Wat bij ongesteldheid en hoe te doen met sex?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gebruik jij het liefste (1) en wat doe je met sex (2)?

(1) Maandverband
1 (14%)
(1) Tampons
3 (42%)
(1) Softcup
Geen stemmen
(1) Anders, nml..
Geen stemmen
(2) Gewoon hops en gaan met die banaan
2 (28%)
(2) Bijna niet, als ik het doe met handdoekje, condoom oid
1 (14%)
(2) Ik slik de pil continu door
Geen stemmen
(2) Sponsje
Geen stemmen
(2) Anders nml..
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

Tieneke

Re: Wat bij ongesteldheid en hoe te doen met sex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:55

Skitter schreef:
Bij tampons blijft wat je afscheid in je zitten!
Ik heb het er liever uit! Uit, uit, uit!

Ik ook Ik vind tampons echt jakkie, al dat bloed dat gewoon in je blijft zitten terwijl het bedoeld is om eruit te komen, bah...

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:29

lightmorebh schreef:
zijn hier ook mensen die de migroginon 30 gebruiken en daardoor bijna geen zin in sex hebben. wil nu overstappen naar de yasmin als ik zo hoor maar vindt het ook weer zo om de dokter te bellen van he ik wil de yasmin omdat ik totaal geen zin meer heb. iemand aders een subtielere manier

Yasmin is toch wat eerst diane35 was? ik heb beide gehad, maar van diane werd ik half depri, met microginon30 nergens last van
En Diane35 mag niet worden voorgeschreven als voorbehoedmiddel, het is een medicijn (tegen o.a. overbeharing en acne).

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:35

lightmorebh schreef:
zijn hier ook mensen die de migroginon 30 gebruiken en daardoor bijna geen zin in sex hebben. wil nu overstappen naar de yasmin als ik zo hoor maar vindt het ook weer zo om de dokter te bellen van he ik wil de yasmin omdat ik totaal geen zin meer heb. iemand aders een subtielere manier

Hmmmm, en ik maar afvragen waar het door komt

Indie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:00

Yessy schreef:
lightmorebh schreef:

Yasmin is toch wat eerst diane35 was? ik heb beide gehad, maar van diane werd ik half depri, met microginon30 nergens last van
En Diane35 mag niet worden voorgeschreven als voorbehoedmiddel, het is een medicijn (tegen o.a. overbeharing en acne).

yasmin is geloof ik een stuk lichter dan de diane35, ik heb namenlijk de yasmin en reageer nogal snel op een te hoge hormoon dosis (depressie) maar bij de yasmin heb ik nergens last van. hiervoor had ik de microgynon30 en daar had ik kwa stemmingswisselingen ook geen last van alleen hierbij kreeg ik te veel doorbraak bloedingen. Dus deyasmin is waarschijnlijk iets zwaarder dat de microgynon30 maar zeker lichter dan de diane35.

over zin in sex... ik had bij de microgynon30 gewoon juist meer 'zin' zeg en bij de Yasmin ook... daarzit bij mij geen verschil in, krijg door de pil eigenlijk alleen maar meer zin arm vriendje toch....

ach joh de dokter krijgt heus wel vaker die vraag hoor! je bent vast niet de enige, een beetje leuke dokter die begrijpt je echt wel ! gewoon vragen

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:25

Ik kwam enorm aan van de Micronynon30, in een half jaar bijna 7 kilo. Heb toen de Jasmin gekregen en daar heb ik tot nu toe nog geen last van.. Gewicht is er weer af en ik heb ook nog geen andere bijwerkingen gemerkt. Volgens mij is de Jasmin idd wel een stuk lichter dan Diane35 want volgens de dokter is die die ik nu heb licht en naar mijn weten is de diane dat niet...

Mleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:49

lightmorebh schreef:

ik heb die migroginon 50 omdat ik al 9 weken ongesteld ben... Helpt me geen kloten blijf net zo goed ongesteld :S en daarna krijg ik ook de Yasmin ofzo... *zo heet me verzorgpony ook*

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:15

[/quote]
[/quote]

yasmin is geloof ik een stuk lichter dan de diane35, ik heb namenlijk de yasmin en reageer nogal snel op een te hoge hormoon dosis (depressie) maar bij de yasmin heb ik nergens last van. hiervoor had ik de microgynon30 en daar had ik kwa stemmingswisselingen ook geen last van alleen hierbij kreeg ik te veel doorbraak bloedingen. Dus deyasmin is waarschijnlijk iets zwaarder dat de microgynon30 maar zeker lichter dan de diane35.

over zin in sex... ik had bij de microgynon30 gewoon juist meer 'zin' zeg en bij de Yasmin ook... daarzit bij mij geen verschil in, krijg door de pil eigenlijk alleen maar meer zin arm vriendje toch....

ach joh de dokter krijgt heus wel vaker die vraag hoor! je bent vast niet de enige, een beetje leuke dokter die begrijpt je echt wel ! gewoon vragen
[/quote][/quote]

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:57

sorry zie net dat er wat fout is gegaan. heb ook veel last van stemmingwisselingen. denk dat als ik het aan de assistente vraag toch even langs moet komen en dat durf ik echt niet.ben al een aantal x geweest als ik dacht eventueel zwanger te zijn en dan kom ik nu voor een andere pil omdat ik weer zin wil krijgen

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:05

Ik hoefde niet langs te komen toen ik een andere pil wilde maargoed je moet er wel wat voor doen idd. Snap dat je het vervelend vind maar je moet er wat aan doen of het zo laten maar dat lijkt me ook niet alles...

Kiwipitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:11

Bij mij is de Diane 35 wel voorgeschreven ook als voorbehoedsmiddel maar in de eerste plaats omdat ik altijd heel erg en heel vaak ongesteld was. Maar het mag dus wel.

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:32

Tieneke schreef:
Ben ik nu 1 van de enigen hier die tampons gewoon ranzig en goor vindt?!? Het idee alleen al dat dat bloed in je lichaam blijft voor uren en uren...Bah. Het moet eruit, eruit, eruit, waarom het er dan in houden? Ik zweer bij maandverband, vind het echt minder geklooi en gezeik...

Amen . Tampons lijken mij zowat het smerigste wat er is! Al dat "afgedankte" bloed nog even lekker extra lang in je lichaam laten zitten, brrrr, nee bedankt! Weg ermee!

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:55

nou, het bloed zit niet meer echt in het lichaam, maar in de tampon, en die verwissel je als het goed is optijd.
En als de tampon (bijna) verzadigd is, zal het bloed echt niet daarboven gaan ophopen, maar zal de tampon gaan doorlekken.
Dus tampons vindt ik toch prettiger dan dat je nog lekker even zit te roeren in je eigen (afval)bloed..

Ieder z'n eigen ideeen erover, zolang je het maar, of het nou tampon of maandverband is, hygienisch houdt en niet uren ermee gaat rondhuppelen

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:55

Skitter schreef:
Kieffer schreef:
Ik ben het helemaal niet meer, ik slik mijn pil al een hele tijd door, meer dan ee half jaar en heb ook nog nooit doorbraakbloedingen gehad, ik vind het een prima oplossing!

Maar volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling van de pil....
Ik had dit niet gedurfd iig......

Mijn dokter zal echt wel weten wat hij doet, ik heb Meliane, een vrij luxe pil waar ik veel voor bij moet betalen en waar dit zeker mee kan.
Mijn stiefvader is ook nog eens huisarts en hij heeft me naderhand nog eens verteld dat het prima kan zo.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:37

ik heb n vraagje,
heeft iemand ervaring met een pil waarmee je de ongesteldheid een week uit kunt stellen? ik heb er wel van gehoord en moet er over 4 weken toch echt aan geloven anders komt het bar slecht uit! en het is dus nu te laat om aan ´de pil ´te gaan om het uit te stellen..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:39

Danah schreef:
ik heb n vraagje,
heeft iemand ervaring met een pil waarmee je de ongesteldheid een week uit kunt stellen? ik heb er wel van gehoord en moet er over 4 weken toch echt aan geloven anders komt het bar slecht uit! en het is dus nu te laat om aan ´de pil ´te gaan om het uit te stellen..

Primoluut, daarmee kan je het maximaal 2 weken uitstellen, het is geen voorbehoedsmiddel, maar puur voor het uitstellen van de ongesteldheid. Het is alleen niet zo goed voor je, erg veel hormonen en ik geloof dat je het alleen kan krijgen op doktersrecept.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:37

Eh mensen voor dit soort zaken over anticonceptie is er al een centraal topic. Ik tem even

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:45

Kieffer schreef:
Danah schreef:
ik heb n vraagje,

Primoluut, daarmee kan je het maximaal 2 weken uitstellen, het is geen voorbehoedsmiddel, maar puur voor het uitstellen van de ongesteldheid. Het is alleen niet zo goed voor je, erg veel hormonen en ik geloof dat je het alleen kan krijgen op doktersrecept.

heb ik gehad, kzou er goed over nadenken als ik jou was, het moet zowieso op doktersrecept want het is best zwaar, ik heb er een hele nare depressie en onwijze buikkramp aan over gehouden, dus denk er goed over na, het kan ook zijn dat jij er niks van merkt maar stel dat jij ook zoals ik reageer dan zou ik toch maar die paar dagen ongesteld zijn, liever dat dan zwaar chagerijnig op je vakantie zijn en naderhand krom liggen van je baarmoeder die zelfmooord lijkt te plegen.
Laatst bijgewerkt door Indie op 24-04-06 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:47

Danah schreef:
heb ik gehad, kzou er goed over nadenken als ik jouw was, het moet zowieso op doktersrecept want het is best zwaar, ik heb er een hele nare depressie en onwijze buikkramp aan over gehouden, dus denk er goed over na, het kan ook zijn dat jij er niks van merkt maar stel dat jij ook zoals ik reageert dan zou ik toch maar die paar dagen ongesteld zijn, liever dat dan zwaar chagerijnig op je vakantie zijn en naderhand krom liggen van je baarmoeder die zelfmooord lijkt te plegen.

Ja, dat is bij iedereen verschillend, toen ik het gebruikte heb ik nergens last van gehad... Mijn moeder weer wel. Bij de dokter krijg je het meestal niet zo makkelijk mee.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:17

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:19

Een echte ridder heeft bloed aan zijn zwaard en de echte zeeman bevaart ook de rode zee Wat een handdoekje en dan leker samen douchen al niet op kunnen lossen.

Maar ik heb gelukkig geen problemen met ongesteldheid (het is er nl gewoon niet )

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:25

Hahaha, mijn vriend en ik zeggen altijd: 'Ach, een echte ridder bevaart de rode zee'.

Na het lezen van Quimm's tekst bedenk ik me nu pas dat dat natuurlijk helemaal niet klopt.

Kiwipitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:54

Euhm ik snap het ff niet. Cool onderschrift trouwens Bealy.. dat is echt een geweldig nummer.

marleen_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:33

nee voor mij echt geen sex en ongesteldheid
ik vind al die bloederige prutjes maar goor,
laat staan dat ik het ga delen met me vriend

justlove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:21

tampons en geen seks