Microgynon 30 en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Re: Microgynon 30 en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:03

Citaat:
Roanne, voel je je nu ook beter? Ik heb ook de M30 en die slik ik al jaren, het is van het laatste jaar dat mij hormonen opspelen en idd overstuur zijn. Dat rommelige herken ik ook wel, beetje rusteloos en nergens zin in, ook niet in "jeweetwel". Zit te overwegen om ook te stoppen met M30. Mijn vraag is eigenlijk, voel je je beter op de lange termijn nu je gestopt bent met M30?

Ik voel me nu veel beter, niet meer zo rommelig, overstuur, hoe je het noemen wil. Ook dat "jeweetwel" is terug, ik voel me zeker beter nu ik ermee gestopt ben. Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:13

Ik ben sinds vorige maand gestopt met M30... maar ben eigenlijk maar meteen helemaal gestopt met de pil...
Voor mij en mijn vriend is het gewoon niet meer nodig... ik merk nu wel dat mijn lichaam wat aan het aanpassen is... ben de afgelopen weken erg emotioneel en voel me niet 100% lekker in mijn vel zitten... houd dit aan dan begin ik mooi weer, maar ik ga er maar vanuit dat het gewoon eventjes een overgangsfase is aangezien ik toch goed en wel 7 jaar de pil heb geslikt...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:34

Bealy schreef:
Mensen die vaak doorbraakbloedingen hebben zou ik aanraden om dit te overleggen met je HA, het lijkt mij dan nl. dat die pil voor jou toch niet optimaal werkt. Ik heb dat in 8 jaar tijd nooit gehad en werd altijd op de dag af (zelfs op het uur af!) op dezelfde tijd 'ongesteld'.

Roosje, als je vaak buikgriep hebt moet je al helemaal oppassen, dat vermindert ook de werking.

nou sorrie to wake you up
maar bij mij kon je idd ook de klok er op gelijk zetten
zondags om 10,00 Haha!

de zwangere dames : probeer er zoveel mogelijk van te genieten
het gaat allemaal zoooo snel

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:37

Toen ik de pil slikte wist ik ook altijd precies op welke datum in ongesteld zou worden, en altijd tegen 12u Haha! Zo stom...maar toen ik met de pil stopte heeft het nu zeker 2,5 jaar geduurt voor alles weer op de regel was. Maar goed, stoppen met de pil is voor ons een bewuste keuze geweest Haha! en geen excuus omdat hij te duur zou zijn oid Bloos

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:45

Ik ben blij dat ik dit topic nu lees, en niet 2 dagen terug, toen ik ruim een halve dag te laat ongesteld werd (wrs door de warmte, hoop ik Haha!)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:48

Charos schreef:
Ja de baby houd ik, ik ben 10 dec. uitgerekend.

Wat een ontzettende mooie datum, is mijn verjaardag dus als je beeb zich nou even aan de datum houd, hihi. Haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:49

Kimberley77 schreef:
Charos schreef:
Ja de baby houd ik, ik ben 10 dec. uitgerekend.

Wat een ontzettende mooie datum, is mijn verjaardag dus als je beeb zich nou even aan de datum houd, hihi. Haha!

En mijn verjaardag Knipoog naapers

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:52

10 december 1 groot feest lees ik net Haha!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:54

roosje84 schreef:
Mag ik misschien vragen aan diegene die MG gebruiken..wat hebben jullie als bijwerkingen(als jullie die hebben)

1e keer dat ik het gebruikte: 5 kilo aangekomen
2e keer dat ik het gebruikte: iedere ochtend misselijk en overgeven
3e keer dat ik het gebruikte: maand lang ongesteld geweest.
Nu heb ik gelukkig geen last meer van bijwerkingen.
Ik ben het in eerste instantie trouwens gaan gebruiken omdat ik echt ziek was als ik ongesteld was en omdat ik zeer ongerelmatig ongesteld was.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:55

RUBYWHITE schreef:
Toen ik de pil slikte wist ik ook altijd precies op welke datum in ongesteld zou worden, en altijd tegen 12u Haha! Zo stom...maar toen ik met de pil stopte heeft het nu zeker 2,5 jaar geduurt voor alles weer op de regel was. Maar goed, stoppen met de pil is voor ons een bewuste keuze geweest Haha! en geen excuus omdat hij te duur zou zijn oid Bloos

OMG Ik had eigenlijk gehoopt dat het wat sneller ging... dat je lichaam wat sneller alles weer op de regel had... maar zo te lezen niet dus nou ik hoop maar dat het niet bij mij ook zo lang duurt want dan wordt ik gek Knipoog
Bij mij is het ook bewust geweest hoor om te stoppen... Ik heb `m niet meer nodig wij hebben zonder anticonceptie middelen al mega veilige seks... nog veiliger dan met pil Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:47

nog veiliger dan de pil? Geheel onthouding zeker Haha! Nee grapje. Ja het heeft bij mij erg lang geduurt, wellicht ook wel wat stress maar elke keer als ik dacht nu gaat het gelijk op duurde het weer een half jaar voor ik ongesteld werd. Opzich dat ik het niet werd vond ik niet zo erg, maar goed als je graag zwanger wil raken is het wat lastig Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:32

RUBYWHITE schreef:
nog veiliger dan de pil? Geheel onthouding zeker Haha! Nee grapje. Ja het heeft bij mij erg lang geduurt, wellicht ook wel wat stress maar elke keer als ik dacht nu gaat het gelijk op duurde het weer een half jaar voor ik ongesteld werd. Opzich dat ik het niet werd vond ik niet zo erg, maar goed als je graag zwanger wil raken is het wat lastig Haha!

Mijn vriend is voor 4 jaar terug gesteriliseerd... dus echt veel veiliger mbt zwangerschappen kan het niet...
Als je zwanger wilt worden is dat inderdaad wel wat vervelend ja... ik heb wel door dat ik erg emotioneel onstabiel ben sinds ik gestopt ben... maar ben nog steeds precies op hetzelfde tijdstip ongesteld...
Maar nou ben ik sowieso altijd redelijk op tijd geweest maar ja een half jaartje niet ongesteld worden vind ik ook niet erg Knipoog Ik hoef toch niet zwanger te worden ...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:00

zou je van je vriend geen kinderen willen of hebben jullie samen al kids? Ach wij hebben zoiets als het gebeurd dan gebeurd het...destijds heb ik nooit echt aan de pil getwijfeld om eerlijk te zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 08:10

Tja Rubywhite, maar jij bent dan ook geen 18 meer(tenminste dat neem ik niet aan als je in zo'n prachtig huis woont). Ik woon nog bij mijn ouders thuis dus het is nog wel erg vroeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:23

Charos schreef:
Tja Rubywhite, maar jij bent dan ook geen 18 meer(tenminste dat neem ik niet aan als je in zo'n prachtig huis woont). Ik woon nog bij mijn ouders thuis dus het is nog wel erg vroeg.

Ik woon ook nog thuis maar ga na de bevalling samenwonen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:48

Ik heb ook M30, ben al een tijdje niet meer ongesteld geweest, maar gelukkig niet zwanger en we doen het met condoom voor alle zekerheid.
Heb twee testen gedaan, binnenkort naar de dokter, want ik moet toch een keer ongesteld worden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:09

OMG nu denken jullie allemaal dat ik oud ben omdat ik zo woon? Ik ben 26, dat is niet zo oud toch? Toen ik mijn man leerden kennen waren we beiden 17 en woonden nog thuis. Dus het had ons toendertijd ook kunnen gebeuren. We hebben altijd heel bewust de keuze gemaakt: opleiding afmaken, hard werken, huisje boompje beestje MAAR...als er wat gebeurd jammer dan hetzij zo..dan gaan we er wel voor.

Autje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:17

Lekkere Berichten Allemaal jullie maken me bang haha want ik was op vakantie ziek geweest met diaree en overgeven ik had 1 avond een uur geleden me pil gehad toen overgegeven wel een nieuwe genomen en nu zei me moeder je wist toch wel dat de pil niet meer betrouwbaar is ls je diaree hebt en overgeven enz,... OEPS,... moet volgende week ongesteld worden,...

Ik hoop EGT NIET dat ik zwanger ben man !!! kben 17 jaar zit ik egt niet op te wachten heb net me vmbo-diploma!!

Liefs *

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:20

Ik gebruikte ook altijd de M30, ik ben er mee gestopt. Ik had werkelijk nooit meer zin, liep op een gegeven moment bijna dagelijks rond met buikpijn en mijn hormonen waren echt in de war. Ik heb het zo'n 8 jaar geslikt, nu al een paar maanden helemaal niks meer. En langzaam begint mijn lichaam wat te herstellen, menstruatie is nu echt veel minder en veel minder heftig kwa stemmingswisselingen e.d. Ik weet alleen niet wat ik nu ga doen: een andere pil, of iets anders proberen. Voor baby's nog geen plannen iig.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:24

Ik slik ook de M30 en ik heb er nooit problemen mee gehad . altijd nog netjes ongesteld zonder dat het echt heftig was . en altijd nog zin ..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:40

...deze topic verklaard voor mij best wel heel veel..ook altijd M30 geslikt en 6 maanden geleden kregen wij dus te horen dat wij 2 kleine kindjes krijgen...heel leuk en we kunnen nu ook niet wachten totdat ze er zijn!!!....maar het heeft me echt wel wat ellende bezorgd om ventlief te overtuigen dat ik echt de pil heb geslikt....ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd heb getobt met anticonceptie.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:21

Ik slikte ook M30. Ben net gestopt en overgestapt op de Yasmin.
Ik had echt nooit meer zin. Liep ongeveer elke dag met hoofdpijn rond zonder enige andere aanwijzing daarvoor!
Nu samen met de dokter besloten om een andere pil te gaan slikken.
Ik heb nog nooit zoveel zin gehad Bloos Mijn vriend wordt al bijna gek Duivel

Voel me echt een stuk beter, ookal moet ik er nog even aan wennen.
Maar geen rare verschijnselen.

Voel me gewoon geweldig Vork

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:11

@ Dimitri, proficiat met jullie twee kleintjes. Vervelend dat je partner je in die zin wantrouwd alsof je het express gedaan zou hebben. Als mijn partner zoiets in zijn hoofd zou halen om te denken zou ik zijn bovenkamer eens bij elkaar schudden Bloos

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:14

heb al een jaar of 14 microgynon en ook wel eens vergeten, gelukkig nog nooit zwanger geweest..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:43

Wat vervelend zeg dat je zwanger bent geworden door de pil heen. Heb je niet toevallig een keer diarree gehad?

Heel veel geluk en succes gewenst tijdens je zwangerschap, en natuurlijk voor straks met de bevalling. Ook veel sterkte met het wennen aan de gehele situatie!