zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:32

Oh. Nou lekker dan. Scheve mond
Denk ik het goed te doen met m'n 2000 kcal. Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:36

Ik doe niet aan dieeten, ik snoep gewoon minder en eet regelmatig wat. En ik stop als ik genoeg heb, dus niet meer 4 boterhammen tussen de middag, 2 is ook genoeg. En geen chocopasta, vette worst etc, maar halvajam, rookvlees, kipfilet, cornedbeef etc. Lachen

Ben zo 10 kilo afgevallen, nog 2 te gaan en ik ben tevreden. Haha! Maar de laatste kilo's zijn wel moeilijk. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:37

oeh dan gaat t nu goed komen, met m'n avondeten erbij zou ik op 1436.08 calorieën zitten vandaag Haha! en heb er : 2315.00 verbrand Haha!

ohhhhhh en honger dat ik heb Nagelbijten / Gniffelen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:42

Even een blonde vraag.
Wat is het verschil tussen je buik en je taille? Blond

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:43

Ja en dat is dus niet de bedoeling Debo. Als je het goed doet het je nooit honger, je moet wel naar je lijf blijven luisteren. Honger is een teken dat je niet genoeg voeding binnenkrijgt, en je stofwisseling gaat daar echt helemaal 'stuk' van. Ik heb ook in die dip gezeten, ik at zeer weinig en op een gegeven moment val je dan niks meer af, want je stofwisseling werkt niet goed meer. Ben toen meer gaan eten, iets aangekomen maar nu gaat het er langzaam maar zeker toch vanaf. Lachen

Op valtaf heet ik trouwens gewoon Mocca.
En ik raad jullie allemaal het 'dieet-topic' op voedertijd aan, reuze gezellig! Haha!

[edit; buik en taille is zelfde volgens mij? Gewoon slankste punt.]

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:44

Ja, maar je moet beide invoeren? Clown
Ander moet je 2x hetzelfde gaan meten.
Hmm. Ik ga daar maar eens kijken. Ja

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:45

Ik weet het ook niet, wat zou anders je buik zijn?

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:47

Heel veel water drinken en gezond eten.
Vader van een vriendin van me is nu al bijna 20 kilo afgevallen, en dat alleen maar door niks vet's en snoep meer te eten en heel veel water te drinken. Minstens 5 liter per dag drinkt hij nu.

Als hij iets slechts at, dan dronk hij er altijd meteen 1 liter water overheen. Hij is nu ongeveer 3 maanden aan het afvallen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:48

Taille zit verder naar boven, bij je ribben tussen je navel en je bosret in.
Je buik is gewoon net boven je heupen op navelhoogte Knipoog

Edit: Ik had het volgens dit plaatje dus fout..

Plaatjes voor duidelijkheid:

Afbeelding
Taille
Citaat:
A. Tailleomvang

De omtrek van de taillelijn tussen de bovenkant van de heupbeenderen en de onderste ribben, gemeten bij normale ademhaling, rechtopstaand en met ontspannen buik. (De taille bevindt zich op het smalste gedeelte van de romp, tussen de borst en heup
Laatst bijgewerkt door Blueberry op 01-11-06 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:49

tip van mij is om te gaan zwemmen!!
driekwartier in de week je verbrand heel veel!
daarnaast kom ik altijd super voldaan weer thuis, en geniet dan nog meer van mijn kopje thee met een meelkoekje!
ik ben begonnen met sonja bakker, heb na 2 week het boekje aan de kant gegooid want wist toen al wel wat de principes waren.
nu doe ik het op eigen houtje en het gaan super!
ben nu 9 kilo kwijt!!
veel water drinken, snoep vervangen door fruit.
en vooral niet bang zijn om een keer iets meer te eten.. zo ontaan eet fobies en anorexia en dat moeten we niet hebben!

je taille is het slankste punt onder je ribbenkast Knipoog

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:49

Ik heb ook zon crash dieet gedaan echty een afrader je ik viel 5 kilo ongeveer in een week af, maa rhelaas kwam dit er allemaal weer bij plus nog een paar kilos ik was 10 kilo afgevallen maar alles is er weer bij in minder dan een maand gewoon erg, me gewicht schommelt nu ook heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:50

Dat van die honger is onzin....Als je veel eet zet je maag uit en geeft je lichaam dus eerder een seintje af...dat ervaar je als honger. Vandaar dat je ook met vreselijke honger wakker wordt op zondag als je na het stappen nog bent wezen eten. heeft niks te maken met slecht!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:51

Blueberry schreef:
Taille zit verder naar boven, bij je ribben tussen je navel en je bosret in.
Je buik is gewoon net boven je heupen op navelhoogte Knipoog

Dankje! Haha!

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:52

lees aub het bericht van Laura even door, zij heeft er veel verstand van!!
crashdieeten werken niet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:57

Van geen vlees eten val ik toch echt af, ik eet ook spirituele voeding daar van blijf ik op gewicht.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:58

wat is spirituele voeding??

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:01

Dank je EsSther, maar ik geloof dat de poster toch het liefst zsm heeft ipv goed Knipoog
Heel begrijpelijk, maar geloof de mensen maar die door scahde en schande wijs geworden zijn: je kan het beter één keer goed doen en daar een goede lifestyle aan overhouden dan crashen en aan de gang blijven....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:02

Dat is anders gezegd passende voeding, dus als je eet eet je op dat moment voeding die bij je past.Je raakt en blijft in evenwicht met als voor deel dat je niet gaat snacken.In het begin als je er mee begint raak je erg veel afval stoffen kwijt,het voor deel is dat als kinderen passende voeding eten ze ook altijd hun bord leeg eten. Fonds Delnooz heeft er een boek over geschreven.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:13

Ik ben met het volgende dieet bezig:
www.mijnlaatstedieet.nl
Ben nu bijna 3 maanden bezig (as. zaterdag precies 3 maanden) en ben nu 26,2 kg afgevallen.
Kost wel eenmalig € 750,= maar als ik zie hoeveel ik minder kwijt ben aan boodschappen dan eerst, heb ik dat geld zeker "terugverdiend" als ik klaar ben (verwacht januari-februari klaar te zijn)
Is geen crashdieet, na de stabilisatieperiode kan je weer eten wat je wilt.
Omdat je hormonen in balans zijn, heb je geen hongergevoel en ga je dus ook automatisch minder snel snoepen.
Ik ken al heel veel mensen hier in de omgeving die allemaal tussen de 15 en 45 kg afgevallen zijn in korte tijd (varierend van 3 tot 6-7 maanden) en die maanden later met een gewoon eetpatroon, lekker stukje gebak op een verjaardag, 's avonds ook gerust een keer chips etc, nog steeds niets aangekomen zijn.
Is ook makkelijk vol te houden, geen vieze dingen eten. Ik ben er superblij mee.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:16

Ik wil eigenlijk ook wel afvallen, 7,5 kg om precies te zijn! Zit nu te kijken op die site die op de eerste pagina wordt genoemd (dieetwijzer). is dat 10 dagen dieet een beetje te doen? En is het verantwoord of is het echt zo'n crash iets? Denk wel wat ik iets meer voeding nodig heb dan wat daar staat, want als ik ook nog 6 dagen per week paard rijd en elke dag mijn lunchwandeling van een half uur doe, ga ik van mn stokje met de porties die ze aangeven. En zou je bijvoorbeeld ook het ei ' s ochtends kunnen eten ipv de appel en die dan weer als lunch doen? Of heeft dit weer te maken met de verschillende voedingsstoffen.

Moet zeggen dat ik 3 jaar geleden 12 kg ben afgevallen met Herbalife, het beviel me prima, maar de kosten zijn flink en dat heb ik er momenteel niet voor over. Ik ben inmiddels door eigen schuld en omstandigheden (ik ben echt zo'n emo eter) weer 4,5kg aangekomen en wil nu eigenlijk naar mijn echte streefgewicht van 65 kg (dus totaal 7,5 kg afvallen). Goedkope sporttips zijn ook welkom, maar hardlopen bijvoorbeeld mag ik niet vanwege gewrichtsproblemen. Wandelen is prima en zwemmen ook, moet alleen het zwembad wel open zijn hier...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:02

Ik heb me ook aangemeld op de site valtaf.nl.
Eens kijken of het me eindelijk lukt wat kilootjes kwijt te raken. Het probleem bij mij is gewoon dat ik teveel ongezonde tussendoortjes neem. Als ik daar eens mee stop is het al heel anders.
Ik ben nu 65 bij een lengte van 1.66. Ik wil weer 57 wegen net als vorig jaar.

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:07

wat dacht je van het cambridge dieet.
werkt erg goed, ik ken mensen die al dertig kilo kwijt zijn.
www.cambridge.nl

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:09

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:05

Je moet je zelf niet vanalles gaan verbieden te eten, dingen als vlees etc is helemaal niet noodzakelijk om weg te laten als je wilt afvallen als je maar mager vlees uit zoekt.

Ik zelf lust er weinig gezonde dingen. Zo lust ik bijvoorbeeld geen enkele groente.

Ik zelf ben in nog geen 5 maanden tijd 20 kilo afgevallen alleen maar door regelmatig te gaan eten en meer/vaker te eten.

Je moet 3 hoofdmaaltijden per dag hebben (onbijt/lunch/avondeten) tussen je ontbijt en je lunch een tussen doortje en tussen je lunch en avond eten een tussen doortje en heel belangrijk na je avond eten niet meer eten. op deze manier blijft je verbranding op gang.

zoek dan wel gezonde maaltijden uit geen vette Knipoog

jezelf allerlei voedsel ontzeggen heeft geen zin dat houd je niet vol als je maar een beetje op je voeding let.

ook moet je veel water drinken hierdoor raak je gifstoffen kwijt dingen als frisdrank zo veel mogelijk laten staan!

na die 20 kilo kon ik gerust een weekend weg gaan met alleen ijsjes uit eten enz zonder aan te komen omdat ik onder mn dieet gewoon normaal goed at! dit moet je natuurlijkniet blijven doen maar geeft aan dat je dan op je gewicht blijft en niet gaat jojoen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:06

er is een centraal dieet topic, misschien dat je je daar beter kunt aanmelden

edit:

[url]http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=614030[/url
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 01-11-06 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt