School, eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NuggT

Re: School, eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:10

Vind het btw ook heel erg overkomen alsof je jezelf beetje zielig vind ofzo.
Maarja zal wel misschien aan mij liggen.
Probeer het gewoon op te bouwen. Anders praat je er met je ouders over en ga je een keer langs de dokter?

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:52

Volgens mij wil je alleen maar stoer overkomen omdat je niks eet. Ik ken dat soort mensen die willen interessant zijn en zoeken op die manier de aandacht.

Probeer het gewoon langzaam op te bouwen, pakje crackers, ontbijtkoek, sultana.
En waarom kan je niet eten of drinken waar vriendinnen bij zijn? Verward

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:12

ik wil echt niet stoer doen voor de duidelijkheid! Ik krijg gewoon niks n me mond en das het :S

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:00

Ik ken ook iemand die dat heeft, op school eet ze niks
Maar die ontbijt wel en eet als ze thuis is
Snap niet hoe ze het volhoudt, maar ze doet het al 5 jaar dus die is helemaal in dat ritme
Ik denk dat als jij een vast eetritme hebt het geen kwaad kan zolang je genoeg eet.
En tja niet kunnen eten, kan je weinig aan doen denk ik. Misschien eens naar de huisarts gaan?
Ik wil best wat eetlust afstaan trouwens Schijnheilig

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:05

Dat is inderdaad best wel slecht!
En als je alleen maar koekjes eet, hoe zie eruit zeg?
Ik heb nu een anorexia figuur voor me met lelijk haar!

Sorry dat ik zo hard ben, maar ik vind dit wel raar. Knipoog

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:05

marleendv_88 schreef:
Ik ken ook iemand die dat heeft, op school eet ze niks
Maar die ontbijt wel en eet als ze thuis is
Snap niet hoe ze het volhoudt, maar ze doet het al 5 jaar dus die is helemaal in dat ritme
Ik denk dat als jij een vast eetritme hebt het geen kwaad kan zolang je genoeg eet.
En tja niet kunnen eten, kan je weinig aan doen denk ik. Misschien eens naar de huisarts gaan?
Ik wil best wat eetlust afstaan trouwens Schijnheilig

Ja dan denk ik dat ik hetzelfde heb als je vriendin. En ik ben echt niet supersmal ofzo. juist te dik in me gezicht enzo vind ik

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:13

Ik denk dat het eraan licht hoeveel je thuis eet.

Als je bijv. 's avonds een groot bord opschept en 's middags niets eet. [dus alles wat je 's middags niet eet 's ochtends en 's avonds wel eet] niet zo heel veel kwaad kan.
Maar als je dat niet doet, ga echt meer eten. Haal eventueel een huisarts erbij.
Nu lijkt het zo onschuldig ..
Ik at altijd op 1 dag: 's ochtends een boterham met kaas en een ontbijtkoek, tussendoor een appeltje en/of een pakje sultana, 's middags een boterham met kaas, 's avonds een beetje eten. Ik woog altijd gezond [53 kilo] nu weeg ik nog maar 47 kilo en dat allemaal in een half jaar. Trouwens, die tussendoortjes zijn van de laatste tijd, vroeger [paar maanden terug] at ik niet eens een tussendoortje.

En op een gegeven moment wordt wat je eet normaal, omdat je het altijd eet en je maag krimpt.

Heb je toevallig ook niet een soort stress of spanning (die je niet eens hoeft te merken) die heb ik namelijk, waardoor ik gewoon geen honger meer heb. Ik had gewoon allemaal spanningen van school.

En als je iets eet, eet dan gewoon iets wat calorievol is, zodat je toch genoeg calorieen binnenkrijgt terwijl je niet meteen heel veel hoeft te eten. Eet bijv. geen appel, maar een banaan. Ik maak altijd een bananenshake [pureer een banaan en doe daar melk doorheen]
Als je mag kiezen tussen een snee brood en een bolletje, neem dan een bolletje, daar zit ook meer in.
Kijk voor verdere dingen op www.voedingscentrum.nl, daar heb ik ook heel veel vandaan.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:23

CoolFlower schreef:
Ja dan denk ik dat ik hetzelfde heb als je vriendin. En ik ben echt niet supersmal ofzo. juist te dik in me gezicht enzo vind ik

daar kan het ook [ongemerkt] mee te maken hebben. Hoe zwaar weeg je? en hoe lang ben je?
Vraag eens rond aan mensen en vraag of ze echt eerlijk willen zijn. Wat vinden zij van jouw figuur?
Je moet altijd zo min mogelijk naar je zelfbeeld luisteren. Want bijna niemand is 100% tevreden met zichzelf.

Je houd geen figuur meer over als je weinig meer eet, en als je zo jong bent krijgt je lichaam ook weinig kans om echt een mooi vrouwenfiguur te vormen.
Je bent pas 12, je groeit zowiezo nog [als je langer wordt en je blijft normaal eten wordt je meestal ook wat dunner] je hebt nog een beetje kindervet. Dit gaat gewoon allemaal weg naarmate je ouder wordt en je een vrouwenfiguur krijgt.
Maar je kan geen vrouwenfiguur krijgen als je weinig eet, omdat je hormonen minder goed gaan werken.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:09

poes schreef:

Dus jij eet niet omdat een jongen zou denken dat je een vreetzak bent??? Koe
Um... zucht...
dieper zucht...
enfin toch maar poging doen:

Meid waarschijnlijk vind die gast jou vreemd omdat je NIET eet of dat je zo'n nerveuze trien bent die alleen maar aan haar lijn denkt...
En nog eens, NIET eten maakt op de lange duur ziek of net gevoeliger voor dik worden.

VERDORIE KIND EET DAN TOCH!

Heus, je weet niet wat voor mogelijke problemen je je op de hals haalt...

weet je hoeveel een gemiddelde jongen eet? de jongens uit onze klas denken alleen maar aan mc donalds .. nemen 6 boterhammen mee tussen de middag .. en eten ze nog allemaal op ook. En ook als je ziet in de aula, sommige hebben een hele fles yoghidrink bij zich, en als tussendoortje past er nog een kitkat chunky white bij ook ..

Oja, en deze jongens zijn heel dun Vork

En ik denk niet echt dat het fijn is voor die jongen om over een jaar tegen een skelet aan te staan.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:51

Bij ons in de klas, 12 broodjes en nog zijn ze niet vol.

Ik zit nu in de 4de en ik heb nog noooit brood mee gehad naar school. Ik eet een appel of een mandarijn met een halve liter roosvicee. Thuis eet ik wel weer. Meid, je moet op zn minst meer gaan eten als dat ene koekje hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:55

poes schreef:
BMI is idd een richtlijn, ik heb ook lang "onderwicht" gehad, at wel normaal en was perfect gezond. Veel jonge meisjes hebben dat.

TS ik vraag me af wat jij nu exact eet, wil je even exact noteren wat je at op:

maandag
woensdag
zondag

Ik wil even een idee krijgen wat je precies eet.

Daarom is BMI ook pas een richtlijn wanneer je in principe (helemaal) uitgegroeid bent.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:04

als ik uit bed kom,, krijg ik ook geen boterham door me keel. dus ik sta een half uur eerder op en ga rustig aankleden enzo,, todat ik gewoon helemaal wakkr ben,
dan krijg ik er wel een broodje in

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:32

ik eet ook geen brood ofzo op school soms haal wel een broodje gezond.
maar veder dingen als liga of sultana kan wel eten Lachen
en als thuis ben voordat naar stal ga soms een boterham of cup a soup ofzo Lachen
sóchtends eet ok moeilijk maar dan maak tegenwoordig geroosterde boterham vallt lekker licht en krijg het makelijk weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 00:26

ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik herken het wel...

Echt dramatisch, maar op de basisschool was het ookal zo, en na al die jaren is een ander ritme nogal moeilijk... Vind ik ook niet echt de moeite waard... Als ik het probeer kom ik toch wel weer in een situatie waarvan ik denk 'laat maar...'

Ik heb nogal veel vetjes,
Maar mensen begonnen zelfs te roepen dat ik Anorexia zou hebben Verward Opmerkelijk dat ze dat van mij zeggen.. Ik heb alles behalve een anorexia figuur Nagelbijten / Gniffelen

Maar die dingen, maakte het er ook niet makkelijker op...
Ontbijten doe ik ook niet echt, en meestal is mijn eerste maaltijd pas om 6 uur... héél slecht,

En mijn vetjes gaan op die manier ook niet echt weg.. Want afvallen doe ik uberhaupt niet meer Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:59

Menino schreef:
ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik herken het wel...

(...)
Ik heb nogal veel vetjes,
Maar mensen begonnen zelfs te roepen dat ik Anorexia zou hebben Verward Opmerkelijk dat ze dat van mij zeggen..
Ik heb alles behalve een anorexia figuur Nagelbijten / Gniffelen

(...)
En mijn vetjes gaan op die manier ook niet echt weg.. Want afvallen doe ik uberhaupt niet meer Scheve mond

Dat is typisch een uitspraak van iemand met een eetstoornis...

Misschien toch een idee om het topic te lezen;
dan zie je ook waarom je niet meer afvalt. Slim

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:07

en trouwens, je hoeft ook niet meteen een anorexia-figuur te hebben .. je kan het wel hebben! Dat figuur krijg je op een gegeven moment vanzelf wel, en daar hoef je echt niet blij mee te zijn. Tik maar eens anorexia in bij google afbeeldingen. Als je dan zo doorgaat een paar jaartjes, zie je er misschien zo uit .. weet nou niet of je daar zo blij mee moet zijn.

Trouwens, een vriendin van mij heeft het [denk ik] op dit moment. je merkt het aan haar. Ze zit over haar vetjes, dat haar buik kan 'praten' maar dat heeft iedereen, toch? Haar benen zijn echt harstikke dun.
Ze was eerst mollig, toen is ze gewoon naar een dietiste gegaan en is zo flink wat afgevallen. Toen woog ze precies goed en mocht ook niet meer afvallen. Heeft ze toch gedaan en ze is nu echt dun, al vind ze zelf van niet.

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:31

_Jennifer_ schreef:
en trouwens, je hoeft ook niet meteen een anorexia-figuur te hebben .. je kan het wel hebben! Dat figuur krijg je op een gegeven moment vanzelf wel, en daar hoef je echt niet blij mee te zijn. Tik maar eens anorexia in bij google afbeeldingen. Als je dan zo doorgaat een paar jaartjes, zie je er misschien zo uit .. weet nou niet of je daar zo blij mee moet zijn.

Trouwens, een vriendin van mij heeft het [denk ik] op dit moment. je merkt het aan haar. Ze zit over haar vetjes, dat haar buik kan 'praten' maar dat heeft iedereen, toch? Haar benen zijn echt harstikke dun.
Ze was eerst mollig, toen is ze gewoon naar een dietiste gegaan en is zo flink wat afgevallen. Toen woog ze precies goed en mocht ook niet meer afvallen. Heeft ze toch gedaan en ze is nu echt dun, al vind ze zelf van niet.

Ik ben echt niet mager das zeker, anderen vinden mij ook al wat dik Tong uitsteken Bloos
Ik heb ook snel het opgeef gevoel als ik eens iets probeer.
Voor afvallen gewoon heb ik geen motivatie na een dag

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:18

okee Knipoog sorry voor de misverstand dan Clown
Misschien kan een dietiste je helpen Lachen die kan je er in ondersteunen enzo Knipoog Daarom had een vriendin ook een dietiste ingeschakeld!

Trouwens, als je meer kunt eten kun je ook de dietist inschakelen om weer goed te eten. Dietistes zijn niet alleen voor afvallen, toch? Bloos

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:18

_Jennifer_ schreef:
okee Knipoog sorry voor de misverstand dan Clown
Misschien kan een dietiste je helpen Lachen die kan je er in ondersteunen enzo Knipoog Daarom had een vriendin ook een dietiste ingeschakeld!

Trouwens, als je meer moet eten of ondergewicht hebt kun je ook de dietist inschakelen om weer goed te eten. Dietistes zijn niet alleen voor afvallen, toch? Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:43

Idd een dietist is iemand die je een gezond eetpatroon aanleert Lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:24

hmm, ik denk dat er iets misgegaan is met het wijzigen van mijn berichtje Bloos dus dat gequote stukje was niet de bedoellig Vork

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:05

Kun je nog weghalen, hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:14

Trouwens TS ik wacht nog steeds op je eetdagboekje? Blijkbaar neem jij jezelf niet erg serieus?

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:02

eetdagboekje? Vind het eigenlijk niet zo vreselijk maar wilde even weten wat jullie ervan vonden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:29

eetdagboekje as in: kun je eens vertellen wat je maandag, woensdag en zondag over de hele dag hebt gegeten? Ik heb namelijk geen flauw idee van wat je nu exact eet op een dag.