Niet kunnen euhm.. poepen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Niet kunnen euhm.. poepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:50

Nee pizza heeft oha wit deeg en weinig groente dus weinig vezels, dus...niet goed!!!

Die pijn, komt dat soms van aambeien? Die kan je krijgen als je hard perst. Niet persen dus, maar de tijd nemen. En gaan, zodra je aandrang voelt.

Trouwens, ik heb wel steeds geroepen dat je geen laxeermiddelen moet nemen, dat meen ik ook, maar bij wijze van uitzondering, voor de acute gevallen zeg maar, kan het geen kwaad.
Dan zou ik nog steeds geen senna nemen. Daar kan je nl. gigantische krampen van krijgen als je daar gevoelig voor bent.
Wat snel helpt in dit soort gevallen is microlax. Even eenmalig om de zaak op gang te helpen, en daarna aan de vezels. Succes!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 00:41

Ik heb euhm laxeerpillen genomen (gister 2 en vanmorgen 1) van het huismerk van de drogist, ik merkte hier echter niet veel van, dus vanmiddag zetpillen gekocht (groene verpakking, ben de naam ervan kwijt), dat was op advies van de dokter.. Ik heb de bijsluiter doorgelezen en daar stond o.a. in dat je er wss buikkrampen van kreeg, niks voor mij! Dus ik heb wat all-bran etc gegeten, en ging net naar de wc om even te plassen et voila! Het is eruit! Het meeste dan, de 'grote stukken'.. Toen begon het echt teveel pijn te doen dus ben ik gekapt.. Maar mijn god wat een opluchting is dit zeg!!! Haha! Ben gewoon blij!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:46

Mensen vinden het vreemd dat ze van laxeermiddelen kramp krijgen maar wat wil je je moet de darmen activeren om die ontlasting kwijt te raken. Helaas gaat dat 9 van de 10 keer gepaard met krampen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:08

havermout pap ... elke ochtend en dan nog een bak koffie erbij ... reken maar dat je makkelijk naar de wc kan
en veel veel vezels en bruid brood

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 03:34

@TS: als je bang bent voor de pijn kun je je huisarts ook nog om xylocainezalf vragen Dat smeer je op je poepert en dat verdooft. Je hebt dan geen pijn meer tijdens het poepen. Kan zijn dat je onbewust inhoudt zodat de hele handel stagneert misschien en je daardoor verstopt raakt.

Gelukkig ben je nu het meeste kwijt.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 13:51

Vanmorgen kwam de rest Haha! Ik ga nu idd wel beter op mn voeding letten, eet veel te weinig vezels

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:19

ineke_ schreef:
Een paar liter fristi en ge loopt zo leeg !

En je word 10 kilo zwaarder Verward

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:46

vezels zijn heel belangrijk.. echt hoor, goed letten op je voeding.. ik ben 1 keer naar de dokter gemoeten voor dit soort zaken, echt geen pretje..

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:48

rozijnen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:23

Waarom maak je niet lekker een bord Chili con carne met BRUINE BONEN Haha! dat poept als een trein Haha!
Ik ken iemand met een vergelijkbaar probleem (komt ook op zo'n speciale "poep"afdeling in het ziekenhuis) en die moet alleen maar pruimen pruimen pruimen en nog eens pruimen eten. En ohja, sinasappels.

Goodluck

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:29

Heey...inderdaad zoals iedereen zegt vezelverijkt eten, dit schrijft de diëtist ook altijd aan ons (ben voedingsassistent) voor! Wat we die mensen altijd moeten geven is pruimen en qua drinken vooral appelsap. Als je wil kan ik je wel een lijstje voor je meenenem waar veel vezels inzitten?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:31

Oh graaaaaaaag! Haha!

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:31

is goed! Ik moet morgen werken, dus dan moet het lukken Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:45

Mijn moeder had hier ook een poosje last van en is toen yakult aan drinken en van die actimel of die yoghurtjes met die bifidus esscensus cultuur ofzoiets, in ieder geval is het bij haar na een poos je wel gaan werken.
Ik drink nu sinds een paar dagen ook yakult en moet zeggen, k ga wel stukken makkelijker naar het toilet voor de grote boodschap Knipoog

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:50

mijn moeder heeft "poepthee" van de Apotheek ! Helpt geweldig zegt ze.. moet je maar eens vragen bij de dokter Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:57

en geen bananen Knipoog spallen van de spallen boom dat is ook erg laxerent.
verder gewoon vezelrijk voedsel zoals brinta, havermout, ontbijtkoek enz maar dat is wel van zelfsprekend allemaal denk ik..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:01

Activia yoghurtjes werken echt super, verder werkt ontbijtkoek en pruimen zijn ook erg goed voor de stoelgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:24

niet kunnen poepen hoef je niet te schamen.
ik ken genoeg die het niet kunnen die krijgen medicijnen en een speciaal dieet en de ontlasting wordt gescheckt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:10

Volgens mij stopt appelsap juist..

Euhh.. ik had vroeger natuurlijke pillen en die hielpen heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:14

Hardlopen, dit doet een beetje de darmbewegingen na die je lichaam sowiezo maakt en zul je dus makkelijker naar de wc kunnen. En idd veel vezels, dus groente, bruin brood e.d.
Dat bananen verstoppen is een fabeltje. Er zit een stof in die goed voor je darmen is en dus bij diarree kan helpen, maar dus ook als je niet kan poepen!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:10

ik merk dat nu ik let op wat ik eet en wat ik kán eten het een heel stuk beter gaat. bijna nooit meer buikpijn, gelukkig.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:36

Voor de "noodgevallen" werkt stoelgangthee heel goed. Gewoon te koop bij de AH of reformwinkel... 's avonds tijdens het eten een kopje drinken en de volgende morgen... voila, helemaal leeg!! Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:30

Eejj schreef:
mijn moeder heeft "poepthee" van de Apotheek ! Helpt geweldig zegt ze.. moet je maar eens vragen bij de dokter Lachen

Hahaatje schreef:
Voor de "noodgevallen" werkt stoelgangthee heel goed. Gewoon te koop bij de AH of reformwinkel... 's avonds tijdens het eten een kopje drinken en de volgende morgen... voila, helemaal leeg!! Knipoog

Dit soort spul is inderdaad effectief, maar beslist niet verstandig om langdurig te gebruiken! Deze 'natuurlijke' thee is nl. vaak op basis van senna en niet zo onschuldig als de term 'natuurlijk' doet vermoeden.
Hetzelfde geldt voor afslankthee, waar ook senna inzit (wat lagere dosis).

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:32

je moet dan olijfolie drinken dan spuit het eruit, ik heb dit namelijk ook een keer gehad en dronk toen olijfolie..

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:39

Vaak ligt het ook aan een slecht dieet. Je moet zorgen dat je altijd voldoende vezels eet en in ieder geval 1,5 liter water drinkt. Je darmen kunnen namelijk maar beperkt vocht opnemen, en als je veel drinkt (dat is althans de theorie) blijft er dus ook veel in de ontlasting zitten.
Bij mij werken trouwens de keelpastilles van ah (dropsmaak) echt als een tierelier. Nou heb ik eigenlijk nooit last van obstipatie, dus is het eerder vervelend.
Ontbijtkoek helpt ook, maar dat zijn allemaal trucjes. Je moet in eerste instantie zorgen dat je een gezond eetpatroon hebt met voldoende vezels, afwisseling en genoeg drinken Knipoog