Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik laat niks merken, dat heb ik nooit gedaan. Ik keek straks voor me uit, keek niet eens WIE het deed. Pas als ik thuis kwam, sloot ik me op, en zat ik alleen nog maar te huilen. Ik snapte het gewoon niet, ik begreep niet wat ik fout deed. Een gedrag verandert niet van de een op de andere dag. Ook niet in verkeerde zin. Ze gaan door met het pesten, als je er verkeerd op reageert, dat ben ik met je eens.
talented schreef:Wanneer leerkrachten mee gaan doen met het maken van soortgelijke opmerkingen, wordt het hoog tijd voor het zoeken naar een andere school! Een kind dat gekleineerd wordt door een leeftijdgenoot gaat al door een hel, maar wanneer een volwassen persoon (die er eigenlijk voor zou moeten zorgen dat het pesten stopt) zich ook gaat verlagen tot het uitspreken van opmerkingen op zo'n laag niveau, dan is je kind toch een véél beter onderwijs waard?
superwoman schreef:Volgens mij spreekt secricible zich nogal tegen...
Ze zegt dus dat het door je uiterlijk komt, terwijl ze zelf "niet lelijk"
was/is.
tuurlijk krijg je opmerkingen als je "iets minder moois" hebt, maar of je echt gepest wordt heeft daar niet altijd wat mee te maken.
Waarom wordt dan niet iedereen gepest die een beugel heeft, dik is of pukkels heeft?
Citaat:Ik ben nog steeds ook wel overgevoelig voor kritiek, ik hang heel erg naar goedkeuring van mensen.
Citaat:die verwerking gaat heel langzaam, het duurt lang voordat je merkt dat die twee pratende mensenhet echt niet over jou hebben en het duurt lang voordat je je niet meer verdrietig voelt over 1 opmerking
Citaat:Ook heb ik heel snel het idee dat mensen over mij praten, me niet mogen of andere rare dingen, terwijl dat vaak gewoon niet het geval is!
Citaat:blijft altijd een deel van me, ben nu 35 en er zijn nog momenten, dat ik me zwaar k.lo.te voel.
er blijven altijd mensen waarbij ik me heeeeelll klein voel.
vaak is het de manier waarop ze kijken, of tegen me praten
Citaat:Ik zie niet in welk opzicht ik mezelf tegen spreek. Je hoort mij niet zeggen dat het aan uiterlijk ligt.
Citaat:Er is geen vaste reden waarom iemand gepest word. Ook niet iets aan uitstraling. Ze zoeken iemand uit, die iets afwijkends heeft. In welk opzicht dan ook, dat maakt geen ene biet uit. En als je niets hebt? Dan zoeken ze wel wat hoor.
superwoman schreef:Citaat:Ik zie niet in welk opzicht ik mezelf tegen spreek. Je hoort mij niet zeggen dat het aan uiterlijk ligt.
Waarom walg jij dan van mensen die zeggen dat het niet aan het uiterlijk ligt?
Citaat:Er is geen vaste reden waarom iemand gepest word. Ook niet iets aan uitstraling. Ze zoeken iemand uit, die iets afwijkends heeft. In welk opzicht dan ook, dat maakt geen ene biet uit. En als je niets hebt? Dan zoeken ze wel wat hoor.
superwoman schreef:iedereen heeft toch wel "iets" afwijkends?!
Waarom wordt niet iedereen gepest met een beugel, pukkels en dikke ...kont/buik of weet ik wat...
Als ze je niet mogen, gaan ze idd wat zoeken om tegen je te gebruiken.....uiterlijk is het makkelijkst gevonden...en iedereen is daar enigzinds onzeker over....
kris_ schreef:Is veranderen van school een optie? Weet niet of het pesten op zou houden maar een school waar leerkrachten meehossen met pestende leerlingen is niet direct het klimaat waarin goed onderwijs te verwachten is.