Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:02

Ik vind het eigenlijk best wel, zeg maar egoistisch dat sommige mensen er zo makkelijk over praten hoor Verward
'Zo'n tampon is toch niet zo groot dus ik kan het makkelijk in het riool pleuren'
daar is het riool toch helemaal niet voor? Wat is het nou voor moeite om er een papiertje om heen te doen en het weg te gooien, dat is toch veel beter voor het milieu ook? Een tampon breekt echt niet af!
En de kans op een opstopping is zó groot! Ik vind het maar een beetje makkelijker gedacht van sommige mensen..
Als je badkamer een keertje onder staat praten jullie wel anders denk ik..

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:10

ik spoel ze ook altijd door. wel zo makkelijke n vind t niet zo fris als mensen m in de prullenbak vinden.

Jamy als mijn badkamer volloopt zie ik t dan wel weer. en of t zo slecht is voor t milieu weet ik niet want heb me niet verdiept in hoe het zuiveren van het rioolwater werkt. ik weet niet waar n tampon van gemaakt is maar ik zou denken dat ie wel afbreekbaar is. maar ik ben egoistisch zoals je zegt en eigenlijk maakt t me niet eens zoveel uit Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:27

Tampons zijn dus echt niet afbreekbaar..
Is het nou zo'n grote moeite om er eventjes een toiletpapiertje omheen te doen en in 't prullenbakje te gooien?
Ik wist echt niet dat zoveel mensen alles gewoon door de wc pleuren..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:56

Bij mijn opa is de wc wel een keer verstopt geraakt omdat mijn tante de tampons altijd door de wc spoelde.
Sindsdien gooi ik ze altijd braaf in een afvalbakje (als er eentje staat), zoniet dan gooi ik ze wel in de wc.
Let altijd wel op dat het goed gaat... Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:16

Jamy schreef:
dat is toch veel beter voor het milieu ook? Een tampon breekt echt niet af!

Het wordt toch allemaal gefilterd?
Vuilnis moet ook 'afgebroken' worden. Die geperste pluk watten zal wel gewoon verbrand worden neem ik aan. Wat is er onnatuurlijk aan watten?

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:02

tampons kunnen ook opzetten he .
leg ze maar eens in een bakje water en kijk is hoe groot ze kunen worden.

bij ons op school had is een meisje een (schone0 Tampon in de mond gedaan en een uur opgekouwd
nou dat ding was toch al 3 keer zo groot geworden.
dus het lijkt me dat ze in het riool ook gaan opzetten, en daardoor die ondstopping komen?

gooi ze ook gewoon in prulebak

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:11

ladigo14 schreef:

Liever in de prullenbak dan in mn mond ja... Sigaar

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:13

Deze discussie kan je beter stoppen. Nátuurlijk verstopt die hier van, Doe het nooit. maar dan ook nooit!

Pak een plastic zakje, doe hem daar in. en gooi hem fijn in de prullenbak Lachen

Opgeruimd staat netjes zeggen we dan Ja

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:12

ladigo14 schreef:
tampons kunnen ook opzetten he .
leg ze maar eens in een bakje water en kijk is hoe groot ze kunen worden.

bij ons op school had is een meisje een (schone0 Tampon in de mond gedaan en een uur opgekouwd
nou dat ding was toch al 3 keer zo groot geworden.
dus het lijkt me dat ze in het riool ook gaan opzetten, en daardoor die ondstopping komen?

Ok je vroeg erom Vork Haha!
Afbeelding

Dit kunstwerkje is trouwens niet speciaal voor dit topic gemaakt, maar al een jaartje of twee geleden. Knipoog

Overigens behoor ik tot de groep "prullenbakmensen" idd voldoende wc papier erom (te weinig is niet zo'n fris gezicht als je wat heavy ongesteld bent en je gooit een paar uur later de volgende erin, of je bezoek het lege wc rolletje Vork ) en in het prullebakje ermee!
Prullebakje regelmatig legen en niks aan handje (en zowel dan hebben we gelukkig SCHOON, GEZUIVERD water Clown )

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:09

Wie kauwt er nou op een tampon? Verward
Haha!

Ik trek ze altijd door.. Teveel gedoe om ze in een wc papiertje te proppen en in de prullenbak te mikken. (en als je ze dan in dat wc papiertje hebt gedaan, en je knijpt iets te hard.. Iew! Tong uitsteken )
Maar bij vreemden gooi ik ze wel altijd in de prullenbak. Zo banketstaaf als hun wc verstopt door mijn tampon.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:38

goh rare vraag past een tampon nog in je mond als ie 3x zo groot is....?

nouja niet van belang haha ik gooi ze altijd braaf weg in een stukje papier uiteraard en als er geen prullebakje staat draai ik ze in een papiertje en dan gooi ik ze ergens anders weg
ik heb in het verleden wel eens doorgespoelt we waren toen op een evenement iets met paarden en daar waren de wc's een heel stuk verwijderd van de rest en om nou ongeveer 10 minuten met zo'n warm dink in je hand te gaan lopen...nee bedankt toen spoelde ik ze dus gewoon door, later bleek wel dat ik niet de enige was die niet wist wat ik er mee moest doen want toen de wc's werden weggehaald (waren van die *hoe heet dat ook alweer* containerwc's dan maar )en toen die werden weggehaald lagen er allemaal van die opgerolde stukjes papier onder dat was wel ranzig kan je het beter doorspoelen volgens mij.....

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:40

[quote="StOoRzEnDeR"]
en om nou ongeveer 10 minuten met zo'n warm dink in je hand te gaan lopen...quote]

Hahahaha! Ik zie het al voor me:

'Wat heb je daar in je hand?'
'Oh, niks, gewoon een tampon...'

Knipoog

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:45

hahahahh Tong uitsteken

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:48

haha bah ik moet er niet aan denken hoor bah haha

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:55

Hoeveel moeite is het nu om het in een dik rolletje wc papier te rollen? Je hoeft het niet eens aan te raken, gewoon in het afval bakje die hap. Regelmatig het afvalbakje verschonen en niks aan de hand. Lekker idee dat mensen het doorspoelen, en het later gezuiverd wordt, en er drinkwater van wordt gemaakt.. iehwl Haha!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 01:59

*weet nu iniedergeval hééééééél zeker dat ik niet in een waterzuiverings bedrijf ga werken*

{was het toch al niet van plan hoor}

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 02:12

Hanneke84 schreef:
Lekker idee dat mensen het doorspoelen, en het later gezuiverd wordt, en er drinkwater van wordt gemaakt.. iehwl Haha!

Achja, je drollen drijven er ook al in rond, dus dan maakt een tamponnetje meer of minder ook niet meer uit Knipoog

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:43

Op de verpakking van de tampons van Tampax staat dat ze doorgespoeld mogen worden omdat ze afbreekbaar zijn... Dus ik spel ze gewoon door... Gebruik ik een ander merk tampons gaan ze in een papiertje in de prullenmand... Een verstopte wc is toch ranziger dan je eigen tampon in een papiertje wikkelen...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:01

PeruaansePas schreef:
Hoe groot denken sommigen dat een tampon wordt?
Als je al verstopping krijgt, kan dat ook heel andere redenen hebben, tja als er dan tampons achter de verstopping blijven steken wil nog niet zeggen dat de tampons de boosdoeners zijn...
De vervuiler betaalt, waarom denken jullie anders dat tampons zo duur zijn? Knipoog

Dus jij beweerd dat de taponfabrikant betaald aan het waterzuiveringsbedrijf of aan de staat voor de vervuiling door hun tampons? Clown
Of dat er extra belasting op zit? Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:21

Mensen die ze door de wc spoelen vind ik ronduit asociaal!
wat is nou de moeite om ze eventjes in een papiertje te rollen en ze in de prullebak te doen??!!
je hoeft er niet eens aan te zitten als je hem gewoon aan het touwtje houd en dan een papiertje eromheendoet.
Maargoed, sommige mensen zijn daar te lui voor.
ik zou het iig zelf nooit doen, is zo verschrikkelijk slecht voor het millieu omdat ze gewoon niet afbreekbaar zijn.
mja...

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:54

StOoRzEnDeR schreef:
goh rare vraag past een tampon nog in je mond als ie 3x zo groot is....?

ik was het zelf niet hoor Clown
maar het was ook een mini geloof ik.
ja schijnbaar past die dan nog in je mond.
jha je mond wil dan niet helemaal meer dicht. teminste bij haar niet Vingers aflikken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:10

Natalie schreef:
Op de verpakking van de tampons van Tampax staat dat ze doorgespoeld mogen worden omdat ze afbreekbaar zijn... Dus ik spel ze gewoon door... Gebruik ik een ander merk tampons gaan ze in een papiertje in de prullenmand... Een verstopte wc is toch ranziger dan je eigen tampon in een papiertje wikkelen...

Tampax zwelt ook in de lengte ipv in de breedte net als die vieze OB's (die ik niet eens uit mijn doos krijg na gebruik, maar dat is een ander verhaal)

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:14

ik spoel ze al 5 jaar door nog nooit problemen gehad Haha!
maanverband kun je volgens mij beter niet uit proberen die blijven denk ik plakken Haha! hahah

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:15

Urielle schreef:
Natalie schreef:

Tampax zwelt ook in de lengte ipv in de breedte net als die vieze OB's (die ik niet eens uit mijn doos krijg na gebruik, maar dat is een ander verhaal)

dat zal lekker zijn dat ze afbreekbaar zijn
laat je m n x te lang zitten krijg je m er nooit meer uit!!
hehe nee zal vast niet zo zijn.

misschien kleinere maat nemen als je m er niet goed uitkrijgt???

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:17

Het lijkt me beide niet handid Lachen Zeker maandverband niet. Ik zou tampons gewoon weggooien en niet door de wc spoelen. starks heb je verstopping nou leg dat dan maar eens uit. Zou me daar niet echt prettig bij voelen.