zinj er meer mensen hier die 1 van hun ouders hebben verlore

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:57

@topcob: wees gewoon open en eerlijk over alles, probeer positief in het leven te staan, mee te leven met de kleine dingetjes van je kinderen... dat deed me zo goed toen mijn vader ziek was.

Mijn vader is ondertussen ook alweer 11 jaar dood. Hij overleed toen ik 15 was. Altijd gezond en pas 43 jaar oud. Hij is maar een goed half jaar ziek geweest, bestraling, chemotherapie... hij had een heel agressieve vorm van kanker, ter grootte van een sinaasappel al toen ze het ontdekten.
Mijn vader overleed op 9 mei en was op 30 mei jarig geweest, de maand mei is voor ons daarom altijd een aparte maand. Mijn moeder heeft de eerste jaren haar leven helemaal in het teken van mij en mijn zus laten staan. Ik vind het heel moedig en knap wat ze allemaal gedaan heeft, want het is voor haar ook lang niet makkelijk geweest.

Aanvulling: tsja, ik vind het heel jammer dat mijn vader mijn vriend niet heeft gekend, dat hij niet heeft meegemaakt dat ik naar de universiteit ben gegaan, want dat wilde hij zo graag voor me. Of dat ik eindelijk een eigen paard heb gekocht.... Het gemis wordt anders, maar het blijft. Het is immers toch je vader.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:02

Nee, ik zelf (gelukkig) niet. Een vriend van mij is wél vorig jaar zijn vader verloren aan een bedrijfsongeluk en die was zodanig verminkt dat hij geen afscheid meer van hem heeft kunnen nemen. Het heeft mij wel heel erg aangegrepen. Sindsdien ben ik mijn ouders veel meer gaan respecteren, maar ben nu ook héél bang om ze te verliezen. Vooral mijn vader, want dat is echt mijn beste maatje.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte!

ukkiepuk

Re: zij er meer mense hier die 1vn hun ouders hebbe verlore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:42

Ik heb 7 jaar geleden plotseling mijn moeder verloren, ik was 19 bijna 20.

Het ergste zijn de mensen die het "raar" vinden dat je het er nog moeilijk mee hebt. "Het is toch al lang geleden?" zeggen ze dan. Alsof er een tijd voor staat dat je het er niet meer moeilijk mee mag hebben

Ook de mensen die vlak na de crematie zeggen "je kunt me altijd bellen hoor, ik sta altijd voor je klaar" yeah right degene die dat het hardste riep heb ik al 7 jaar niet gezien

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:07

Toen ik 4,5 was heb ik mijn vader en Opa verloren, beiden zijn gestorven aan Kanker.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:32

Topcob schreef:
Hallo allemaal

Ik heb het hele topic gelezen en ik moet zeggen dat ik er erg van onder de indruk ben.
Ik ben 42, heb drie kinderen van 12, 15 en 17 en ik heb borstkanker wat is uitgezaaid naar mn botten, lever en hersenen.
Er wordt nog wel behandeld om het leven nog wat te rekken en leefbaar te houden maar het einde gaat onherroepelijk komen...
Ik ga dus drie kinderen achterlaten.

Nu is mijn vraag aan jullie, kunnen jullie aangeven wat je gemist hebt in de laatste periode van het leven van degene die is overleden?
Had er iets moeten gebeuren waardoor het voor jullie makkelijker zou zijn geweest diegene te moeten missen?
Ik kan niet voorkomen dat mijn kinderen hun moeder moeten gaan missen maar misschien kan ik wel voorkomen dat ze net als jullie in de problemen gaan komen hierdoor.
Dank

Kreeg een brok in m'n keel toen ik dit las... Zit met tranen in mijn ogen... Om zo'n vooruitzicht te hebben, ik zou ontzettend gefrustreerd raken...

Ik wil je iig nog veel sterkte wensen in de periode dat je nog bij je kinderen mag zijn! Sterk blijven!

Ben zelf geen ouder kwijtgeraakt, maar heb ook geen sterke band met ze. Helaas hebben ze mij veel pijn gedaan, waardoor ik die band niet meer zie helen.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:13

iemand die ik ken heeft zijn moeder verloren. hij heeft het er hier erg moeilijk mee maar ik weet niet goed wat ik dan tegen hem moet zeggen. hij kijkt er alleen nog maar negatief naar en ook naar de situatie thuis en naar alles eigenlijk. wie weet hoe ik hem het best zou kunnen troosten ofzo?
HELP AUB IK VOEL ME HIER ECHT HEEL KLOTE OVER

Tommy_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:14

ik ben mijn vader verloren een half jaar geleden. ben zelf nu 14. me vader was 47. aan de gevolgen van kanker!

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:18

Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de reakties.
Ik heb besloten voor alle drie een boekje aan te schaffen en daar van allerlei leuke dagelijkse dingetjes in op te schrijven zodat ze makkelijker de leuke herinneringen op kunnen halen.
Ook zal ik er in zetten hoe trots ik op ze ben en er van overtuigd ben dat ze het gaan redden.
Ik hoop op deze manier iets waardevols voor ze achter te laten.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:27

een vriendin van me was 12 jaar en toen verloor ze haar vader door een hartstilstand.. En 3 jaar later verloor zei haar moeder aan kanker.. Heb dat met haar moeder helemaal meegemaakt.. Weet nog goed dat ze me belde op de dinsdag dat haar moeder lever kanker had en woensdag morgen werd ik uit bed gebeld en kreeg ik te horen dat haar moeder gestorven was.. Ze is nu ondertussen 18, maar ze weet wel dat ik dag en nacht voor haar klaar sta.. We hebben het er nu nog heel veel over..
Ik heb gelukkig me ouders nog..

nienke1208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:40

allebei mijn ouders leven nog, mijn moeder heeft 7 jaar geleden borstkanker gehad...

lees met tranen in mn ogen al jullie verhalen!!

@Topcob, heel veel sterkte voor jou en je gezin!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:47

Ik denk dat dat op die manier zeker gaat lukken Topcob

Ik heb toevallig van de week een programma gezien van een vrouw die een videodagboek had gemaakt.
Zij had 1 dochter, van toen een jaar of 4 oud.

Ze vertelde een heel verhaal van de geboorte, hoe trots ze was bij de eerste stapjes enz enz.

Maar zo probeerde ze ook al tips te geven voor haar dochter, van moeder naar dochter, voor als haar kind in de pubterteit kwam en meiden vragen zou hebben.

Die dochter, nu 13 jaar zat in het programma en vertelde dat ze er veel aan had.
En ze vond het zo fijn dat ze haar moeder zo nog kon zien, haar stem kon herrineren.

Zo ontroerend en zo mooi was dat programma

Ik vind het echt knap hoe je hier je berichtjes neer zet.
Veel respect voor je
En elke dag wens ik weer dat die vreselijke ziektes eens genezen kunnen worden en er niet zoveel gezinnen zo'n enorm verdriet hebben...

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:51

Ik was 13 toen ik mijn vader verloor aan kanker. Na 2 intensieve maanden waarin hij ziek was overleed hij.
Ik mis hem, het is raar.
Wat ik ook raar vind is dat sommige mensen in mijn omgeving die ik het afgelopen anderhalf jaar heb leren kennen niet weten wie mijn vader was. Sommige, minder goede vrienden etc. weten niet eens dat hij overleden is. Het is ook zo'n raar ding om te bespreken.

Topcob ik wens je heel veel sterkte, de rest in dit toppic wens ik het zelfde.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:55

ruim 4 jaar geleden is mijn vader overleden aan een hersenbloeding.
Ik was toen 13, mijn ouders waren al gescheiden en heel toevallig was ik toen in de vakantie bij hem. Die ochtend kreeg hij een toeval oid, het erge is nog wel dat ik vlak ervoor ruzie met hem had en ik had me verslapen en heb hem ook maar even gesproken. Hij had toen een vriendin die bij hem was toen hij die toeval kreeg, ze was ook zo aardig om het `s middags rond 4 uur pas aan me te melden dat hij in het ziekenhuis lag. Terwijl het om 11 uur oid was gebeurd allemaal........

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:41

woow lekker aardig dan:S..

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:38

jeetje topcob, toen ik jou bericht las, kroop het kippenvel over mijn rug.. ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat je die reis naar wales kan gaan maken!

gisteravond is de zwager van een vriendin van mij overleden, hij was nog maar 35, een jaar getrouwd en een kindje van twee.
ook hij ging met een vage klacht naar de huisarts, uiteindelijk bleek hij stikvol kanker te zitten.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:46

Topcob schreef:
Hallo allemaal

Ik heb het hele topic gelezen en ik moet zeggen dat ik er erg van onder de indruk ben.
Ik ben 42, heb drie kinderen van 12, 15 en 17 en ik heb borstkanker wat is uitgezaaid naar mn botten, lever en hersenen.
Er wordt nog wel behandeld om het leven nog wat te rekken en leefbaar te houden maar het einde gaat onherroepelijk komen...
Ik ga dus drie kinderen achterlaten.

Nu is mijn vraag aan jullie, kunnen jullie aangeven wat je gemist hebt in de laatste periode van het leven van degene die is overleden?
Had er iets moeten gebeuren waardoor het voor jullie makkelijker zou zijn geweest diegene te moeten missen?
Ik kan niet voorkomen dat mijn kinderen hun moeder moeten gaan missen maar misschien kan ik wel voorkomen dat ze net als jullie in de problemen gaan komen hierdoor.
Dank

pff ik vond dit topic net terug en las dit berichtje. dacht even de zoekmachine gebruiken om te kijken hoe het nu gaat. Blijkt dat ze is overleden, echt vreselijk nog 3 van zulke jonge kinderen! Sterkte voor iedereen die haar kende Ach gut

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 07:33

Ik ben 27 jaar en mijn vader is bijna vier jaar geleden gestorven, hij was alcoholist en en bezweken aan zijn lever die nit meer goed werkte.
Ik heb dat laatste halve jaar veel met hem gedaan qau therapie en verzorgen.
Er was eigenlijk geen redden meer aan de lever was al veel te kapot.
Mijn vader zei ook nooit dat hij van ons hield, maar tijdens zo'n behandeling vroegen ze hem waarom hij nu nog op wou kanppen en toen zei die voor zijn dochters omdat hij van ons hield en hij huilde toen.
Ik ben zo blij dat ik dit nog zelf heb kunnen horen en zien want een paar maanden later is hij gestorven Huilen
Ik leefde in een waas, want ik heb hem zelf mee gewassen en aangekleed (afleggen), dit moest ik van mezelf dit was het laatste wat ik voor hem kon doen en ik ben blij dat ik dat toen durfde, zo kon ik nog bij hem zijn.
Aangezien ik alles heb moeten regelen, crematie, huis, papieren is de klap bij mij pas veel later gekomen.
Iedereen ging al door met zijn leventje en toen kreeg ik de klap, ik heb dit ook nooit goed af kunnen sluiten en het houd me nog vaak bezig.
Hij is gestorven toen hij 47 jaar was en vandaag zou hij 51 jaar zijn geworden en dat zijn confronterende dagen.

Ik ben eigenlijk ook weer eens blij dat ik het weer eens van me af kan schrijven.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:06

goed dat je het van je af schrijft ik weet hoe je je voelt als je 1 van je ouders moet missen .d us ik zou zegen goed praten met bekenden vrienden zus broers.. zo verwerk je het beter..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:00

3 weken geleden is de moeder van m'n beste dinnetje overleden.
Dr zusje was nog maar zo'n spriet van 11,
weegt evenveel als een zak voer, en Bren dan, is 15.
Heb't dr zelf ook best moeilijk mee om hun & haarzelf.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:02

ja dat geloof ik.. ik zou toch proberen te praten met hun, jou ouders vriendje.. is echt belangrijk om het te kunnen verwerken.. succes Lachen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:08

Ik heb mijn vader verloren toen ik 4 jaar was. Heb het nogsteeds niet verwerkt. Het is toch een vader in je leven die je mist. Ik heb nu een stiefvader, maar die zal zijn plek nooit kunnen vervangen. Ik herriner me nog ontzettend veel van hem, Ondanks dat ik zo jong was.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:09

ja tuurlijk vergeet je dat ook niet.. ik ook niet hoor..2 jaar geleden voor mij.. heb een tatoage laten zeten op me pols als herinering

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:10

De vader van een jongen uit mijn klas is afgelopen november ook overleden, hij was al 6 jaar ziek maar toch..
En een studiegenoot van mn moeder is vorige week vrijdag op schiphol aan een hartstilstand overleden. Ze zouden op wintersport gaan naar frankrijk..Hij was pas 49 jaar en had een zoon van 12, zaterdag op zn begrafenis waren er 500 man. Z'n vrouw zei dat dit t laatste grootse was wat zij voor hem kon doen..
En afgelopen donderdag is de vader van een vriendinnetje van me van de manege overleden, ook aan een hartstilstand.
Echt zo treurig allemaal! Ik wil iedereen hier die een ouder heeft verloren ook veel sterkte wensen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:40

dat ik dit topic nu pas zie!
Ik ben mijn moeder verloren toen ik 11 was. 2 jaar geleden dus..
ik ben al lang op zoek naar een soort "lotgenoten"groep.

wat ik het meeste mis is de gezelligheid van mijn moeder. Bij haar kon ik altijd alles zeggen, en we hadden bijna geen geheimen.
Ze was mijn beste maatje.
Veel belangrijke dingen die er nu zijn gebeurt, had ik haar graag bij gehad.
Ook veel minder leuke dingen waren niet gebeurt als zijn niet was overleden.
Ik ben heel boos geweest op de dokters dat ze niet eerder door hadden dat er wat mis was. Ik
ben heel boos geweest dat mijn moeder er niet meer was...
Gelukkig had ik veel goede vrienden die mij hebben geholpen.
gelukkig heb ik een goede opa die ik veel kan toevertrouwen.
ik hoopn dat Topcop veel leuke dingen met haar kinder gaat doen, en de tijd leuk invult. ik wens je heel veel sterkte. je kan niet vaak genoeg tegen ze zeggen dat je van ze houd, op die momenten zal het ze niet veel doen, maar later wel.....

heeel veel sterkte
Laatst bijgewerkt door RoosG op 07-01-08 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:45

Ik ben mijn vader verloren toen ik 12 was. Toen ik 7 was kreeg hij een motorongeluk, en raakte toen verlamd. 5 jaar later overleed hij.
Ik heb wel een hele lieve stiefvader, een betere kan ik me niet wensen, maar het is toch anders dan je eigen papa. Ik kan me ook niet veel meer herinneren van mijn vader hoe hij écht was, omdat ik nog maar zo jong was toen hij verlamd raakte.