Geen zin in seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:35

ja, allicht klien, 't is wel bewezen dat hormonen en verandering kunnen brengen in het libido

Maar wat jij zegt klopt ook

vandaar ook mijn vorige berichtje over je inhouden. Dat doen wij echt vaak, gewoon als we beetje zin hebben, dat tegenhouden. Speciaal houden en dus lang niet 5-6 keer per week doen...

Fijn bericht klien, echt, goeie tips enzo.

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:37

Ik moet zeggen dat ponyzotje ook een sterk punt heeft. Sommige relaties zijn perfect zolang de mensen nog niet samenwonen. Op seksueel gebied dan tenminste. Zodra ze gaan samenwonen, dan wordt het verdelen van het huishouden een punt, zijn de (meestal) vrouwen 's avonds te moe.
Dat kan je voorkomen door goed te ontspannen, een leuk sociaal leven houden naast je werk, wat ook ontspanning geeft en misschien zelfs wel niet samen slapen elke nacht. Afzien kan lust opwekken.

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:40

Als je echt last hebt van de hormonen, dan kan je ook een testosteronprik halen. Dat verhoogt het libido. Dat wordt wel gegeven aan vrouwen die in de overgang zitten en droog worden. Het schijnt te helpen.
Maar, ik ben niet zo voor pillen en hormonen toedienen. Volgens mij kan je het beste naar jezelf kijken. Gezond leven, trots zijn op jezelf, niet te vermoeid raken en vooral van jezelf houden. De rest komt dan vanzelf wel weer.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:41

Ik ben het he-le-maal met je eens Klien! Natuurlijk kunnen hormonen invloed op libido hebben, maar het is wel opvallend dat dat bij velen in dit topic opeens pas optreedt na 2 of 3 jaar. Sure! Het is dan makkelijker om de hormonen de schuld te geven dan te zeggen dat je relatie een sleur wordt.

En inderdaad, er is zóveel meer dan alleen het standaard penetratie-gebeuren. Mijn god, je kan van alles doen met zijn tweeën. En ja, mijn mannelijke wederhelft heeft ook iets meer (althans een constantere) behoefte aan sex, maar ik kan er ook enorm van genieten wanneer ik hem verwen. Daar voel ik mezelf dan ook helemaal goed door. Echt er is zóveel te ontdekken op sexgebied! Ook na vele jaren....

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:43

zeker mee eens
en niet teveel beginnen prullen met middeltjes idd!

bealy zeker waar

en wat mijn vorige post betreft, werkt dat misschien minder goed als tip na enkele jaren, maar dat moet je gewoon van in het begin een beetje volhouden.

Bij mij is het ook zo, hebben we zin dan doen we het niet (natuurlijk af en toe wel he en dat is dan echt extra leuk ). Er zijn nog zoveel dingen te doen samen!

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:44

ik gebruik geen pil, heb nl een vriendin, dus heb het niet nodig. Maar mijn relaties duurde vroeger ook maar een jaar of 3 Dat is dan kennelijk een omslag punt.
Ik plaag mijn vriendin daar wel eens mee. Zo van: je hebt mazzel dat het al 8 jaar duurt, maar volgend jaar is crusiaal 3 x 3 jaar, wie weet

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:01

waarop slaat die
ik bedoelde dat prullen naar anderen en niet naar jou he
ivm die testosteronprik.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:03

Ik bedoelde dat hormoon-verhaal (als in: pilgebruik) ook niet naar jou toe, maar naar anderen in dit topic die opeens na meerdere jaren de pil de schuld van het hele verhaal geven.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:04

Bealy schreef:
Ik ben het he-le-maal met je eens Klien! Natuurlijk kunnen hormonen invloed op libido hebben, maar het is wel opvallend dat dat bij velen in dit topic opeens pas optreedt na 2 of 3 jaar. Sure! Het is dan makkelijker om de hormonen de schuld te geven dan te zeggen dat je relatie een sleur wordt.

En inderdaad, er is zóveel meer dan alleen het standaard penetratie-gebeuren. Mijn god, je kan van alles doen met zijn tweeën. En ja, mijn mannelijke wederhelft heeft ook iets meer (althans een constantere) behoefte aan sex, maar ik kan er ook enorm van genieten wanneer ik hem verwen. Daar voel ik mezelf dan ook helemaal goed door. Echt er is zóveel te ontdekken op sexgebied! Ook na vele jaren....

Als het een sleur is, kun je me dan ook uitleggen waarom ik het bij mijn nieuwe vriend ook heb?

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:18

ponyzotje schreef:
waarop slaat die
ik bedoelde dat prullen naar anderen en niet naar jou he
ivm die testosteronprik.

nee joh, ik voelde me niet aangevallen hoor. Het was meer een uiting van oeps! Vandaar die 3 jaar, het lag niet aan mij

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:21

Moosje schreef:
Bealy schreef:

Als het een sleur is, kun je me dan ook uitleggen waarom ik het bij mijn nieuwe vriend ook heb?

Uitzonderingen heb je altijd. Ik weet niet hoe lang je al bij je nieuwe vriend bent. Maar de problemen kan je het beste bij jezelf herkennen. Misschien wil je wel te graag of wil je te graag voldoen aan de verwachtingen van anderen.
Maak er geen punt van, dan komt het vast wel in orde. Seks is iets wat je samen beleefd, niet iets wat moet hoor!
Heb je er wel een probleem mee, probeer dan de oorzaak te achterhalen en los het op.
Het zou ook lichamelijk kunnen zijn, er zijn zoveel oorzaken. In geval van nood kan je ook de ha nog raadplegen.

lore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:33

Ik ga toch mee met het pilverhaal zenne, wij waren ook na 3 jaar in relatiedip (lees sexdip) terecht gekomen. Ook daarvoor hadden we relatief weinig sex. Op bepaald moment toch over gaan praten met HA en doorverwezen naar psychiater (depressie). Hij bloed genomen en alles gecontroleerd. Antidepri pillen van de HA moest ik daar achter laten (had die niet nodig) en met pil moest ik stoppen. Na 1 week was de nevel uit mijn hoofd verdwenen en voelde ik mij super in mijn vel. Het monster is veranderd in een normale opgewekte sexueel active vrouw. Ondertussen meer dan 3 jaar verder en nog steeds goed humeur, goede en regelmatg libido. Later in samenspraak met gynecoloog toch eens nuvaring geprobeerd. Ding zat nog geen uur in en tranen begonnen te komen. Uren aan een stuk zonder reden. voor mij geen hormonale rotzooi meer in mijn lijf en mijn man gebruikt met heel veel plezier condooms, wat hij heeft zonder de pil een totaal andere vrouw.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:43

dat is wel een aparte post zeg... fijn dat dat voor jou zo goed geholpen heeft!!! mooi verhaal!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:48

Dat kan, al moet ik zeggen... na een uur werkt het volgens mij nog amper. Ik kan niks met zekerheid zeggen, maar ik ken ook mensen bij wie het gewoon een psychische werking heeft. Die kan je ook een dummy-pil geven (dus waar niks in zit) en dan voelen ze zich exact hetzelfde. Puur omdat ze het denken....

En een lichaam raakt gewend aan hormonen. Dat is bewezen!! Dus waarom dat soort veranderingen dan na 2/3 jaar optreden is dan wel erg apart.

sundance11

Re: Geen zin in seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:51

Ik denk niet dat wij meteen de pil de schuld geven, maar wij zoeken naar een oorzaak en dat zou de pil kunnen zijn.

Want volgens mij iedereen die hier een lange relatie heeft houdt ontzettend veel van zijn vriend. Maar hoe kan het dan dat je gewoon geen zin hebt? En al maak je zin dat als je bezig bent de zin weer weg gaat.... Ik vind het gewoon een groot raadsel en mooi frusterend. want als ik alleen ben heb ik vaak wel zin en zit ik vanalles te bedenken met mijn vriend . Maar dan zie ik hem en heb ik geen zin meer.

Ik hoorde laats van iemand dat je geestelijk en lichamelijk één moet zijn. Is dat er niet dan is de sex ook niet goed. Misschien moeten wij daar allemaal maar eens aan gaan werken.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:53

Dat is gewoon een algemeen bekend fenomeen....... poeh, drinkt iedereen hier wel eens thee?? Hmmm misschien ligt het wel aan de thee dan. Dat is net zo logisch dat het aan de pil zou kunnen liggen....

Samiyah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:55

Ik heb het zelf ook gehad.

Vond het altijd vreselijk om mijn vriendje (nu ex..) af te wijzen. Maar ik had er gewoon écht geen zin in.

Ik zal er als ik jou was goed over praten met je vriend en dan kijken waar het aan zou kunnen liggen.

lore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:03

Even reageren op commentaar van manzano. Ben voor dit probleem tot bij psychater geweest en het blijkt niets psychologisch te zijn, alleen maar lichamelijke reactie op hormonen. De reactie bij de nuvaring komt er ook zo snel omdat hormonen op die manier rechtstreek door het lichaam opgenomen worden en niet via de maag moeten. Het is trouwens idd zo dat dit soort problemen sluipend je leven binnenkomen. Bij mij raakte lichaam niet gewoon aan de hormonen maar ging het juist na verloop van tijd steeds heviger reageren. Ik was op dat moment ool al aan mijn 6e merk (type pil) toe. Door steeds te veranderen leek alles terug voor een tijdje te kalmeren. Maar langzamerhand ging lichaam weer vechten tegen de "scheikundige hormonen". Ik zeg zeker niet dat de pil de oorzaak is van ieder zijn laag libido hier. Ik wil alleen maar laten zien dat het "een oorzaak" bij een aantal van jullie kan zijn. En dat jullie ook die piste nuchter moeten bekijken. Ik kreeg trouwens ook depressieve en migraine aanvallen van de pil Zonder pil ga ik vrijwel steeds optimistisch en zonder hoofdpijn door het leven.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:06

Heb niet het hele topic doorgelezen maar ik gooi toch wat eigen ervaringen in de groep:

* stoppen met de pil. Steeg mijn libido van. Van 0 tot 100%
* spanning in een relatie verdwijnt natuurlijk na een aantal jaren. Dus:
spanning erin brengen. Koop eens wat leuke 'attributen' bijvoorbeeld. Offeh... doe een leuk spelletje. Koop sexy lingerie, daar voel je je zelf ook supergeil door!!

En meestal is het ook zo: als je eenmaal weer sex hebt, dan krijg je vanzelf weer vaker zin. Is ook hormonaal.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:09

Enneh... wel eens gedacht aan een 'nieuw soort sex'?? Probeer eens Kama Sutra: dé manier om lichaam en geest te koppelen en op een andere level aan sex te doen.

Lijkt mij wel wat... zodra bij mijn vriend en mij de klad er in komt... maar dat is gelukkig nog lang niet zo ver

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:11

Enneh... o ja... nog wat:

Het schijnt zo te zijn dat het ook met leeftijd te maken heeft. In mijn 20-er jaren vond ik het in het begin van de relatie allemaal super prachtig, en daarna kwam de klad erin.
Ben nu inmiddels 30, en ik merk dat IK gewoon verander: ik heb meer zin, wordt gevoeliger voor aanrakingen en wil eigenlijk gewoon... altijd . Drie keer

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:12

Ik geloof je wat dat betreft echt wel hoor lore Er zijn zeker mensen bij wie het zo werkt. Maar ik geloof (sorry) voor het gros van de mensen hier dat ze er gewoon maar balen en op zoek zijn naar een (onterecht) zwart schaap. Zolang je je er dan helemaal op gaat fixeren dat je geen zin meer hebt door de pil, geloof me..... dan heb je ook geen zin meer.
Ja, eigen ervaring
Ik had microgynon en dat ging super (zal jullie de details besparen ) Alleen vanwege een slechte huid wilde ik toch de Diane pil proberen. Nou die was een ramp voor mij, met alle gevolgen van dien dat ik ook geen zin meer had in sex (want ik zat gewoon niet lekker in m'n vel). Dacht dus dat het wel aan de pil zou liggen en dat het wel zou veranderen als ik terug ging naar mijn oude vertrouwde microgynon. Nou mooi niet hoor. Pas toen ik er zelf aan ging werken ging het weer goed. Heeft met die hele pil niks te maken. Je moet er zelf in investeren.

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:49

Jeetje wat ontzettend veel reacties in die paar dagen.
Ik merk toch dat dit een probleem is waar veel vrouwen last van hebben.

Om even tereageren op een aantal reacties..
Ik ben nog vrij jong (19) dus dan is 1 a 2 x in de maand toch wat weinig. Vind ik persoonlijk meer voor mensen van 50+

Ook is het absoluut niet zo dat ik mn vriend meer als "maatje" zie.
Hou echt van hem, ben gek op hem, en heb nog heel vaak vlinders.
Ik wil echt de rest van mn leven met hem delen.

Ook ben ik niet echt onzeker over mn lichaam. Heb maatje 34/36, kan alles eten, en vind mezelf niet lelijk.
Probeer ook altijd te zorgen dat ik er leuk en verzorgd uitzie voor mn vriend.

Verder praten we over bijna alles en knuffelen we nog wel heel veel.
Maar inderdaad zoals al eerder werd gezegt zijn lichaam reageert daar meteen op, en dan ben ik weer bang om hem te "moeten" afwijzen..

Ik ga proberen voor volgende week dinsdag of woensdag een afspraak te maken bij de huisarts en ga het met haar eens bespreken.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:59

Ik vroeg me af de meiden die een reactie hebben geplaats helemaal geen zin in aanrakingen hebben of alleen geen zin in de daad zelf.

Ik heb zelf niet zo vaak zin de daad.

Maar ik heb misschien een tip, weet niet of het helpt maar bij mij in ieder geval wel

Plan een avond voor elkaar ga lekker uiteten oid, ga lekken knuffelen etc en als je dan toch de daad gaat doen, laat dat dan niet zo lang duren ( meeste jongens kunnen met 5 min volgens mij wel klaar zijn haha)

Zo sluit je het positief af en iedere keer als je het weer doet bouw je het gewoon op naar wat langer.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:54

sundance11 schreef:
Ik vroeg me af de meiden die een reactie hebben geplaats helemaal geen zin in aanrakingen hebben of alleen geen zin in de daad zelf.

Ik heb zelf niet zo vaak zin de daad.

Maar ik heb misschien een tip, weet niet of het helpt maar bij mij in ieder geval wel

Plan een avond voor elkaar ga lekker uiteten oid, ga lekken knuffelen etc en als je dan toch de daad gaat doen, laat dat dan niet zo lang duren ( meeste jongens kunnen met 5 min volgens mij wel klaar zijn haha)

Zo sluit je het positief af en iedere keer als je het weer doet bouw je het gewoon op naar wat langer.

Heb k ook. Maar soms heb ik helemaal nergens zin in. Dus ook niet eens knuffelen enzo. En ALS ik zin heb, is het vaak als ik ongesteld ben, ook erg apart...