Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. De rest allemaal 40. 1600 centrifuge en in de droger. Ik die niet aan ophangen
Bloodymary schreef:Hoe langer ik hier lees, hoe viezer ik denk dat ik ben... Ik was de dekbedhoezen maar eens per drie weken en dan op 40 graden. Ik was nooit iets warmer dan 40 graden. En mooie kleding op 30 graden.
Toch stink ik niet.

Pareltjes schreef:Niet echt handiger. Om je laken goed op zn plek te houden had je wel zware wollen dekens nodig. Je vouwde het bovenste deel van het laken om de wollen deken omdat je anders heel de nacht gekriebel in je neus had. En de lakens bleven moeizaam op hun plaats. Je moest dan echt iedere dag je bed helemaal opnieuw opmaken. Tenzij je het heel strak aan alle kanten in stopte. Dat had ook wel weer wat, je sliep rustiger omdat liggen woelen je dan haast onmogelijk werd gemaakt. Verzwaringsdekens had je zeker niet nodig, die wollen dekens waren op zich al loodzwaar. De lakens waren ook veel dikker dan nu.
De wollen dekens hadden zo hun onderhoud nodig, uitkloppen, luchten en zorgen dat de mot er niet in kwam.
Huisdieren op bed was een echte no-go. Die haren kreeg je never nooit meer uit die dekens.
Toen de dekbedden uit Duitsland kwamen overwaaien waren we de hemel te rijk. Nooit meer lakens en dekens!
Ashley5 schreef:Ook ik heb een grote hekel aan de hoes om mijn dekbed te doen, dus ik kijk al een tijdje rond voor een wasbaar dekbed.
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat er niet echt duidelijk bij staat hoe warm die zijn. Je kan op de websites niet kiezen voor warmte klasse of iets dergelijks. Het probleem bij mij is namelijk dat ik het ontzettend snel warm heb bij het slapen. Daardoor slaap ik nu het hele jaar rond met een dun zomer dekbed.
Wat raden jullie dan aan qua materiaal?