Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellatrix schreef:Als ik de nootjes op de weegschaal leg, hoeveel is dan een handje noten? 25 gram zeg je? Gewoon ongezouten pinda's? Daar heb ik nog een bijna volle zak van liggen dus ik wil die wel op maken, zonde anders.
Zijn de pakken Vifit iets? Die drinkyogurt? Die vind ik wel lekker en zitten ook eiwitten in?
Op de verpakking wordt vaak gewerkt met 100 gram en 'portie'. Volgens AH is dit idd 25 g. 100 gram is 611 kcal. 25 g is dan 153 kcal.
vooral wel veel groenten enzo erbij.
EmptyWords schreef:Oke, ik ga even inspringen hier.
Tips en tops is helemaal goed, maar ik wil hier een gezellige en veilige omgeving. Dat iets werkt voor de 1, hoeft het niet te werken voor een ander. Er zijn meerdere wegen die maar Rome leiden.
Afvallen, dieeten, levenstijl en alle keuzes die daarbij horen zijn altijd een lastig punt en kunnen gevoelig liggen.
Iedereen die mee wilt praten, mee wilt afvallen en mee wilt denken is welkom.
Als je hier komt om keuzes te veroordelen mag je wegblijven.
We moeten allemaal zelf uitvogelen wat voor ons hoofd en ons lijf werkt. Het helpt niet als er dan zwart-wit gekeken gaat worden naar de keuzes die gemaakt zijn.
Ikzelf ben net pas 5 dagen bezig, dus ook ik ben aan het zoeken naar wat werkt voor de lange termijn.
Nyaleti schreef:Fijn voor jou Dorine maar dan zit je hier in het verkeerde topic.
Nyaleti schreef:Niemand hier verkondigd gekke diëten of gekke dingen.
Iedereen weet hoe je aan komt en veel mensen weten ook wat het "perfecte plaatje" is voor een gezonde leefstijl en voedingspatroon. (Oke, verdeelde meningen vaak, de ene zweert bv bij vegan, de ander bij carnivoor. Maar je snapt m'n punt).
Maar jij streeft meteen naar perfectie, dat is gewoon niet realistisch. Als dat wel zo was, was niet de helft van de bevolking te dik en stonden er alleen maar rijen bij de groenteboer.
Heel knap dat jij het kan, oprecht fijn voor je. Maar het is niet realistisch voor de meeste mensen. En dat is ook prima.
Een frietje of een Mars ijsje is niet gezond. Maar het pas wél in een gezond voedingspatroon.
Er is helemaal niks mis met een frietje in het weekend of een bakje lekkers als je op de bank hangt. Als dit een dagelijkse gewoonte is, is het tijd voor verandering maar zo af en toe is dat helemaal prima. De 80/20 regel.
En misschien denk jij daar anders over. Again, de visies van een gezond eetpatroon verschillen.
Je kunt (hier) mensen wel aanraden ineens alleen maar onbewerkt te gaan eten maar dan ga je net zo goed crash diëten. Die switch is vaak gewoon te groot. Kleine stapjes maakt het duurzaam en zorgen voor een correcte leefstijl verandering.
Niobe schreef:Dat klinkt als een vreselijke 2 maanden, dus ik pas.
Ik ben het eens met Nyaleti. Het mezelf niet opdringen van een streng dieet, maar gewoon met mate, met een app als motivatie, zorgde dat ik vanzelf ook minder vaak zin kreeg in zoete en vette dingen. En zelfs na het stoppen van deze methode heeft dat doorgezet.
Ik ben nog steeds wat te zwaar en zou best weer wat eraf willen. Maar ik ben jarenlang te dun geweest omdat ik niet durfde te eten, dus ik vind het lekker dikke prima op deze manier.
Dagahra schreef:Ts heeft gevraagd om er verder niet over in discussie te gaan. Laten we dat respecteren.
Ik blijf wel mee reageren, wil er nog een paar kilo vanaf.
Niobe schreef:Nee, ik snap wel dat je dat niet begrijpt, jou gaat dat makkelijk af.
Ik vind een heleboel dingen lekker, maar ik ga echt niet compleet stoppen met de "troep", dat werkt voor mij gewoon niet.
Kun je niet gewoon begrijpen dat iedereen anders is en het anders aan wil pakken?
Je suggesties zijn prima, maar snap dan ook dat niet iedereen daar trek in heeft.
Dorine92 schreef:Niobe schreef:Dat klinkt als een vreselijke 2 maanden, dus ik pas.
Ik ben het eens met Nyaleti. Het mezelf niet opdringen van een streng dieet, maar gewoon met mate, met een app als motivatie, zorgde dat ik vanzelf ook minder vaak zin kreeg in zoete en vette dingen. En zelfs na het stoppen van deze methode heeft dat doorgezet.
Ik ben nog steeds wat te zwaar en zou best weer wat eraf willen. Maar ik ben jarenlang te dun geweest omdat ik niet durfde te eten, dus ik vind het lekker dikke prima op deze manier.
Wat is er precies vreselijk aan? Ik snap dit oprecht niet. Niemand heeft gezegd dat dingen die niet patat, hamburgers en chocola zijn, automatisch vies zijn? Je kunt toch heerlijke gerechten eten, goed gekruid, lekkere smaken.. hoe kan dat vreselijk zijn? En hoezo is het een streng dieet, je kunt zoveel eten als je wilt. Ik vind een app veel strenger, de hele dag tellen en passen en meten en ermee bezig zijn.Dagahra schreef:Ts heeft gevraagd om er verder niet over in discussie te gaan. Laten we dat respecteren.
Ik blijf wel mee reageren, wil er nog een paar kilo vanaf.
Zie de openingspost, TS gaat voor de tig miljoenste keer de strijd aan zegt ze zelf. Blijkbaar werkten de vorige tig miljoen keren dus niet. Misschien is het tijd eens iets anders te proberen. Ik kom slechts met een idee die nog niemand geopperd heeft, zo erg kan dat toch niet zijn
)EmptyWords schreef:.
Eten is gewoon wat het is... eten. Het is niet goed, het is niet slecht. Er is voeding dat goed is voor je lijf en er is voeding dat goed is voor je ziel. Daar moet je een balans in zoeken.
SayaJones schreef:Het is nu wel duidelijk dat jij wél de discipline hebt, hartstikke knap.
Jij snapt ons niet, wij snappen jou niet, kan gebeuren maar we moeten elkaar niks gaan opdringen (en zo kom je op het moment wel over).
Eten is een enorme emotionele comfort voor veel mensen, vooral voor mij.
Soms vind ik gewoon troost in een zak chips of een hamburger. Als je dit daarna weer compenseert met je week calorieën of dag calorieën, is dat helemaal prima.
Je gaat er niet dood van, je gaat er niet minder snel van afvallen.
En als je een mindere dag hebt en je hebt wel een keer teveel calorieën binnengesnoven, is dit ook oke.
Niks is zo erg als jezelf straffen omdat je een uitglijder hebt gemaakt. Terugkijken en zeggen, dat was lekker en nu weer terug naar mijn gezonde levenstijl is zóveel makkelijker en mentaal gezonder.
Het zou fijn zijn als we elkaar ook in die waarde kunnen laten. Dat jij het vol kan houden zonder ook maar enigzins te zondigen, is hartstikke knap.
Dat andere mensen hier kunnen afvallen met hier en daar zondigen, is ook hartstikke knap.