iris82
ik weet het maar het ging mij meer over de vraag over die trombose enzo..
Eliane schreef:Cloverdale schreef:bovendien : is het niet zo dat je pas trombose kunt krijgen
als je stil komt te zitten?
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hiermee bedoelt

Volgens mij zitten er overigens geen specifieke 'voorwaarden' aan trombose; het is redelijk onvoorspelbaar. Jonge mensen krijgen het minder snel, maar ook dat zegt niets: een meisje wat ik ken is 23 en moet nu 2 jaar met een steunkous lopen vanwege een trombosebeen...
ik bedoel als je je been breekt etc. dat je dan stil moet zitten en niet veel kan/mag bewegen
ja het is idd erg onvoorspelbaar daarom is het ook zo moeilijk.. 
nickyu schreef:als je al een verhoogde kans op trombose hebt zou ik idd het risico niet nemen ..er zijn dingen waardoor je meer kans maakt op niet minder ..
dus veel bewegen en niet roken etc is geen garantie om het niet te krijgen
zou dan toch gaan voor condoom of bv spiraaltje (al dan niet met hormoon) als je huisarts al zo tegen is ..en die zijn in de regel erg voor de pil ..dan zou ik persoonlijk zeker niet het risico nemen
1 klontje is genoeg ...
Ellende schreef:Cloverdale: ik zou er inderdaad mee oppassen. Ik weet niet hoe erfelijk het is, maar als je een verhoogd risico loopt vind ik het behoorlijk 'spelen met je leven'.
Ik zit zelf eigelijk met hetzelfde probleem. Dan niet met trombose, maar ik reageer heel slecht op hormomen, en koperspiraal zie ik ook niet zitten. En om nou gelijk voor sterilisatie te kiezen, ik heb eigenlijk nog geen zin in die littekens op m'n lijf.
Ik heb dus ook geen oplossing :/
hmm ja als ik dit zo lees begin ik toch wel weer behoorlijk te twijfelen..
njaa ik ga zowieso nog een afspraak maken en er even over door praten