Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:12

Mijn dochter is ook een meisje met overgewicht en wordt op school gepest.Ze zit in een klas met 4 meiden en 24 jongens in de leeftijd van 14 tot 17 jaar.Iedere dag weer komt ze thuis met verhalen over wat er die dag weer gebeurd is.Ze schelden haar uit voor varken en maken knorrende geluiden.De leraren doen niks en er zijn er zelfs een paar die gezellig meedoen(Ga jij maar naar de gang een rondje hardlopen;is goed voor je),propjes die naar haar gegooid worden tijdens de les moet ZIJ oprapen)Volgens mij werkt het bij leraren zo dat ze niet tegen de pubers op durven treden en als je zelf nog een duit in het zakje doet als leraar wordt je volgens mij populair en ben jij in ieder geval NIET het pispaaltje.
Voor mij is de maat nu vol.De agressie die zich op school ophoopt krijgen wij als volle laag over ons heen gestort.Iedere dag is er weer om het minste geringste ruzie.Ook zij eet nu inmiddels om haar verdriet te vergeten en komt zo in een visieuze cirkel terecht.Zij is van zichzelf een hartstikke lieve meid met het hart op de juiste plaats die iedereen zal helpen op het moment dat hij of zij in de problemen zou zijn.Ik heb nu met haar afgesproken dat ze,als ze weer gepest wordt en de leraar reageert niet op haar vragen of hij er iets van wil zeggen zij, direkt de klas verlaat en naar huis komt.Maandag gaan wij een gesprek met de directrice aanvragen.Ik vind dat ieder kind groot of klein ,dik of dun,met of zonder bril een leuke(voor zover school leuk is)schooltijd moet hebben en dat niemand het recht heeft het leven van een ander zo te verzieken.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:24

Wanneer leerkrachten mee gaan doen met het maken van soortgelijke opmerkingen, wordt het hoog tijd voor het zoeken naar een andere school! Een kind dat gekleineerd wordt door een leeftijdgenoot gaat al door een hel, maar wanneer een volwassen persoon (die er eigenlijk voor zou moeten zorgen dat het pesten stopt) zich ook gaat verlagen tot het uitspreken van opmerkingen op zo'n laag niveau, dan is je kind toch een véél beter onderwijs waard?

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:29

secricible schreef:
Ik laat niks merken, dat heb ik nooit gedaan. Ik keek straks voor me uit, keek niet eens WIE het deed. Pas als ik thuis kwam, sloot ik me op, en zat ik alleen nog maar te huilen. Ik snapte het gewoon niet, ik begreep niet wat ik fout deed. Een gedrag verandert niet van de een op de andere dag. Ook niet in verkeerde zin. Ze gaan door met het pesten, als je er verkeerd op reageert, dat ben ik met je eens.

Dit ben ik zeker met je eens. Ik herinner me nog 1 geval waarin 1 iemand van de populairen mensen het voor mij op nam. Ik had ruzie met mijn enige vriendin in de klas en die sloot zich dus even aan bij de populaire en hielp mee met opmerkingen maken naar mij. Normaal kan je mij niet aan het huilen krijgen in het openbaar, maar in dit geval was het erg dicht bij. Leraar deed niets, zat er maar. Andere leerlingen allemaal lachen en leuk dat die opmerkingen waren. :S In elk geval had opeens 1 iemand door dat het wel erg ver ging, gelukkig maar, want ik had me onder het pesten nog nooit zo erg gevoeld.

Waardoor je gepest wordt? Dat is gewoon onduidelijk. Er is echt niets wat gepeste mensen overeen komen, behalve dan dat ze anders zijn of worden. (worden door het pesten) Ik werd te pakken genomen doordat ik goed met de leraren overweg kon, altijd mijn werk af had en de hoogste cijfers uit de klas had. Op dat moment is het begonnen. Op het middelbaar onderwijs ging het verder omdat ik gewoon niet meer voor mezelf op kwam. Ik wilde het niet meer, het deed me niets meer. Ik negeerde alles.

Nu op de Universiteit heb ik er nog steeds last van. Ik voel me in een gebouw met mensen niet op me gemak, zeker niet met jongeren. Ik voel me dan altijd licht claustrofobisch, ondanks dat de zalen groot genoeg zijn. Het benauwd me een beetje. Ik ga echt niet meer op dingen in, ik laat alles maar over me heen komen.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

talented schreef:
Wanneer leerkrachten mee gaan doen met het maken van soortgelijke opmerkingen, wordt het hoog tijd voor het zoeken naar een andere school! Een kind dat gekleineerd wordt door een leeftijdgenoot gaat al door een hel, maar wanneer een volwassen persoon (die er eigenlijk voor zou moeten zorgen dat het pesten stopt) zich ook gaat verlagen tot het uitspreken van opmerkingen op zo'n laag niveau, dan is je kind toch een véél beter onderwijs waard?

Dit gebeurde,bedenk ik me nu opeens,ook al op de lagere school.Er stond voor een schooloptreden een podium opgebouwd en daar was iets onder gerold.Mijn dochter bood spontaan aan het even te pakken en de opmerking die daar door de leerkracht over gemaakt werd was:Nee doe dat maar niet;Straks krijgen we je er niet meer onderuit als je klem komt te zitten.Andere leerlingen uit de klas hoorden dit en zijn direkt naar de directeur gestapt en hebben geeist dat de leerkracht excuses aanbood aan haar en dit is toen ook gebeurd!

_Denise_

Re: Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:45

Dit verhaal klinkt voor mij gewoon schokkend!! Vooral het geweld erin...

Ik ben niet echt gepest ooit, meer geplaagd omdat ik vergeleken bij mn klas vrij slim was en dus vaak de juf moest verbeteren.. Ik had wel veel vriendinnen.

Totdat ik één keer opkwam voor het pispaaltje in onze klas, gelijk was ik niet meer populair en verloor ineens ''vriendinnen''. Later kwam een nieuw meisje in de klas, ze was zwart en de leraar vroeg wie er met haar mee wilde lopen. Niemand stak zijn/haar hand op. Dat is gewoon triest! Ik ben gewoon met haar meegelopen.. Later kwam ik erachter dat ze helemaal niet aardig was (kattig) maar iedereen beschouwde mij als haar vriendin omdat alleen ik naast haar ging lopen.

Aan het einde van het jaar waren dus het pispaaltje uit onze klas en het zwarte meisje vriendinnen, maar ze waren het minst populair en het minst geliefd.. Vind het bijna discriminatie..

@ TS.. mss dat je voor jezelf op kan komen..? Iemand raadplegen, met een vertrouwd persoon praten.. Ik heb zelf eigelijk geen tips maar ik wens je in ieder geval veel geluk en sterkte!! Ik vind niet dat je iemand op zijn/haar uiterlijk moet beoordelen..

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:53

superwoman schreef:
Volgens mij spreekt secricible zich nogal tegen...
Ze zegt dus dat het door je uiterlijk komt, terwijl ze zelf "niet lelijk"
was/is.
tuurlijk krijg je opmerkingen als je "iets minder moois" hebt, maar of je echt gepest wordt heeft daar niet altijd wat mee te maken.
Waarom wordt dan niet iedereen gepest die een beugel heeft, dik is of pukkels heeft?

Ik zie niet in welk opzicht ik mezelf tegen spreek. Je hoort mij niet zeggen dat het aan uiterlijk ligt. Je hoort mij alleen zeggen dat het ligt aan het feit hoe je je gedraagt, omdat je juist DOOR het pesten verandert en niet daarvoor al, waardoor je gepest wordt.
Ik werd gepest omdat ik goede punten haalde, ik verbaal sterk was voor de klas, en goed met leraren overweg kon.
Nogmaals, je kan iemand daarmee niet gemakkelijk raken. Probeer jij een simpele manier te vinden om iemand daarmee te raken, een opmering als "jij bent slimmer als ons" "jij kan goed met leraren overweG""Lievertje" weet ik wat. Dat TROF mij niet. Dat boeide me niets. Dus gingen ze andere dingen zoeken. Toen gingen ze dingen zoeken aan mijn uiterlijk. Als je niets hebt, ZOEKEN ze wel wat. Dat kan ik niet uitleggen, zo is het nou eenmaal. Ze zoeken wel iets waarmee ze het idee hebben dat ze je pakken.
Bij mij was dat buitensluiten, negeren en grappen maken over mijn uiterlijk. Als ik nu mensen vertel dat ik gepest ben om grote ogen of om gewicht, dan kijken mensen mij vreemd aan. Ik bedoel, ik ben niet dun, maar heb absoluut geen overgewicht. Voor een foto van mijn gezicht kan je in mijn profiel kijken, dan zie je mijn ogen. Ook niets mis mee.
Maar daarmee kan je iemand WEL gemakkelijk raken. Dus werd ik daarmee gepest. En tja, als een hele klas tegne je zegt dat je grote ogen hebt, dat je vissenogen hebt, dat je dik bent, dat je hier niet thuis hoort, dat je niet menselijk bent en wedik wat.. .Dan ga je dat nou eenmaal geloven. Ik heb genoeg voor de spiegel gestaan, kijkend naar mezelf, met het idee dat ik gewoon niet menselijk was. Een menselijk wezen hoorde er niet zo uit te zien.
Hopelijk is mijn stelling hierbij wat duidelijker. Er zijn meerdere manieren om iemand te pesten, buiten uiterlijk en gedrag.

Er is geen vaste reden waarom iemand gepest word. Ook niet iets aan uitstraling. Ze zoeken iemand uit, die iets afwijkends heeft. In welk opzicht dan ook, dat maakt geen ene biet uit. En als je niets hebt? Dan zoeken ze wel wat hoor.

EDIT: pff, daar was ik toch bijna mijn tekst kwijt
[/quote]

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:34

Ik heb dit topic met gemengde gevoelens gelezen. Ben tijdens mijn middelbare schoolperiode ook flink gepest, inmiddels 20 jaar geleden, maar het blijft je leven lang bij je. En waarom? Wij woonden in een rijtjeshuis, mijn vader verdiende minimumloon en de rest van de school waren kinderen van rijke komaf. Lang leve het Gooi

Gemengde gevoelens omdat het zo herkenbaar is, maar ook omdat het, ondanks dat het zo lang geleden gebeurd is, nog zo doorspeelt in mijn huidige leven.
Hoewel ik een zeer prettig en gelukkig leventje heb , gelukkig getrouwd, 2 schatten van kinderen, eigen pony's aan huis, denk ik wel eens, het had nog mooier kunnen zijn als dat pesten vroeger niet gebeurd was.

Een aantal opmerkingen uit dit topic heb ik gequote omdat dat de dingen zijn die bij mij na zoveel jaar nog altijd spelen.

Citaat:
Ik ben nog steeds ook wel overgevoelig voor kritiek, ik hang heel erg naar goedkeuring van mensen.

Citaat:
die verwerking gaat heel langzaam, het duurt lang voordat je merkt dat die twee pratende mensenhet echt niet over jou hebben en het duurt lang voordat je je niet meer verdrietig voelt over 1 opmerking

Citaat:
Ook heb ik heel snel het idee dat mensen over mij praten, me niet mogen of andere rare dingen, terwijl dat vaak gewoon niet het geval is!

Citaat:
blijft altijd een deel van me, ben nu 35 en er zijn nog momenten, dat ik me zwaar k.lo.te voel.
er blijven altijd mensen waarbij ik me heeeeelll klein voel.
vaak is het de manier waarop ze kijken, of tegen me praten

Een oplossing voor pesten is niet te geven omdat er eigenlijk geen reden is waarom er gepest wordt en dat maakt het zo moeilijk want degene die gepest wordt, gaat wel zoeken naar een reden en vindt die in zichzelf. "Ik zal wel stom zijn als iedereen dat zegt" "als iedereen mij dik vindt, ben ik dus dik"
En dat werkt in je hele persoonlijkheid door en is niet zo makkelijk te veranderen als het je al lukt.

Ik las dat iemand zei, het is je eigen houding waardoor je gepest wordt. Als je die verandert, wordt je niet meer gepest. Maar als het zover is gekomen dat je zelfbeeld door het pesten volkomen vertroebeld is, kun je dat niet op stel en sprong veranderen en zeker niet in de situatie waar je op dat moment in zit.

Nadat ik mijn MAVO diploma gehaald heb en naar de HAVO ben gegaan, ben ik niet meer gepest, maar die 4 jaar op de MAVO hebben een heel groot stempel op mijn persoonlijkheid gedrukt en niet in positieve zin.

Heel veel sterkte aan de mensen die nu nog steeds gepest worden. Probeer er met iemand over te praten, hoe moeilijk dat ook is. En voor praten staat mijn PB-box altijd open.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:47

Ik heb 1 ding geleerd, ik zal er dieper op ingaan als ik minder moe ben en dat is dat ik nooit maar dan ook nooit emoties toonde. Hoe harder hun gingen slaan des te breder werd mijn glimlach. De pijn kwam pas als ik alleen was.

Mijn allerbeste en liefste vriendin zei donderdag nog in de 20 jaar dat ik je nu ken heb ik je nooit verdrietig of boos of chagarijnig mee gemaakt. Dat klopt, dat uit ik alleen... of thuis (wat FlairS zegt herken ik, ik reageerde me thuis ook af. Mijn moeder heeft heel wat te verduren gehad...) of s'nachts voor het slapen gaan kwam alles eruit.
En dan wel zo zacht dat nog niemand wat hoorde.

Ik ben met passers in de rug gestoken op de mavo. Op de basisschool stopten ze me in een hoek en gingen ze mij met z'n allen pletten. Mijn fiets is heel vaak gesloopt. Mijn kleren zijn gesloopt. Men vond het leuk om stukken van mijn haar te knippen als ze achter mij zaten. Stickers op mijn rug plakken... euh alles wat met pesten had/heeft te maken heb ik mee gemaakt. En waarom??? Dat is voor iedereen een raadsel. Ik kan er niet uit komen, ik heb er nooit om gevraagd. Ik was altijd low profile, wel spontaan en vrolijk (ben ik nog ) Ik ben lang, slank, blond... op zich niet onaardig om te zien. Maar toch heeft men mij langer dan 10 jaar gepest.

Een paar jaar geleden heeft 1 van de pesters op de basisschool en ook nog 2 jaar op de mavo huilend in de kroeg (nee hij was niet dronken) zijn excuus aangeboden!!! Hij vond het echt verschrikkelijk wat hij had gedaan. Dat is de enige van al die mensen die dat heeft gedaan en ik weet zeker dat hij uit eindelijk ook 1 van de meest sociale mensen is geworden. Is eigenlijk een hele leuke jongen geworden.

Ik praat er best nog wel veel over en dat helpt wel, als je het wegstopt dan komt de klap later veel harder aan. Ik moet wel zeggen dat ik een tijdje in een Psychiatrisch ziekenhuis heb gezeten en dat het pesten van vroeger 1 van de redenen is geweest waardoor ik ben geknapt. Maar nu voel ik me weer 100 % en hoe vaker ik het opschrijf of er over praat hoe minder pijn alles doet.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:03

sjee wat een verhalen allemaal zeg
Ik ben werkelijk nog nooit op school gepest. Het gebeurt ook hardstikke weinig bij ons . Tenminste... voor zover ik weet heeft iedereen wel één iemand waarmee die in de pauze omgaat enzo.
Echt ziekelijk hoor als leraren gaan meedoen met pesten! Alleen om een beetje overgewicht.
Het geberut ook heel vaak dat als iemand uit de 'groep' wordt gegooit dat diegene naar de 'nerd' toe gaat.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:04

Citaat:
Ik zie niet in welk opzicht ik mezelf tegen spreek. Je hoort mij niet zeggen dat het aan uiterlijk ligt.

Waarom walg jij dan van mensen die zeggen dat het niet aan het uiterlijk ligt?

Citaat:
Er is geen vaste reden waarom iemand gepest word. Ook niet iets aan uitstraling. Ze zoeken iemand uit, die iets afwijkends heeft. In welk opzicht dan ook, dat maakt geen ene biet uit. En als je niets hebt? Dan zoeken ze wel wat hoor.

iedereen heeft toch wel "iets" afwijkends?!
Waarom wordt niet iedereen gepest met een beugel, pukkels en dikke ...kont/buik of weet ik wat...
Als ze je niet mogen, gaan ze idd wat zoeken om tegen je te gebruiken.....uiterlijk is het makkelijkst gevonden...en iedereen is daar enigzinds onzeker over....

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:21

Vroeger ben ik ook wel gepest maar niet heel erg.. op de basisschool bijna niet.. daar heb ik dan ook een vriendenkring opgebouwd waar ik nu nog steeds mee om ga... Maar van groep 6 tot groep 8 kwam ik in een andere klas met de ''populaire'' kinderen en aangezien ik ook niet de dunste was werd ik ook vaak uitgescholde voor knorretje enzo.. er waren nog 2 andere meisjes in mijn klas die ook de dunste niet waren, maar de een die was heel groot en iedereen was bang voor haar en de ander was bevriend met de ''popijopi's''.. Maargoed, ik was klein en dik dus de reden om mij te pakke te nemen.. een jonge (Anton nog steeds een misselijk ventje kom hem nog dagelijks tegen..) noemde mij altijd Nouras de 2e (Nouras was het andere meisje was ook wat dikker was) toen de lerares een keer de klas uit was en hij was met iemand anders aan het stoeie stormde ik op m af en stampte m zo tegen de grond. Toen de lerares binnenkwam en dat zag werd ze in de 1e instantie laaiend op mij maar toen ik het allemaal had uitgelegd was hij de pineut.. Toen ik na die gebeurtenis geen last meer van hem heb gehad werd ik ook niet meer gepest.. sterker nog ik was bevriend met de hele klas..

En toen kwam ik op de middelbare.. in een klas met kinderen waarvan ik er geeneen kende.. in het begin was de hele klas 1 groep.. aan het eind van het jaar begon de klas uiteen te vallen in groepjes.. de ''populaire'', de ''nerds'' en de ''aparte kinderen''..
Aangezien ik niet met merkkleding liep maar ook niet uber opviel, hoorde ik dus bij de nerds.. niet dat het mij kon schelen want ik had toch overal schijt aan en ik had vrienden, maar een vriendin van mij, waar ik in dat jaar behoorlijk close mee was geworden moest en zou populair zijn.. Ze ging dure kleding kopen en slijmerig doen tegenover de ''populaire'', die haar heel erg irrtant vonden en haar een nog sukkeligere sukkel vonden dan eerst.. alleen zij had dat niet door, ze kraakte dr af waar ze bij stond en ze had het zelf nieteens door ze dacht dat de sarcastische opmerkingen sirieus waren bedoeld..

Toen ik het voor haar opnam werd ik dus het pispaaltje.. dat ging door in de 2e.. kindere die tege mijn tas schopten en aan me tas ginge hangen op de trap, sneeuwballe die op het schoolplein knetterhard tegen je kop werden gesmeten en een joch dat me de hele dag aan het napraten was.. Aangezien het op de basisschool ook werkte heb ik dat klote joch toen een schop tusse zijn benen verkocht en het stopte een tijdje maar daarna ging het gewoon door.. Toen had ik weer een hevige achtervolging door de school met hem en toen is hij een dag geschorst maar ik was nog steeds niet van mijn probleem af.. Ik werd er behoorlijk ziek van en had geen zin meer in school dus bedacht ik dat ik 's ochtends beter in me bed kon blijven liggen.. dat deed ik ook en me schoolwerk ging vreselijk achteruit.. ik ben op het nippertje over gegaan, van 2 vwo naar 3 havo..

In 3 havo kwam ik weer in een klas met kinderen die ik helemaal niet kende.. behalve die ene vriendin, nouja vriendin.. toen zij in die klas ook gepest werd heeft haar moeder een verhaal opgehange tegen school dat ik een slechte invloed op haar zou hebben en dat zij wilde dat haar dochter onmiddelijk uit de klas geplaatst zou worden.. Dat gebeurde dan ook, en daar zat ik dan, alleen tussen mensen van 16,17 die al 2 keer waren blijven zitten terwijl ik 14 was en er totaal niet bij hoorde.. ik werd genegeerd en als ik me tas ergens op een tafel gooide, smete zij m er weer af omdat zij zonodig daar moeste zitten en ik teveel plek innam.. Ik heb toen de rest van het jaar bijna alleen maar gespijbelt en ik heb bijna niks meer gegeten tot ik maatje 34 had, welliswaar kwam ik toen weer op school en kreeg ik meteen ''vriendinnen''.. iig heb ik toen verder best een leuke tijd gehad maar dat was maar voor de laatste 2 weken van het schooljaar en ik bleef dus zitten, nu.. weer in de 3e, heb ik wel een leuke klas en word ik niet raar aangekeken of genegeerd.. Iedereen ziet mij nu als het gestoorde gezellige drukke meisje en ze kunnen zich helemaal niet voorstellen dat ik gepest ben maarja dat laat ik ook liever achter me..

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:30

superwoman schreef:
Citaat:
Ik zie niet in welk opzicht ik mezelf tegen spreek. Je hoort mij niet zeggen dat het aan uiterlijk ligt.

Waarom walg jij dan van mensen die zeggen dat het niet aan het uiterlijk ligt?

Dan vat je mij verkeerd op. Ik walg van mensen die zeggen dat pesten komt door je gedrag, in plaats van je uiterlijk. Uiterlijk was waar op dat moment over gesproken werd, daarmee bedoel ik uiteraard ook dingen als intelligentie enz. enz. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik het kort door de bocht vind om te zeggen dat het ligt aan je uitstraling. Dan zou het probleem van pesten al 1000x opgelost moeten zijn in de wereld, want jezelf weerbaar opstellen kan je leren.
Citaat:

superwoman schreef:
iedereen heeft toch wel "iets" afwijkends?!
Waarom wordt niet iedereen gepest met een beugel, pukkels en dikke ...kont/buik of weet ik wat...
Als ze je niet mogen, gaan ze idd wat zoeken om tegen je te gebruiken.....uiterlijk is het makkelijkst gevonden...en iedereen is daar enigzinds onzeker over....

Ja, maar de 1 zullen ze er op pakken, de ander niet. Met de 1 zijn ze misschien bevriend. Zoiets simpels als een beugel of acne... Als ze bevriend zijn met iemand VOOR diegene een beugel krijgt, of acne krijgt, laten ze diegene er niet om vallen. Echter, als jij nieuw in een klas komt, met een beugel of Acne, is da kans dat je er in die klas om gepest word VEEL groter. Je staat namelijk op dat moment alleen en bent een buitenbeentje. En dat is wat iedereen zoekt.
Nogmaals, ik heb ook geen idee waarom ik ben uitgekozen. In het populaire groepje zaten ook VWO-leerlingen, de ergste van allemaal doet nu ook VWO. Toch was ik het pispaaltje? Ik had geen afwijkend gedrag, geen lelijk uiterlijk. Pas nu, na veel denken, piekeren en praten, denk ik een oorzaak gevonden te hebben. Geen idee of dat het was, maar het is het enige wat ik kan bedenken.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:31

Echt heftig, ik voel je helemaal aan.

Op de basisschool ben ik vanaf groep 3 heletijd gekleineerd, uitgescholden (ook in de 3e groep doen ze het al!! Ze lijken zo klein, maar ze doen het mooi wel!) Tot groep 6 ben ik ontzettend gepest, mijn fietsen zijn een paar keer gejat, gesloopt, mijn sleutels, werd altijd uitgescholden, en het kli9nkt nu grappig, maar het doet me nog pijn als ik er aan denk. Ik werd altijd 'BigMac' genoemd. Omdat ik altijd dik ben geweest. Van groep 6 naar groep 7 ben ik naar een andere school gegaan. Omdat ik door dat pesten helemaal kapot was. Ik kon niks meer doen op school, kon niet meer leren, niks meer. Ben naar speciaal onderwijs gegaan. Hier ging het het 1e jaar goed. Ik blinkte uit van de rest. In groep 8 werd ik toch weer heel erg gepest en ik zakte terug tot 1 van de slechtste in de klas. Ik kreeg elke dag van mijn ouders op mijn kop, want ik kon wel beter. Leraren vonden mij heel zielig doen, want ja, pesten hebben ze nooit door. Ik was blij toen ik naar de volgende school mocht. Ik had toch nog VMBO TL gehaald, wat nooit verwacht had. Hier heb ik 2 super jaren gehad. Ben er ook gepest, ben regelmatig in een plas met modder gegooit, mijn jassen werden vaak gejat, verscheurd, tas werd vaak naar beneden gegooit van af de bovenkant van de school enz. Maar ik had er tenminste 1 vriendin. Dat was mijn 1e vriendin ooit! Maar omdat ik er niet mee tegen kon, nergens meer, ben ik van school weggegaan en naar een lager niveau gegaan. Ik doe nu VMBO BL en word nog dagelijks gepest. Dit ligt mij heel zwaar, maar doe er nu alles aan om niet gepest te worden. Dik ben ik nog steeds, dit komt voornamelijk omdat ik een slechtwerkende schildklier heb, en omdat ik altijd gepest ben heb ik een hekel gekregen aan eten. Ik eet 's ochtends en 's middags nooit, en thuis 's avonds ook niet altijd. En vreetbuien heb ik nooit, en als ik dat heb, kots ik alles uit (nog niet 1 keer in de 3 maanden). In de klas doe ik er alles aan om niet gepest te worden. Zit altijd alleen, doe alles alleen, ga weg als er mensen naar mij toe willen komen enz. Als je mij kent, weet je dat ik heel afstandelijk ben. Alleen op de computer ben ik ndat niet. Maar op de school waar ik VMBO TL deed, heb ik 1 heel mooi iets aan over gehouden. Een echte vriendin!
Mijn ouders vinden mij ook maar een raar wezen, omdat ik niet samenwerk, niet met mensen kan omgaan, maar mijn ouders heb ik nooit vertelt dat ik gepest word/werd

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:58

Sjezus zeg héftig!
Ik ben ook wel gepest, maar zo héftig..
Mijn Pb' Box staat altijd voor je open!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:28

Ik denk dat de reden waarom iemand gepest wordt zeer uiteenlopend is. Ik werd gepest omdat ik anders was. Ik was kleiner en droeg een bril en was wat slimmer dan de rest. Daarmee is het begonnen. En of dat nu aan het uiterlijk of aan de houding of aan beide ligt, dat doet er volgens mij niet echt toe. Als je anders bent zijn de anderen steeds een beetje bang voor je. Ze hebben een neiging naar zo normaal mogelijk zijn en alles wat afwijkt en anders is wordt gemeden. Jij bent de weirdo en jij dient je maar aan te passen. Velen proberen dan ook zich aan te passen, ze passen zichzelf zo aan dat ze in de groep passen. Ik heb dat altijd geweigerd. Dat heb ik moeten ontgelden. Ik was amper 5 jaar toen ik compleet genegeerd werd, ik groeide op als een eenzaat. Later kwamen er pesterijen bij, inclusief fysiek geweld. Zoals bij velen bleef beleefde ik mijn pijn in stilte, 's avonds, alleen, soms een hele nacht lang. Bij mijn ouders kon ik niet aankloppen want zij hadden andere zorgen. Daar wordt je dan fysiek ziek van, de ene kwaal na de andere. Ik was alle dagen ziek van de stress. Ik werd nooit gevraagd mee te spelen, werd tijdens sport steeds als laatste gekozen, ik was diegene die overbleef, tijdens groepwerk werd ik wel al eens gekozen maar dat was dan omdat ik vrij slim was.

Ook al was ik in de 'grote school' forser gebouwd en beet ik fysiek van mij af, de pesterijen veranderden opnieuw naar negeren. Ik weet nog altijd niet wat het ergst is, pesten of negeren. Op mijn veertiende moest ik aan de antidepressiva omdat het zo niet meer verder kon, ik was fysiek en psychisch helemaal geknapt.
De gevolgen zijn pijnlijk, nu nog steeds, ik heb nog steeds moeite mensen te vertrouwen, maak zeer moeilijk contacten, heb moeite om lichaamstaal te begrijpen, kan geen complimenten maken (nooit gekregen of gegeven) en ben nog steeds zo veel mogelijk alleen.
Ik heb therapieland al verkend maar een oplossing kan ik het niet noemen. Ik heb er wel veel van geleerd; ik weet dat het niet aan mij ligt, dat ik gevoeliger ben dan anderen en dat ik mezelf als gevoelig dien te aanvaarden, ... Het weinige positieve dat ik er aan heb overgehouden is dat ik nog steeds weiger om me aan te passen en me anders te gedragen om in de smaak te vallen. Ik walg echt van mensen die er alles aan doen om in de gratie van anderen te vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik help de mensen graag, heb er zelfs mijn beroep van gemaakt, maar dat overdreven vriendelijk doen en daarna tegen andere achterbakse praat gaan verkopen daar wordt ik kotsmisselijk van en ben niet te beroerd om dat ook duidelijk te maken. Ik probeer iedereen gelijk te behandelen, rijk of arm, duur betaald of niet. Ik heb lak aan mooie kleren, mooie auto's, enz.want dat ben ik niet, zo draag ik liefst een jeans en een slobbertrui, daar voel ik me goed in. Als ik geen zin heb om me te scheren of naar de kapper te gaan dan doe ik dit niet. En weer opnieuw ben je dan de weirdo...
Ik probeer nu te begrijpen dat niet alle mensen zijn zoals mijn klasgenoten waren. Als je als kind alleen staat tussen 19 andere kinderen, dag in en dag uit, jaar in en jaar uit, dan heb je echt wel het gevoel dat zij een afspiegeling van de werekd zijn. Je kent niet anders dan die kinderen. Dat wordt er in gebrand. Ik probeer nu, samen met mijn vriendin waarmee ik intussen al 8 jaar samen ben, er het best van te maken. Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is. Ik hoop dat alle gepeste mensen hun weg vinden.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:56

Heb net in een mail aan de directrice van de school aandacht gevraagd voor het probleem dat onze dochter op school heeft.Ben benieuwd wat daar uitkomt.........

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:09

Is veranderen van school een optie? Weet niet of het pesten op zou houden maar een school waar leerkrachten meehossen met pestende leerlingen is niet direct het klimaat waarin goed onderwijs te verwachten is.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:14

Zou best een idee zijn maar ga nu eerst de reactie op mijn schrijven afwachten en ga aan de hand daarvan stappen ondernemen.Zo op 3/4 van het schooljaar lijkt mij geen optie om te gaan verkassen maar we overwegen het zeker aan het einde van het schooljaar als er dan niets verandert blijkt te zijn.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:17

ben ook lang gepest.. maar vorig jaar was écht de top.. ik heb CVS (Chronische Vermoeidheids Syndroom) vergelijkbaar met pfeiffer alleen dit kan jaren duren. ik was vaak weken van school thuis, en dan sliep ik hele dagen, ik ging om 7 uur naar bed en kwam rond 2 uur smiddags er weer uit, en dan overdag ook nog slapen. iedere keer die opmerkingen als ik dan weer op school kwam: het zit tussen je oren, ze is gewoon lui (mocht ook absoluut niet meegymmen want als ik 1 les mee gymde was ik weer 2 dagen thuis) je bent een aansteller we zijn allemaal wel eens moe.. dat was écht geen pretje.. ik was echt ziek en er is niets aan te doen.. ben op het nippertje over gegaan en ben dit jaar nog vaak ziek, maar niet zo veel als vorig jaar, heb nu ook een andere klas en nu heb ik ook meer drive om toch te gaan.. vorig jaar voelde je je al poedersuiker en dan heb je ook nog een rotklas dan zeg je toch wel sneller dat je niet gaat.
meisje, ik wens je heel veel sterkte, misschien doet een andere school je goed, ik wens je iig heel erg veel sterkte, volhouden, uiteindelijk komt het goed.. en je bent GEEN AANSTELLER!!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:11

kris_ schreef:
Is veranderen van school een optie? Weet niet of het pesten op zou houden maar een school waar leerkrachten meehossen met pestende leerlingen is niet direct het klimaat waarin goed onderwijs te verwachten is.

Tja, dat hebben mijn ouders toen ook overwogen. Maar voor een kind van die leeftijd moet dat ook een hele stap zijn, een compleet nieuwe omgeving. Daar kan net zo goed nog een populair kind zitten, dat een nieuw pest-object ziet.
Zag nu wel vanuit zinloos geweldig een reclame spotje, over pesten.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:33

Zag ik ook inderdaad!!!!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:04

Wat een verschrikkelijk verhalen komen er naar boven zeg....sjee..ben er stil van.

Iedereen dikke knuf

Ps...die reclame heb ik nog niet gezien!! Ben benieuwd!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:10

Ik ben ook gepest op de middelbare school. Niet omdat ik dik was of om mijn uiterlijk maar omdat ik altijd goede punten haalde, mijn huiswerk af had en alles op tijd inleverde. Ik had een paar vriendinnen maar toen ik een pony kreeg op mijn 15e begonnen die me ook steeds meer buiten te sluiten. Ik was altijd best wel eenzaam op de middelbare school maar gek genoeg vond ik dat niet eens zo erg. Achteraf besefte ik pas dat ze waarschijnlijk gewoon jaloers waren. Ik vind het nu soms best nog wel moeilijk om mensen meteen te vertrouwen, ik kijk altijd eerst de kat uit de boom, maar dit wordt gelukkig ook steeds minder.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:23

goshie wat een verhaal

Ik ben ook jaren gepest vanwege mn passie voor paarden, maar het pesten ging verder dan allen op school, ook buiten school zocht men me op om me vervolgens in elkaar te slaan en noem maar op. Ik ging er echter helemaal aan onderdoor en het verwoeste mn leven, ook verloor ik mijn zelf vertrouwen en haatte ik mezelf.

Toen kon ik kiezen om op een sport te gaan en ben toen aan vechtsport begonnen. Dit heeft me sterker geaakt. Ik kreeg mijn zelfvertrouwen terug en ook zelfrespect. Ook leerde ik hard te zijn en wist ik hoe ik kracht kon omzetten in woorden. Daarnaast leerde ik in te houden om mijn energie te sparen voor belangrijkere dingen. Ik vond weer innerlijke rust.

Maar daarmee was het pesten nog niet afgelopen. Tot het me te veel werd en er bovenop ramde. Sindsien is het afgelopen en zodra ik oude klasgenoten weer zie dan duiken ze in elkaar, waarom? geen idee want doe verder geen vlieg kwaad, zolang ze me niet op de rand zetten van uitbarsten dan ben ik een persoon die met iedereen kan omgaan.

Het gaf me moed en ik durf ook veel meer, ik kom uit voor mijn mening en ik zeg altijd waar het op aankomt en begin niet achter de rug van een ander over dingen te kleppen. Ik zeg altijd alles recht voor zijn raap maar wel op een vriendelijke en normale manier. Ook kom ik nu op voor mensen die gepest worden. Ik weet wat zij meemaken omdat ik het zelf heb mee moeten maken dus ik meng me er in om er een eind aan te maken.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:45

Ik zat wel te twijvelen om te reageren maar nu ik merk dat zoveel mensen erg open zijn over hun verleden heb ik toch besloten te reageren(ken hier toch maar 1 iemand persoonlijk geloof ik)

Ik ben toen ik 6 was verhuisd van noordnederland naar gelderland. Mijn vader had een nieuwe baan dus ja we moesten wel. Het begon al in de zomer vakantie(toen verhuisde we) de kinderen in mijn straat hadden me pas een paar keer voorbij zijn rennen/steppen/spelen en haden meteen de pest aan me ze sloegen me met het springtouw en gooide stenen naar me hoofd, eenkeer viel ik hierdoor heel hard ik vertelde mijn moeder dat ik gewoon gevallen was ze weet pas sinds een jaar dat die kinderen zo tegen me deden(ben nu 17)
toen de eerste schooldag aanbrak was ik natuurlijk wel zenuwachtig maar ook blij ik hoopte vriendjes te maken maar de juf had wel andere plannen ze zou me is even vlink uithoren over schrijven(ben dyslectisch wat toen niet bekend was) en ik mocht ook het weer en de klok doen, ik kon geen kloklezen wist niet welke dag het was want dat vonden mijn ouders niet belangrijk tot overmaat van ramp schreef ik de hoofdletter D in de verkeerde volgorde op t bord. De juf verplaatste me naar het groepje domme kinderen die toch niets konden volgens haar ze waren wel aardig dus zo had ik 2 andere lotgenoten. Echter was dit voor de klas de triger mij te gaan pesten ik was dom zat op paardrijden en woonden in een rare buurt. Het ging zo door en rond groep 6/7 kwamen er 2 leerlingen bij die mijn leven tot een hel maakte de een was al is opgepakt en beide waren van de vorige school gestuurd omdat ze peste. Ondanks dat werd mijn verhaal(wat pas naar boven kwam in groep7) niet aangehoord hoe kon ik die lieve klas toch beschuldiggen, het pesten werd toen ook door leraren ondersteund.
Na mijn basisschool was ik maar wat blij naar een nieuwe school te gaan mijn broer en zus hadden er ook gezeten(broer zat er nog, en heeft me veel gesteund, nu helaas niet meer) Maar ook daar was ik t mikpunt kinderen sloegen/krapte pikte me spullen in en gooide het weg, stalen mijn huiswerk en kregen mijn cijfer en ik als beloning een 1 wegens het niet inleveren. Toen ik door school niet werd geaccepteerd op de vwo omdat ik dat niet zou aankunnen(had de punten wel) was ik het zat ik moest en zal van deze school af, mijn ouders vonden dat ik het begin van 4 havo eerst maar moest proberen als ik dat niet had gedaan maar meteen was overgestapt zat ik nu op t vwo.
de eerste dag van 4 havo heb ik nooit afgemaakt ik heb mijn mentrix flink de waarheid verteld en ben vertrokken huilend fietste ik maar richting de paardenweides ik had geen eigenpony of verzorgpony maar de paardjes kende mij en gaven me troost. Direct de volgende dag ben ik naar een andere school gegaan maar ook daar ben ik nog steeds het pispaaltje het is wel minder erg het blijft bij woorden maar de afgelopen maanden neemt het weer toe. Mijn vrienden sluiten me buiten als ik uitga en duwen me weg ik spreek ze nooit meer op een van hen ben ik nog kwaad geworden hij heeft zonder dat ik t wist een foto van mijn decollete gemaakt en over inet en vrienden verspreid ik schaam me dood en loop nu eigenlijk altijd met een sjaal om.
Het idee dat het pesten nog steeds niet over is maakt me niet echt gelukkig volgend jaar ga ik studeren en ben ik helemaal alleen wat dan??

ps. Ik heb eigenlijk nog best veel weggelaten zoals mijn geestelijke en lichamelijke reacties, dit omdat ik dit liever niet prijs geef op zon site als dit misschien dat ik via pb of msn met lotgenoten kan praten die ook graag willen praten?

Ik hoop dat ik met mijn verhaal andere kan steunen door ze de gedachten te geven niet alleen te zijn maar ook om er op tijd bij te zijn kom op voor je zelf want je bent het waard!! ik weet dat je denkt van niet, maar ieder levend wezen is het waard een gelukkig en prettig leven te leiden.

aan iedereen die gepest word heel erg veel sterkte!!