vraagje over pillen (bijv aspirine) doorslikken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: vraagje over pillen (bijv aspirine) doorslikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:03

hmmz cyrilletje klinkt ingewikkeld hihi Knipoog

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:11

valt mee hoor! Knipoog gewoon slok water in je mond nemen, een pil naar binnen douwen en doorslikken! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:16

Of ipv achter op je tong voor op je tong, en hoofd niet naar achteren gooien maar gebogen voorover naar beneden kijken, slok water en slikken die handel.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:30

gewoon op laten lossen in een half bekertje warm water, even door zetten en op drinken, daarna een bekertje gewoon water er achter aan, is heeeeerlijk. wij hebben nu gewoon capsules, dan zit het spul in een soort buisje, je proeft niks, gewoon doorslikken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 22:35

t gaat me ook niet echt om de smaak daar kom ik wel overheen Lachen ik vind t ook niet eng om ze door te slikken toch gaat t vaak fout helaas..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 08:53

ik krijg elke pil weg, hoe groot ook... behalve aan asprientje...
Het komt door de smaak.. ik heb gewoon een fobie, dat dat ding niet in 1 keer weg zakt en ik dus weer sta te kokken... veder heb ik met geen enkele pil er last van..

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:10

Heb niet het hele topic gelezen, maar hebben jullie wel eens Panadol geprobeerd? Langwerpige, gladde tablet, glijdt zo naar binnen....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:52

dorothea schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, maar hebben jullie wel eens Panadol geprobeerd? Langwerpige, gladde tablet, glijdt zo naar binnen....

Ik heb het niet alleen met aspirines maar met bijna alle en sommige mag je gewoon niet openbreken e.d volgens mij.
De net heb ik ze in mn mond gedaan veel water er bij en dan een paar ker slikken bij de eerste ging dat goed (smolt een beetje en ging dus makkelijk) de 2e ging wat minder, ach misschien dat ik er ooit handigheid in krijg Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:26

Ik kon het eerst ook ECHT niet.. Bij mij was het meer een kwestie van wennen, en vaak doen Boos! Dit meer omdat ik toen ik wat kleiner was onder medicatie heb gelopen voor m'n nieren, en daar ook enorme pillen voor moest innemen. Eerst plette we ze altijd, daarna in kleinere stukjes, en zodoende heb ik het opgebouwd! Nu slik ik echt alles zo weg, ik denk er niet eens meer aan..
Misschien is dat 'opbouwen' van de grootte een idee?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:03

@lisetcharlot; Heb al n hoop pillen geslikt en volgens mij had ik er vroeger geen last van ...Sinds de laatste paar jaar heb ik er last van, En ik vind het echt irritant Boos!

Hoewel het vandaag wat beter ging; heb ze eerst in mn mond gedaan toen water en nog meer water en nog meer en toen paar keer slikken Lachen ging iets beter iig Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:07

ik heb er gelukkig helemaal geen problemen mee! t maakt me niet uit wat voor pil of hoeveel, ik slik er rustig 6 tegelijk weg als nodig is (heb een poosje erg last gehad van een vitamines en ijzer te kort en moest dus hordes vitamine pillen en dergelijk slikken om voldoende binnen te krijgen)

mn broertje lost paracetamol etc altijd op in n glas limonade van die goedkope mierzoete aanmaak limo Cool

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:11

Je kan ook proberen eerst water in je mond dan die pil der bij en dan door slikken dan ligt hij niet op je tong dat werkte bij mij en nu kan ik het in 1 slok.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:16

ik doe gewoon pil in mond, slok water en slikken Clown

ik kreeg ze eerst ook niet weg, snap ook niet waarom ik ze nu opeens wel wegkrijg, nja zal wel goed wezen Clown

ik zou dan oplossen in water of iets..

ik heb ooit ook pillen voor het een of ander moeten slikken, van die capsules, die kreeg ik in een stukje kaas dan at ik ze wel, anders niet? Clown

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:19

@ hardcore; ok
@illsie, maar sommige pillen mogen niet opgelost worden.
huh met kaas? Clown

@iedereen; alvast thnx voor alle tips Lachen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:20

Ik heb bij vlagen moeite met het doorslikken van pillen. Paracetamol is makkelijk te vervangen voor de variant met een smaakje (sinaspril, bosbessensmaak of banaansmaak). Vier van deze pillen zijn gelijk aan één paracetamol en de pillen smelten gewoon weg op je tong. Bij Ibruprofen haal ik altijd de kleine 200 mg en slik er dan 2 of 3, afhankelijk van de pijn. Met vla of andere zuivel is het doorslikken makkelijker dan met drinken.
Naproxen is geen goede en veilige vervanger van paracetamol. Het is een ontstekingsremmer en is vrij schadelijk voor de maag. Zonder doktersrecept (over het algemeen krijg je naproxen alleen bij ontstekingen zoals slijmbeursontsteking of als sterke spierverslapper) zou ik dit niet nemen.
Veel andere medicijnen (waaronder ook weer paracetamol) zijn te vervangen door een zetpil. Dan zou je dit even bij de huisarts of apotheek na moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:57

Hobby schreef:
Naproxen is geen goede en veilige vervanger van paracetamol. Het is een ontstekingsremmer en is vrij schadelijk voor de maag. Zonder doktersrecept (over het algemeen krijg je naproxen alleen bij ontstekingen zoals slijmbeursontsteking of als sterke spierverslapper) zou ik dit niet nemen.

Lieverd, Naproxen is oorspronkelijk een medicijn tegen reumatische klachten. Daarnaast is het gewoon vrij verkrijgbaar zonder recept, áls pijnstiller, en als er iets NIET goed is voor de maag, is het wel Ibuprofen (wordt vaak niet goed opgenomen door dat gare roze omhulsel wat er omheen zit). Waarom denk je dat je Ibuprofen moet innemen met ruime hoeveelheid water (meer dan andere pijnstillers)? En wist je dat juist Ibuprofen een ontstekingsremmer is? Juist van Ibuprofen is bekend dat het de kans op een hartaanval aanzienlijk verhoogt én dat je er maagklachten (oa maagzweer/maagbloedingen) door kunt krijgen (bij regelmatige inname).

Daarnaast is het zelfs zo dat je Naproxen níet mag gebruiken tegen wat voor ontstekingen dan ook.

Iets meer research voor je klakkeloos zoiets neerplant, zou fijn zijn. Dank u.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:21

Ik vergelijk naproxen niet met ibruprofen maar met paracetamol. Ik ken naproxen, heb het zelf moeten slikken en anderen in mijn familie ook (allemaal bij ontstekingen of spierverkrampingen). Daarnaast heb ik diverse mensen in mijn praktijk gehad die eveneens naproxen voorgeschreven kregen, maar op een ander middel moesten overstappen vanwege misselijkheid of een extra medicijn kregen voorgeschreven om de misselijkheid weg te nemen. Naproxen staat er om bekend dat het vaak niet goed verdragen wordt door de maag. Menigeen wordt er misselijk van en mensen met maagklachten krijgen het middel normaal niet voorgeschreven. En ja, ik weet dat ibruprofen ook onstekingsremmend werkt.
Ik plant nooit iets klakkeloos neer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:51

Mensjes, zullen we t gezellig houden??, thnx Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:55

Hobby schreef:
Ik vergelijk naproxen niet met ibruprofen maar met paracetamol.

Dat klopt, maar ik vind het scheef dat je iedereen afraadt om Naproxen te gebruiken terwijl je zélf de grootste veroorzaker van maagklachten wél gebruikt.

En de rest van je post: ieder medicijn heeft zo zijn bijwerkingen. Het kan best kloppen dat Naproxen vaak voor maagklachten zorgt, maar andere pijnstillers geven vaak net zo goed bijwerkingen die niet prettig zijn.

Daarnaast, als ik érgens misselijk van werd, is het van de pil. Ik bedoel maar. Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:25

mij lukte het ook nooit Vork
Niet met water maar met drinken dat je heel graag lust zo als ijs thee Lovers
Pillentje gericht naar het keel gat als het een staafje is,, denken aan je lekkere dinken wat je straks in 1 slok mag wegdrinken Vork en je neemt een slok en slikt het weg Vork en voila de pil is weg...

en ibruprofen (hoe schrijf je dat Vork ? )
gaat ook beter weg dan paracetemol (hoe schrijf je dat Clown )
omdat het gladder is en dat vellentje lekkerder smaakt