en dan hoor je dat je op 18 jarige leeftijd reuma hebt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: en dan hoor je dat je op 18 jarige leeftijd reuma hebt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:01

Mijn moeder is ook vaak heel boos geworden hoor! Mja als 12 jarige geef je niet zo snel een bekkie terug.

Prednison is ook poedersuiker, maarja het is het enige wat bij mij helpt. Zat eerst op 55 mg per dag en nu nog maar 10 dus al een stuk minder. Neem ik het niet, kan ik niet bewegen omdat alles pijn doen. Heb dan last van acuute ontstekingen Boos!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:04

Je bent te oud voor jeugdreuma omdat je dat voor je 16e moet krijgen. Al ben je 80 maar heb je het wel voor je 16e gekregen dan is het nog steeds jeugd-reuma. Is trouwens een andere ziekte dan reuma in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Vervelend dat je reuma hebt maar je zult zien dat het reuze meevalt als je aan het idee gewend bent hoor! *LOL* Ik vind de bijwerkingen van de medicijnen bijvoorbeeld veel erger dan de reuma zelf. Welke medicijnen heb je?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:10

Niet kunnen lopen heb ik gelukkig niet, maar ik ben snel sijf, veel pijn in nek, schouders en linkerarm, trillingen in spieren, rillen van het lichaam, acute hoofdpijnen en noem maar op....

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:12

Ik kan soms echt niet opstaan. Dan zet mn moeder mij onder de douche (douche zitje) en dan blijf ik daar een poos onder zitten, dan droogt ze me af en helpt me weer in bed. Heb ook last van spierzwakte en danmeestal op de dagen dat ook alles pijn doet, dan wil ik een stap zetten en pleur ik gewoon om Scheve mond

Mja naast de pijn heb ik ook last van de bijwerkingen van de medicijnen pfff. Mja dan weegt niet op tegen de vreselijke pijn zonder medicijnen. Ik moet 't er maar mee doen Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:16

Oh ik heb wel eens pijnaanvallen , nou ja zo noem ik dat maar, dan krijg ik zó'n rare pijnen te vergelijken met groeipijn en dan krijg ik het ook niet meer warm...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:17

Ik slik momenteel Tramadol HCL en Diclofenac.
Vandaag ga ik alleen weer eens de huisarts bellen voor andere medicijnen, ik flip teveel op Tramadol dus wil wat anders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:18

En ik zeur om mijn buik Ach gut

Ik zie er mischien niet uit mijn bijwerkingen zijn
- opzwellingen soms in één uur tot 40 cm rond mijn buik ( ik ben de enige die kan bijkomen en afvallen en vier maatjes meer hebben in één uur Vork )
- heel veel buikpijn, niets kunnen eten, overgeven, moe zijn enzo

Maar toch zoals jij pfff vind ik dan toch erger ze, hopelijk word het beter voor jou

ik overleef op buscopan Haha! wel vijf tegelijk maar het werkt!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:18

Echt minder!! Ach gut

Ik heb veel dat mijn handen en voeten koud worden, helemaal verkleuren. Dat heet raynaud ofso Nagelbijten / Gniffelen Dat zit dan weer bij mijn ziekte inbegrepen. Volgens mij had ik een aanbieding ofso Nagelbijten / Gniffelen Ik krijg er zoveel extra's bij Nagelbijten / Gniffelen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:19

katiavl schreef:
En ik zeur om mijn buik Ach gut

Ik zie er mischien niet uit mijn bijwerkingen zijn
- opzwellingen soms in één uur tot 40 cm rond mijn buik ( ik ben de enige die kan bijkomen en afvallen en vier maatjes meer hebben in één uur Vork )
- heel veel buikpijn, niets kunnen eten, overgeven, moe zijn enzo

Maar toch zoals jij pfff vind ik dan toch erger ze, hopelijk word het beter voor jou

ik overleef op buscopan Haha! wel vijf tegelijk maar het werkt!

Nou wat jij hebt vind ik ook vreselijk hoor! Kan me niet indenken hoe dat zou zijn.

Buscopan, pijnstillers ofso?

*ik slik trouwens alleen af en toe brufen 400, sterkere pijnstillers of andere word ik al snel depri van Boos!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:23

Heb vanochtend om 8.30 uur mijn tweede spuit corteson steroide in mijn rechterheup gekregen. Ik verga nu van de pijn.
Moet van de revalidatiearts 2 weken echt rustig aan doen.

Heb zojuist maar een pilletje Zaldiar ingenomen. Normaal gesproken alleen voor de nacht maar mag 4x per dag.

Op 6 december begint mijn programma chronische pijnbestrijding.
Ben benieuwd wat het gaat opleveren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:24

Ik zie het ook bij men mams, ze neemt pijnstillers maar na een tijd is het effect aan het minderen? wat doen jullie dan naar een hogere pijnstiller grijpen? En worden jullie dan ook misselijk?
Wel leuk dit topic zo begrijp ik men mams meer. Ze heeft wel veel woedeaanvallen van de pijn. Das wel minder zeker omdat je dan niets misgedaan hebt. Maar kan haar niet verwijten want ik heb dat ook.

Bwa ik zie eruit als een ballon maar ik kan nog alles dus ik klaag niet. Lang leven elastische broeken Vork
Vorige keer vroeg er iemand of ik zwanger was dat vond ik wel minder Haha!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:24

Hoop dat het gaat helpen luuntje!! Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:25

Na zo'n spuit hoor je toch enigzins verlichting te krijgen ipv nog meer pijn.... dan kunnen ze goed verkeerd gespoten hebben!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:26

katiavl schreef:
Ik zie het ook bij men mams, ze neemt pijnstillers maar na een tijd is het effect aan het minderen? wat doen jullie dan naar een hogere pijnstiller grijpen? En worden jullie dan ook misselijk?
Wel leuk dit topic zo begrijp ik men mams meer. Ze heeft wel veel woedeaanvallen van de pijn. Das wel minder zeker omdat je dan niets misgedaan hebt. Maar kan haar niet verwijten want ik heb dat ook.

Bwa ik zie eruit als een ballon maar ik kan nog alles dus ik klaag niet. Lang leven elastische broeken Vork
Vorige keer vroeg er iemand of ik zwanger was dat vond ik wel minder Haha!

Sterkere pijnstillers word ik psygisch van Boos! Ben zelf ook vaak boos als ik pijn heb, dan reageer ik jammer genoeg alles af op de mensen waarvan ik hou.....

Ach mijn hoofd ziet eruit als een michelin poppetje Tong uitsteken Mensen die niet weten wat er aan de hand is denken vaak ook dat ik gewoon teveel heb gegeten en zo dikker ben geworden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:27

Ik wordt zelf altijd goed misselijk van tramadol, maar ik denk dat dit per medicijn verschilt.
Zelf vind ik tramadol al vrij ''zwaar'' dus zal zien wat de dokter er van zegt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:28

Tja dat ken ik ook, ik kan van het één op andere moment echt prikkelbaar zijn.
Zo heb ik met veel pijn geen zin om van de bank te komen en laat ik mijn vriend oberen die daar dan weer prikkelbaar van wordt, maar het kost me dan gewoon echt te veel moeite om van die bank te komen!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:29

Heb ik ook vaak. De mensen om me heen begrijpen het wel, maar soms worden ze ook boos als ik ze dingen vraagte doen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:31

mijn mams heeft iets van als ik ga zitten/liggen dan komt het niet meer goed met mij. En dan blijf ik ook liggen en zitten. Heb het gevoel dat ze het aan het opgeven is Verdrietig

Maar wat wil je zoveel pijn en geen dokter die je wilt/ of kan helpen. De cvs fibro kliniek geraak je niet binnen....

en de helft gelooft je dan niet

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:32

katiavl schreef:
mijn mams heeft iets van als ik ga zitten/liggen dan komt het niet meer goed met mij. En dan blijf ik ook liggen en zitten. Heb het gevoel dat ze het aan het opgeven is Verdrietig

Maar wat wil je zoveel pijn en geen dokter die je wilt/ of kan helpen. De cvs fibro kliniek geraak je niet binnen....

en de helft gelooft je dan niet

Wat bedoel je daarmee?/ Wat is dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:34

In belgie is dat zo een afdeling. Speciaal voor fibropatienten en mensen met cvs..
Maar vroeger kon je er zo binnenwandelen. MAar dat wou ze niet omdat ze zich nog te sterk voelde. En nu geraak je er niemeer binnen of het is een wachtlijst van soms drie jaar

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:40

jeetje Boos!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:56

Pijnbestrijding heb ik ook gehad, jemig wat vervelend allemaal zeg.

zenuwblokkades heb ik er 7 van gehad het doet op zich zelf enit zo heel vele pijn maar het gaatje wat over blijft had ik altijd er veel last van. Manitol infuus heb ik gehad een week lang dat infuus zetten deed mega zeer en dan nog een week in het zieknhuis hangen. Allerlei zalfjes, enz enz. Daarna inderdaad ook die revalidatie gehad ik moest dan drie maanden drie keer ind e week. Nu sinds een paar jaar uitbehandeld maar eigenlijk nog geen stap verder dan eerst.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:22

katiavl schreef:
In belgie is dat zo een afdeling. Speciaal voor fibropatienten en mensen met cvs..
Maar vroeger kon je er zo binnenwandelen. MAar dat wou ze niet omdat ze zich nog te sterk voelde. En nu geraak je er niemeer binnen of het is een wachtlijst van soms drie jaar

Prof. dr. Merleijr in Brussel moet je daarvoor hebben.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:22

Een avondje op visite bij anderen vind ik ook zo vervelend!
Op mijn eigen bank kan ik gaan zitten, staan en liggen zoals ik zelf wil, op visite kan dat wat moeilijker en ben ik altijd stikstijf en pijn!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:25

Neonlight schreef:
katiavl schreef:

Prof. dr. Merleijr in Brussel moet je daarvoor hebben.

kan je er zo naartoe?
Of wat moet je doen alvast bedankt !!!!!!