Wegens Mishandeling Depresief.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Wegens Mishandeling Depresief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:55

@ danielle bij echte mishandeling hoeft de andere party dus niet schuldig te zijn wat vaak wel aangepraat wordt door de pleger maar t hoeft niet al zal de gene die t onder gaat wel zo voelen dat diegene ook zelf schuldig is
@ketaki slotje doen e geloof ik niet 'zomaar'

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:57

Simpel zat. Je mag vanaf je 16 de zelf kiezen of jij je vader wil zien of niet.
Weet niet hoe oud je bent maar als het zo werkelijk gaat, had ik die keuze allang gemaakt.

Verder sterkte. En inderdaad, praat therapie kan nooit kwaad.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:59

@navidad dat zelf mogen kiezen valt in praktijk vaa ktegen,,
bovendien is de ts 13

*off ik ga slapen *

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:59

avanti4ever schreef:
@ danielle bij echte mishandeling hoeft de andere party dus niet schuldig te zijn wat vaak wel aangepraat wordt door de pleger maar t hoeft niet al zal de gene die t onder gaat wel zo voelen dat diegene ook zelf schuldig is

Dat kan wel zijn,maar ik heb het idee dat als ik het gedrag van TS zo zie hier dat er meer aan de hand is.
Leer mij pubers kennen zeg.
Als ze hier zo'n grote bek heeft,heeft ze dat thuis ook vast.
Dat bedoel ik dus met mijn opemrking Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:01

@ danielle ok ok ik begrijp wat je bedoeld en volgens mij heb ik zoiets ookergens eerder in t topic geschreven althans iets wat er op lijkt
*echt slapen*

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:09

avanti4ever schreef:
@navidad dat zelf mogen kiezen valt in praktijk vaa ktegen,,
bovendien is de ts 13

Nou ja goed, dat weet ik niet. Ik heb ook net in een iets ander schuitje gezeten dan de ts, aangezien mijn vader niet erkend is als mijn vader.. of toeziendvoogd, mijn vader had dus aftand gedaan om het maar even zo te zeggen en me tante is mijn toeziendvoogdes. Zoverre ik weet.

Maar ik vraag me een ding af. Als het zo erg zou zijn, waarom doet de moeder van de ts dan niks? iig dit is een vraag voor de ts zelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:12

heb niet het hele topic gelezen alleen 1e pagina.

Ik vind dat je je zelf pas depresief kan noemen als dat vastgesteld is door een arts.
Helaas moet ik zeggen dat ik echt depresief ben geweest. En dit was echt niet een dip van een maandje maar ben ik geworden toen ik 16 was. Ben nu 21 jaar en ben nu aan het afbouwen gegaan met de antidepresiva ( volgende week ben ik er voorgoed vanaf!!!! )
Ik kan er echt niet tegen als iemand met deze ziekte spot! Want het is echt vreselijk en soms zie je alles tegen! En als je depresief bent gooi je dat niet alleen op een forum maar doe je er ook wat aan..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:13

avanti4ever schreef:

dat weet ik wel, maar als ze tegen andere bokkers ook al zo grof is vraag ik me eigenlijk ook wel af hoe ernstig het is.
en misschien dat er dan alsnog een slotje opkomt Cool

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:15

Cinnepin schreef:
heb niet het hele topic gelezen alleen 1e pagina.

Ik vind dat je je zelf pas depresief kan noemen als dat vastgesteld is door een arts.
Helaas moet ik zeggen dat ik echt depresief ben geweest. En dit was echt niet een dip van een maandje maar ben ik geworden toen ik 16 was. Ben nu 21 jaar en ben nu aan het afbouwen gegaan met de antidepresiva ( volgende week ben ik er voorgoed vanaf!!!! )
Ik kan er echt niet tegen als iemand met deze ziekte spot! Want het is echt vreselijk en soms zie je alles tegen! En als je depresief bent gooi je dat niet alleen op een forum maar doe je er ook wat aan..

Ik ben het met je eens Cinnepin, maar zoals jij al zegt, je hebt het hele topic niet gelezen, de TS zegt in dit topic, op pagina 2 of 3 geloof ik dat het wel is vastgesteld. En Cinn ik kan er ook niet tegen als iemand met zulke dingen spot zoals je weet, maar daar hebben we het zelf al over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:18

ja idd, depresief zijn is echt erg! wat er niet door je hoofd kan gaan. Ik ben ook heel trots op mijzelf dat ik volgende week kan zeggen dat ik voor 100% van de anti-depresiva af ben! Ik heb me er doorheen weten te slepen!
En hoop dat de ts dat ook gaat doen, en verder ook iederee die aan een depressie lijd! En vooral geef de moed niet op met * voor de trein spingen bv. *

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:19

Cinnepin schreef:
Ik ben ook heel trots op mijzelf dat ik volgende week kan zeggen dat ik voor 100% van de anti-depresiva af ben! Ik heb me er doorheen weten te slepen!

Kon ik dat ook maar zeggen.. maar dat zit er nog even niet in voor mij.. Huilen Helaas.
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 15-11-06 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:20

ooit komt die tijd wel!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:24

Cinnepin schreef:
ooit komt die tijd wel!

Ik hoop het, ben het nu wel weer allemaal zat. Die dagelijkse sleur. Mja truste *gaat slapen* Slapen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:24

Alleen een psychiater kan vaststellen of je depressief bent.
Het is inderdaad een ziekte en daar loop je niet mee te koop.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:25

Ik studeer psychotherapie, maar een therapeut mag dit ook vaststellen hoor. Die mag er alleen geen medicatie voor meegeven.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:27

Danielle_1 schreef:
Alleen een psychiater[?quote]

Ja inderdaad, had ik ook al eerder gemeld in dit Topic mja een vertrouwenspersoon heeft dat recht niet, net als een maatschappelijkwerker die mag dat ook niet. Maar ach, wie ben ik nou he. haha Knipoog

Citaat:
Ik studeer psychotherapie, maar een therapeut mag dit ook vaststellen hoor. Die mag er alleen geen medicatie voor meegeven.

Ik heb op een psychotherapeutisch centrum gezeten 8 maanden lang en die therapeuten mochten het ook niet vaststellen daar voor moesten we naar de psychater zelf. Wel apart dan, is dat dan overal anders ofzo?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:28

Ok dit was niet mijn bedoeling maar goed.
Mijn ervaring is dus dat een therapeut dat bij mij niet mocht.
De shrink daarentegen weer wel.

Geen idee hoe het kan dat dit zo verschillend is Verward

Ergens staat me ook iets bij dat sommige psychische problemen pas vanaf je 18e kunnen vastgesteld worden.
Of dat met depressie ook zo is,zo vroeg was ik er niet bij Knipoog

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:30

Ik weet zeker dat als ik binnen bv een Riagg zou gaan werken ik dan mijn patient mag diagnostiseren. Dit gebeurd (behalve bij een eenmanspraktijk) wel vaak in een team, waar je dan overlegd of je niets over het hoofd hebt gezien en wat voor behandeling je zou aanraden voor de patient.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:31

De studie die ik doe duurt wel 6 jaar. En een psychiater moet eerst de artsenopleiding doen, zodat hij medicijnen mag uitschrijven.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:34

Precies in een team.

Riagg heb ik overigens niet bepaald een hoge pet van op,dus ik hoop voor je dat je beter terecht komt Knipoog

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:35

Haha, dat is niet mijn toekomstplan. Maar wat ik bedoelde is dat het niet hoeft binnen een team.

Dit staat op de site van het Trimbos Instituut:

Maar alleen een deskundige kan een juiste diagnose stellen. Een psychiater of psycholoog stelt een diagnose aan de hand van een psychiatrisch en psychologisch onderzoek. Iemand vertelt zijn levensverhaal en noemt de klachten en problemen in het heden en in het verleden. Een gesprek met de partner, ouders of andere naaste familie kan aanvullende informatie geven. Als de diagnose eenmaal is gesteld, kan de behandelaar samen met de cliënt een behandelplan opstellen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:43

Prima hoor Haha!

Maar ik heb nu eenmaal andere ervaringen.
Ik weet zo direct een geval of wat op te noemen die alleen gediagnosticeerd door een shrink.
Dus tja....

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:46

Heeft ook verder niet echt met het topic te maken, maar het viel me op dat TS schreef dat haar depressie was gediagnostiseerd door haar vertrouwenspersoon, en denk dat dat niet helemaal waar is.

Maar goed, wilde een berichtje typen op de eerste pagina, totdat TS schreef dat ze voor een trein wilde springen? En daar houd ik niet zo van om dat maar zo ergens neer te zetten. Daar kun je mensen erg mee kwetsen. En ik vond het verhaal ook een beetje warrig, tevens dat ze zelf hier mensen begon uit te schelden.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:48

TS: ik heb niet het hele topic gelezen maar alleen je eerste post.
ik heb precies hetzelfde meegemaakt.
je kan altijd pm'en

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:50

Dan zitten we op 1 lijn wat dat betreft.
Ik heb mensen gekent die het er nooit over hadden en er ineens niet meer waren door zelfmoord.
Dus ja,dat raakte mij.

En een vertrouwenspersoon kan iedereen zijn.
Je schoolvriendin een aardige buurvrouw,iig onzin wat mij betreft,zo iemand kan nevernooitniet vaststellen of depressief bent.

Volgens mij heeft ze teveel boekjes gelezen,of films gekeken.

Een depressie is elke dag lijden,vergeet dat niet TS!!! Boos!
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 15-11-06 01:51, in het totaal 1 keer bewerkt