vlees/vegetarische:)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:10

Maiskolf en champignons in folie zijn wel lekker op de BBQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:14

Champions ben ik niet zo weg van. Maiskolfen lijken me wel heel lekker.

Wij hebben er meestal ook veel salades bij enzo. Met stokbrood, meestal eet ik dat. Ik vind dat sowieso lekkerde

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:16

Maiskolven even voorkoken, in de folie wikkelen met een klont (kruiden)boter en dan op de BBQ Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:19

Hmm, klinkt echt heel lekker. Helaas dat we al gegeten hebben.

Kennen jullie ook die grote blokken tofu? Gewoon niet niet gekruid of bewerkt. Wij snijden die altijd in kleine blokjes en dan marineren met zo'n zakje marinade waar je ook de gewone sate mee doet. Echt heel erg lekker.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:24

Ga ik eens proberen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:09

Tofu is ook lekker ja..in kleine blokjes snijden, bakken in noten of olijfolie oid met uitjes en een hoop knoflook, kerrie en paprikapoeder erover en een berg ketjap meebakken...mjum!

poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:50

Ik ben nu 5,5 jaar vegetarisch, dus geen vlees en vis voor mij. Ei eet ik ook niet want dat vind ik niet lekker. Mij is aangeraden door de huisarts om elke dag een heel klein pilletje te slikken die de vitamine B12 bevat. Aangezien je die niet binnen krijgt als je geen vlees eet. Ik ga de dingen die jullie hierboven genoemd hebben ook even doorgeven aan m'n moeder. Misschien verschijnt het dan binnenkort ook op mijn bord.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:56

Doe mij maar een lekker biefstukje, zo rood dat het bloed er nog uitloopt...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:43

beantsje schreef:

GAdver, dat vond ik er zoiezo altijd al heel smerig uitzien.
Snap niet dat mensen dat kunnen eten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:58

beantsje schreef:

Haha, je hebt me bijna aan het kokhalzen Tong uitsteken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:15

Moeten we een meeting organiseren voor de bokkers die vegetarier zijn, BBQén of ergens eten Tong uitsteken

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:34

Lekker Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:37

Na 4 jaar verwoed vegatarier te zijn geweest, eet ik nu ongeveer een maand weer vlees.
En ik had het toch wel heel erg gemist Vork.

Saisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:49

toevallig heb ik gister nog gebbqd,
ik ben vegetarisch ook, mijn hele leven al!
maar albert heijn verkoopt heel veel heerlijke vleesvervangende producten die je op de bbq kan leggen, je mist niks!
en dan gewoonw at stokbroden, salades.. herrlich!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:59

ben ook vegetarisch, al 3,5 jaar.
slik elke dag 2 pilletje, vitamine C en B12
idd bij Appie hebben ze echt lekker vleesvervangers.
ik mis het eten van vlees en vis echt niet.
alleen de al van de gedachte dat ik weer vlees moet eten word ik al misselijk... Knipoog

AnnaDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:45

Heeft iemand misschien iets gehoord over Enummers in vleesvervangers? Ik heb gehoord dat sommige Enummers vlees bevatten en dat dit bij de smaakpolitie aan het licht is gekomen. Het lijkt mij erg raar en ik kan ook niks op internet vinden.
Graag wil ik wel weten of ik al die jaren gewoon vlees eet terwijl ik dat niet wil!

Wie weet meer???

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:52

Lauwsiej schreef:
ben ook vegetarisch, al 3,5 jaar.
slik elke dag 2 pilletje, vitamine C en B12
idd bij Appie hebben ze echt lekker vleesvervangers.
ik mis het eten van vlees en vis echt niet.
alleen de al van de gedachte dat ik weer vlees moet eten word ik al misselijk... Knipoog

Laat je eens goed adviseren wat je tekort zou kunnen komen op de langere termijn.
Ijzer bv is erg belangrijk en zit voornamelijk in vlees.
Ijzer wordt weer niet goed opgenomen zonder vit. C maar die neem je al.
Je voelt je nu nog goed zonder ijzer maar over een x aantal jaren kun je je slapper gaan voelen, moeier, futloos.

chelated iron wordt het makkelijkst door je lichaam opgenomen. Capsules zijn weer beter dan pillen. Door de vele hulpstoffen die nodig zijn om een pil een pil te laten worden zit er meer 'troep' in. Capsules zijn 'schoner'.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:00

AnnaDenise schreef:
Heeft iemand misschien iets gehoord over Enummers in vleesvervangers? Ik heb gehoord dat sommige Enummers vlees bevatten en dat dit bij de smaakpolitie aan het licht is gekomen. Het lijkt mij erg raar en ik kan ook niks op internet vinden.
Graag wil ik wel weten of ik al die jaren gewoon vlees eet terwijl ik dat niet wil!

Wie weet meer???

http://www.animalfrontline.nl/vega/e-nummers.php

Alstu, de lijst met E-nummers Lachen

Bij de smaakpolitie hadden ze het een keer over paardenhaar in brood, luizen in M&M's enzo.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:11

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:21

melissa_b schreef:
Omdat ik het zielig vind dat dieren geslacht worden

Dan zul je veganist moeten worden. Als je melk drinkt of iets waar melk in voorkomt dan draag je bij aan de boeren met hun stallen. Als die koeien niet genoeg melk meer geven worden ze alsnog geslacht. Als je eieren eet dan heeft dat hetzelfde effect als dat je vlees eet, de kippen worden gehouden voor hun eieren, leggen ze niet meer genoeg dan gaan ze alsnog naar de slacht.
Ik zou willen dat ik het kon, maar als je bedenkt waar overal melk/eieren in voorkomt dan denk je echt; hoe..lukt.. mij.. dit.. ooit.. Scheve mond

Maar vegeateriër vind ik al knap. Al heeft het geen nut.. Haha! Als ik zou gaan doorzetten om veganist te worden zal ik eerst met vegetariër beginnen. Lachen

Ik weet zeker dat je gezonder bent als je vlees laat staan.
Ik drink zelf veel sojaproducten, omdat ik allergisch voor melk ben. Ik vind het zelfs lekkerder dan gewone melk! Er is ook vla in allerlei smaken van soja, ook erg lekker. Vork

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:43

[quote="Marloez"]
[quote="melissa_b"]

Maar vegeateriër vind ik al knap. Al heeft het geen nut.. quote]

Pardon.. jij ziet er mischien geen nut in, maar er zijn ook mensen die gewoon walgen van het idee om ingewanden van een dier op te moeten eten.
Ik ben zelf al lange tijd vegetarier drink geen melk, vanwege lactose intolerantie. Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat vegetarier zijn geen nut heeft.
aller eerst houd je je eigen ingewanden er mee schoon.. wist je dat vlees een week de tijd nodig heeft om te verteren>? kan je nagaan wat voor zooitje dat moet zijn in je darmen!.

Veder heeft het wel degelijk nut ook al zijn er een klein aantal mensen dat geen vlees eet.. hierdoor zet je wel anderen aan t denken!
Mijn klasgenootjes zijn vleesetend maar waren het er wel mee eens dat het eigenlijk walgelijk is dat je ingewanden van een dier aan t eten bent. dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:05

lorie schreef:
Pardon.. jij ziet er mischien geen nut in, maar er zijn ook mensen die gewoon walgen van het idee om ingewanden van een dier op te moeten eten.
Ik ben zelf al lange tijd vegetarier drink geen melk, vanwege lactose intolerantie. Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat vegetarier zijn geen nut heeft.
aller eerst houd je je eigen ingewanden er mee schoon.. wist je dat vlees een week de tijd nodig heeft om te verteren>? kan je nagaan wat voor zooitje dat moet zijn in je darmen!.

Veder heeft het wel degelijk nut ook al zijn er een klein aantal mensen dat geen vlees eet.. hierdoor zet je wel anderen aan t denken!
Mijn klasgenootjes zijn vleesetend maar waren het er wel mee eens dat het eigenlijk walgelijk is dat je ingewanden van een dier aan t eten bent. dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt..

Ik bedoel er mee dat het geen nut heeft als je het zielig vind omdat dieren geslacht worden. Beter lezen. Vork

Citaat:
Ik weet zeker dat je gezonder bent als je vlees laat staan.

En dit had ik er ook staan. Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:24

Ik eet ook sinds ik een jaar of 9 ben geen vlees. (ben nu 15). Ik moet van mams vaak noten, bonen, champignons e.d. eten.
Verder eet ik vaak vales e.d.. Kijk maar eens rond in de winkel, er zijn toch aardig wat (lekkere) vleesvervangers. Ja

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:05

Marloez schreef:
Ik bedoel er mee dat het geen nut heeft als je het zielig vind omdat dieren geslacht worden. Beter lezen. Vork

het heeft wel nut! mischien niet voor de maatschapij maar als die persoon zich daar prettig bij voelt heeft het dus wel nut..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:07

*zucht..* ja.. Tong uitsteken Ik bedoel dat het geen nut heeft met slachten.. er worden niet minder dieren om geslacht.. Knipoog