Alcahol probleem...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Alcahol probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:36

Zeggen dat het moeilijker is is alvast bij voorbaat zeggen dat het je misschien niet lukt. De dagen van het weekend zijn ook maar gewone dagen. JIJ bepaald hoe je die invult en wat goed is voor jou. Als je denkt dat bijvoorbeeld uitgaan het moeilijker maakt, blijf dan gewoon thuis! Niemand die je kan verplichten om uit te gaan toch?
Je moet maar zo denken: eigenlijk heb je een ziekte en als je ziek bent ga je ook niet uit!

Verder vind ik het wel hartstikke goed van je dat je toegeeft dat het een probleem is en dat je eraan werkt.
Hou vol en zorg goed voor jezelf!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:41

Arrabel schreef:
Ik heb nog steeds niet gedronken.
(Natuurlijk wel koffie en limonade)
Maar doordeweeks heb ik er niet zoveel moeite mee, maar straks in het weekend, dan word het moeilijker.
Maar het gaat me lukken!!

zo moeilijk als je het jezelf maakt Ja
blijf lekker thuis met een film op de bank, of ga lekker op tijd naar bed Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:46

Arrabel, wij hebben weleens gePBt. Ik persoonlijk denk dat alles wat een mens doet, een keuze is. Mijn vader is alcoholist en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook te ver in ben gegaan, maar ik heb aan de rem getrokken.

Je moet je afvragen of je wilt worden als je voorbeeld, of dat je het anders wilt doen. IK wil niet worden zoals mijn vader, maar ik weet dat ik erfelijk belast ben.

Maak voor jezelf die keus. Vergooi je je leven of ga je ervoor? Alleen jij kunt die keus maken, hulp heeft geen zin. JIJ bent de enige die dit probleem op kan lossen.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:56

Hulp zoeken, want jouw klachten hebben een behoorlijk pittige achtergrond.

Met behulp van psycholoog en bv een medicijn als refusal kan je er op zeker vanaf komen!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:55

Inderdaad meid, je hebt zelf de vrije wil om die keuze te maken. JIJ deelt je eigen leven in, en bent er zelf verantwoordelijk voor Knipoog

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:26

Pfff..wat een eerlijkheid Arrabel! Ik heb respect voor je oprechtheid. Dat ten eerste.

Je stelt jezelf inderdaad kwetsbaar op en er zijn altijd mensen die daar misbruik van maken. Het is aan jou om daar boven te staan ( of niet).

Als ik vind dat iemand veel drinkt, dan ga ik daar niet speciaal extra drank voor in huis halen en ga ik al helemaal niet glas na glas inschenken. Als je vrienden vaak met je uitgaan en als je vriend daar ook bij is, vraag ik me af of de mensen om je heen wel doorhebben hoe dit probleem zich heeft ontwikkeld??? Ik bedoel maar, het moet je vriend toch ook opvallen?
Ik hoop dan ook van harte dat hij je steunt hierbij!

Je rugzakje zal er altijd blijven zitten. Tis maar net hoe je eea "verwerkt" en hoe je daarmee omgaat. Mensen kunnen het vreemd vinden dat je nu zelf hetzelfde probleem hebt wat je moeder heeft (gehad?) en waardoor je zelf ook een hoop ellende hebt meegemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat drank voor jou "normaal" is en bij het dagelijkse leven hoort. temeer omdat je "voorbeeld" je dit heeft meegegeven.

Als jij niet voor de volle 1000000 procent bereid bent te stoppen, voor jezelf, met jezelf etcetc...dan gaat het niet lukken. Dat moge duidelijk zijn.

Ben niet te bedonderd om hulp te zoeken want dat je dit topic hebt geopend geeft al aan dat je het niet zelf af kunt. Zeker niet omdat je daags na het openen van dit topic doorgaat waar je bent gestopt!!!

Ga naar je ha, laat je doorverwijzen en zorg dat je goede begeleiding hebt hierbij. Het erkennen van het probleem is een grote en goede stap in de juiste richting..het oplossen hiervan kun je wellicht gewoon niet alleen aan.....Veel sterkte, succes en wijsheid.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 10:11

Dankjewel voor alle lieve berichten, tot nu toe gaat het goed.
Ik heb nog steeds niet gedronken en ben dit ook niet meer van plan te doen.
Alleen slapen gaat nu moeilijker, normaal viel ik meteen lekker in slaap nu lig ik nog een tijdje te woelen....
Maar dat geeft niet, dan zie je dat je gewoon meer energie hebt als je niet drinkt.

Citaat:
Als ik vind dat iemand veel drinkt, dan ga ik daar niet speciaal extra drank voor in huis halen en ga ik al helemaal niet glas na glas inschenken. Als je vrienden vaak met je uitgaan en als je vriend daar ook bij is, vraag ik me af of de mensen om je heen wel doorhebben hoe dit probleem zich heeft ontwikkeld??? Ik bedoel maar, het moet je vriend toch ook opvallen?
Ik hoop dan ook van harte dat hij je steunt hierbij!

Ja dat zou je denken... maar dat doet ie niet echt, ik heb inmiddels wel onderkent dat ik een probleem heb maar hij niet...
Hij zegt: AAhh je kan toch wel wat drinken??
Hij snapt het niet zo goed.
Maar ik kan het echt zelf wel, ik moet het doen, ik laat die wijn staan en bestel in de kroeg ipv een wijntje een sapje, of een lekkere cocktail zonder alcohol.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:16

Ben je sinds afgelopen week al gaan stappen dan? Of is het je voornemen?

Wel balen van je vriend! Hij snapt blijkbaar niet hoe belangrijk het is om jou te steunen..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:39

Arrabel... vraag hem dan eens of hij het zo leuk vind.. zo'n ruzie als dat jullie afgelopen weekend hadden... En uitleggen dat dit door jouw drankgebruik komt... Kijken wat ie dan zegt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:44

no offense, maar lekkere vriend dan Scheve mond
als ik die van mij zou vertellen dat ik een alcohol probleem had, dan zou hij mij ter plekke gelijk meesleuren naar de AA, alle drank uit huis verwijderen en 24 uur per dag in de gaten houden. Een beetje support lijkt me toch wel normaal Verward

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:53

Citaat:
Ben je sinds afgelopen week al gaan stappen dan? Of is het je voornemen?
Wel balen van je vriend! Hij snapt blijkbaar niet hoe belangrijk het is om jou te steunen..

Het is een voornemen.

Citaat:
als ik die van mij zou vertellen dat ik een alcohol probleem had, dan zou hij mij ter plekke gelijk meesleuren naar de AA, alle drank uit huis verwijderen en 24 uur per dag in de gaten houden. Een beetje support lijkt me toch wel normaal Verward

Dat zou ik ook wel willen zo'n vriend.
Maar helaas, dat heb ik niet.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:04

Ok, ff alles op 1 rijtje.

Over je verleden ga ik het niet hebben, dat is duidelijk. Maar het heden en de toekomst? Hoe zie jij dat?
Je geeft aan dat je een probleem hebt. Althans, dat je dat vind en naar aanleiding van wat jij aangeeft kan eigenlijk iedereen met gezond verstand beamen dat wat je nu doet niet goed is.

Je drinkt en niet zo weinig ook. Je lijf lijdt eronder, je geest lijdt eronder en je relatie lijdt eronder.

Je wil stoppen geef je aan. Maar nu wil je dit weekend weer gaan stappen? OK, je hoeft je leven niet on-hold te zetten. Maar zo zoek je het op. Ondertussen heb je zelf aangegeven dat je geen stop kent en maar doordrinkt. Als zelfs je eigen vriend je niet steunt en niet ziet dat er iets mis is, wie gaat dan stop zeggen als je het zelf wederom niet blijkt te kunnen? Zo zit je in je vicieuze cirkel en kom je daar never nooit niet uit!!!

Meid, zoek hulp! Geef aan je vriend en de mensen om je heen aan dat je een probleem hebt. Het wordt duidelijk niet erkend in je omgeving en blijkbaar is dergelijk alcoholistisch gedrag normaal voor hun??

Het is erg duidelijk hoor..òf je stopt ermee, òf je gaat ermee door. En als jij werkelijk denkt dat jij kunt stoppen terwijl je iedere weekend gaat stappen, er drank in huis is, en je vrienden maar door blijven schenken??? Succes!!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:18

Google is op Iboga... misschien is het wat voor je.
Als het je wat lijkt of als je meer wilt weten kan je me bp-en

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:38

Denk dat naar de huisarts stappen misschien wel een goed plan is, gezien je achtergrond en aan de hand van andere topics lijkt mij dat verstandig, hij/zij kan je vast goed helpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:50

Zo het is weekend. Heel moeilijk voor je!! Ik wil je even een hart onder de riem steken om het vol te houden. Afbeelding

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:39

Hier idem.

Laat je weten hoe het is gedaan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:41

Ook vanaf de Veluwe een steuntje in de rug Ja
Zet hem op, wees sterker dan de drank....

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:53

Idd Arrabel... you go girl!!! Zet um op.. ook vanavond!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:43

Arrabel? Hoe is het?

Vreemd dat ze niet reageert? Verward

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:29

Hoi arravel... was even benieuwd hoe je weekend is gegaan..

liefs lin

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:39

Nou iniedergeval heel goed dat je het erkent. Dat is al de 1e stap in de goede richting. Je moet zelf kijken of je hier sterk genoeg voor bent om dit zelf te redden(wat ik overigens wel denk dat je bent), of dat je echt hulp nodig hebt van een prof. Probeer dit optijd in te zien dat je straks niet met alcoholvergiftiging of iets dergelijks in het ziekenhuis belandt.
Probeer positief te blijven. Ik zie dat je hartstikke leuke paardjes hebt in je profiel. Concentreer je daarop! of iniedergeval op iets wat je blij maakt, dan heb je ook geen zin in alcohol meer.

Nou heel veel succes!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 12:35

Het is allemaal goed gegaan!!!
Ik reageer straks meer, ik moet nu naar de dokter.
Ik ben om 1 uur terug.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:36

Mooi dat het goed gegaan is !!!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:51

Ha dat klinkt goed Arrabel!! Ben benieuwd naar je verslag!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:09

Het is goed gegaan van het weekend.
Daar bedoel ik mee dat ik niet heb gedronken.

Voor de rest gaat het klote, dan denk je dan drink ik niet meer krijg ik dit over me heen....
Ik ben altijd al depressief aangelegd maar daar krijg ik medicijnen voor.
Vrijdag begon het, ik kreeg pijn/kramp in mijn rug en in me maag, voelde me ellendig daardoor zeker omdat ik de hele dag moet zitten en me rug echt steeds zeerder ging doen.
Ik voelde me down worden en de tranen begonnen te stromen, en stromen en stromen, ik kon niet meer ophouden met huilen.
Daardoor raakte ik een beetje in paniek want ik was op mijn werk en iedereen loopt langs mij dus ziet mij huilen (niet dat iemand even zal vragen wat er aan de hand is hoor)
Ik ben toen naar de koffie jufrouw gelopen en daar even uitgehuild, nou ja uitgehuild ik kon niet stoppen, het enige wat ik kon denken is: ik wil naar huis, ik wil naar me bed, slapen.
Ik mailde toen mijn leidinggevende dat ik me niet goed voelde en naar huis toe wilde, dat mailtje stuurde hij door naar de directeur en ik moest bij de directeur komen.
Die heeft met mij gepraat, maar op de vraag wat is er aan de hand? kan ik niemand antwoord geven want ik weet het zelf niet.
Ik ben toen die middag naar huis gegaan en gaan slapen.
In het weekend ging het wel alleen ik blijf die pijn in mijn rug en maag houden wat nu zelfs uitstraalt naar mijn nek en hoofd.
Ik ben net bij de dokter geweest en heb het verhaal verteld, mijn medicijnen worden verhoogd en ik moet naar de psichiater.
Daar krijg ik binnenkort een gesprek.
Ik hoop dat dat wat helpt want zo word ik echt gek, elke avond als ik ga slapen hoop ik dat ik de volgende morgen niet meer wakker word, en waarom? ik heb echt geen idee.