeger helemaal onder, 3 keer lichtherapie gehad, mag nu niet meer i.v.m. 85% kans op huidkanker. Duizenden zalven gehad, ben er helemaal klaar mee... Heb werkelijk alles geprobeerd, vroeger ging het door de zon helemaal weg, maar ben dit jaar naar Amerika geweest elke dag in de zon gezeten maar geen resultaat.

Is heel moeilijk te accepteren deze ziekte, maar ik kijk dan altijd maar naar de positieve dingen en er zijn wel ergere dingen.... Ik ga er niet dood aan ofzo.

Vroeger ging ik heel veel zwemen heb inmiddels 11 diploma's en heb aan wedstrijdzwemmen gedaan, maar door de banketstaaf reactie's (ook van badmeesters) ben ik ermee gestopt. Op school reageren ze wel normaal eigenlijk, mijn vrienden weten het wel maar die doen er niet anders om ofzo..

Zo zien mijn benen er nu uit... Rolleyes ach ik ga in ieder geval kleurijk door het leven Clown

http://i12.tinypic.com/44acuwl.jpg

http://i1.tinypic.com/30tqvpg.jpg

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:59

ik hoorde gisteren van iemand dat visolie ook schijnt te helpen bij eczeem.Heeft iemand hier ervaring mee?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:23

Moniqueedgar schreef:
sandr0 schreef:
Mijn dochterje van nu 6 heeft ook last van eczeem klachten. Sinds kort heeft ze daarbij ook een hele droge schilferige huid. Ook in haar gezichtje heeft ze nu droge schilfers. Nou is er bij de drogist een zalfje te verkrijgen ( parvenac)

Ik heb eens gelezen op de site van kindereczeem dat deze zalf niet goed is.Heb het zelf wel een tijdje gehad voor mijn dochtertje maar was niet voldoende.

Ik gebruik nu voor mijn dochter haar gezicht cardiflor zalf van vsm dit is homeopatisch en speciaal voor eczeem klachten.Dit werkt goed bij haar.

Ik heb toevallig vanochtend een nieuwe tube gehaald en t gelijk voorgelegd bij de apotheek. Voorheen was parvenac sterker en daardoor niet geschikt voor langdurig gebruik in t gezicht. Het is toen uit de vrije handel gehaald. Nu is t weer zonder recept verkrijgbaar omdat de zalf minder heftig is en dus weer langdurig gebruikt mag worden. Bij mijn dochtertje werkt het super voor in haar gezichtje.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 14:31

Moniqueedgar schreef:
ik hoorde gisteren van iemand dat visolie ook schijnt te helpen bij eczeem.Heeft iemand hier ervaring mee?

hier heb ik nog nooit van gehoord, dus heb er ook geen ervaringen mee, iemand anders? Lachen

@ sony: echt vreselijk! het lijkt me inderdaad moeilijk te accepteren. het accepteren van eczeem heeft ook een aantal jaren geduurd, kijk er nu heel anders tegenaan. maar het is inderdaad erg lastig, ook vooral over wat andere mensen erover denken.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:00

Sony, ik kan me voorstellen dat het zwaar is bij het zwemmen, telkens weer die opmerkingen.

ik hoop dat jij het uiteindelijk voor de volle 100% kunt accepteren. (dat hoop ik voor mezelf ook eigenlijk Tong uitsteken )

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:07

Ik heb capsules geslikt met visolie Ja heeft volgens mij wel geholpen.
Parnevac heb ik vroeger wel gebruikt, maar nu niet meer .. ook omdat ik hoorde dat het niet goed was om te gebruiken ... Als mijn huid heel strak stond gebruik(te) ik Nivea Soft. Die prikte niet, en maakte mn huid wel zachter.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:35

Mensen met eczeem hebben vaak lage niveaus Omega-3 vetzuren. Daarmee lopen zij een groter risico allergieën te ontwikkelen en hebben ze een grotere kans op ontstekingen. Het gebruik van een grote hoeveelheid Omega-3 vetzuren kan helpen ontstekingen te remmen en het eczeem te verminderen. De onderzoekers ontdekten ook dat de visolie eczeem niet kan voorkomen, maar de kinderen uit de visoliegroep hadden er significant minder last van.

dit stukje staat geschreven op natufit site ...wie weet helpt het alleen al tegen de jeuk

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:54

Moniqueedgar schreef:
Mensen met eczeem hebben vaak lage niveaus Omega-3 vetzuren. Daarmee lopen zij een groter risico allergieën te ontwikkelen en hebben ze een grotere kans op ontstekingen. Het gebruik van een grote hoeveelheid Omega-3 vetzuren kan helpen ontstekingen te remmen en het eczeem te verminderen. De onderzoekers ontdekten ook dat de visolie eczeem niet kan voorkomen, maar de kinderen uit de visoliegroep hadden er significant minder last van.

dit stukje staat geschreven op natufit site ...wie weet helpt het alleen al tegen de jeuk

thanx Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:03

Pfoe, het is weer mooi zeg..
de afgelopen week is mijn eczeem mijn lichaam weer eens gaan verkennen ofzo Tong uitsteken heb nu nieuwe plekken op mijn buik ( waar ik het dus eerst niet had ) en in mijn gezicht wordt het ook weer erger. toen ik gisterenavond uit de douche kwam voelde mijn gezicht weer net alsof het verbrand is. en ik zag knalrood terwijl ik de temp. express niet te hoog heb ( mijn vriend vond het te koud zelfs ). bah.. ik krijg nog een hekel aan douchen.

Welke douchegel gebruiken jullie eigenlijk?
Ik heb een douchegel bij de apotheek gehaald. Eucerin heet het merk. is PH-7 en zeep, alcohol en parfum-vrij en speciaal voor de droge hooggevoelige huid. maar momenteel heb ik er weinig baat bij ..

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:07

ik heb in verschillende maten eczeem(gehad):
ik heb gordelroos gehad, dat was persies in de zomer vakantie toen we op vakantie waren, dus geen leuke vakantie.
wat is gordelroos: dat is een soort broertje van de water pokken, dat gaat als een riem/gordl om je buik.
eerst zijn dat blaasjes en later korstjes, dus dat gaat erg jeuken. Ik kon me eige niet afdrogen als ik gedoucht had, en kon alleen bepaalde shirtjes aan+ antibiotika.
nou heb ik laatst heel erg onder de eczeem gezeten. (waarschijnlijk door stres)
eeerst was het rond me pools aan een hand, vervolgens aan 2 armen polsen en handen helemaal onder de wonden van de jeuk. nu gaat het een stuk beter, heb hormooonzalf, maar soms afentoe heb ik er last van.

ik zit op een wellantcollege en wij hebben koeien en moesten ook wel is koeien scheeren , wat bleek: ik ben alergisch voor koeien haar.
als we hadden geschoren , overal rode plekken en bulten+jeuk in mijn gezicht enz.

nou ben ik ook alergisch voor pinda's en noten, daar loop ik nu voor in het zieken huis voor onderzoeken.

nou heb ik een paar jaar geleden nog iets ergs mee gemaakt. (waarschijnlijk door heel veel stres ergens door)
is mijn haar uit gevallen(gelukkig waren we er op tijd bij en was ik niet al mijn haar kwijt.
na een jaar was het haar dat ik verloren was weer bijna even lang als de rest.

gelukkig gaat het nu weer goed(even afkloppen).

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:10

ik heb ook dat ik te weinig drink, dus als ik gedoucht heb moet ik meteen daarna me gezicht in smeren met nivea ofzo anders gaat het weer jeuke omdat het dan droog is(de huid).
ik denk douchegel zonder parfum?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:11

Mijn vriend heeft ook hele erge last van eczeem. Al sins hij een baby is. Heeft daarvoor ook in het ziekenhuis gelegen enzovoorts.

Bij hem helpt ook geen enkel zalfje ofzo en hij is nergens allergisch voor. Zomers heeft hij er (bijna) geen last van, maar 's winters heel erg. Het enige wat de jeuk een béétje tegen houdt is zich 1000 keer per dag insmeren met nivea of iets anders dat het goed vet maakt.

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:13

ik heb foto's van mij van vroeger als baby helemaal onder eczeem, allemaal rode vlekken enz.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:24

Ja hij ook en zowel hij als zijn zusje hebben ervoor in eht ziekenhuis gelegen van boven tot onder in eht verband enzovoorts

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:59

Laar schreef:
Pfoe, het is weer mooi zeg..
de afgelopen week is mijn eczeem mijn lichaam weer eens gaan verkennen ofzo Tong uitsteken heb nu nieuwe plekken op mijn buik ( waar ik het dus eerst niet had ) en in mijn gezicht wordt het ook weer erger. toen ik gisterenavond uit de douche kwam voelde mijn gezicht weer net alsof het verbrand is. en ik zag knalrood terwijl ik de temp. express niet te hoog heb ( mijn vriend vond het te koud zelfs ). bah.. ik krijg nog een hekel aan douchen.

Welke douchegel gebruiken jullie eigenlijk?
Ik heb een douchegel bij de apotheek gehaald. Eucerin heet het merk. is PH-7 en zeep, alcohol en parfum-vrij en speciaal voor de droge hooggevoelige huid. maar momenteel heb ik er weinig baat bij ..

ik heb juist bijna helemaal geen eczeem meer Clown dus waar dat nou weer doorkomt en heb toch behoorlijk veel stress op school. ja, tentamens... Vork ik gebruik helemaal nooit douchegel, ik krijg overal last van, het lijkt mn huid juist uit te drogen.

@ laar: echt vet balen dat er nieuwe plekken zitten, gelijk goed insmeren, misschien kan je het dan gelijk weer wegkrijgen Lachen snap dat douchen gelijk niet meer leuk is Boos!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:24

Ik gebruik gewone zeep om me te wassen maar ik was mn gezicht nooit. Alleen met water anders wordt het gelijk helemaal geïrriteerd en jeukerig. Soms als mn huid goed is scrub ik het.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:27

Ik heb het ook gehad,
nu helemaal geen last meer van

*Klopt het even af op de tafel*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:31

@ kimmm (en iedereen die er erg veel last van heeft)
Ik heb niet alle pagina's gelezen. Ik heb er zelf ook erg veel last van (en van gehad) heb het ook vanaf dat uik een maand of 1,5 a 2 was.
Slechte periodes zit ik ook helemaal onder, ik gebruik nu emovate en dermovate creme (of zalf, net wat de apo heeft) van glaxo.... (wit met geen en wit met rode tubes)

Wat bij mij erg heeft geholpen is licht therapie (soort super zonnebank) Kimmm, kom jij daar niet voor in aanmerking? of is het nooit genoemd bij de dermatoloog? (zo nee, dan zou ik er om vragen!)

Wel intensief,qua tijd dan, ik moest om de dag naar het ziekenhuis, smorgens vroeg, uitkleden, in de kabine gaan staan, dan ging die lichtding aan en uit en weer aankleden en naar school.
Het heeft bij mij erg geholpen, het is daarna heel lang bijna weg geweest, en u komt het nog wel terug, maar veel minder ernstig. Ik zit alleen nog met erge eczeem op mn hoofdhuis en onder mn oogleden Boos!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:01

Mijn moeder heeft ook erge eczeem, vooral in stressrijke tijden kom het op. Vooral s'avonds dan, dan kan het plots opzetten, die jeukbuien, en is alles weer een groot bloedbad om het zo te zeggen. Ze heeft al alles gedaan, acupunctuur, homeopathie, lichttherapie, cortisonezalven, alergietest, niets vinden ze...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:03

Bij stress heb ik het ook. Ja

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:07

ma_rie_tje schreef:
@ kimmm (en iedereen die er erg veel last van heeft)
Ik heb niet alle pagina's gelezen. Ik heb er zelf ook erg veel last van (en van gehad) heb het ook vanaf dat uik een maand of 1,5 a 2 was.
Slechte periodes zit ik ook helemaal onder, ik gebruik nu emovate en dermovate creme (of zalf, net wat de apo heeft) van glaxo.... (wit met geen en wit met rode tubes)

Wat bij mij erg heeft geholpen is licht therapie (soort super zonnebank) Kimmm, kom jij daar niet voor in aanmerking? of is het nooit genoemd bij de dermatoloog? (zo nee, dan zou ik er om vragen!)

Wel intensief,qua tijd dan, ik moest om de dag naar het ziekenhuis, smorgens vroeg, uitkleden, in de kabine gaan staan, dan ging die lichtding aan en uit en weer aankleden en naar school.
Het heeft bij mij erg geholpen, het is daarna heel lang bijna weg geweest, en u komt het nog wel terug, maar veel minder ernstig. Ik zit alleen nog met erge eczeem op mn hoofdhuis en onder mn oogleden Boos!

ik gebruik inderdaad ook dermovate crème, verder heb ik nog nooit lichttherapie gehad, maar hier kom ik het laatste jaar niet meer voor in aanmerking, omdat het een stuk minder ernstig is en nog steeds minder wordt. weg is het nog lang niet, het zit er nog wel, maar het is niet zo erg meer als 2-3 jaar geleden. met de crème kan ik het tegenwoordig erg goed onder controle houden en soms is het zelfs een week helemaal weg. ik hou alleen nog altijd een droge huid Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:15

dermovate vind ik ook erg prettig, dan is het met 1,5 week smeren weg. Maar omdat het wel de sterkste zalf is in NL legaal te krijgen is moet je opppassen.

Ik kan je dan ook aanraden om het niet langer dan 1,5 tot 2 weken te smeren, mochten de plekken er nog steeds zitten, ga dan over op emovate (de tube met geel) deze is lichter.

ALs je het lang achter elkaargebruikt verliest het nl de werking!

Ik moest tot mijn 18e zo min mogelijk smeren, dit omdat dan de kans dat je er overheen groeit groter is (zeiden ze, misschien een smoes omdat die zooi zo slecht voor je is)

Wel heb ik nog steeds dat mn benen extreem droog zijn (vooral schenen, heb daar erge eczeem gehad, en af en toe nog steeds).

Maar mocht je het weer heel erg hebben, vraag dan om lichttherapie! werkt echt!
Daarna is je huid in betere conditie, en als het weer een beetje terug komt, een paar keer onder de zonnebank en het is weer zo goed als weg!