zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:38

Een meisje uit mn klas had dit ook en is er vorige week aan geopereerd!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:25

@ gimgirl wees blij dat je zo snel geopereerd kan worden!
ik wacht er al zo lang op.. maar ik ben afgelopen vrijdag weer geweest voor onderzoekjes
naar je hart/longen en bloedruk enzo.. en moest vragenlijst invullen

mijn operatie gaat 3 uur duren:oo en dan moet ik aan beademing omdat de operatie zo lang duurt stop je met adem halen.........
en moet daarna 4 tot 7 dagen blijven in ziekenhuis Verdrietig

en daarna is de kans er ook nog dat ik met twee blauwen ogen rond loop doordat er kans is op een bloeduitstorting naar mn ogen.. * pff *
maar ja 16 april moet ik nog een echo maken en daarna wordt ik gebeld door opname bureau wanneer de dag van de operatie zal zijn...

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:27

Hmm.. het lijkt verdacht veel op mij, iedere keer als het weer opeens warmer/kouder word, wor dik weer hartstikke verkouden, hoe warm ik me dan ook aankleed, ik ben nu ook hartstikke verkouden, terwijl het biten 18 graden is!! Maarja, je bent dan niet de enige Boos!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:57

n_atas schreef:
@ gimgirl wees blij dat je zo snel geopereerd kan worden!
ik wacht er al zo lang op.. maar ik ben afgelopen vrijdag weer geweest voor onderzoekjes
naar je hart/longen en bloedruk enzo.. en moest vragenlijst invullen

mijn operatie gaat 3 uur duren:oo en dan moet ik aan beademing omdat de operatie zo lang duurt stop je met adem halen.........
en moet daarna 4 tot 7 dagen blijven in ziekenhuis Verdrietig

en daarna is de kans er ook nog dat ik met twee blauwen ogen rond loop doordat er kans is op een bloeduitstorting naar mn ogen.. * pff *
maar ja 16 april moet ik nog een echo maken en daarna wordt ik gebeld door opname bureau wanneer de dag van de operatie zal zijn...

Ja ene kant ben ik ook wel blij maar niet verwacht dat het zo snel zou zijn Knipoog
Maar het mag van mij nu ook wel gebeuren haha, heb er niet veel zin in maarja.
Maar goed dat van jou klinkt echt heftig, 3 uur lang en aan de beademing Scheve mond

Bij mij is ook kans dat ik met blauwe plekken op gezicht rond loop.

Succes alvast,

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:13

Succes jullie ermee zeg!
Ik laat het nog maar even zo, kan me er niet zo aan storen, het hoort bij mij. Nu ook weer zo verkouden dat ik niet door mijn nues kan ademen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:02

Nou gister naar de anasitist geweest of hoe je dat ook maar schrijft Clown wat een rare kerel zeg, je moet lijst invullen van te voren en bij hem inleveren, die kijkt hij even door, vraagt of je ook rookt/drinkt/sport en neemt je bloeddruk op en legt de operatie uit:

s'Ochtends opname
s'Middags operatie ( dan pas Scheve mond mij werd eerst verteld s'ochtends operatie )

Als je er s'ochtends bent krijg je meteen infuus in je linkerhand (auwww, dat lijkt me zoo pijnlijk, ook uit ervaring bij me oma Nagelbijten / Gniffelen ) en krijg ik stickers op me borst om me hart in de gaten te houden. Dan s'middags de operatie, als het klaar is kom je in de uitslaap kamer word je wakker gemaakt, als je dan wakker bent kijk je heel wazig want tijdens operatie krijg ik spul in me ogen omdat die hoogstwaarschijnlijk open zullen staan of half open dus tegen uitdroging, dit mag ik er niet uitvegen gewoon laten zitten gaat vanzelf weg Clown ( hoezo irritant Bloos )

Nou dat was dat, daarna moest ik meteen op intake gesprek, die deed precies het zelfde als hierboven, lijst bekijken en bespreken en deze ging verder in na de operatie dat ik s'middags en s'avonds bezoek mag hebben, s'middags word misschien niks omdat ik dan misschien nog bezig ben of net klaar ben met de operatie dus dat heeft geen nut. Als ik uitgeslapen heb op de uitslaap kamer kom ik op de zaal en daar blijf ik dan uiteindelijk ook slapen en dan volgende dag als de dokter of wie dan ook dat zegt mag ik naar huis, maar hoelaat dat is, geen idee.

Al met al was het weer een aantal nuttige gespreken Clown
Dus over een week gaat dit allemaal gebeuren, heb er totaal geen zin in want die infuus in me hand lijkt me echt 100x niks heb bij mijn oma gezien toen ze dat deden nou echt waar dat moet zeer doen (vooral als ze 5x misprikken) Nagelbijten / Gniffelen

Dus.. help Koe

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 12:45

@ gimgirl sterkte volgende week en ik ben ook als de dood voor dat infuus! ik haaaaat naalden

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:33

n_atas schreef:
@ gimgirl sterkte volgende week en ik ben ook als de dood voor dat infuus! ik haaaaat naalden

Ja dank je, bloedprikken vind ik nog niet zo erg, maar zo'n grote ding in je hand Nagelbijten / Gniffelen wat ook nog poos blijft zitten Nagelbijten / Gniffelen
echt brr...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:46

Infuus valt wel mee op zich hoor.
Althans vond ik. Heb ook weleens gehad voor wat anders.
Je voelt het verdovende er wel inlopen, maar ach, dan val je zo in slaap, en merk je niets meer.

Wel succes met de operatie etc!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:02

n_atas schreef:
zoals titel al zegt; ik ben echt zowat het hele jaar door verkouden ( vooral de hefst/winter tijd )
mijn neus zit echt altijd dicht, keel doet pijn, kan amper slikken
als kind kon ik al amper door mn neus ademen.. dus nu die weer dicht zit, is het nog erger

en verder voel ik me nu ook de laatste dagen beetje onstabiel, moeiheid ( kan terugslag zijn van mn pfeiffer ) en duizelig enzo

en ben dus continu benauwd, omdat mn neus dichtzit en amper kan slikken
ik hen neusspray etc maar niks helpt, en de momenten dat mn neus af en toe eens open is dan nog ben ik benauwd en kan ik moeilijk door mn neus ademen

zijn er meer mensen die dit kennen?
ik ben niet zo`n piepmiep die om elk wissewasje naar ha vliegt..
maar omdat dit al zoooo lang speelt, zit ik te denken het misschien toch te doen

Grote kans dat je net als ik alergisch bent voor uitlaatgassen. Ik heb precies hetzelfde

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:16

knabbelgirl schreef:
n_atas schreef:
zoals titel al zegt; ik ben echt zowat het hele jaar door verkouden ( vooral de hefst/winter tijd )
mijn neus zit echt altijd dicht, keel doet pijn, kan amper slikken
als kind kon ik al amper door mn neus ademen.. dus nu die weer dicht zit, is het nog erger

en verder voel ik me nu ook de laatste dagen beetje onstabiel, moeiheid ( kan terugslag zijn van mn pfeiffer ) en duizelig enzo

en ben dus continu benauwd, omdat mn neus dichtzit en amper kan slikken
ik hen neusspray etc maar niks helpt, en de momenten dat mn neus af en toe eens open is dan nog ben ik benauwd en kan ik moeilijk door mn neus ademen

zijn er meer mensen die dit kennen?
ik ben niet zo`n piepmiep die om elk wissewasje naar ha vliegt..
maar omdat dit al zoooo lang speelt, zit ik te denken het misschien toch te doen

Grote kans dat je net als ik alergisch bent voor uitlaatgassen. Ik heb precies hetzelfde

Ik ben ook niet zo piepmiep die om elk ding naar de huisarts gaat, maar bij mij speelde het ook al zo lang al een paar jaar en mijn ouders telkens maar zeggen van ga nou een keer heen, maar nee hoor ik had zoiets dit hoort bij mij en ik ben er nu wel aan gewend en blablabla.
Totdat ik laatste paar maand steeds benauwder werd en steeds vaker moe en uitgaan gewoon niet lukte omdat ik het niet vol kon houden en al die rook waar ik gewoon niet meer tegen kon, krijg gewoon geen lucht.
Toen heb ik maar wel besloten om eens na te laten kijken.

Dus nu is het dinsdag zo ver.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:36

Nou dinsdag is het zo ver hoor.

Ziekenhuis heeft vrijdag nog gebeld, 8 uur opname en 10 uur de operatie Nagelbijten / Gniffelen
Ging wel raar zeg, eerst zei KNO arts sóchtends moet je er zijn word je daarna geopereerd, nou oke.. toen bij die anasitisct ofzo stond op papier s'ochtends opname en s'middags operatie.. En nu belden ze afgelopen vrijdag dat ik om 10 uur word geholpen en er om 8 uur moet zijn. Nouja ene kant wel fijn dat je maar 2 uurtjes hoeft te wachten maar toch je bereid je toch voor op de een of andere manier en veranderen ze het weer.

verder ben ik er nog vrij nuchtig over maar als ik er eens goed over na denk in me zelf heb ik toch wel ziets van Clown help Nagelbijten / Gniffelen

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 07:42

Succes he! Hoop dat het goed gaat.
Haha, wat je zegt, eerst heel luchtig er over doen, maar em ondertussen wel knijpen. Denk dat als ze in mij gaan snijden dat ik ook uiteindelijk em best wel knijp Knipoog

Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:03

Truf schreef:
Succes he! Hoop dat het goed gaat.
Haha, wat je zegt, eerst heel luchtig er over doen, maar em ondertussen wel knijpen. Denk dat als ze in mij gaan snijden dat ik ook uiteindelijk em best wel knijp Knipoog

Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?

Thnx..
mag woensdag weer naar huis maar hoelaat Verward

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:30

Spannend hoor! Nagelbijten / Gniffelen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:21

Hallo allemaal hier even snel een update want hou het niet lang vol denk ik Clown

Nou dinsdag was dus de operatie, werd alweer 3 kwartier uitgesteld, maar gelukkig lagen er nog 2 mensen die het zelfde moesten ondergaan als mij dus konden er goed over praten.. Eerst was de man aan de beurt toen ik en toen de oudere dame..

Toen het bijna zover was, moest ik me jasje aan en gingen we naar beneden. Lag lekker (nouja lekke) op bed en zo werd ik naar beneden gereden. Daar kwam de narcotiseur (of zo iets) en die gaf huiswerk mee, ik moest nu gaan verzinnen waar k over wou gaan dromen, want als je vrolijk gaat slapen word je ook vrolijk wakker zei hij, als je wakker word weet je nog waar je zojuist over had verteld.. Nouja oke best Tong uitsteken en als ik wakker werd en heb bloed in me mond direct uitspugen anders word je misselijk blabla..
Ondertussen infuus in me hand (auww, nouja viel ook wel weer mee Knipoog ) en toen was het zo ver....

Nou ik lag daar op operatie tafel, we hebben wat gepraat over Curacao da tik daar op vakantie ben geweest,, oh ik zie ook al wat wazig.... en weg was ik Clown
10.45 uur werd ik geholpen.. 12.00 uur werd ik (pas) wakker
En ik werd niet vrolijk wakker, ik werd in soort van paniek wakker Clown ik begon te huilen en kreeg me ogen niet open (oogleden waren nog zoo zwaar) echt heel vreemd, ik weet nog toen i kwakker werd dat ik me neus zag, en ik dacht dat me neus helemaal was ingepakt, dus waarschijnlijk dacht ik dat ik nog op operatie tafel was ofzo Clown nouja in iedergeval was dat niet zo, ik had erg erg veel pijn dus kreeg wel 3x morfine ingespoten wat eerst nog niet zo hielp..
Toen mocht ik weer naar de zaal, waar ik nog weer een zetpil kreeg en even later ging het wel, half uur later had ik me ma en zus alweer ana me bed zitten..

Nouja om even kort te maken (is al weer een heel verhaal)
Dokter zei dat het goed was gegaan, neus zit vol met watten gepropt, kan er echt niks mee, het bloed zo nu en dan ook nog, daarvoor heb ik een neusverband onder me neus hangen. Ik had dinsdag en woensdag erg veel pijn, woensdag ochtend was ik trouwens weer thuis.
A.s. maandag gaan de watten er uit, en zal ik ens vragen wat hij nou precies heeft gedaan Clown
Sinds gister ging he weer wat beter en vandaag helemaal weer stuk beter, weinig pijn, af en toe wat gevoelig dus dan maar even weer een zetpil hehe Tong uitsteken
En als k buiten ben of als het te licht in huis is moet ik een zonnebril op, want je mag niet niezen. Nou dat niezen hou je echt niet tegen, die watten kriebelen dus ik heb al 2x geniest wat ook niet eens zeer doet echt apart maar wel raar..
Verder ben ik nog wel erg gauw duizelig, dus ik ga zo weer naar me bedje toe Knipoog
Eten gaat wel redelijk goed, drinken gaat zeer lastig en praten gaat ook moeilijk alles moet je via de mond doen + ademen.. Echt waar wat je al niet mist zo alles staat in verbinding met je neus..

Nou jullie hebben weer wat te lezen,, als ik maandag weer naar ziekenhuis ben gweest plaats ik wel weer een update Knipoog ik ga weer verder uitrusten.. doeii

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:30

Wow wat een verhaal! Ik vind het om te lezen al doodeng!
Ik hoop voor je dat het met de pijn nu minder is, en maar hopen dat het snel geneest en opknapt!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:52

Zo zeg, flink verhaal! Mooi dat het goed is gegaan, alleen jammer dat het voor jezelf niet zo fijn was.
Ben heel benieuwd wat je maandag nog te horen krijgt.

Beterschap en ik hoop dat je niet veel last hebt van de operatie verder. Hopelijk ben je nu ook van je klachten af!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:04

Ja sorry dat het zo lang verhaal was geworden, kon volgens mij nog wel langer maar dat heb ik jullie maar niet aangedaan, vond wel even fijn om het van me af te schrijven Knipoog

Verder gaat wel redelijk goed, alleen werd vannochtend wakker en gleed van me kussen af (heb er nu 2 want kan niet helemaal plat liggen) en toen viel ik dus met me neus op het matras (ja sliep nog half) dus toen stootte ik mijn neus Clown en dat deed echt zeer, neus is nog gevoelig als ik er aan zit, eerst kon ik er nog wel redelijk goed aan me neus komen maar dat lukt momenteel ook niet, dus beste klap nog wel gehad (en het is geneens meer vrijdag de 13e Clown )
Maarja zulke dingen gebeuren toch altijd op plekken waar je pijn hebt helaas..

Ja ik ben maandag ook wel benieuwd, dokter heeft verder ook niks verteld wat hij nou precies heeft gedaan, alleen dat het goed gegaan was Verward ja als goed is heeft hij gewoon neusschotten recht gezet, dus maandag toch maar even extra uitleg vragen. Ben benieuwd hoe het met de wond is, bloed zo nu en dan nog wel eens, en nu weer wat van die stoot van vannochtend natuurlijk.

Maarja elke dag gaat weer een stukje beter, zoals vandaag ook (uitzondering die stoot) drinken gaat al beter, en al poosje buiten geweest enzz Knipoog

gr.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:50

Ben blij om te horen dat het goed gaat met je. Wel klote van die val, moest stiekem wel lachen om dat verhaal Clown Bloos!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 16:21

super dat het zo goed is verlopen!

maar klinkt toch nog allemaal best eng.. en ik moet nog Nagelbijten / Gniffelen
en ben nog langer in narcose.. hoop dat ik niet zo paniekerig wakker wordt lijkt me vet eng...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:49

LaraCroft schreef:
Ben blij om te horen dat het goed gaat met je. Wel stinkmodder van die val, moest stiekem wel lachen om dat verhaal Clown Bloos!

Lachen is gezond Tong uitsteken haha achteraf is het echt dom maargoed Clown
Verder gaat wel weer goed, neus is alleen gevoelig als je er aan komt.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:57

Hier ben ik weer.. weer thuis vanuit ritje naar ziekenhuis..

We moesten eerst weer met z'n allen op een zaal liggen, allemaal eigen bed weer. 2 bekenden die vorige week bij mij op zaal lagen, 3 onbekenden maar wel met de zelfde redenen hier.

Nou ik was de 3e persoon die aan de beurt was met de watten er uit halen.. Jeetje wat een hel was dat die 10 sec zeg Clown Hij zegt tel maar tot 10, dan zijn ze er uit. Nou enigste wat ik heb gezegt was 1 aah whaa en voor rest op me tanden gebeten en bed vastgehouden.. Jeetje wat een raar gevoel, kan niet zeggen dat het veel pijn was maar het was zo raar en dan met wat pijn er bij.. Ik werd er duizelig van (Vandaar dat we allemaal op een bed moesten liggen, zodat we bij konden komen).

Verder genas het al aardig goed, alleen ik was weer de enigste waarbij het nu ging bloeden, rest viel mee maar bij mij weer niet hoor dus ik ben enigste die weer zo'n neusverband heeft mee gekregen, nouja goed. Toen moesten we met de zuster mee om te leren neusspoelen, dat moet je zo 3x daags doen om het van binnen mooi schoon en 'fris' te houden.
Je moet als ware dat water met zout opsnuiven (jeetje wat raar gaat dat) en dan via de mond uitspoelen, want je mag niet snuiten Vork dus 3x daags zo'n heel bekertje (stuk of 20x per 1x snuif je dat op)

Nou dat snuiven lukt natuurlijk nog niet helemaal 100% want er zitten nog wel 2 spalkjes in me neus en tja die voel je nu ook wel goed zitten nu de watten er uit zijn.
Spalkjes zijn als ware 2 grote rondjes, en die zitten dan dubbelgevouwen geloof ik in je neus om je neus nog van de wond af te houden en om ze zo te laten staan. En natuurlijk zitten er hechtingen in (wist ik ook niet hoor Tong uitsteken )

Verder nog gevraagd wat hij nou precies had gedaan, maar omdat ik nog zo dizzy was van die watten heb ik het nog niet helemaal opgevangen maar het was in iedergeval gewoon het rechtzetten en een stukje kraakbeen op de juiste plek gezet, anders zou die tegen de wond komen en nog wat maar dat ben ik alweer kwijt Knipoog

Nou volgende week maar weer heen, geen zin in als het net zo gaat als bij die watten Nagelbijten / Gniffelen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:08

En wat ook zo raar is, dat de hele week mijn bovenlip al dik is en half gevoelloos is Scheve mond lijkt net of er nog een verdoving in zit, maarja als je er in knijpt of aan raakt voel je dat wel. Echt zeer vreemd, wie weet wat ze er mee gedaan hebben Nagelbijten / Gniffelen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:36

Nouja volgens mij leef ik hier nog maar alleen?
Ben ik nog de enigste hier Slapen

Nouja ga ik maar lekker tegen me zelf aan zitten l*llen Knipoog

Morgen gaan de spalken er uit, en als goed is ook de hechtingen die aan ene kant al half uit me neus steken.. Hoop dat dit minder pijn gaat doen dan die watten Tong uitsteken