Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EngeltjeS schreef:Ja, ik heb regelmatig (soms diverse slaapmomenten achter elkaar) last van vreselijke nachtmerries...
Ik onthou de meeste ook tot in de raarste details en ben de dag er na vaak ook "afgeschreven"... of te wel ik ben dan weer gigantisch uitgeput.
Van in brand staande mensen, tot verkrachtingen, ongelukken, verdrinkingsdood...het is echt heftig. Meestal wel "verklaarbaar" als ik de hoe noem je het... betekenissen er van op zoek.
Zebrastreep schreef:Bij mij denkt de psycholoog ook aan ADHD , ik moet nog een verwijzing aanvragen. Ik ga mij aanmelden voor een onderzoek.
Het zou wel bij mij passen. Ik ben zo enorm druk in mijn hoofd normaal gesproken al. Ook zeer onhandig en plannen kan ik ook niet zo goed.
Ik moet ook leren om alles op een rustig tempo en per activiteit te doen. Maar ik ben nogal snel afgeleid.
Daarnaast kan ADHD ook sneller hyperventilatie ontwikkelen en problemen met het middenrif.
Ik denk eigenlijk steeds meer dat mijn burnout komt door te lang met dus adhd doorlopen en er verkeerd mee omgaan omdar ik het niet weet. Dat zou ook de angst kunnen verklaren.
Daarnaast praat ik enorm snel en van de hak op de tak. Dit wist ik ook nooit tot 2 jaar terug een vriendin die mij net kende mij erop wees. Sindsdien hoor ik het vaker van mensen en van hulpverleners.
Maar goed wachttijd voor een onderzoek is minimaal een jaar...
Love_myhorse schreef:Moonfish13: mocht je een keer in de gelegenheid zijn of iemand anders die het kan halen voor je, het gaat om deze pakjes. Liggen gewoon per set bij de action bij de babykleding. Maat 50/56. Rompers ook.
https://www.action.com/nl-nl/p/3218286/ ... -baby-set/
https://www.action.com/nl-nl/p/2559903/ ... g-giftset/
.
veneri schreef:Maar voelt een ander die warmte ook aan jou,of voel je het alleen zelf? Heb je dan ook geen verhoging maar alleen het gevoel?
Vind het zo vervelend dit.
Iedere inimini "tegenslag" of minste vorm van druk hakt er enorm in.
Ik schiet in een soort weerstand, paniekerig gevoel en gepieker.
Dat wordt dan weer een slapeloze nacht waarschijnlijk,want ik krijg het hersenpannetje niet stil.
Misschien moet ik hier toch iets mee... huisarts gaf al aan dat ik bij praktijkondersteuner terecht zou kunnen, maar heb dat eerst afgehouden omdat ik dacht dat het "gewoon" enorme vermoeidheid was waardoor ik een emotioneel wrak was (dat is nu wel wat beter).
Hebben jullie baat gehad bij gesprekken met een praktijkondersteuner?
moonfish13 schreef:Ik heb ook het gevoel verhoging te hebben bij overbelasting.
Ik heb het niet maar voel me wel zo en zweten.
Voel me dan ook écht beroerd.
Dat levert me de dag erna ook een dag plat op.