Hij is 29 en ik 15.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Hij is 29 en ik 15.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:06

Babeth schreef:
Ik heb even 1 vraag.
Waaruit concluderen jullie dat hij haar sexueel misbruikt? (Tuurlijk kan dat, maar jullie zijn er zo vol van overtuigt zonder dat jullie die man kennen.)
Ik bedoel, als je net een relatie met iemand hebt dan is het logisch dat de vonken er vanaf springen en je elke dag sex wilt.
Omdat het allemaal nieuw en spannend is.

(Dit neemt niet weg dat deze man fout bezig is, maar om nu in de wilde weg te gaan roepen dat hij haar misbruikt, vind ik een beetje te ver gaan. Misschien is die vent wel echt gek op haar.)

Voor de wet is dit misbruik, omdat een meisje van die leeftijd officieel nog niet in staat wordt geacht om op een verantwoorden manier af te kunnen wegen al dan niet met iemand het bed in te duiken (ivm onder andere de machtspositie die iemand heeft die meerderjarig is)

Desiree

Zera schreef:
Na dan praat ik maar als een kip MET kop.. Maar welke gevaren dan.. Dat zei zwanger kan raken.. Kan jou ook gebeuren.. Dat jij verliefd kan worden op een oudere man dat kan ook gebeuren.. Je kunt nu wel zoo gaan reageren.. Maar ik geef me mening.. En dat meisje moet zelf beslissen wat ze wilt.. Maar ik weet 1 ding zeker.. ik wil mijn OUDE vent niet meer kwijt..
Ze is zelf verstandig genoeg om te beslissen of ze een relatie wilt of ze het tegen haar ouders en vrienden wilt zeggen..

ja, dat kan mij OOK gebeuren. MAar ik ben volwassen, ik heb mijn jeugd leuk doorstaan. En een meisje van 15 nog niet. Dat is het verschil. En meisjes van 15 zijn lang niet zo zelfstandig als dat ze beweren. Ze kunnen heel gemakkelijk gemanipuleerd worden door oudere mannen.

Daarnaast heb ik de hulp van pappie en mammie niet meer nodig als ik zwanger word. Ook woon ik al op mezelf EN ik heb mijn opleiding allang voltooid.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-08-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

KiWiKo schreef:
en dan komt hier de oude muts die het allemaal heeft meegemaakt.......... en ik zeg

kappuh, nu het nog kan

buiten dat het strafrechtelijk vervolgd kan worden is het gewoon niet gezond.

Ja, maar dat jij het zo ervaart hebt, zegt toch niet dat het dit meisje ook gaat overkomen?
Ik keur dit ook niet goed, maar ik ga niet zeggen dat het kind misbruikt wordt.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:07

Desiree schreef:
Zera, je praat als een kip zonder kop. Jij overziet totaal de gevaren van zo'n relatie niet, en je wilt ze ook niet zien.

Wat voor gevaren heb jij het over? Zitten er niet ook gevaren aan een relatie met een even oude man, die kan net zo ziek zijn en je overal voor misbruiken! Desiree, je praat als een kip zonder kop.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:07

odetteke schreef:
Babeth schreef:
Ik heb even 1 vraag.
Waaruit concluderen jullie dat hij haar sexueel misbruikt? (Tuurlijk kan dat, maar jullie zijn er zo vol van overtuigt zonder dat jullie die man kennen.)
Ik bedoel, als je net een relatie met iemand hebt dan is het logisch dat de vonken er vanaf springen en je elke dag sex wilt.
Omdat het allemaal nieuw en spannend is.

(Dit neemt niet weg dat deze man fout bezig is, maar om nu in de wilde weg te gaan roepen dat hij haar misbruikt, vind ik een beetje te ver gaan. Misschien is die vent wel echt gek op haar.)

Voor de wet is dit misbruik, omdat een meisje van die leeftijd officieel nog niet in staat wordt geacht om op een verantwoorden manier af te kunnen wegen al dan niet met iemand het bed in te duiken (ivm onder andere de machtspositie die iemand heeft die meerderjarig is)

Ja volgens de wet is dat zo.
Maar denkt die man ook zo. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:08

Dat blijkt uit topic ook maar weer. Ze durft het er met niemand over te hebben, ze durft ook niet weg te blijven. Het is gewoon een zeer ongezonde situatie!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:08

faye schreef:
Zera schreef:
Na het is een keuze van die 2.. En als die zich er goed bij voelen.. Waarom dan niet.. Weet zeker dat als zei 25 was geweest en hij dan 39 dat er veeeeeel minder commentaar was geweest..

Idd, dan waren het twee volwassenen geweest!

Het blijft fout, hoe je het ook went of keert, en als je als 29 jarige vent op een meisje van 15 valt en ook hoppa direct mee het bed in duikt, dan ben je niet zuiver

ALs mijn 15 jarige dochter op dergelijke wijze gebruikt wordt door een 29 jarige ziekeling, dan kon hij toch mooi een aanklacht tegemoet zien!

Maar ze zijn er toch ZELF bij.. Is hun eigen keuze..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:09

Babeth schreef:

Blijkbaar niet Knipoog

tienus63

Het is wetenschappelijk bewezen dat pubers, 12 tot 17, 18 jaar, de gevolgen van hun daden nog niet kunnen overzien.
Evenmin zijn zij in staat om realiteit goed te inschatten.
Werkelijkheid en gewenste werkelijkheid worden te gemakkelijk over één kam geschoren door pubers.

Hopenlijk kan de "vriend" van TS dit allemaal wel, en dan moet hij NU kappen met dit imo misbruik van een minderjarige.

Hij ziet het niet als misbruiken, want TS wil toch ook.
TS ziet het niet als misbruiken, want ik hou van hem en hij van mij.

Ik hoop dat TS het uiteindelijk ook op durft te biechten aan haar ouders, het is niet niks wat haar gebeurd.
Zij zal alle liefde en steun kunnen gebruiken.

@ TS heel veel sterkte, en kap er ajb mee.
Als jullie werkelijk van elkaar houden, en je bent beiden bij je volle verstand, dan moet in ieder geval de volwassene in de zaak, het fatsoen hebben om te kunnen wachten.
Als het echt is, kom je elkaar wel weer tegen.

En zet je er een punt achter en hij heeft binnen no-time weer een jonge puber aan de haak, dan zegt dat alles over hem.

Desiree

rindin schreef:
Desiree schreef:
Zera, je praat als een kip zonder kop. Jij overziet totaal de gevaren van zo'n relatie niet, en je wilt ze ook niet zien.

Wat voor gevaren heb jij het over? Zitten er niet ook gevaren aan een relatie met een even oude man, die kan net zo ziek zijn en je overal voor misbruiken! Desiree, je praat als een kip zonder kop.

En waarom praat ik als een kip zonder kop? Omdat JIJ niet kunt lezen? Ik heb mijn argumenten notabene hierboven staan en ik heb jou daarop nog geen tegenargument zien geven!

tienus63 schreef:
Het is wetenschappelijk bewezen dat pubers, 12 tot 17, 18 jaar, de gevolgen van hun daden nog niet kunnen overzien.
Evenmin zijn zij in staat om realiteit goed te inschatten.
Werkelijkheid en gewenste werkelijkheid worden te gemakkelijk over één kam geschoren door pubers.

Hier, nog een belangrijk argument, precies wat ik bedoel! Wat is jouw argument hierop?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-08-06 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

ja, je bent er ook zelf bij als je een bank overvalt.......... hoe dan ook dit is strafbaar en MAG niet.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:10

Desiree schreef:
kijk en dat is het hem nu juist! Meisjes van 15 zijn over het algemeen helemaal niet mondig genoeg om voor hun belangen op te komen, en zeker tegen een volwassen man kunnen ze niet tegenop. Ze laten zich dingen gebeuren om hem maar te kunnen behouden. Als je zelf al ouder en doorgewinterd bent, is het een piece of cake om een meisjes van 15 te manipuleren.

Helemaal mee eens. Voor mij geldt ook: been there done that.
Bovendien kan je er nog zo van overtuigd zijn dat zo'n relatie moet kunnen, het is en blijft illegaal. En dat is niet voor niets.

Babeth

odetteke schreef:
Babeth schreef:

Blijkbaar niet Knipoog

Wij zullen helaas nooit weten of die man het voor de sex doet of omdat hij echt gevoel voor haar heeft.
Dat kunnen wij niet ervaren, dat zal ze zelf moeten ondervinden.
En misschien misbruikt hij haar wel, maar misschien ook niet.
We zullen het wel zien als er weer een topic wordt geopend.

Anoniem

Zera schreef:
faye schreef:

Idd, dan waren het twee volwassenen geweest!

Het blijft fout, hoe je het ook went of keert, en als je als 29 jarige vent op een meisje van 15 valt en ook hoppa direct mee het bed in duikt, dan ben je niet zuiver

ALs mijn 15 jarige dochter op dergelijke wijze gebruikt wordt door een 29 jarige ziekeling, dan kon hij toch mooi een aanklacht tegemoet zien!

Maar ze zijn er toch ZELF bij.. Is hun eigen keuze..

Zij is minderjarig. En als het mijn dochter was hadden ze beide, maar voornamelijk hij een heeeeeel groot probleem!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-06 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:11

Maar juist omdat ze nog maar 15 is, vind ik haar "eigen keuze" op dit moment niet zoveel waard (sorry). Op je 15e ben je gewoon nog niet in staat om zulke beslissingen te nemen, en om de gevolgen ervan te overzien. Als ze het er op een normale manier met haar ouders over zou kunnen hebben, dan zou het nog wat anders zijn. Maar op dit moment is de enige waarmee ze erover kan praten haar "vriend". Tja....

Esmeralda

er schieten mij een aantal dingen door het hoofd:
waarom kan hij geen meisje van zijn eige leeftijd vinden/krijgen.
waarom heb ts geen vriendje in haar leeftijd.
en als je dan zoveel van hem hou, waarom mag niemand het weten. WAAROM dat zal ik je zeggen : omdat het gewoon niet klopt! Iemand van van 15 moet kunnen geinen, ontdekken, JONG zijn, fouten maken (en dit is er 1 geloof me) met haar vriendinnen kunnen weg dromen en fantaseren over iets, waar zij nu heel duidelijk de weg in weet. En hij, hij had beter moeten weten, zijn verstand moeten gebruiken ipv zijn pik! En als het dan toch zo normaal lijkt voor andere, waarom mag niemand het dan weten. En waarom is het dan voor de wet verboden. Ik denk aan zelfbescherming van het minderjarig kind. En nu zul je zeggen en een 20 jarige meisje en een 40 jarige man, dat kan wel. Ja denk het wel, waarom LEVENSERVARING, daarom.
Nu ik dit leest en denkend aan mijn eige dochter, hoop ik van ganse harte dat zij altijd en eerlijk oprecht zal vertellen waar ze mee bezig is. En dat ik voor deze ellende bespaart zal blijven. (ik vind het ellende ja)
Nog een voorbeeld:
als zij zit te tobben voor een repetitie zit hij te verzinnen of hij deze maand de hypotheek kan betalen.!!! Dat zet je toch wel aan het denken of niet.
Mijn mening stop met die man en zoek iemand van je eige leeftijd. En ontdek en geniet daarvan, je bent nog zo jong.
**dit is geheel mijn mening, zoals ik het voel als een moeder van een jonge dochter**

Marijkeeee

Toen ik dit las schrok ik wel een beetje, toen ik 15 was, was mijn vriend 16 maar tot sex is het nooit gekomen, nu ik er zo aan denk ben ik daar blij om.
De man van 29 is wettelijk strafbaar en het word volgens de wet gezien als misbruik, je moet blij zijn dat je in Nederland woont, in Amerika word dit heel erg hard gestraft. Ookal vinden jullie elkaar nu echt geweldig en misschien is het ook wel houden van.
Probeer je verstand de gebruiken en praat je met hem hier wel over, over het leeftijdverschil ??? Snap zo iemand van 29 ook niet, oké jullie waren voor de tijd wel vrienden, maar vind het nog niet kunnen.
veel sterkte met je keus

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:13

rindin schreef:
Citaat:
Ik ben het zeker weten met jou eens.. De mensen moeten niet meteen roepen dat het LEEFTIJDSVERSCHIL te GROOT is.. Het kan hun zelf ook gebeuren..
En wat is er mis met een oudere man??

Dank je wel!! Ten minste 1 die het met mij eens is! Je kunt pas over zulke dingen oordelen als je er zelf in zit of hebt gezeten. De rest moet zich er denk ik gewoon buiten houden, want die hebben er geen ervaring mee. Als jullie nou zelf verliefd worden op een oudere vent, wat doe je dan?? Ga maar eens in de schoenen van de TS staan, dan pas mag je oordelen. Vind ik!

Heb even tot zover bij gelezen.... Ik snap ook in welke situatie de TS zit.. Zoals ik al eerder zei, mijn vriend is 22 jaar ouder... Maar ondanks dat vind ik het met 15 jaar toch wel een grooter verschil.
Maar je wordt idd verliefd, en daar kan je niets aan doen... Als mensen mij een halfjaar geleden hadden gezegd dat ik nu een vriend zou hebben die 22 jaar ouder is, zou ik ze voor gek veklaard hebben..... Ik vond 3 /4 jaar ouder, altijd zat.
Maar ja, ik ben nu wel volwassen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:13

En dan nog iets. Sommige meiden vinden oudere mannen gewoon leuker, dat is maar net waarop je valt. Sommige meiden vallen op turken, ik niet, maar ik ga dan niet direct roepen dat het best eens zou kunnen dat je een terrorist aan de haak hebt geslagen! Ik vind volwassen mannen leuk omdat ze volwassen zijn, ik val niet op puberende broekies

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:14

KiWiKo schreef:
ja, je bent er ook zelf bij als je een bank overvalt.......... hoe dan ook dit is strafbaar en MAG niet.

Maar het gaat hier niet over een bank overval.
Ik weet dat het strafbaar is en ik vind het ook niet goed wat deze man doet. Maar stel dat er nu echt gevoelens zijn bij die 2?

Ik vind het raar dat het strafbaar is als een meerderjarige iets met een minderjarige neemt. Aan de andere kant is het wel een goede wet. (gezien wat er tegenwoordig misbruikt wordt)
Maar verplaats je nu eens in hun situatie.
Je bent helemaal verliefd en die man is ook helemaal verliefd. (Dat hoop ik in ieder geval.)
Zou jij dan per adrupt het contact verbreken en hem nooit meer zien?
Nee dan zou ik zeggen, wacht tot je 18 bent en kijk dan verder.
Ze moet het zelf ondervinden, al was ze 8 jaar. Hoe meer je ondervind hoe meer je leert en de realiteit onder ogen zien.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 28-08-06 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:15

Als zoiets drie jaar lang zonder seks stand houd tot ze 18 is, dan zal ik haar verder niet tegenhouden. Maar ik weet ook dat dat een hele kleine kans is. Een vent van 29 wil niet drie jaar wachten met seks.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:16

vind ik ook, als hij zo gek op haar is ......... wil hij vast wel wachten

odetteke

Babeth schreef:
Maar het gaat hier niet over een bank overval.
Ik weet dat het strafbaar is en ik vind het ook niet goed wat deze man doet. Maar stel dat er nu echt gevoelens zijn bij die 2?

Als het echte liefde is kan die man ook heus wel wachten tot ze 18 is!

Babeth

faye schreef:
Als zoiets drie jaar lang zonder seks stand houd tot ze 18 is, dan zal ik haar verder niet tegenhouden. Maar ik weet ook dat dat een hele kleine kans is. Een vent van 29 wil niet drie jaar wachten met seks.

Daarom was mijn tip ook voor de TS om geen sex meer te hebben met deze man.
Dan weet ze gelijk of hij haar inderdaad heeft misbruikt of niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:17

rindin schreef:
En dan nog iets. Sommige meiden vinden oudere mannen gewoon leuker, dat is maar net waarop je valt. Sommige meiden vallen op turken, ik niet, maar ik ga dan niet direct roepen dat het best eens zou kunnen dat je een terrorist aan de haak hebt geslagen! Ik vind volwassen mannen leuk omdat ze volwassen zijn, ik val niet op puberende broekies

DAt is allemaal prima maar geef daar dan pas aan toe als je minimaal 18 bent. DAn ben je meerderjarig en iets mondiger. Denk niet dat je dat nu al bent, je zult het verschil straks wel merken als je ouder bent.