nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:44

Ik lees de hele tijd over de ongesteldheid tijdens de zwangerschap. Kan het niet zijn dat je 1 dag hebt gebloed en dat dit een innestelbloeding was?? Wanneer het eitje zich nestelt in de baarmoederwand, dan kan je namelijk ook bloeden.
Ik moet me er bij aansluiten idd, ik vind dat er soms wel luchtig met sex, zwanger worden en weg laten halen wordt gepraat en gedacht. Heel frustrerend lijkt me voor mensen die hemel en aarde bewegen om een kindje te krijgen, dat men het zo gemakkelijk over "het" weg laten halen heeft. Ik bedoel hier niemand persoonlijk mee verder, maar meer in het algemeen. Net of ze het over een pak yoghurt hebben wat over datum is.
Huilen

Koosjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:09

Hey meis,
Hopelijk kun je van je kindje genieten en toch je studie afmaken, Heel veel sterkte en geluk ermee!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:28

Ik was zelf ietjes ouder toen ik mijn dochter kreeg 19. Ik heb er nu 3 en ben nog steeds jong. Maar ik had het niet gered zonder mijn man. Ik heb mijn opleiding afgemaakt maar ook dank zij het inkomen van mijn man. Ik snap je gevoelens dat je de baby wil houden je hebt gelijk het is jouw lichaam. Maar vergeet niet dat je op de inkomsten en steun van je ouders leeft. Ik denk ook dat als je vriend dit niet aan kan de liefde toch niet zo diep gaat. Als het in je zit om een goede moeder te zijn dan maakt het niet uit als je wat jonger moeder wordt. Ik hoop alleen voor je dat je wat je ook kiest of doet je opleiding afmaakt. Dus niet alleen je VMBO ( b.v) maar ook een beroepsopleiding. Zodat je uiteindelijk voor jezelf en je kindje kan zorgen. Onderschat de waarde niet van een stabiele twee ouder gezin.
Stel je voor dat je vriend niks met jou en de baby te maken wil hebben. Dan zit je over een paar jaar met vervelende vragen en situaties van je kindje. Waarom wil mijn papa mij niet zien. Dat zijn dingen die er echt inhakken. En hoeveel ik ook van mijn kindjes houdt ik heb een deel van mijn jeugd opgegeven voor ze en die komt nooit meer terug. En je bent pas 16 dus nog jonger.
Heel veel succes. En na al mijn zwangerschappen heb ik nooit een positieve test gehad die negatief was wel andersom.

juulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:06

misschien een hele stomme vraag hoor, ik ben 14 en heb nog helemaal geen ervaring daarin:P, maar heb je er, toen je het realiseerde, niet aan gedacht om een morning after pil te halen? of was het toen al te laat? (langer dan 72 uur na de sekks werkt ie niet meer volgens mij:S)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:49

_ennu_ schreef:
ik heb hier niet voor gekozen maar ik ben in deze situatie gekomen!

Ben ik niet helemaal met je eens Knipoog

Zou thuis maar snel een 2e test gaan halen en die doen. Succes iig!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 07:58

quellian, waarom ben je het er niet mee eens als ik vragen mag?

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:40

Jennasilver schreef:
Ik was zelf ietjes ouder toen ik mijn dochter kreeg 19. Ik heb er nu 3 en ben nog steeds jong. Maar ik had het niet gered zonder mijn man. Ik heb mijn opleiding afgemaakt maar ook dank zij het inkomen van mijn man. Ik snap je gevoelens dat je de baby wil houden je hebt gelijk het is jouw lichaam. Maar vergeet niet dat je op de inkomsten en steun van je ouders leeft. Ik denk ook dat als je vriend dit niet aan kan de liefde toch niet zo diep gaat. Als het in je zit om een goede moeder te zijn dan maakt het niet uit als je wat jonger moeder wordt. Ik hoop alleen voor je dat je wat je ook kiest of doet je opleiding afmaakt. Dus niet alleen je VMBO ( b.v) maar ook een beroepsopleiding. Zodat je uiteindelijk voor jezelf en je kindje kan zorgen. Onderschat de waarde niet van een stabiele twee ouder gezin.
Stel je voor dat je vriend niks met jou en de baby te maken wil hebben. Dan zit je over een paar jaar met vervelende vragen en situaties van je kindje. Waarom wil mijn papa mij niet zien. Dat zijn dingen die er echt inhakken. En hoeveel ik ook van mijn kindjes houdt ik heb een deel van mijn jeugd opgegeven voor ze en die komt nooit meer terug. En je bent pas 16 dus nog jonger.
Heel veel succes. En na al mijn zwangerschappen heb ik nooit een positieve test gehad die negatief was wel andersom.

ik ga dit jaar mijn laatste 2 jaren van de HAVO in 1 jaar doen.. (extra zwaar dus).. daar moet me vader een hoop geld voor betalen.. en dan word er natuurlijk ook verwacht dat ik netjes me diploma haal! Mijn vriend moet ook nog 3/4 jaar naar school..
dat ik een deel van me jeugd weggooi dat weet ik.. maar uitgaan en op straat hangen heb ik toch nooit iets aan gevonden Knipoog
zonder mijn ouders zal ik het inderdaad niet redden.. daar heb je gelijk in!
maar toch blijf ik er in geloven dat het goed komt Knipoog

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:51

Ik was net 16 toen ik zwanger raakte, het was net uit met mijn exvriend en ik was nog bezig met mijn havo opleiding. Nu ben ik 18, ik heb een geweldig lief leuk zoontje die in oktober alweer 2 jaar word, heb een havo diploma op zak Haha! , ik start waarschijnlijk in december met de verpleegopleiding en met de vader van Jari heb ik een omgangsregeling.

Misschien wel handig om te weten:

Kinderopvang word volledig vergoed door het Rijk en de gemeente, je kan dus gewoon naar school gaan. Iedere tienermoeder onder de 18 jaar heeft recht op een zogenaamde babyuitkering, daarna kan je een gewone uitkering aanvragen.
Je kan dus nog gewoon naar school gaan.

Als je vragen hebt kan je me altijd pb'en Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:02

juulz schreef:
misschien een hele stomme vraag hoor, ik ben 14 en heb nog helemaal geen ervaring daarin:P, maar heb je er, toen je het realiseerde, niet aan gedacht om een morning after pil te halen? of was het toen al te laat? (langer dan 72 uur na de sekks werkt ie niet meer volgens mij:S)

Precies het zelfde hier.. ik ben 15. Maar zoals eerder in dit topic. als je nog zo jong bent waarom inderdaad niet dubbel!?
en zelf vind ik een vriend van 21 als je 15 bent.. best wel een groot verschil.
maar goed hier is niets aan te veranderen.
een kennis van mijn moeder heeft nu ook een dochter gekregen (tegen haar wil in waarschijnlijk) een heeft het heel lang verzwegen.. het is iig goed dat je het niet gaat verzwijgen
veel sterkte verder dan

x

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:52

Joyckuh schreef:
Ik was net 16 toen ik zwanger raakte, het was net uit met mijn exvriend en ik was nog bezig met mijn havo opleiding. Nu ben ik 18, ik heb een geweldig lief leuk zoontje die in oktober alweer 2 jaar word, heb een havo diploma op zak Haha! , ik start waarschijnlijk in december met de verpleegopleiding en met de vader van Jari heb ik een omgangsregeling.

Misschien wel handig om te weten:

Kinderopvang word volledig vergoed door het Rijk en de gemeente, je kan dus gewoon naar school gaan. Iedere tienermoeder onder de 18 jaar heeft recht op een zogenaamde babyuitkering, daarna kan je een gewone uitkering aanvragen.
Je kan dus nog gewoon naar school gaan.

Als je vragen hebt kan je me altijd pb'en Lachen

dankje voor je berichtje! fijn om te lezen dat het dus wel kan Lachen
hoe heb je het je ouders verteld als ik vragen mag? (je mag het ook pb´en!)
ik heb nu weinig tijd.. maar morgen ben ik weer thuis..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:57

Valiant schreef:
quellian, waarom ben je het er niet mee eens als ik vragen mag?

Omdat ze ook had kunnen kiezen voor extra voorbehoedsmiddelen, of de map oid

Ik wens je veel sterkte, met de situatie met je vriend en alles.. Hoop dat je eruit komt. Ik kan me héél goed voorstellen dat je het niet weg wilt laten halen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:27

_ennu_ schreef:
voor gekozen maar ik ben in deze situatie gekomen! en ik probeer er nu het beste van te maken..

Nou als je niet zo dom met de pil om was gegaan was dat niet gebeurd.
Eigen schuld dikke bult heet dat.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 16:09

Charos schreef:
_ennu_ schreef:
voor gekozen maar ik ben in deze situatie gekomen! en ik probeer er nu het beste van te maken..

Nou als je niet zo dom met de pil om was gegaan was dat niet gebeurd.
Eigen schuld dikke bult heet dat.

ik heb 2x antibiotica gehad.. bij de apotheek hadden ze er niks van verteld.. maar ergens wist ik wel dat de pil dan minder betrouwbaar was.. het was dom om het zonder condoom te doen...
eigen schuld dikke bult? ik neem nu toch de verantwoordelijkheid voor me eigen fout... ik praat het zeker niet goed wat ik heb gedaan.. maar het is nu eenmaal zo!! wat moet ik dan?? heel de dag gaan zitten huilen en maar zitten denken had ik het maar met condoom gedaan... daar heb ik nu niks meer aan hoor.. ik moet verder met me leven..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:32

Ik vind dat je er erg volwassen mee omgaat Lachen (in tegenstelling tot -helaas- je vriend).

Ik zou inderdaad met Joyckuh gaan PB-en, ik denk dat je daar veel aan hebt.

Ik heb ook eerder in dit topic wat harde woorden gesproken m.b.t. jongeren en pilgebruik, ik weet dat je daar in jouw geval nu niks meer aan hebt maar het was meer bedoeld om sommigen die nu meelezen een beetje aan het nadenken te zetten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:39

mag ik even aan jullie vragen, waarom er altijd zo nega over tienermoeders word gedaan, terwijl het ook juist heel goed kan gaan.
ik doe alles zelfstandig, woon op me eigen, werk voor mijn geld.. en zorg zelf voor mijn kind.
en weet je ik ben 19 en was 17 toen ik hem kreeg, jammer dat mensen altijd vooroordelen hebben....
misschien eerst denken voordat er wat gezegt word.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:47

Sja Pascal, men gaat uit van het algemeen en jij bent een uitzondering. Iemand die suffig genoeg is om te jong zwanger te raken, zou ook wel eens te suffig kunnen zijn om een kind op te voeden.
Daarnaast, het ideale is als een kind een vader en een moeder heeft. Het kind van zo'n jonge moeder heeft wel vaak een moeder, want die krijgt het. MAar de vader krijgt het niet en houdt zich ook meestal ZEER afzijdig. En dat zal ook wel iets met leeftijd te maken hebben.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:50

of niet, pascal zijn vader is nml met mij getrouwd....

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 17:03

vanochtend belde me vriend op om zijn excuses aan te bieden en dat hij erg geschrokken was! hij heeft gezegd dat we er zodra ik thuis ben over praten..
ik ben blij dat hij d´r al iets rustiger onder is!

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:55

geukig maar..Lachen ik hoop dat je hem mag houwen en dat hij gaat accepteren ik leef wel met je mee Knipoog

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:28

sammy schreef:
geukig maar..Lachen ik hoop dat je hem mag houwen en dat hij gaat accepteren ik leef wel met je mee Knipoog

d´r is niemand die mij gaat verplichten een abortus te plegen Lachen het zou alleen wel makkelijker zijn als het geaccepteerd zou worden!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:42

Pascal schreef:
of niet, pascal zijn vader is nml met mij getrouwd....

Wederom uitzondering. Zo gaat het meestal niet .

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 20:08

aan trouwen met ik de eerste paar jaar nog niet denken! maar ik zou het wel fijn vinden (ook voor het kind!!) dat me vriend bij me zou blijven..

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:17

_ennu_ schreef:
aan trouwen met ik de eerste paar jaar nog niet denken! maar ik zou het wel fijn vinden (ook voor het kind!!) dat me vriend bij me zou blijven..

Zo een gedachte is al snel een illusie....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:17

JE hebt straks een kind met hem. Dat gaat nog veel verder dan alleen maar getrouwd zijn. Trouwen is een stap van niets i.v.m. het krijgen van een kind.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:55

Ik wilde toch nog even iets kwijt in zijn algemeen.
Een ongeluk zit soms ook in een klein hoekje. Dan spreek ik niet over ennu, want dat weten we nu wel hoe het is gegaan. Maar ook als je netjes de pil gebruikt is de kans aanwezig dat je zwanger wordt. Dat zie de laatste tijd wel vaker op topics in bokt. En ik denk niet dat er mensen zijn die het en met een condoom doen en de pil gebruiken bij een vaste partner. Als je perse geen risico wilt lopen dan moet je het niet doen. Dus ik vind de mensen die het allemaal zoveel beter weten nogal makkelijk praten. Soms overkomt het je en ik vind het knap als men als een volwassen persoon de keus maakt die zij wil. Wel of niet houden is voor iedere vrouw haar eigen beslissing. Het is haar leven en dat evt van de baby.
Ik was ook 16 toen ik een vaste vriend had en de pil ging slikken, mij had het net zo goed kunnen overkomen, ookal slikte ik wel netjes en lette ik op de bijsluiter van de pil.
En ik denk ook dat het makkelijk is om iemand te veroordelen als je zelf niet in zo'n situatie bent. Iedereen weet je het altijd beter. Nou zo'n persoon heeft het al moeilijk genoeg in zo'n situatie. Iemand wil gewoon graag even zijn hart luchten.
Ik ook geloof ik........
Nogmaals sterkte ennu.