Geen contact met je vader of moeder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Geen contact met je vader of moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:45

Zonde zo'n update... Ach gut

Ik heb een betere: mijn broertje is afgelopen vrijdag getrouwd. Uiteraard is onze vader ook geweest, met zijn vriendin (de ex dus van de man van mijn moeder). Het was spannend allemaal, maar er is geen kwaad woord gezegd. Het was een heel fijne dag en als we op deze manier met elkaar om kunnen gaan, ben ik tevreden!

Uiteraard kom je elkaar op zo'n dag en zo'n feest tegen. Ik heb zelfs met mijn vader en zijn vriendin aan tafel gezeten bij het diner. Dat voelt raar, je weet je geen houding te geven, maar toch zijn we er zonder kleerscheuren doorheen gekomen. Een gesprek hebben we niet gevoerd, maar we hebben wel wat koetjes en kalfjes besproken.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:05

Ook ik heb geen contact meer met mijn vader. Een bewuste keuze. Er is in het verleden een hele hoop gebeurd waardoor ik nooit echt een band met hem heb gehad. Vlak voor mijn 14e verjaardag is hij vertrokken en sinsdien heb ik geen contact meer met hem en een groot deel van de familie aan zijn kant. Hij zou wel graag contact met mij willen hebben maar dat is niet wederzijds. Ben gelukkig zonder hem en weet zeker dat ik ook beter af ben zonder hem. Dacht dat ik dat hoofdstuk had afgesloten maar heb hem op de crematie van mijn broer in mei gezien en vond dat erg moeilijk. Toch zou ik geen contact met hem willen hebben en weet zeker dat ik daar ook nooit de behoefte aan zal krijgen.

Denk dat het heel erg afhankelijk is van de situatie. Ook is het een groot verschil of het om (hele) jonge kinderen of om volwassenen gaat.

Ik bof met een schat van een stiefvader die ik als mijn eigen vader beschouw en heb er zo ook een leuk (stief)broertje bij!

Elk nadeel heeft z'n voordeel he Knipoog

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 01:29

Mijn ouders zijn al gescheiden toen ik een jaar of 2/3 was.
Mijn "vader" is niet bepaald een lieverdje. Nadat mijn moeder bij hem wegging is hij opgepakt en moest hij 12 jaar zitten. We hebben hem jaren opgezocht, daarna heeft ie mn broertje en mij nog een shetlander gegeven, maar op gegeven moment heeft ie ons eigenlijk laten zitten met die pony, die moest dus weg.
Ik heb dus helemaal geen contact meer met hem. Als je het niet kan betalen ofzo, zeg het dan gewoon, maar nee hij liet gewoon niks meer van zich horen. Op de verjaardag van mijn oma vorig jaar heb ik hem voor t laatst gezien ,wou die zijn nieuwe vriendin voorstellen en toonde hij ineens heel erg veel interesse. Ik deed redelijk verwaand terug (eigen schuld) en hij had dus al snel door dat het voor mij niet meer hoefde..

Mijn moeder is opnieuw getrouwd, meerdere keren zelfs, daarom heb ik met die "nieuwe" vaders ook nooit echt een vader-dochter relatie of hoe je het ook wil noemen opgebouwd.
maar mijn eigen vader mis ik nooit eigenlijk, ben dan blij met de man waar mijn moeder nu mee is getrouwd, hoewel het geen vader is voor mij

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:04

Ik wilde hier tog ook nog even op reageren....
Mijn ouders zijn ook gescheiden, onlangs nog maar.Doordat mijn moeder verliefd werd op mijn vader zijn beste vriend en dit tijdens onze groepsskivakantie met een heleboel vrienden.Ik ga dus zeker niet alle schuld op mijn vader schuiven maar hij heeft het langs een kant ook zelf gezocht.
Mijn vader drinkt heel veel, te veel en zit vaak tot s'nachts op café dat mijn moeder hem s'morgens onderaan de trap vind thuis, dat ie niet naar boven geraakte.
Verder werkt mijn vader heel hard maar steeds voor andere mensen.
Wij hadden vroeger een gerenoveerde boerderij, het was zowel mijn ouders als mijn grote trots.Een prachtige grote tuin, stallen achteraan en een piste.Wij waren het laatste huis van de doodlopende straat en woonde vlak aan het bos.Een paradijsje dus.
Maar het was een huis met héél veel werk.
Ik heb 10 jaar vrijwel elke dag gezeurd om aan mijn stallen verder te werken zodat mijn pony in de winter een dak had waar het niet binnenregende.Mijn beste vriendin stond op pansion bij mij met haar 2 paarden.
Ondertussen is de boerderij verkocht...Ik wist van niets!!!!Oppeens kom ik thuis van school en hangst er een bordje aan de straat vooraan te koop...Ik dacht natuurlijk niet dat het ons huis was aangezien mijn vader me had beloofd dat hij de boerderij NIET zo verkopen voorlopig.Een dikke leugen zo bleek later.
Toen ik het bordje aan onze poort zag hangen kreeg ik echt een krop in de keel.Ik ben meteen naar boven gerend , deur op slot , gsm af en ben 4 dagen niet van mijn kamer gekomen.Ik had de vraagprijs op internet gezien en hoopte dat niemand het zou kunnen betalen.Het was gewoon veel te veel voor dit huis, wat gedeeltelijk nog niet was afgewerkt.
Er is een binnenzwembad aan maar alles behalve klaar.Bovendien waren er veel dingen die aan reparatie toe waren...De houten steunbalken boven de deuren en ramen waren rot, er zaten muizen tussen de muren waardoor je snacht lekker kon bonken op de muren om hun getrippel te doen stoppen.De tuin moest ook dringend afgewerkt worden, de slaapkamer van mijn ouders was allesbehalve af, geen vloer enzo...Er was nog niets geschilderd en zo kan ik even door gaan.
Maar ik was verliefd op het huis!!Er kwamen soms mensen kijken wat ik vreselijk hatelijk vond dat ze oppeens in mijn kamer stonden zonder kloppen...Ik antwoorde steeds maar dat hier nog mensen woonden!!!
Doordat ik met mijn vader toen al zelden een woord wisselde en hij mijn verjaardag grandioos was vergeten wist ik niet dat de boerderij na nog geen 3mnd te koop hebben gestaan verkocht was...Ik zat thuis in de tuin, genietend van het laatste zomerzonnetje toen ik een sms'je kreeg...papa stond erop..met al berichtje; Kiara, gedaan met zonnen en mooi leven, u paradijs is verkocht op 29 september moet ik de sleutel afgeven, heb je dit verstaan!!ZO Hé!!!Ik was er kapot van.Sindsdien was het voor mij gedaan tussen mijn vader en mij.Dit was de steek door m'n hart!!!
Ik probeerde hem zoveel mogelijk te ontwijken.Snachts kwam ie dronken thuis, sloeg ie de boel kort en klein, ik heb in die periode veel bij mijn vriend gaan slapen of mijn beste vriendin bleef bij mij slapen.Ik voelde me absoluut niet meer veilig maar wilde tot de laatste uren blijven in mijn huis.
Mijn moeder huurde een appartement in Mechelen, ik ben nooit een stad gewend en wilde niet naar daar verhuizen.Maar met mijn vader wilde ik zeker niet mee!!!
Op een avond vertrok ie met zijn auto, waarschijnlijk naar café, enekel uurtjes later was ie al terug zonder zijn auto en hoorde ik hem naar boven komen.Stomdronken kwam ie binnen en zei dat zijn gsm kapot was.Ik heb hem uitgelegd dat zijn batterij gewoon plat was maar of ie er wat van verstaan heeft....?Hij zei dat zijn auto was stilgevallen onderweg.Ik dacht van ja in de beek gereden waarschijlijk...
Uiteindelijk ging ie naar beneden en hoorde ik hem in MIJN jeep stappen.Mijn pronkstuk waar ik nog trotser op was.Ik had die jeep van hem gekregen toen alles nog redelijk was tussen ons.Het was een oude jeep, 20 jaar oud, maakte veel lawaai maar ik reed er doodgraag mee.Doordat ik nog geen geld had om er verzekering of tax voor te betalen was de jeep niet ingeschreven en had ze geen autoplakken.
Hij reed ermee weg...Woest was ik...Ik dacht meteen het ergste toen hij om 2u snachts nog niet terug was.Uiteindelijk om 3.30usnachts kwam ie naar boven en maakte me wakker...Ik zei dat ik wilde slapen dat hij zijn problemen zelf kon uitzoeken.Hij zei dat de politie aan de deur stond...Ja lap dacht ik daar hebben we het.
Half in slaap en in mijn pyjama stompelde ik naar beneden, de politie wist me te vertellen dat ze mijn jeep hadden zien staan, zonder plak.Mijn vader was dus tegen een betonnen piket gereden en was daarna zogezegt tot thuis gestapt.Ze vroegen of ik nu meeging om mijn jeep te gaan ophalen.Ik heb hen "vriendelijk" gezegt dat het half 4 was, mijn vader ermee reed, stomdronken(hadden ze volgens mij zelf al gezien) en dat ik ze nu zeker niet zou gaan halen!!!!
Ik vroeg hen of ze er erg aan toe was en of ik ermee nog kon rijden; ja hoor zei die flik, ze is enkel wat geblutst vooraan maar je kan er nog meer rijden...Oef dacht ik!!!
Toen ze uiteindelijk 2 weken later de jeep thuisbrachten op een opligger kreeg ik zowat een hartattack....Ze was volledig geblust vooraan, lichten,pinkers kapot, bullbarr hing er half af, deur opzij ging niet meer open en mijn vooras was kapot...Per totall dus... Ik was razend op mijn vader!!!!
S'avonds kwam ie naar mij en vroeg wat ik met mijn jeep zou doen, ik zei dat ik wilde dat hij ze liet repareren, hij had ze tenslotte in prak gereden.Hij zei dat het geen nut had zo'n oude jeep.En enkele dagen later kwam ie me doodleuk vertellen, dat ie men jeep aan een vriend had verkocht...Ik kreeg zelfs het geld ervan niet!!Zelf niet een beetje!!
Daar stond ik dan...Auto'tje weg...
Voor mijn pony moest ik ook zien dat ik een nieuw onderkomen had...Dat was vrij snel gevonden.Mijn DUitse herder hond zat nog in onze tuin in een grote ren.Ik kon nergens anders met haar naartoe.Binnen 3maanden moesten we maar pas uit het huis.
Mijn vader zei dat ik mijn hond niet verzorgde en dat hij hem zou verkopen.Ik zei hem als ie dat zou doen ik hem zou vermoorden...Nou ja ik zou het nooit doen maar was zo kwaad.En hij meende blijkbaar wat ie had gezegt...Want toen ik met men beste vriendin op een middag ertoe kwam om een stukje te gaan rijden was mijn hok leeg en mijn hond weg...Zomaar...Meteen belde ik mijn vader die doodleuk vertelde dat ze heel goed en lekker verzorgd werd.Hij wilde niet zeggen waar ze zat.
Ik heb meteen de boel kort en klein geslagen en ben daarna naar de politie gegaan en wilde een klacht indienen.De flikken schrokken erg toen ze hoorde dat mijn vader men hond had gestolen en vroeger of ik dit echt wilde...oohh jaa antwoorde ik..
Volgens mij moet mijn vader toen even schrik hebben gehad wat enkele dagen later zat mijn hond er terug...ik meteen een slot op het hok gezet.
Ik was met mijn beste vriendin de laatste rommel van onze paarden aan het verzamelen toen mijn vader mijn hond terug bracht.Hij zei van wa zeggen we nu: ik antwoorden van merci dat ge men beest hebt gepikt en schrik et gekregen nadat ik een klacht heb ingedient want anders zoude ze nooit hebben terug gebracht!!!Wablieft zei hij: ik anwtoorden simpel: get mij wel ghoort....En ja..dat was genoeg voor mijn vader, hij kan er niet tegen als ik zo tegen hem praat waar andere mensen bij zijn: ik raakte in een klein gevecht met hem en brak daarbij mijn vinger...Dit was mijn vader niet meer!!!Dit was voor mij een vreemde man!!Mijn beste vriendin reed me met men brommertje (dat ik ondertussen zelf had bijeengespaard) naar het ziekenhuis.Hij was idd gebroken..Hupla 6 weken gips....Ook daarna zijn er nog verschillende conflicten geweest tussen mijn vader en mij...
Ondertussen woon ik samen met mijn moeder, haar vriend en mijn zus in een mooi huisje rond Leuven.We hebben een tuin, mijn pony staat lekker op een mooi weitje en mijn hond loopt hier rond in de tuin.
Mijn vader zie ik maar heel af en toe en dan wisselen we 2 woorden.Ik vergeef hem nooit wat ie allemaal heeft gedaan!!Ondertussen heeft hij al enkele vriendinnetjes gehad.Nu heeft hij een relatie met een meisje van....21 jaar!!!!Zo oud als ik bijna...Kan je voorstellen....
Ik heb die periode afgesloten in mijn leven maar toch hange er in mijn kamer enkele foto's van mijn vader omhoog...Het is en blijft mijn vader al haat ik hem!!

Vaak zeggen dat dat als je ouder bent je een scheiding beter verwerkt...Ik kan je zeggen dat dit niet zo is!!!Kinderen lijden er evenveel onder als de ouders zelf!!Zeker als er dan nog smerige spelletjes worden gespeeld en het alleen maar moeilijker wordt gemaakt voor de kinderen....Zo'n scheiding maakt je wel sterker maar je moet er eerst aan kapot gaan...Een wijze les was het wel, trouwen doe ik voorlopig ook niet.
Mijn moeder krijgt geen alimentatiegeld omdat mijn vader het niet wilt betalen.Rechter en proces zijn volop aan de gang.Van de verkoop van onze boerderij heeft mijn moeder 25% gekregen.En zij heeft evenveel geld erin gestoken als mijn vader.Dit zijn wijze lessen voor als ik later samen met mijn vriend een huis zou kopen/bouwen,...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:39

jeetje wat veel verhalen zeg!

Ik was 14, mijn zusje 8, toen mijn ouders gingen scheiden.
Als kind van 5 jaar wist ik al dat ze ooit zouden gaan scheiden; elke avond (naar mijn beleving) ruzie enz enz.
Met 12,5 jarig huwelijk gaf mijn vader mijn moeder niet eens een bloemetje of een felicitatie!
mijn moeder was heel gek op mijn vader, andersom in het bewgin ook nog wel, maar hij was hééél erg gesloten, extreem gewoon. en altijd geprikkeld om het minste.
toen het zover was wist ik het ook van tevoren.
mijn moeder sas en ik gingen met de hond uit, en toen we terug kwamen wist ik op 1 of andere manier al; ze vertellen nu dat ze gaan scheiden!
zelfs daarover kregen ze ruzie!
Mijn vader is nog wel tot kerst bij ons gebleven, wat ik heel raar vond, want ze sliepen nog in hetzelfde bed.
mijn moeder trok dat ook echt niet.
toen vond mijn vader een caravan en heeft daar enlkele maanden gewoond. in die tijd heb ik heb niet gezien.
daarna heeft hij een flat gevonden in het dorp naast ons.
ook heel lang ben ik daar niet geweest.
het stond voor ons al vast dat we bij mijn moeder bleven wonen want mijn vader werkt onregelmatig en zowieso boterde het niet tussen hem en mij.

Graag wou mijn moeder (voor ons) in hetzelfde huis blijven wonen. dit was nogal lastig want ze had geen baan, moest dus eerst werkl zoeken met haar 49 jaar (erg moeilijk) en daarna stond mijn vader er ook nog eens op om precies de helft van de waarde van het huis te krijgen.
Aleemaal heel veel stress, ook werdt mijn oma tegelijkertijd dement en moest verhuizen.
het heeft naar mijn idee niet veel gescheeld of het was allemaal mis gelopen.
zowel qua emoties als qua geld, want we konden het amper bolwerken.

Ik kreeg een brief van de kinderrechter of ik op gesprek wilde komen over een regeling met mijn vader.
Dat gesprek liep niet lekker, zij begreep niet waarom ik mijn vader niet wilde zien of iig zo min mogelijk en stelde steeds maar voor: 1x per 2 weken een weekend in te stellen.
het eindigde op 1x in de 3 weken een weekend.
Dat weekend heeft nog NOOIT plaats gevonden.
hij woont daar nu al 3 jaar, mijn zusje en ik zouden allebei een kamer krijgen, hebben we zelf geschilderd, en ineens had mijn zusje geen kamer meer, want ja dat werdt opslag ruimte! Nagelbijten / Gniffelen
Nu nog steeds is er geen kamer klaar.
niet dat ik het erg vind, maar het laat wel zien waarom ik iets heb van; hij zit in zijn eigen wereldje nu , met 2 motors en een auto, en verder zoekt ie het maar uit. wij zijn niet belangrijk.
zijn we ook niet, maar dat geeft ook niks eigenlijk, ik heb er nu vrede mee. Lachen

Het is nu 4 jaar geleden bijna, maar nog elke dag wordt je eraan herinnerd. mijn moeder werkt in de thuiszorg, heeft veel pijn, maar nu gelukkig een vaste baan.We hebben nog steeds weinig geld en ik weet niet hoelang ze het nog volhoud.
Door de scheiding zijn we echt minder close geworden. onze band is duidelijk verslechterd, en ik denk ook niet dat dat nog goed komt eigenlijk.
Al is het wel al een stuk beter dan hoe het was.

uiteindelijk ben ik wel blij dat het gebeurt is, het is veel rustiger thuis en veel fijner, met alleen maar vrouwen Haha!
Ik kan nog steeds heel erg boos worden merk ik, om mensen die lopen te zeuren dat ik mn vader nooit zie (3x per jaar gemiddeld) en dat t wel zou moeten want hij is zo aardig en bla.
Zij weten niet hoe hij was naar ons toe!
hij heeft 8 jaar lang voor mn moeder verzwegen dat hij niet meer verder wilde!
Afgelopen winter heeft hij voor ons verborgen gehouden dat hij een relatie had (met de moeder van en met) iemand die mij verschrikkelijk vind.
kleine voorbeelden maar ik hoef hem niet meer.
egoistisch en lomp. bah!

vandaar de slogan: Mannen zijn voor mietjes! Cool

teveel om te typen over mn vader, wordt er helemaal naar van gewoon maar fijn dat t hier kwijt kan