BeFunny schreef:Is de fijnere werk/privè balans niet de gegronde reden?
Ja, misschien doe ik gewoon onnodig moeilijk.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dan word ik er toch liever voor betaald. Apple schreef:Ik werk om te leven en niet andersom.
BeFunny schreef:Is de fijnere werk/privè balans niet de gegronde reden?

(zorg sector) gomir schreef:In mijn branche is fulltime nog 45 uur en dat is exclusief de avond/nacht en weekenddiensten (en in de praktijk ook zonder de overige taken).
Ik zou wel parttime kunnen gaan werken, maar de hoeveelheid werk blijft hetzelfde dus dat betekent dan meer werk in mijn vrije tijddan word ik er toch liever voor betaald.
F_T schreef:gomir schreef:In mijn branche is fulltime nog 45 uur en dat is exclusief de avond/nacht en weekenddiensten (en in de praktijk ook zonder de overige taken).
Ik zou wel parttime kunnen gaan werken, maar de hoeveelheid werk blijft hetzelfde dus dat betekent dan meer werk in mijn vrije tijddan word ik er toch liever voor betaald.
Medisch of zorg toch?
Eigenlijk niet echt een gezonde situatie.
Lijkt me risico op burnout nogal vergroten, of valt dat mee in jouw werkveld?
Overigens snap ik volledig 100% dat als je de uren toch maakt, je ze betaald wil hebben ook
gomir schreef:In mijn branche is fulltime nog 45 uur en dat is exclusief de avond/nacht en weekenddiensten (en in de praktijk ook zonder de overige taken).
Cer schreef:Zo, als ik een dag minder ga werken kost dat me 400€… en dan kan ik nu al geen paard betalen![]()
(Of ik heb t helemaal verkeerd ingevuld, dat kan ook)
Als t financieel uit kan, zeker minder gaan werken! Mij kost t teveel, anders had ik t zeker ook gedaan
Dus ik blijf voorlopig op die 40u. 

MarliesV schreef:Houden jullie er rekening mee dat het niet delen door 5 en dan keer 4 is, wat je minder gaat verdienen? De verhouding bruto/netto is anders bij fulltime, dan bij parttime.
Ik ben van 36 naar 32 gegaan, scheelde netto maar 100 euro......
MarliesV schreef:Houden jullie er rekening mee dat het niet delen door 5 en dan keer 4 is, wat je minder gaat verdienen? De verhouding bruto/netto is anders bij fulltime, dan bij parttime.
Ik ben van 36 naar 32 gegaan, scheelde netto maar 100 euro......
) dus het is wel prima zo. Minder werken kost mij ook paar honderd per maand, met het oog op mijn hobby's vind ik die ene vrije dag het totaal niet waard
Als ik dan geen dagje uit kan betalen en thuis moet zitten elke vrije dag, kan ik net zo goed wat gaan typen voor mijn werk zeg maar