Kimmm schreef:is wel vet echt minder als je daardoor moet stoppen met paardrijden. ga je nu helemaal niet meer met paarden om, xMarit?
Het is helemaal over gelukkig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmm schreef:is wel vet echt minder als je daardoor moet stoppen met paardrijden. ga je nu helemaal niet meer met paarden om, xMarit?
Kimmm schreef:verder is stress bij mij ook een hele grote factor, als ik bijvoorbeeld zenuwachtig/nerveus ben voor mn tentamens, dan kan ik bijna mn klok erop gelijk zetten.
Moniqueedgar schreef:sandr0 schreef:Mijn dochterje van nu 6 heeft ook last van eczeem klachten. Sinds kort heeft ze daarbij ook een hele droge schilferige huid. Ook in haar gezichtje heeft ze nu droge schilfers. Nou is er bij de drogist een zalfje te verkrijgen ( parvenac)
Ik heb eens gelezen op de site van kindereczeem dat deze zalf niet goed is.Heb het zelf wel een tijdje gehad voor mijn dochtertje maar was niet voldoende.
Ik gebruik nu voor mijn dochter haar gezicht cardiflor zalf van vsm dit is homeopatisch en speciaal voor eczeem klachten.Dit werkt goed bij haar.
Moniqueedgar schreef:ik hoorde gisteren van iemand dat visolie ook schijnt te helpen bij eczeem.Heeft iemand hier ervaring mee?
Moniqueedgar schreef:Mensen met eczeem hebben vaak lage niveaus Omega-3 vetzuren. Daarmee lopen zij een groter risico allergieën te ontwikkelen en hebben ze een grotere kans op ontstekingen. Het gebruik van een grote hoeveelheid Omega-3 vetzuren kan helpen ontstekingen te remmen en het eczeem te verminderen. De onderzoekers ontdekten ook dat de visolie eczeem niet kan voorkomen, maar de kinderen uit de visoliegroep hadden er significant minder last van.
dit stukje staat geschreven op natufit site ...wie weet helpt het alleen al tegen de jeuk
Laar schreef:Pfoe, het is weer mooi zeg..
de afgelopen week is mijn eczeem mijn lichaam weer eens gaan verkennen ofzoheb nu nieuwe plekken op mijn buik ( waar ik het dus eerst niet had ) en in mijn gezicht wordt het ook weer erger. toen ik gisterenavond uit de douche kwam voelde mijn gezicht weer net alsof het verbrand is. en ik zag knalrood terwijl ik de temp. express niet te hoog heb ( mijn vriend vond het te koud zelfs ). bah.. ik krijg nog een hekel aan douchen.
Welke douchegel gebruiken jullie eigenlijk?
Ik heb een douchegel bij de apotheek gehaald. Eucerin heet het merk. is PH-7 en zeep, alcohol en parfum-vrij en speciaal voor de droge hooggevoelige huid. maar momenteel heb ik er weinig baat bij ..
ma_rie_tje schreef:@ kimmm (en iedereen die er erg veel last van heeft)
Ik heb niet alle pagina's gelezen. Ik heb er zelf ook erg veel last van (en van gehad) heb het ook vanaf dat uik een maand of 1,5 a 2 was.
Slechte periodes zit ik ook helemaal onder, ik gebruik nu emovate en dermovate creme (of zalf, net wat de apo heeft) van glaxo.... (wit met geen en wit met rode tubes)
Wat bij mij erg heeft geholpen is licht therapie (soort super zonnebank) Kimmm, kom jij daar niet voor in aanmerking? of is het nooit genoemd bij de dermatoloog? (zo nee, dan zou ik er om vragen!)
Wel intensief,qua tijd dan, ik moest om de dag naar het ziekenhuis, smorgens vroeg, uitkleden, in de kabine gaan staan, dan ging die lichtding aan en uit en weer aankleden en naar school.
Het heeft bij mij erg geholpen, het is daarna heel lang bijna weg geweest, en u komt het nog wel terug, maar veel minder ernstig. Ik zit alleen nog met erge eczeem op mn hoofdhuis en onder mn oogleden