help! ik val in razend tempo teveel af!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

letziforevr

Re: help! ik val in razend tempo teveel af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:03

nou meid,gelukkig zijn ze er mee bezig!
sterkte alvast en hou je een beetje rustig he??

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:53

fijn dat je vriend bij je kan zijn Lachen voor het geval dat.
sterkte meid Lachen

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 00:27

goed weer een leuk punt in me leven ben hondsberoerd komt me vriend het UITMAKEN!!! dus ik zit weer heel het weekend alleen! had me er zo op verheugd dat hij kwam eindelijk iemand die er was en voor me zou zorgen als ik ziek werd
maar het mocht niet zo zijn Verdrietig

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:28

dat die het dan niet NU uitmaakt, dat vind ik wel een beetje zielig van 'm..
Tss sh i thappens toch Ach gut

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:40

Wat vervelend dat je nu ook nog met een verbroken relatie zit.Kun je er nog wel ij hebben.Ik heb me eens een beetje in je ziektebeeld verdiept en heb je al eens aan Hepatites gedacht????
HEPATITIS B

Hepatitis B is een ernstige infectieziekte, die wordt veroorzaakt door het hepatitis B-virus. Dit virus dringt de levercellen binnen en veroorzaakt daar een ontsteking. Afhankelijk van de ernst van de ontsteking treden meer of minder klachten op. Klachten kunnen ook ontbreken.

In de volksmond wordt hepatitis wel geelzucht genoemd. Geelzucht is echter een gevolg van een ontstoken lever. Dit komt ook voor bij ontstekingen van de lever, die niet door hepatitis B worden veroorzaakt.

Twee tot zes maanden na besmetting kunnen klachten ontstaan. Slechts één op de drie mensen met hepatitis B heeft klachten. Er kan dan bijvoorbeeld sprake zijn van vermoeidheid, lusteloosheid en koorts. Meestal gaat de ziekte door rust over en verdwijnt het virus. In 5 tot 10% van de gevallen blijft iemand 'drager'. Bij dragers blijft het virus in het lichaam aanwezig. Een klein deel van de 'dragers' houdt een blijvende ontsteking van de lever, die ernstige klachten kan veroorzaken. Tegenwoordig is behandeling van chronische hepatitis B mogelijk.
Er bestaat een vaccinatie om te voorkomen dat je hepatitis B krijgt. Een dergelijke vaccinatie is te overwegen voor iemand wiens vaste partner geïnfecteerd is met hepatitis B.

OVERDRACHT

Hepatitis B is zeer besmettelijk. Het virus bevindt zich in bloed. Maar ook in lichaamsvloeistoffen zoals sperma en vaginaal vocht van patiënten en dragers. Bloed is het meest besmettelijk. Je kunt een hepatitis B-infectie op een aantal manieren oplopen. De voornaamste zijn:

Seksueel contact waarbij de geslachtsdelen met elkaar in aanraking komen én bij pijpen en likken van de geslachtsdelen. De kans op infectie is groter als er wondjes in het slijmvlies zijn. Bijvoorbeeld als je al een andere soa hebt. Anaal seksueel contact geeft de meeste risico's, omdat de slijmvliezen bij deze vorm van seks gemakkelijk beschadigen. Het risico van infectie is bij seksueel contact groter tijdens de menstruatie.

Bloedbloedcontact bij druggebruikers die elkaars spuiten en naalden gebruiken. Maar ook bij medisch personeel dat veel in aanraking komt met bloed en daarbij zelf een verwonding oploopt (bijvoorbeeld prikongelukjes met gebruikte naalden). Ook het gezamenlijk gebruik van scheermesjes kan risico geven.

Als een zwangere vrouw hepatitis B in het bloed heeft, is de kans groot dat ze het virus tijdens of vlak na de geboorte aan haar kind doorgeeft.

KLACHTEN EN GEVOLGEN

Klachten
Wie geïnfecteerd is met het hepatitis B-virus, merk daar meestal weinig of niets van. Slechts één op de drie geïnfecteerden krijgt twee weken tot zes maanden na het moment van infectie klachten. Zoals: vermoeidheid, lusteloosheid, misselijkheid, buikpijn, jeuk. Soms ook gewrichtspijn en koorts. Nadat de klachten zich geopenbaard hebben, kan geelzucht optreden. Het oogwit wordt geel. De huid soms ook. De urine wordt erg donker (als oude thee) en de ontlasting erg licht (als stopverf).
De duur van de klachten is wisselend, van enkele weken tot maanden. Ook als alle klachten zijn verdwenen, kan de vermoeidheid maanden aanhouden.
Als het virus uit het lichaam verdwijnt, herstelt de lever zich van de ontsteking en verdwijnen de klachten. Dat gebeurt bij volwassenen in negen van de tien gevallen. Soms blijft de lever ontstoken en blijven de klachten, vaak met tussenperioden, terugkeren. Dit wordt een chronische hepatitis B genoemd.
In 5-10% van de gevallen blijft het virus nog vele jaren, soms levenslang, in het lichaam aanwezig. Het lichaam maakt dan geen antistoffen die het virus onschadelijk kunnen maken. Iemand die het virus bij zich blijft dragen, noemen we een drager van het hepatitis B-virus. Dragers kunnen zonder lichamelijke klachten, door het leven gaan. Maar ze blijven wel besmettelijk en kunnen het virus dus doorgeven aan anderen.

Mogelijke gevolgen bij mannen en vrouwen
Een chronische hepatitis B-infectie kan blijvende gevolgen hebben. Alle hepatitis B dragers lopen risico op een slecht werkende lever, levercirrose (littekens op de lever) en leverkanker. Een enkele keer verwijdert het afweersysteem het virus na jaren alsnog spontaan uit het lichaam.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 00:41

2x Bloos .

chally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:59

Dat meen je niet!!! wat een loser zeg!!!
Dan is hij je in ieder geval NIET waard Boos!

Hoe is het nu verder met je?? Ach gut

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:10

Ben ik de enige die zich afvraagd of het wel zo verstandig is om te gaan werken als je zo ziek bent? Zeker als je dadelijk niet mag werken dan zullen ze je in je proeftijd ontslaan....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:17

Wow meis, ik hoop dat ze snel vinden wat er mis is met je! En wat een banketstaaf van een vriend zeg, dat hij het uitmaakt wanneer je hem hard nodig hebt.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:24

orionneke schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagd of het wel zo verstandig is om te gaan werken als je zo ziek bent? Zeker als je dadelijk niet mag werken dan zullen ze je in je proeftijd ontslaan....

ik sta al onder contract zit nu gewoon in de ziekte wed maar wil weer zo snel mogenlijk aan de gang had heel me zinnen gezet op het weekend dat me vriend er was en nu maar helaas dus ja nu kan ik beter een paar uurtjes gaan werken als de rest van de week nog alleen thuis zitten

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:26

chally schreef:
Dat meen je niet!!! wat een loser zeg!!!
Dan is hij je in ieder geval NIET waard Boos!

Hoe is het nu verder met je?? Ach gut

vannacht ging het ontzettend klote maar dat had ook een andere rede heb niet geslapen veel buikpijn gehad onrustig geweest veel braak neigingen maar er kwam niet als slijm ed dus viel mee
verder gaat het toppie OK dan! Huilen Huilen Huilen Huilen

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:28

FlairS schreef:
2x Bloos .

sommige dingen die je zegt kloppen sommige dingen niet me oog wit word niet geel bijvoordbeeld ik zelf ook niet echt vind ik
verder het misselijk zijn en de urine enzo kloppen wel redelijk
maar ik moet gewoon afwachten weet niet of ik daar oop op getest word met dit onderzoek eigenlijk

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:54

Hey

Wat een banketstaaf dat hij het dan ook op z´n moment uitmaakt zeg!
Over Heb B je moet dan ook meestal echt gelige oogleden en slijmvliezen hebben. De symtomen kloppen ook niet helemaal denk ik. Maar goed ik zou ff afwachten wat de dokter zegt. Misschien wordt je alleen maar bang van dit.

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:01

Je had vandaag toch afspraak bij de dokter .
hoe is het gegaan Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:05

Jeetje meis, wat ene verhaal, heel veel sterkte in ieder geval, en blijf drammen als ze het niet kunnen vinden hoor! Soms zijn ze erg makkelijk in het ziekenhuis.

Verder stom dat je vriend het nu uitmaakt! Had je het aanzien komen of totaal niet? Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en een hele dikke knuffel van mij Ach gut

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:19

@ ladigo14
love_gino schreef:
ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en die heeft GELIJK me suiker geprikt want hij was er van overtuigt dat ik suiker had maar dat was sus niet ik had een bloedsuiker van 4.2 en dat was normaal blijkbaar
hij heeft gebelt met de neuroloog maar die zei dat het eigenlijk niets te maken kon hebben met de val van me pony
toen moest ik bloed gaan prikken en urine in gaan leveren
bloedprikken brrrrrrrr maar goed ze hebben op me lever en schildklier ed geprikt
maar goed daar konden ze nu nog niets van zeggen toen moest ik urine in gaan leveren en ging het wegbrengen en ze stonden met open mond te kijken naar de kleur ( ik ook in het begin) het was een bijna oranje!!
maar goed onderzoek gaat het uitweizen verder
hij heeft het niet over een lintworm gehad of andere dingen gehad hij wist eigenlijk gelijk zeker dat het suiker was maar dat was echt niet
afwachten nu Verward

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:38

love_gino schreef:
orionneke schreef:

ik sta al onder contract zit nu gewoon in de ziekte wed maar wil weer zo snel mogenlijk aan de gang had heel me zinnen gezet op het weekend dat me vriend er was en nu maar helaas dus ja nu kan ik beter een paar uurtjes gaan werken als de rest van de week nog alleen thuis zitten

Ow ik dacht dat je een nieuwe baan had....vandaar. Ja echt knudde dat hij uitgerekend dit weekend het uitmaakt. Zat het er al aan te komen?

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:42

Jeetje wat erg voor je, dat van je vriend. Voel je je al zo rot en dan dit nog erbij. Hij wist toch wel dat je ziek was? Jongens zijn soms zulke Nagelbijten / Gniffelen .
Ik heb een ex gehad en die kwam ook niet naar me toe toen mijn hond moest inslapen. Dat vond ik heel vreemd. Een paar dagen later maakte hij het ook uit. Net nou je al zoveel verdriet hebt.
Over dat Hepatitisch B. Je zei dat je voor je lever getest werd. Dus als je leveruitslagen niet goed zijn zullen ze zeker verder zoeken in die richting.
Maar ik zou me maar niet te druk maken over allerlei ziektes.
Als het echt heel erg ernstig was geweest, dan had de HA je gisteren al gebeld hoor. Tenminste dat is wel de normale gang van zaken.
Als er bij ons op het lab zeer afwijkende uitslagen worden geconstateerd dan bellen we gelijk de HA en die neemt neem ik aan meteen contact met de patient.
Ik zei al eerder, ik denk niet dat we zelf moeten gaan zoeken naar afwijkende dingen, want dan kom je bij de meest afgrijselijke ziektes uit. Ik zelf ben namelijk zo'n iemand die als ik iets voel gelijk het ergste denkt. En dan heb ik ook nog de achtergrond van mijn werk, dus ik weet wat voor een enge dingen er allemaal kunnen voorkomen. Soms maak ik me zelf ook helemaal gek met het idee dat ik wat mankeer. Vaak omdat ik net bij ons in het ziekenhuis dan net een jong iemand met een ernstige ziekte heb gezien of van gehoort en dan voel ik ook gelijk wat.
Dus ik hoop dat je jezelf niet al te druk maakt. Maandag hoor je vast de uitslag. En als het niet gaat in het weekend, gewoon de dienstdoende arts bellen hoor. Daar zijn ze voor.
Sterkte met alles.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:58

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Erg raar in ieder geval! Heel veel beterschap en hopen dat de uitslag snel komt!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 20:02

Citaat:
het uitmaakt. Zat het er al aan te komen?

neej had het totaal niet aan zien komen we hebben een aantal weken gewoon nog naar huizen wezen kijken omdat we samenwoon plannen hadden Boos!
ben er echt kapot van! me paardje voelde het ook toen ik in haar stal zat en deed zo met haar lipje door me haar friemelen! van het komt wel goed!
dat was zoooo lief ik das gelijk weer een klein beetje getroost Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:10

jeetje, dat komt allemaal lekker tegelijk zeg Scheve mond Ach gut
een bloedsuiker van 4.2 is trouwens wel redelijk laag hoor, tenzij je die ochtend niet ontbeten hebt..
ik ben benieuwd wat er uit de testen komt, heel veel sterkte in ieder geval!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:48

Ze had volgens mij niet gegeten die ochtend dus dan klopt het toch wel of niet?
Veel sterkte met je gezondheid en ook met dat je vriend het uit heeft gemaakt! Boos! Echt een lekere timing! Verward
Ik ben erg benieuwd wat het nu lijkt te zijn want 17 kilo in 3 weken is niet niks! Ben je ondertussen nog meer afgevallen of niet?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 00:44

ik weet niet heb niet meer gekeken (durf niet zo goed) en neej had niet gegeten die ochtend
maar daar za de dokter wel rekeing mee gehouden hebben

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:58

Ik had je verhaal gisteren al gelezen, maar nog niet gereageerd, maar nu ik dat over je vriend lees moet ik echt ff reageren.

Wat een *&%&%&^%&*(&(*()*)(*(&(&*(&)

Echt ongelofelijk wat een timing om het nu uit te maken. Nouja voordeel is dat je nu wel weet wat je aan hem hebt, nog minder dan aan een wc papiertje. Vork Clown

Nee serieus, vind het echt heel laag!

Over je ziektebeeld, die donkere urine duidt inderdaad onder andere op vochttekort, probeer dus wel voldoende vocht binnen te blijven krijgen!! Verder denk ik idd richting iets met de lever, maar wat weet ik ook niet.

Maar degene hierboven die zei dat je niet teveel moet piekeren erover heeft gelijk. Je zal maandag de uitslag wel krijgen, in elk geval zijn de artsen met je bezig en dat is het belangrijkste!'

Lekker rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen hoor!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:53

Een glucose (suiker spiegel) van 4,2 nuchter is normaal.