Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enny schreef:poes schreef:
Bedenk dat je ongesteldheid een hele tijd onregelmatig kan zijn na het stoppen, bij mij kwam mijn cyclus niet op gang en heb ik 5 dagen lang een soort pilletjes moeten nemen.
Ik ben ook een tijd (anderhalf jaar) gestopt met de pil en ik was nog niet regelmatig toen ik weer begon. Voordat ik begon ook al niet, dus lijkt me op zich wel prettig om de 'natuur rustig zijn gang te laten gaan', vandaar dat ik aan een koperspiraal zit te denken nu. Maar wat voor pilletjes heb jij geslikt? Daar ben je dus voor naar de huisarts gegaan?
TeeGee schreef:Vorige week was mijn stopweek. Vrijdag weer begonnen, vrijdagavond bij vriendje geweest dus dan weet je het wel. Helaas woon die niet bij mij in de buurt en was ik dus mijn pil vergeten. Zondagmiddag allebei maar ingenomen maar nu? Ben ik nu wel beschermd?
Citaat:Je bent de pil in de eerste week vergeten.
· Neem de vergeten pil alsnog in (ook al moet je dan 2 tabletten op hetzelfde moment innemen) en maak de strip af. Omdat een eisprong kan hebben plaatsgevonden, zijn de eerste 7 dagen niet veilig en moet je als je vrijt een condoom gebruiken.
· Heb je in de week voorafgaand aan de vergeten pil gevreeën, dan moet je doorgaan met de strip en de morning-after pil halen.
Mloui schreef:Mloui schreef:Ik zit sinds ong. 1,5 mnd aan de prikpil....maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik weet dat je menstruatie aanzienlijk kan verminderen of zelfs helemaal kan verdwijnen bij gebruik van de prikpil, maar kan het al zo snel verdwijnen? Iemand die daar het fijne van weet? Alvast bedankt!
iemand die hier antwoord op wil geven?
Mloui schreef:Nog maar eens dan, is er aub iemand die hier een antwoord op weet?
poes schreef:
Pianka: nja ik ben hem ook wel een paar keer verloren tijdens het fietsen, en hou je dan maar serieus als je je vriend half verschrikt ziet kijken
poes schreef:LOL. Nu ik dacht toch echt, als je de pil doorneemt, dat je dan in de tweede of derde strip meteen kunt stoppen wanneer je wilt, want het maakt toch niet uit hoeveel langer je derde week is?
(
Misser schreef:@poes: ik zou de apotheek even bellen als ik jou was, ik zou nl. zeggen van niet.
Heeft er iemand ervaring met microgynon 20? Ik heb eerst een paar jaar microgynon 30 geslikt, maar kreeg last van bijwerkingen, toen femodeen, maar zelfde verhaal. Nu dus microgynon 20 en ben benieuwd of dat beter gaat..
Misser schreef:poes schreef:LOL. Nu ik dacht toch echt, als je de pil doorneemt, dat je dan in de tweede of derde strip meteen kunt stoppen wanneer je wilt, want het maakt toch niet uit hoeveel langer je derde week is?
(
Ja dat klopt ook, maar misschien dat het anders is omdat je nu niet 100% beschermd bent, zeg maar. Daarom vraag ik me af of je dat dan met de nuvaring wel weer direct bent.
Want als je met de pil begint (voor het eerst), moet je op de eerste dag van je menstruatie beginnen om meteen beschermd te zijn.
Faelivrin schreef:Nee, niet nodig, je verplaatst je stopweek gewoon naar een dag eerder, als je nu gewoon je normale stopweek laat verlopen en dan dus weer over een week de 1ste pil van de volgende strip [let op dat dit dus nu ook 1 dag eerder is dan normaal] weer innemen. En dan begin je weer gewoon overnieuw.Niks aan de hand, je blijft gewoon safe, omdat je enkel je stopweek 1 dag naar voor hebt verplaatst. En in een 'normale' stopweek ben je immers ook nog safe.
pianka schreef:Nou ik ben hem al wel eens verloren, en wat sportieve activiteiten met mijn vriend wil hij er nogal eens uit gaan.En dat had ik niet altijd door, en dan baalde ik toch wel als je em de volgende ochtend ergens vond. Zorgde toch voor nogal wat stress.
WildWings schreef:Pfew, dankuwel !
TeeGee schreef:Help???