Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re: Hoe agressieve cyclus vriend doorbreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:21

Had net heel verhaal getypt, istie weg... Nou ja, nu even geen zin om dat opnieuw te typen...

Ik wil je nu alleen even zeggen, geef hem niet zomaar op! Mensen met adhd hebben ook liefde en aandacht nodig, net als ieder ander mens. Alleen misschien net even wat meer.

En wat ik lees, die aggressieve buien komen op wanneer zijn pillen beginnen uit te werken. Ritalin is ook niet alles, al eens gekeken naar andere medicijnen? Ik heb bijv al goede verhalen gehoord over carnitine...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:09

Ik hoop dat die therapie wel zin heeft.
Hij is nog harstikke jong en ADHD is een afwijking die je niet zomaar even
met therapie kan aanpakken, het is een stoornis in de hersenen.
Puur lichamelijk dus.
Maar ondanks alles hoop ik dat jullie het gaan redden.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:25

Nou ja met therapie verander je in eerste instantie niet de hersenen, maar als het goed is leer je strategieen om beter met de stoornis om te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:27

Therpaie veranderd zijn hersenstructuur idd niet, maar wel de inhoud van zijn hersenen, dus een deel van de schema's en denkbeelden. Het gaat erom dat hij leert om met zichzelf om te gaan, want hij kan prima met anderen overweg, maar zit vaak met zichzelf in de knoop Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:38

Ik zou hem gelijk dumpen hoe moeilijk het ook is en hoeveel je ook om hem geeft weg ermee.....je moet heel hard zijn voor jezelf ..! Dit word van kwaad tot erger...heb er ook zo 1 gehad ...die heeft me 1 keer letterlijk en figuurlijk het huis uit GETRAPT nou dat was de eerste en de laatse keer ben nooit meer terug gegaan....hij heeft lopen huilen en alles dat ie zo spijt had maar echt niet....niemand slaat mij of gaat zo tekeer tegen mij.....opzouten !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:40

als hij mij slaat is het ook afgelopen, maar dat doet hij niet omdat hij boos is om zichzelf: dus hij slaat zichzelf.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:00

ik heb niet alles gelezen. maar bij d meeste teksten wil jij toch graag verder met die jongen.
dan zou ik dat ook al uitgangspunt houden (doe je ook al )

als ik jullie was zou ik samen naar een maatschappelijk werkster gaan (is mijn moeder ook dus ik weet er een beetje vanaf) dit is nog niks vast. maar die kan een objectieve mening geven over hoe en was. ook kunnen jullie dan bijvoorbeeld met zijn 3en beslissen over welke gedragstherapie goed is, over de medicijnen kunnen ze niet veel zeggen denk ik. maar het maatschappelijk werk is erg goed in het doorverwijzen naar de goede mensen.

ook is er misschien iets voor jouw... over hoe je het beste met deze mensen om kan gaan.

sterkte in iedergeval. en als iedereen zegt dat je er mee op moet houden moet je zelf weten. het is misschien wat meer werk als een jongen die alles goed doet.. maar jah vind die maar eens
succes!!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:08

oh ok nee dan heb ik niks gezegt.....niet helemaal goed gelezen sorry !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:42

Welshcobfan schreef:
want hij kan prima met anderen overweg, maar zit vaak met zichzelf in de knoop Knipoog

Vindt jij schreeuwen naar iemand goed omgaan met elkaar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:51

Hij schreeuwt omdat hij dan even niet weet wat hij met zijn gevoelens moet doen. Het is dan pure zelffrustratie en dat uit hij.
Hij is zelf namelijk erg sociaal Lachen
En idd de perfecte partner bestaat niet, maar hij komt er wel dicht bij in de buurt Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:52

jolentinus schreef:
ik heb niet alles gelezen. maar bij d meeste teksten wil jij toch graag verder met die jongen.
dan zou ik dat ook al uitgangspunt houden (doe je ook al )

als ik jullie was zou ik samen naar een maatschappelijk werkster gaan (is mijn moeder ook dus ik weet er een beetje vanaf) dit is nog niks vast. maar die kan een objectieve mening geven over hoe en was. ook kunnen jullie dan bijvoorbeeld met zijn 3en beslissen over welke gedragstherapie goed is, over de medicijnen kunnen ze niet veel zeggen denk ik. maar het maatschappelijk werk is erg goed in het doorverwijzen naar de goede mensen.

ook is er misschien iets voor jouw... over hoe je het beste met deze mensen om kan gaan.

sterkte in iedergeval. en als iedereen zegt dat je er mee op moet houden moet je zelf weten. het is misschien wat meer werk als een jongen die alles goed doet.. maar jah vind die maar eens
succes!!!

Dank Lachen
We gaan al naar zijn psychiater, dus die weet vast ook wel genoeg goede mensen en kan doorverwijzen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 19:59

psychiater vermoedde wat raakvlakken met pdd, omdat hij niet tegen situaties kan waar hij voor zijn gevoel geen controle over heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:01

been there done that.......... HIJ wordt niet beter, nu niet nooit niet!

Geloof wat je wil, maar hij houd niet van jou........ en jij wilt dit leven ook niet voor jezelf

beter kwijt dan rijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:06

De diagnose is nog niet gesteld Knipoog hij moet er niet alleen mee leren omgaan, maar ik ook. Ik schrijf hem zo maar niet af, het is de liefste jongen die ik ken en hij kan er ook niets aan doen. als hij in de week in totaal 15 minuten erg paniekerig is, dan vind ik dat geen reden tot dumpen. Moet je dan gelijk elke adhder pdd nosser of autist dan maar afschrijven? Zou niet best zijn, want ook ik heb mijn gebreken en die accepteerd hij ook en steunt me. Dus waarom zou ik dan wegrennen voor hem?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:08

mijn ex was ook met vlagen de allerliefste, man wat hield hij van mij.......... ondertussen lag ik wel meer in het ziekenhuis dan dat ik op straat liep............ allemaal koeienpoep!!!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:13

Het is natuurlijk heel vervelend dat hij die neigingen heeft, en het is ongetwijfeld verklaarbaar door de achtergrond, maar het blijft een situatie waar HIJ zich aan aan zal moeten passen en jij niet.

Dyslexie is ook zoiets, en die mensen moeten ook een manier vinden waarop zijn het beste kunnen functioneren in de maatschappij, zonder dat de hele wereld zich daar voor aan moet passen.

Als jij dingen niet kan zeggen, of wil/durft te zeggen om zijn gedrag, dan zit er echt iets fout. Het is niet de bedoeling dta jij je in bochten moet wringen voor zijn problemen, hij zal er mee moeten leren omgaan.

Ik zou dat bij hem benadrukken en uitleggen hoe belangrijk dat is ook voor de toekomst van jullie relatie. Ook al zijn de andere eigenschappen super. Dit is niet niets...Vroeg of laat zal het erop stuklopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:15

ik zeg ook altijd tegen hem wat ik wil zeggen, positief dan wel negatief. We gaan ook zeker geen nieuwe plaatsen/mensen mijden, dat hoeft ook niet. Ik ben niet snel op mijn mond gevallen dus als mij iets niet zint dan hoort hij dat ook direct Knipoog
dyslexie kun je neit vergelijken met adhd, dyslexie heeft in principe geen invloed op het gedrag, adhd wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:18

ik liet me ook niet op mijn kop zitten, resulteerde in een lang verblijf ziekenhuis...........

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:22

Dat is waar, maar ik bedoel te zeggen dat mensen met een handicap, van welke aard dan ook, grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen hiervan.

Ik weet niet hoe het bij jouw studie is, maar spelfouten zijn taboe voor iedereen, met of zonder reden. Dat gedrag van jouw vriend ook lijkt me. Het feit dat er een verklaring voor is, neemt niet weg dat het niet te accepteren is.

Maar ik begreep dat hij bij een psychiater loopt, ik neem aan dat deze ook ingaat op de gevolgen van zijn adhd op zijn gedrag?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:24

ach mijn ex had borderline, een enorm laag zelfbeeld en noem maar op wat voor een meer psychologische fratsen je eraan kan verbinden...... zoooo zielig was hij, en is hij nog........ alleen is hij MIJN probleem niet meer. en hemellief wat ben ik blij

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:24

@kiwiko, volgens mij reageerde jij gewoon agressief op je ex zijn uitingen, lekker voor die kerel dan maar daar wordt ie enkel maar horendol van dus blame him...

die mensen hebben ook gevoelens hoor, mss eens de moeite doen om van onze kant (normale gezonde mens) wat meer respect en geduld te tonen om die mensen liefde te geven die ze nodig hebben, en dan heb ik het over de jusite mannier van liefde geven. sommigen zijn dolgelukkig met een knipoogje...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:28

jahoor, ik moet me ongestraft een pistool op mijn kop laten zetten Haha! Haha! Haha!

of me helemaal de tandjes laten schelden, me het huis door laten slaan:D Haha!

natuurlijk sloeg ik terug. ik heb hem zelfs een pot terpetine in zijn ogen gegooid toen hij met moordneigingen mij van mijn laddertje af wilde trekken.......

en ja, heb je helemaal gelijk........... ik had het zonder meer moeten laten gebeuren, liefdevol over me heen moeten laten komen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:29

Nee accepteren doe ik niet als hij zich zo paniekerig (dat woord zocht ik ipv aggressief, want hij is niet aggressief) , ik zeg er ook gerust wat van.
Psychiater gaat zijn hele dossier uitpluizen voor aanwijzingen van vroeger en dan hebben we in augustus weer een gesprek van een uur met hem met event. diagnose en hopelijk oplossingen. Als het onveranderbaar is dan wil ik er wel met hem aan werken om het begrijpbaarder te maken voor mij en voor eventuele tekens waarop hij dan zich gaat onstspannen oid. dus als ik zeg 'stop' dat hij dan weet: ik draaf door, dus ik moet ff een time out nemen.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:30

Ik denk dat er juist heel veel moeite gedaan wordt vanuit de 'normale' kant. En dat er veel gedaan wordt om het te begrijpen.

Maar de grens is heel vaag. Wat is liefde? Je schouders ophalen? Zeggen: foei niet doen, maar ik begrijp het wel?

Ik denk dat je dan beter kan zeggen: Goh poedersuiker, ik snap t ergens wel, maar dit trekken we beiden niet, waar liggen de oplossingen?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:31

Of ....wanneer dat laatste niet bespreekbaar is, je koffers pakken.