[Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kadeetje

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:40

Op mijn school mag je helemaal geen piercings hebben, alleen maar een paar oorgaatjes... Ik heb 3 paar oorringen in oorlel en 2 vanboven (A) Gelukkig heb ik lang haar, dan kan ik het erboven hangen en zien ze het niet

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:59

Je moet ook aan je toekomst denken he. Ik doe MBO toerisme en bij mij op school zitten er heel veel met een piercing in het gezicht die hem er uiteindelijk voor hun stage en na school uit moeten halen.

Bij alle beroepen die je na deze opleiding kunt doen, zijn piercings in het gezicht niet toegestaan. En veel bedrijven staan ook maar twee paar oorbellen toe. Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:05

MarjoEisla schreef:
hihi een te groot bolletje op intiempiercing zal vast wel apart aanvoelen Tong uitsteken. Ik had1 keer op school toen ik me piercing net had me balletje verloren, vet bang dat ik em kwijt zou raken haha sindsdien altijd een reserve bij. Oja laatst in t bos ook dus was die losgegaan en uitgevallen.
Hij gaat overigens nog steeds heel goed en het voeld nu ook stugger als ik me staafje naar boven of beneden druk, teken dat ie nu goed heelt?

Ik twijfel nog of ik er eentje wil... Ik ben bang dat het in de weg gaat zitten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:26

milo schreef:
ik heb mijn navelpiercing laten zien aan een klasgenoot en die zei: 'ach nee joh!!!'

volgens mij is het gewoon een velletje of zo, waar hij erin gaat.want je ziet het alleen als je de piercing omhoog trekt zeg maar.

princesromy: balen he, een scheve piercing!! ik baal echt. al zie je het niet echt zeggen mensen. ik zie het heel goed!!

t heeft wel iets, t is nou niet zo perfect, bovendien was me navel te klein geweest voor recht op elkaar. Ja

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:27

Lous schreef:
Je moet ook aan je toekomst denken he. Ik doe MBO toerisme en bij mij op school zitten er heel veel met een piercing in het gezicht die hem er uiteindelijk voor hun stage en na school uit moeten halen.

Bij alle beroepen die je na deze opleiding kunt doen, zijn piercings in het gezicht niet toegestaan. En veel bedrijven staan ook maar twee paar oorbellen toe. Bloos

Dat is ook de reden dat ik heb 3x tragus houd voorlopig. Ik vond piercins zo gaaf, en ik weet er ook echt een paar die ik graag zou willen, maar met mijn toekomstige beroep is dat niet slim..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:29

Ik ben intelligent en goed in wat k doe en als die 2 piercings hen niet aanstaan zoeken ze maar een ander, hun verlies.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:31

Dat is ook weer zo..
Ik zou me ook niet prettig voelen als ik vele piercings in het gezicht zou hebben denk ik, kom ik voor mijn gevoel toch minder professioneel over. Ik krijg nu al regelmatig (positief) commentaar, voornamelijk van oudere mensen Lachen
Overigens is mijn baas er nooit over begonnen, en ik zou ze er ook niet uithalen voor mijn werk.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:41

Ik heb sinds 4 weken een tongpiercing, ben er echt super blij mee! Maar mn tong is nog steeds dik.. ik heb nu een staafje van 16 mm (12 mm is dun geloof ik). Die heb ik ook echt nodig, vooral sochtends. Hou lang duurde het bij jullie voordat je tong dun was? Mn tong is veel mooier als hij dun is haha, dus ik kan niet wachten Haha!

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:42

Lous schreef:

Ja, is wel waar...
M'n toekomst is idd erg belangrijk, en ik denk er ook aan....
Maar wanneer moet ik dán een piercing nemen? Wanneer ik 70 ben ofzo?
Sigaar

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:47

ik heb tot nu toe eigenlijk geen last gehad van nare reaties op mijn labret bij sollicitaties...
zolang ik er geen spike van 5 cm in doe Clown

alleen bij lexus maar dat is wel begrijpelijk

@kadeetje
jij wilde een industrial toch?? die is denk ik wel makkelijk te verbergen met 2 losse PTFE (?) staafjes
van die plastic doorzichtige

dus denk niet dat je daar echt last mee zal krijgen

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:48

Ik mág gewoon geen industrial hebben van m'n ouders, maar ik wil het wel.
Misschien als ik zeg dat je er doorzichtige in kan doen enzo, dat ze er misschien over kunnen nadenken?
Of 2 aparte oorringen erin steken Tong uitsteken

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:51

haha ouders zijn wat dat betreft af en toe wel eens lastig Tong uitsteken

mijn moeder wilde ook niet dat ik de labret nam

ik was 17 en ben met mn vader geweest (gescheiden ouders)

het enige wat ze daarna zei was dat ze het leuker gevonden had als zij mee had gemogen Vork

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:54

Duplo schreef:
haha ouders zijn wat dat betreft af en toe wel eens lastig Tong uitsteken

mijn moeder wilde ook niet dat ik de labret nam

ik was 17 en ben met mn vader geweest (gescheiden ouders)

het enige wat ze daarna zei was dat ze het leuker gevonden had als zij mee had gemogen Vork

Op een gegeven moment gaven ze toch toe bij mij..Maar ik mocht niet alleen gaan naar daar (moet ik met de fiets gaan tot daar/trein nemen) en m'n ma weigerde om mee te gaan...Vraag ik zo aan m'n pa of hij mee gaat. Dan zei hij toch wel dat ik niet meer mocht, zeker Boos! En dat hij niet wil dat ik dat in m'n oor heb enzo <_<
Dat vond ik wel rottig van hen, ik had me er dan op verheugd en ik kreeg dan toch terug het deksel op m'n neus -_-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:57

kadeetje schreef:
Lous schreef:

Ja, is wel waar...
M'n toekomst is idd erg belangrijk, en ik denk er ook aan....
Maar wanneer moet ik dán een piercing nemen? Wanneer ik 70 ben ofzo?
Sigaar

Piercing is eigen keuze. Risico's moet je dus zelf beslissen of je die wilt nemen.
Of je moet het op een of andere manier minder zichtbaar zien te maken. Het is echt afhankelijk van hoe de buitenwereld en het bedrijfsleven erop reageren. Knipoog

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:00

das zeker balen van je ouders Scheve mond

ik heb het geluk dat mn vader vond dat ik het zelf moest weten Tong uitsteken

en hij dacht dat ik alleen info zou vragen en het toch niet zou durven doorzetten Vork

haha had ik hem mooi te pakken Cool

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:04

@ Lous :
"Piercing is eigen keuze. Risico's moet je dus zelf beslissen of je die wilt nemen."
Jaahaa, dan reageren m'n ouders met 'dat zij erop moeten kijken', en dat piercings marginaal zijn, dat dat niet past bij m'n niveau , dat het niet mooi is en ordinair...<_<

"Of je moet het op een of andere manier minder zichtbaar zien te maken"

Dat wil ik gerust doen, maar ik mag het simpelweg niet, m'n ouders luisteren niet eens Clown
Vraag ik erna dan nog wat, antwoorden ze niet meer en zijn ze kwaad.

Duplo schreef:
das zeker balen van je ouders Scheve mond

ik heb het geluk dat mn vader vond dat ik het zelf moest weten Tong uitsteken

en hij dacht dat ik alleen info zou vragen en het toch niet zou durven doorzetten Vork

haha had ik hem mooi te pakken Cool

Waarom mag ik geen ouders hebben zoals jouw pa Scheve mond ...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:13

Achja, ik mocht ook geen piercings. Na lange tijd zagen mocht ik een oorbel laten schieten in mijn oor toen ik 14 was. Toen ik 15 was mocht in eindelijk een neuspiercing.

En ja nu ben ik volwassen genoeg, ik zei deze zomer, ik laat een piercing zetten, tot straks. Mijn ouders vinden het mooi nu, ze waren gewoon bang ivm ontstekingen

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:14

M'n ouders denken waarschijnlijk gewoon dat mensen gaan denken dat ik krapuul ben enzo...
Ik bedoel, sjeezes, 't is maar een oorringen, ik kan er m'n haar over hangen enzo...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:24

Bedoelde meer onzichtbaar maken meer vanwege werk ed.
Ja jammer dat je ouders er naar moeten kijken, maar je hebt ze toch voor jezelf.. Knipoog

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:38

wel ja, dat is het..
Ik heb dat net gezegd tegen m'n ma, dat je er ook doorzichtbare of 2 aparte kan insteken, maar ja, vraag ik wat haar reden is om nee te zeggen, dan zegt ze dat ik al teveel oorringen heb....
Na lange discussie, zei ze dat ik het maar moest vragen aan m'n pa..En die is veel strenger op dat gebied <_<

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:18

Heee, ik heb een gaatje in t kraakbeenin mn oor daar bovenin Tong uitsteken
Ik ben naar een tatoo en piercing shop geweest om het te laten zetten.
Nou heb ik bij de SIx een oorbel daarvoor gekocht maar die is driekeer zo dik als mijn zweerknopje ? Waar koop je ze en waarom is die zoveel dikker ?

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:04

Je hebt het laten schieten?
Sja, ik ben zo dom geweest om het te laten schieten (ik mag niks piercen van m'n ouders).
Ik heb ooit eens zo'n oorbel gekocht voor vanboven van de SIX en hij is ook ietswat dik.
Ik geloof dat bij gepiercte gaatjes, de gaatjes groter zijn?
Correct me if i'm wrong!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:23

Jeetje, wat gaat het snel hier zeg.
Het gaatje bovenin mn oor heb ik ook laten schieten, geen problemen mee. Mn 5e gaatje echter wel (achter mekaar), daar had ik best lang last van, ook vaak dik enzo.
Ik doe opleiding hotelmanagement, mag ook maar 1 oorbel per oor en geen zichtbare piercings. Als je ze in houd dan ga je maar weg, dan hoef je de opleiding ook niet meer te doen. Tongpiercing maken ze geen problemen van gelukkig.
En Kadeetje; waarom laat je het niet stiekem zetten dan?

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:46

sophie_kurk schreef:
Ik heb sinds 4 weken een tongpiercing, ben er echt super blij mee! Maar mn tong is nog steeds dik.. ik heb nu een staafje van 16 mm (12 mm is dun geloof ik). Die heb ik ook echt nodig, vooral sochtends. Hou lang duurde het bij jullie voordat je tong dun was? Mn tong is veel mooier als hij dun is haha, dus ik kan niet wachten Haha!

Jeutje, bij mij duurde de zwelling maar een week.
Misschien verschild het per persoon.
Maar zorg er voor dat je goed blijft spoelen en goed je tanden poetsen.

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:56

soeske schreef:
Jeetje, wat gaat het snel hier zeg.
Het gaatje bovenin mn oor heb ik ook laten schieten, geen problemen mee. Mn 5e gaatje echter wel (achter mekaar), daar had ik best lang last van, ook vaak dik enzo.
Ik doe opleiding hotelmanagement, mag ook maar 1 oorbel per oor en geen zichtbare piercings. Als je ze in houd dan ga je maar weg, dan hoef je de opleiding ook niet meer te doen. Tongpiercing maken ze geen problemen van gelukkig.
En Kadeetje; waarom laat je het niet stiekem zetten dan?

M'n ouders merken echt ALLES...
Ooit stiekem afgesproken met een vriend (een jongen dus), en een paar dagen nadien zaten ze me te ondervragen Clown