Ik vind het best moeilijk om het hier te plaatsen..omdat er hier een aantal mensen zitten (en dus mee kunnen lezen) die toendertijd bij mij in de klas zaten.
There we go:
Ik heb rood haar, Was toendertijd niet een van de dunste (nu iets dunner
)
Op de basisschool was ik eigenlijk al een aparte(vonden ze), maar echt gepest werd ik toen niet. Ik was gewoon rustig, stil en een tikkeltje verlegen.
Maar had toen wel mijn vriendinnen.
Toen ging ik naar de middelbare school. In de eerst was het gewoon onwijs leuk en ik had vele vriendinnen van de basischool, meegenomen naar de middelbare school.. Ik was een echtte brugpieper, maar we hadden een vrij hechtte klas. En eigenlijk kwam het bij niemand op om een klasgenoot te pesten. Ach.. we hadden een jongen met ADHD in de klas.. en hij zei wel eens rare dingen. Maar dat was niet erg.
Ik ging naar de 2e. (op mijn school had je 2 brugklassen) Dus ik zat in 2 Vmbo-havo.
Daar begon het eigenlijk allemaal.
Ik werd al gauw het pispaaltje, maar ik liet het over me heen komen. (de mensen die mij dus kennen uit die klas..die op bokt zitten...zullen wel zeggen dat ik me aanstel..)
Ik wilde in het begin niet laten merken..dat ik het erg vond....maar dat vond ik het wel.... het ging over mijn kleding..over mijn haren..over ALLES ...Alles wat ze maar bedenken konden..
Het ging van Kwaad tot erger. Ik kreeg Drijgmailtjes.. Ik kreeg rare smsjes...en ik werd opgebeld en dan uitgescholden...door nummers die ik zelf niet eens kende...
Ik werkte hard..En dat alleen maar...zodat ik naar de Havo kon....daar wilde toch niemand heen...op een ander meisje na...wat ook gepest werd..
Uiteindelijk...had ik eigenlijk NET NIET genoeg om naar de havo te gaan...maar ik mocht er heen! Daar was ik zo dankbaar voor...
Ik ging naar de havo. Daar had ik een klein groepje vriendinnen ( 3 of 4) Maar de klas was heel hecht. Deze was namelijk al 2 jaar bij elkaar. En ik..ik viel natuurlijk buiten de boot. Maar het ging nog goed. Maar op een gegeven moment kreeg ik weer rare telefoontjes. En ik wist zeker dat het iemand uit mijn oude klas was.. Ik kwam huilend thuis. Mijn moeder was het spuugzat. Ik zat nog geen 2 weken op de havo...en het begon al weer. Toen Ben ik naar mijn coordinaat van toen gegaan. En hij heeft die persoon gebeld..en zich voorgedaan als iemand anders...zo is hij erachter gekomen wie dat deed..en die heeft op haar donder gehad
(Sorry...maar dat vind ik dan wel weer grappig..)
Toen was het vanuit die richting afgelopen.
Ik hoopte toen, dat ik heerlijk de havo kon gaan studeren.
Helaas, niets was meer dan dat....
Er was een jongen en een meisje in de klas..die het leuk vonden om mij wat te treiteren...en tja... dat liet ik gebeuren..en uiteindelijk deed heel de klas er aan mee...
En verloor ik ook mijn groepje vriendinnen in die klas, want die deden mee, omdat ze (dat zegt een van hun nu...is nu een collega van mij) bang waren om anders zelf gepest te worden...
Het werd van kwaad tot erger... Ik wilde niet meer naar school...en ik ging ook niet meer naar school. Ik lag liever in mijn bed...Of ik ging liever wandelen... of ik hing liever op de bank....
Als ik maar niet naar school hoefde.
Uiteindelijk werden mijn punten ook van kwaad tot ergen...
En ik deed mijn best niet meer.... Uiteindelijk heb ik de laatste 2 maanden nog onwijs hard mijn best gedaan om weer omhoog te komen. Maardat lukte niet..Ik was te diep gezonken..om in 2 maanden recht te trekken.
Er was eigelijk maar een keus... Blijven zitten...
Maar ik ...en ik alleen....kreeg de kans..om terug te gaan naar Vmbo-t (doordat de MAVO net omgeswitcht was... kon dat eigenlijk niet meer).
En dat deed ik...MAAR ik zou dan weer in dezelfde klas komen als die ik in de 2e had..
Daar was ik wat huiverig voor....
Maar... ik heb het daar onwijs naar mijn zin gehad!
Leuk jaar...maar iedereen was gewoon onwijs gezellig..omdat het natuurlijk het laatste jaar was!
Ik ben echt dankbaar geweest voor die coordinaat die mij geholpen heeft...terwijl andere hem diep haatte!