Mensen met een serieuze fobie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:19

Spinnen... beetje heel erg... hoef maar 1 te zien en ik heb de hele dag de kriebels :S
Verder... kan ik over veel dingen...

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:03

tandarts...en drie keer raden, ik moet maandag bellen want er is afgelopen nacht een stuk tand afgebroken
dus nu mag ik waarschijnlijk ook gelijk voor de gehele renovatie omdat ik niet echt regelmatig bij de beste man kom...
ow mensen ik kan wel janken ...
ik weet wat er allemaal moet gebeuren ...
en ik kan nu al bijna in ene paniek aanval schieten als ik er aan denk
ja, mijn tandarts kent mijn angst , en ik ga ook via angstprotocol...mijn tandarts is een geweldige man
maar ik blijf doodsbang voor die man ...
oliebol...vriendje bood al aan om mee te gaan als emotionele steun

olafj

Re: Mensen met een serieuze fobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:05

Serieuze claustrofobie, helaas.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:13

Ik heb een kotsfobie. En een serieuze ook. Als ik maar heeeeeeeeeel ietsje even misselijk ben, word ik al helemaal gek en denk ik steeds dat ik moet overgeven. Ik vind overgeven echt zo eng! Ook als er iemand een beetje ziek is, loop ik gegarandeerd met m'n sjaal voor m'n mond door het huis, ookal is het 30 graden. Ik ben er zo bang voor!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:27

Ik heb het héél erg op insecten. Met namen voor Spinnen en van die langpoot beesten, of wormen ect.
als ik een spin zie durf ik NIET daar heen. Ik raak helemaal in paniek.
Waarom weet ik ook niet. Gister zat ik tv te kijken, kruipt er een best wel grote spin over het scherm ik gillen. Toen ging mijn broer hem weg halen.
Bleh enge beesten
ook heb ik hoogte vrees. En ik kan NIET tegen ijsstokjes of schuurpapier!

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:29

ik heb claustrofobie, of hoe je dat ook schrijft.
We gingen op schoolreis naar 1 of ander mijngedoe in zuidlimburg, dat was best nauw en ik moest janken en ik werd helemaal hysterisch enzo.. en ik vind pissebedden eng

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:48

Ik ben een beetje hypochondrisch, maar het is niet zo erg dat t mn leven beheerst. Ik ben vooral heel erg bang om kanker te krijgen, en doe er alles aan om t te voorkomen . Maar ben ook wel zo realistisch om te denken dat je dat niet kan voorkomen

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:54

woensdag naar de tandarts

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:12

Ik heb niet echt een fobie, maar het valt wel onder angststoornissen.
Heb een paniekstoornis (heb een paar keer in mijn leven een periode gehad dat ik heftige angstaanvallen kreeg) en ik heb een aantal sociale angststoornissen.
Ik kom niet graag op onbekende terreinen, ben erg in mezelf gekeerd (als ik ergens onbekend ben ofzo) en ik hou absoluut niet van bellen naar vreemden. Naar de dokter durf ik nu wel te bellen .

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:18

Hier de zoveelste met spinnenfobie.

Ben er niet zomaar bang van,maar echt hysterisch.
Ik moet ontzettend janken als ik er één zie,zelfs op tv..
Klinkt misschien heel vreemd.
Ook als plaatje in een boek,daar durf ik niet naar te kijken,en al helemaal niet aan te raken!

Iemand hoeft maar te zeggen'kijk een spin' en ik ben meteen in shock.
Heb ooit zo'n cursusje gevolgt,waarbij je zelf een spinnetje moet vangen en moet verzorgen.
Elke week een groter spinnetje en dan moet je ervan af zijn...
Nou bij spinnetje nummer 1 ben ik van de trap gevallen van angst,en heb ik 3 dagen bij mijn vriendin gelogeert.

Iedereen vindt dat ik me aanstel,omdat ze denken dat ik 'gewoon' bang ben voor spinnen.
Dan denken sommigen leuk te zijn door met een spin naar em toe te rennen.
Wat er dan gebeurt?
Dan val ik flauw

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:19

Kikkers, daar heb ik ook een fobie voor! Herken je helemaal in je verhaal!!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:20

Casca schreef:
Ik ben ook niet bang voor iets tastbaars, maar heb wel faalangst... (niet zo'n beetje ook)

Met een heleboel dingen merk ik dat, waar andere mensen makkelijk bij iemand naar binnen lopen (waar ze nog nooit zijn geweets) moet ik eerst 2 keer slikken en goed kijken hoe iemand anders zich gedraagt, beetje vaag maar ik durf dan gewoon niks anders te doen omdat ik bang ben dat ze dan boos worden.. En als er dan iets mis gaat wordt ik heel misselijk.

Ook met paardrijden, laatst had ik weer les, het lukte niet, mn instructrice werd een beetje boos (ze is normaal de rust zelfe) omdat we al 3 kwartier ergens mee bezig waren en het lukte niet, ik begon zo te huilen en werd weer de rest van de dag kotsmisselijk..

maar ik weet niet of dat ook een fobie is... volgens mij is iedereen wel ergens heel bang voor.

sounds just like me.
Heb ook faalangst, ontwikkeld door pesterijen op de bassisschool. Als ik in een vreemd huis of vreemd gebouw kom, kan ik me niet ontspannen. Toen ik bij mijn vriend thuis kwam, duurde het echt 3 weken (kwam er in de weekenden ) voor ik me beetje prettig ging voelen, maar dat heb ik dus overal. Als ik mijn jas aan sta te trekken, heb ik echt het idee dat ik iets doe wat mensen vreemd vinden bijvoorbeeld.

Heb ook een vreselijke hekel aan bellen om deze redenen (Geen fobie, maar wel deel van die faalangst). Als ik mensen niet hoef te bellen, liever niet. Alleen als ze me echt een vaste tijd hebben gegeven om te bellen dan lukt het vaak wel, maar als ik iets ben vergeten ofzo (bijvoorbeeld naar bijles te gaan ofzo), of iets verkeerd heb begrepen en ik moet bellen, moet mijn moeder dat doen, ik durf het niet... Dat klinkt heel kinderachtig, maar ik zit echt met lood in mijn schoenen aan de telefoon, voel me vreselijk en het liefst sms ik mesnen voor ik ze bel, ik ben zo bang dat ik op een verkeerd moment bel.
De eigenaresse van mijn vroegere verzorgpony was altijd vreselijk kortaf aan de telefoon, zo was ze gewoon. En ik had er zo'n heke laan om te bellen, ik belde het liefst iemand naders om te vragen of het goed was wat ik wilde en dan vroeg ik "kan jij niet eventjes bellen om het door te geven?"

Overigens heb ik ook tandartsproblemen. Had een vulling verloren, maar heb daar nog hele tijd mee rondgelopen. Uiteindelijk moest de kies getroken worden. Pff, ik was zo bang. Uiteindelijk heb ik er niets van gevoeld hoor, maar ben nog steeds zo bang voor hem.

Reden: Mijn verdovingen werken slecht in de onderkaak. Na 6 verdovingen doet het allemaal nog zo'n zeer wat hij doet. En als je dan een beugel hebt gehad met een hoop gezeur en na je beugel ineens 8 gaatjes hebt (Daarvoor nooit...), dan weet je het wel.. In bovenkaak nergens last van, onderkaak, zo vreselijk....

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:43

Bellen naar mensen die je niet kent is echt een vervelend klusje, bij mij is het dan altijd uitstellen, uitstellen en uitstellen. Maar ik denk er dan steeds aan dat diegene niet door die telefoon kan bijten... 't helpt niet maar ja....

ik ben ook buitengesloten op de basisschool en in de derde, niet echt gepest.. maar het is niet leuk!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:53

Ook ik heb wel angsten voor enkele dingen.. Van spinnen, bijen en wespen raak ik overstuur..Heb soms zelfs nachtmerries van spinnen ( hoe triest )
Ik ben jaren niet naar de tandarts geweest, of iig niet verder gekomen dan de wachtkamer.
Zal ook nooit op een hoge ladder gaan staan en bij het idee een vliegtuig in te stappen word ik niet goed.
Volgens mij vrij 'algemene' angsten en heb er normaal gesproken niet al te veel last van gelukkig.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:30

Liezel1 schreef:

ik zwem niet in zee.. heb een fobie voor kwallen!

als het mooi weer is buiten en we eten buiten zorg ik altijd dat ik zo weg kan rennen.... ik hoed maar te denken dat ik wesp hoor en ik sta aan de andere kant van de tuin.

Ik heb er geen fobie voor, Maar sinds 1 jaar gelede en er zoveel kwallen in de zee zwemmen. ben ik er niet meer in gegaan! ook in turkije, ben ik er een keer in gegaan. Maar zo lang ik niet op grond sta valt het mee.(ben 1,5 week gelede in Turkije geweest)

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:07

ik weet neit echt of ik fobieen heb, wat ik wel weet is dat ik bijna niks durf en heel veel dingen eng vindt.....

*vliegen durf ik niet(heb nog nooit gevlogen)ik zou een keer emt een vriendin misschien mee gaan naar ierland en vanaf dat moment had ik steeds nachtmeries....uit het vliegtuig vallen neerstorten enz dat zoort rare dingen terwijl ik daar enit eens bang ervoor ben......ik ben er bang voor omdat ik bang ben dat ik dus het vliegen eng vindt en niet meer terug durf naar huis.....
*bang voor tandarts......ben op zoek naar een angsttandarts
*durf niet in kermisattracties(meeste neit) en niet in achtbanen..
*wespen of alles wat vliegt en zoemt.......alles wat pijnlijk prikt ben ik bang van en zoemen van muggen word ik gek van die MOETEN dood voor ik ga slapen.....
*bang voor naalden
*bang voor pijn
*bang om te vallen...
enz

en nog ziets stoms ik meot vaak mijn nek op een bepaalde manier rekken ofzo? maar dat MOET ander zit mn nek niet lekker en ik kan er echt neit tegen... een tic dus?
en als ik ga slapen moet de kast perse ver genoeg dicht zijn....

pfffffff

soms lijkt het wel of ik niks durf of ik bang ben van het leven?

zijn er meer mensen die dit serieus herkennen??

ik zou dat graag willen weten enz

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:16

ik ben als de dood voor trappen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:25

Biepje schreef:

Bedoel je die dingen waar je op naar boven loopt?

Jeetje wat een aparte fobie!
Vertel er eens wat over, wat voel, doe merk je als je er mee wordt geconfronteerd???

Het lijst aan erkende fobien is echt gigantisch.
Ik heb net als meerdere hier, emetofobie.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:27

Vleermuizen, brrrrr

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:30

Ik heb niet het hele topic doorlezen, maar ik ben voor 2 dingen enorm bang:

-pijn: ik heb een zeer grote angst voor pijn. Ook sommige dingen ivm gevoel kan ik niet verdragen, vb. warm water (redelijk warm, waarmee mensen schoonmaken, dit water voel ik als bloedheet aan) , houten dingen, vb. lepels afdrogen, ...
Vreemd genoeg ben ik niet bang voor pijn in m'n mond, vb. bij de tandarts. Maar als ik een splinter oid heb, val ik nog liever dood.

-tuinkabouters. Nee, het is geen grap, ik word panisch als ik een tuinkabouter zie. Ik denk dat dat er gekomen is, sinds ik die film met Chuckie heb gezien, geen tuinkabouter, maar het idee is altijd in m'n hoofd blijven hangen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:35

Spinnen!!

Ik weet wat je denkt.. Dat heeft iedereen..

Niet zo als ik.. Ik ben bang van de kleinste tot de grootste, dood of levend.
Hoe het komt mag joost weten.. Ik ga huilen gillen hyperventilleren.. Ik raak compleet in paniek van die dingen.. En t is zo stom want ik weet wel dat ze veel kleiner zijn.. Maar toch,,

Dokter noemt het agrofobie ofzo

Van mij mogen alle spinnen verdwijnen van de aardbodem!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:36

Nanne schreef:

Van mij mogen alle spinnen verdwijnen van de aardbodem!

En alle tuinkabouters ook!

qtiej_gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:09

Muizen en spinnen zijn in mijn ogen niet zo eng, maar waar ik echt vreselijk bang voor ben is water, niet voor water op zich, maar voor het verdrinken erin. Daar zit je dus op de kant te huilen en te janken omdat iemand je voor de grap kopje onder duwde.

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:27

Tieneke schreef:
-tuinkabouters. Nee, het is geen grap, ik word panisch als ik een tuinkabouter zie. Ik denk dat dat er gekomen is, sinds ik die film met Chuckie heb gezien, geen tuinkabouter, maar het idee is altijd in m'n hoofd blijven hangen.

Ik heb een hekel aan clowns, maar vooral aan poppen en pluchebeesten (en toch heb ik er een aantal in mijn kamer staan). Soms kan ik er even niet tegen en dan zet ik ze buiten mijn kamer .

bakkie schreef:
en als ik ga slapen moet de kast perse ver genoeg dicht zijn....

Ik kan er ook niet tegen als mijn kast op een klein, ieniemiene kiertje staan...dan moet ie dicht. Mijn deur is ook altijd dicht. Alle kasten en lades moeten dicht zijn (niet dat ik het hele huis door ren om alles dicht te doen ).

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:33

Chiqa schreef:
Biepje schreef:

Bedoel je die dingen waar je op naar boven loopt?

Jeetje wat een aparte fobie!
Vertel er eens wat over, wat voel, doe merk je als je er mee wordt geconfronteerd???

Het lijst aan erkende fobien is echt gigantisch.
Ik heb net als meerdere hier,
emetofobie.

ja, die dingen waar je op naar boven en vooral naar beneden loopt.

Als ik voor een trap sta, word ik helemaal duizelig en krijg ik klamme handen, ik word er gek van van het idee dat ik erop moet. Als ik dan naar boven ga, hou ik me behoorlijk krampachtig vast aan de leuning, uit schrik om fout te stappen of naar achteren te vallen. Als ik bovenaan sta loop ik zo snel mogelijk ervan weg omdat ik bang ben om terug te vallen. Ook op een overloop loop ik zo ver mogelijk van de trap vandaan uit angst om uit te schuiven en zo van de trap te vallen.

Als ik dan naar beneden ga, wordt het geregeld zwart voor mijn ogen van de schrik, ik loop ook echt te duizelen. Ik krijg constant visioenen dat ik uitschuif, struikel en naar beneden val en dat ik dan koprol over de treden (knetter...). Ook 's nachts heb ik vaak nachtmerries dat ik van trappen val met bureaustoelen, dat leuningen verdwijnen,...

Best lastig, aangezien je in het dagelijkse leven veel trappen tegenkomt. Ik vermijd ze liefst zoveel mogelijk maar ja.

Op roltrappen ben ik vreemd genoeg niet bang.