Wie is er wel eens gepest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Re: Wie is er wel eens gepest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:10

Van groep 4 tot groep 8...

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:14

dat isd naar maar bij jou is het gestopt
bij mij zeggen ze soms nog weleens wat
gellukig ijn ze aan mijn achternaam gewend
en zeggen ze niks meer erover
ik schaamde me altijd als de leraar mijn naam riep
het ergste van het ergste achternaam
turk

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:33

valt enorm mee hoor!
ok, in dit discriminatie tijdperk mss wat minder maar toch.. valt mee! domme reden om iemand daarmee te pesten zeg!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:47

van het 1ste leerjaar tot 7de midelbaar

en als ze nu mij nog durven aanpakken rij ik ze overhoop met me 40 ton

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:06

ben ik helemaal mee eens
whaha nou ik negeer ze ook niet
geef ze de volle laag maar soms loop je gewoon onverstoorbaar weg en geef je ze gelijk
daar kan je ze boos mee maken
gelijk geven

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:11

Heeft er nou niemand ooit iemand gepest? Heeft er nou niemand een keer brilsmurf gezegd? of iemand een andere bijnaam gegeven die die niet waardeerde? Ik denk ook niet dat kinderen die op de basisschool pesten echt weten waar ze mee bezig zijn. Als je een jaar of 7 bent heb je geen zicht op de gevolgen denk ik... kinderen zijn hard tegen elkaar. Als je een jaar of 12 bent weet je wel dondersgoed wat je aan het doen bent én wat de gevolgen zijn. Dan vind ik pesters vooral erg triest. Maar kinderen van de basisschool volgen gewoon 1 'held' en spelen even later weer met de gepeste (althans was bij ons vaak wel zo).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:41

Ik op de middelbare school. Heb dik anderhalf jaar aan moeten horen dat ik dik en lelijk was. Met tot gevolg dat ik mezelf nog steeds niet kan accepteren. Als iemand zegt dat ik mooi ben lach ik ze uit.

Ben twaalf kilo afgevallen omdat ik mezelf dus ook inderdaad te dik vond. Dacht altijd dat ik gelukkig zou zijn met mezelf als ik niet meer dik zou zijn (what's in a name; ik woog 72 kilo bij 173 op mijn zwaarst) maar 12 kilo lichter was dat dus nog niet zo. Bovendien kan ik mezelf nog steeds niet dun vinden; ik blijf echt een dik persoon in de spiegel zijn.

Ook vind ik mezelf dus ontzettend lelijk en geloof ik mensen dus nooit als ze zeggen dat ik mooi ben. Waarom? Omdat een stel klootzakken het nodig vonden om dit iedere dag tegen me te zeggen, meerdere malen per dag, anderhalf jaar lang.

Eerlijk is eerlijk; die lui hebben echt een groot deel van mijn zelfbeeld verwoest, midden in mijn pubertijd. Vraag me af of dat ooit goed komt..

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:32

vandaag was het weer erg leuk op school
ik heb dus tegen een vriendin gezegt dat iemand uit de klas tegen haar ex vriendje je moet haar gewoon de waarheidzeggen enz
dus nu ben ik een roddelaar en zijn ze zowat de halve dag daar mee bezig
echt ik snap ze niet!

akke idd ze weten niet wat de gevolgen zijn

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:44

ik werd ook altijd gepest en geslagen op scholen. ik had ook nooit veel vriendinnetjes. meestal waren dat dan ook de meisjes die ook gepest werden. ik heb nu nog steeds dat als ik langs een groepje loop en ze lachen ergens om, dat ik gelijk denk dat ze het over mij hebben.
ik was bijna altijd de enige paardengek en daar werd ik veel mee gepest. ook was ik overal 'laat' in.(had geen borsten, was in het examenjaar nog steeds niet ongesteld) en ik was altijd de kleinste van de klas. o ja.... en ik droeg nooit merk kleding omdat wij het nooit breed hadden thuis. dus meestal goedkope of 2e hands.
veel redenen dus voor de rest om mij te gaan treiteren.
zielig eigenlijk he, zulke treiterbakken.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:16

bij mij was het vaak tijdens gym en bij hele makelijke leraren
ik zit er ook vaak tegen op naar die lessen te gaan (meeste praktijk )
want dan word ik wel weer belachelijk gemaakt

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:36

Ik heb zelf nooit gepest! Echt niet, omdat ik gewoon weet hoe het voelt.

Ik heb zelfs stage gelopen op de basisschool waar alle ellende is begonnen om een deel te verwerken.

Ik ben zelf niet gek op introducties en vosse jachten enzo. Omdat ik een keer bij het koekhappen in water kopje onder werd gehouden en daar ben ik heel erg van in paniek geraakt. Diegene werd toen wel geschorst.

En natuurlijk ben je even laag als je iemand wilt terug pakken. Maar het zou wel verschrikkelijk opluchten en wat is nou 1 keer... ik bedoel diegene heeft heel wat jaren kapot gemaakt.

Op mijn 18e verjaardag begon iemand te hinneken en dat was puur op mij gericht, in een reflex heb ik hem in het gezicht geslagen. En dat voelde echt goed!

En nu vaak negeer ik de "pesters" want sommigen doen nog wel naar, maar daar trek ik me echt niet meer zoveel van aan als vroeger. Als hun zo sneu willen blijven doen dan is dat hun zaak.

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:16

ik heb ook nooit gepest...
ja, tegen reacties tegen de pesters ofzo...
maar dat hielp niet...

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:32

Yep, de hele basisschool gepest omdat ik rood haar heb. Ben nog altijd erg wantrouwend en vraag me altijd af wat mensen van mij vinden. En ik ben verre van sociaal, vooral tov meiden (had maar 1 jongen in de klas). Ik ben niet stil ofzo, maar heb wel een dikke betonnen muur om me heen.
Het meisje wat de 'leider' was in het pesten, heb ik later op de middelbare school een tijdje flink gepest en nooit spijt van gehad. Pesters mogen van mij allemaal voelen hoe k*t je je voelt als je gepest wordt. Misschien ben ik dan geen haar beter, maar daar kan ik niet mee zitten.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:10

Ben wel eens gepest op de basisschool, in het begin deed ik nooit wat terug want ik dacht als ik niet reageer dan stoppen ze wel omdat het niet leuk is, maar dat hielp dus niet bij mij, toen ik terug ging schelden en slaan zijn ze pas gestopt.

Heeft gelukkig niet zo heel lang geduurt.

Lijkt me echt heel erg als je heel lang gepest word en er een trauma aan over houdt

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:05

ik ben dus mijn hele basisschool periode gepest! tot mijn broer bij me in de klas kwam!

en in de 1e zat ik bij een paar van de basisschool in de klas, maar die hebben me nooit meer wat gedaan! ik ging namelijk toen met de pesters daar om, maar als hun gingen pesten kwam ik wel mooi voor de gepeste op! end an stopte ze ook gelijk, want ja, als iemand uit je eigen groepje zegt hoe zielig pesten wel niet is, dan zet je je zelf alleen maar voorschut door ermee door te gaan!

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:06

nu ik er over nadenk.. mischien ging ik wel met de nieuwe pesters om om zelf niet te worden gepest
hoewel ik ook wel aardig was tegen de nerdjes en de gepeste ging ik er verder niet echt meeom..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:14

ik,
Ik deed niet mee met de popi's, kleedde me niet volgens de mode en ik had puistjes, dodelijk combi...
Is nu gelukkig wel zo goed als over nu ik op andere school zit maar merk wel dat het wel een knauw is geweest voor mijn zelfvertrouwen.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:30

op deze school waar ik nu zit ga ik met helemaal niemand om!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:37

Ik
Op de (laaste jaren) van de basisschool en in de brugklas/halve tweede klas...De reden? Ik was geen wannabe, deed niet met de wannabe's mee, hield van andere muziek en kon te goed leren

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:57

Ik in de brugklas.
Waarom ik weet het nog nooit, waarschijnlijk omdat ik iets kleinere ogen heb dan de pesters en ze wilden gewoon iemand pakken.
De meiden in m'n klas hebben het nooit gemerkt, de jongens wisten er allemaal van en deden net zo hard mee.
Pesters hebben er niks mee bereikt.. nouja misschien wel iéts; ik heb geen zelfvertrouwen meer.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:59

Ik vorig jaar, het was niet echt pesten maar het was ook niet normaal doen. Ik voelde me er in ieder geval erg ellendig door Maar nu sta ik boven die sukkels die vorig jaar niet normaal tegen me deden, ik heb er alleen wel flinke faalangst aan over gehouden

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:14

niet echt gepest...
maar uren dag jaren over 1 dom ding zeuren mijn geloof....
in me klas kunnen ze daar echt een heel probleem vanmaken.
mijn geloof ik ben gewoon greformeerd nederlandse kerken in nederland beetje lang.
en ze noemen me heilig zodra ik iets zech is het.
mag dat wel van jou God en dat kan zo vervelend worden dat ik er gek van word.

maar waar ik nog het boost om kan worden.
mijn vriendin. (zit ook op bokt) heeft kanker gehad.
erg gevaarlijk ongeveer een half jaar terug ze word nog vaak gecontroleerd. en ze durfen haar uit te schelden met.
"ik hoop dat je een gezwel krijgt en sterft!"
ik heb toen een keer me helemaal kapot geramt op een jongen die dat zij. wie zecht nou zoiets!!!!.
dat is persten wat echt niet kan....

(niet dat ander pesten wel kan)

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:36

dat is wel erg
ik word niet echt gepest om me geloof heb het eigelijk nooit gezegt
maar over je vriendin vind ik echt niet normaal
tja,maar ik denk dat ze er later niet beter op worden

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:48

Ik ben in de 1e en 2 e gepest, het is echt heel erg rot. Ze vonden het ook leuk om te negeren en dit is ook vreselijk .

Ik wilde gewoon niet gepest worden, dus deed ook niks terug, dus was natuurlijk een steeds leuker slachtoffer...

Ik wordt nu gelukkig niet meer gepest en heb weer mensen om mee om te gaan e.d . Ik heb alleen wel een verschrikkelijk minderwaardigheids complex eraan overgehouden....

Fem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:47

Ik vind het best moeilijk om het hier te plaatsen..omdat er hier een aantal mensen zitten (en dus mee kunnen lezen) die toendertijd bij mij in de klas zaten.

There we go:
Ik heb rood haar, Was toendertijd niet een van de dunste (nu iets dunner )

Op de basisschool was ik eigenlijk al een aparte(vonden ze), maar echt gepest werd ik toen niet. Ik was gewoon rustig, stil en een tikkeltje verlegen.
Maar had toen wel mijn vriendinnen.

Toen ging ik naar de middelbare school. In de eerst was het gewoon onwijs leuk en ik had vele vriendinnen van de basischool, meegenomen naar de middelbare school.. Ik was een echtte brugpieper, maar we hadden een vrij hechtte klas. En eigenlijk kwam het bij niemand op om een klasgenoot te pesten. Ach.. we hadden een jongen met ADHD in de klas.. en hij zei wel eens rare dingen. Maar dat was niet erg.

Ik ging naar de 2e. (op mijn school had je 2 brugklassen) Dus ik zat in 2 Vmbo-havo.
Daar begon het eigenlijk allemaal.
Ik werd al gauw het pispaaltje, maar ik liet het over me heen komen. (de mensen die mij dus kennen uit die klas..die op bokt zitten...zullen wel zeggen dat ik me aanstel..)
Ik wilde in het begin niet laten merken..dat ik het erg vond....maar dat vond ik het wel.... het ging over mijn kleding..over mijn haren..over ALLES ...Alles wat ze maar bedenken konden..

Het ging van Kwaad tot erger. Ik kreeg Drijgmailtjes.. Ik kreeg rare smsjes...en ik werd opgebeld en dan uitgescholden...door nummers die ik zelf niet eens kende...

Ik werkte hard..En dat alleen maar...zodat ik naar de Havo kon....daar wilde toch niemand heen...op een ander meisje na...wat ook gepest werd..
Uiteindelijk...had ik eigenlijk NET NIET genoeg om naar de havo te gaan...maar ik mocht er heen! Daar was ik zo dankbaar voor...

Ik ging naar de havo. Daar had ik een klein groepje vriendinnen ( 3 of 4) Maar de klas was heel hecht. Deze was namelijk al 2 jaar bij elkaar. En ik..ik viel natuurlijk buiten de boot. Maar het ging nog goed. Maar op een gegeven moment kreeg ik weer rare telefoontjes. En ik wist zeker dat het iemand uit mijn oude klas was.. Ik kwam huilend thuis. Mijn moeder was het spuugzat. Ik zat nog geen 2 weken op de havo...en het begon al weer. Toen Ben ik naar mijn coordinaat van toen gegaan. En hij heeft die persoon gebeld..en zich voorgedaan als iemand anders...zo is hij erachter gekomen wie dat deed..en die heeft op haar donder gehad (Sorry...maar dat vind ik dan wel weer grappig..)

Toen was het vanuit die richting afgelopen.
Ik hoopte toen, dat ik heerlijk de havo kon gaan studeren.
Helaas, niets was meer dan dat....
Er was een jongen en een meisje in de klas..die het leuk vonden om mij wat te treiteren...en tja... dat liet ik gebeuren..en uiteindelijk deed heel de klas er aan mee...
En verloor ik ook mijn groepje vriendinnen in die klas, want die deden mee, omdat ze (dat zegt een van hun nu...is nu een collega van mij) bang waren om anders zelf gepest te worden...

Het werd van kwaad tot erger... Ik wilde niet meer naar school...en ik ging ook niet meer naar school. Ik lag liever in mijn bed...Of ik ging liever wandelen... of ik hing liever op de bank....
Als ik maar niet naar school hoefde.
Uiteindelijk werden mijn punten ook van kwaad tot ergen...
En ik deed mijn best niet meer.... Uiteindelijk heb ik de laatste 2 maanden nog onwijs hard mijn best gedaan om weer omhoog te komen. Maardat lukte niet..Ik was te diep gezonken..om in 2 maanden recht te trekken.
Er was eigelijk maar een keus... Blijven zitten...
Maar ik ...en ik alleen....kreeg de kans..om terug te gaan naar Vmbo-t (doordat de MAVO net omgeswitcht was... kon dat eigenlijk niet meer).
En dat deed ik...MAAR ik zou dan weer in dezelfde klas komen als die ik in de 2e had..
Daar was ik wat huiverig voor....

Maar... ik heb het daar onwijs naar mijn zin gehad!

Leuk jaar...maar iedereen was gewoon onwijs gezellig..omdat het natuurlijk het laatste jaar was!

Ik ben echt dankbaar geweest voor die coordinaat die mij geholpen heeft...terwijl andere hem diep haatte!